Skocz do zawartości

... raz w przód, raz w tył ...


draleks

Rekomendowane odpowiedzi

Czuję sie w obowiązku napisać co ponizej.

 

Auto kupione w marcu 2006, nowe, nie smigane, z salonu.

Opisywalem kiedys na forum, ze moj OBK sciaga mi "na prawo". 5 razy rozbilem mu zbieznosc, nic. Cos tam serwis wymyslal z mocowaniem belki (podobno takie bylo zalecenie odgórne, ze belka byla "zbyt sztywno zakrecona" - cokolwiek to znaczy), krecil pod autem, krecil cos przy kierownicy - nic. Chlopcy z serwisu wymiekli, rece opadly.

 

DZis w koncu sie wkurzylem. Wymusilem zrobienie testu na innych 4 kolach, bo "nie ma takiej rury, ktorej nie da sie odetkac". I co sie okazalo ...

kola - Panowie (i Panie) - kola. Od poczatku to mowilem, nikt nie sluchal! Mowilem, ze ciagnie bardziej, czym szybciej jade!

Z moich doswiadczen wynika, ze przyczną 80 % wszyskich przypadlosci sciagania na boki sa kola i tez tak bylo.

Przelozylem kola na krzyż - pomoglo. Moze komus sie przyda. Trza zaczac od przekladania kol jak sciaga, a nie grzebać przy belce!!!

 

Ale nie wszystko okazalo sie dzisiaj takie fajne.

Od jakiegos czasu ciegle slysze cus zgrzytajacego przy skrecaniu. Myslalem ze to "uklad kierowniczy Krzysioma" :), a okazalo sie ze to poczatek konca prawego lozyska :(

Czyli: jak nie urok to s....

Pytam sie wiec, czy mial ktos auto z troche lepszym zawieszeniem niż klasyczne, w ktorym przy 10 tys (ha, nawet wczesniej bo slychac to juz od 5 tys) zaczyna sie niedobrze z lozyskami!!! Niemozliwe jest zebym rozwalil lozysko ... tak szybko... Niedokrecili go skośni w fabryce ... ?!

 

Slowem, cos sie poprawilo z OBK, cos znowu sie pogorszylo.

I czekam teraz na trzecie już klocki i tarcze (standard w OBK) i przy tej okazji wymienia mi lożysko.

Choc kocham moje SUBARU, zastanawiam sie co mnie jeszcze ciekawego czeka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz do d*** jedną felgę. ja też jeździłem na jednej regenerowanej po stłuczce i niby wszystko spoko i bomba a zaraz po zimie wykorkowało łożysko - akurat te, na którym siedziała ta regenerowana felga (prawy tył). dodatkowo, po zamianie kół (standardowa wymana opon przód-tył), czyli po przełożeniu regenerowanej felgi na przednie koło, przy prędkościach +100km/h buda zaczynała niemiło wibrować. koła z oponami były poprawnie wyważone, tak że na to nie patrz.

 

//edit

kiedy miałem tą felerną felgę z tyłu, to nie było ani wibracji budy, ani innych cudów.

 

w skrócie - felga (*może* opona), która znajdowała się na półośce, której łożysko zdechło nadaje się do śmieci; ew. jako wieszak do przechowywania opon (tak jak u mnie).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ta z zapasu jest pełnowymiarowa, to czemu nie? albo może jedź do jakiegoś porządnego warsztatu kołowo-oponiarskiego, który dokłanie posprawdza co i jak z kółkami się dzieje? no nie wiem... ja miałem prostą sytuację, bo winowajcę raz-dwa się udało zidentyfikować i było po problemie; u Ciebie jest znacznie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w escorcie mojego taty był taki problem, iz jedna opona poprzeciągała sie w srodku ( druty albo cos), i sciągało, zbieznosc była ustawione ok... po wymianie opon z przodu jest ok...

 

a jaka przyczyna? po wymianie zawieszenia, koła nie były jeszce ustawione w 100% ok, i podczas gdy jedna opona wyłysiała częsciowo, druga była poddana jakims bocznym siłom (nie wiem dokładnie) i taki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety doszedl dzisiaj jeszcze jeden defekt :(

Przy ok 130 km/h kierownica zaczyna mi drgac, powyżej tej predkosci przestaje drgać. Dziwi mnie to bardzo, bo kola wywazane byly bezposrenio po przelozeniu kola lewego przedniego, na prawe tylne.

 

1. A moze to wina tego lozyska do wymiany, ze mi lekko w okolicach 130 zaczyna dygotac

2. Moze faktycznie ktores z przelozonych kół jest szpotawe (albo felga). Żadne z przełożónych kół nie było jednak przy rozwalonym łożysku.

 

Macie inne pomysly?

No i poniedzialek z rana znowu w serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety doszedl dzisiaj jeszcze jeden defekt :(

Przy ok 130 km/h kierownica zaczyna mi drgac, powyżej tej predkosci przestaje drgać. Dziwi mnie to bardzo, bo kola wywazane byly bezposrenio po przelozeniu kola lewego przedniego, na prawe tylne.

 

1. A moze to wina tego lozyska do wymiany, ze mi lekko w okolicach 130 zaczyna dygotac

2. Moze faktycznie ktores z przelozonych kół jest szpotawe (albo felga). Żadne z przełożónych kół nie było jednak przy rozwalonym łożysku.

 

Macie inne pomysly?

No i poniedzialek z rana znowu w serwisie...

 

Wyważenie wyważeniu nie równe. Zauważyłem, że moje legacy jest też bardzo bardzo wrażliwe na wyważenie. Każda wyważarka ma pewne marginesy i wyważarkę też wyważa się co jakiś czas. U mnie dopiero po drugim wyważeniu przestało drgać. Może wyważarka była lekko nie teges...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy myciu kol pod cisnieniem (samochodu) czesto urywane sa klejone ciezarki.

Drganie np.przy 120 potem ustepujace to wywazenie kol przod.

AK

 

A moze to tez być winą łożyska, albo krzywej felgi, ew. opony?

 

Jak piszesz lozysko,felga,opona to mnie to sklania do zapytania o jakies lekkie stukniecie bokiem kola o np. kraweznik zima efekty z lozyskiem wystepuja po 4-8tys. km

Krzywa felge zdiagnozuje kazda firma. opone tez czy bije.

Lozysk kol na gwarancji praktycznie sie nie wymienia.

Pozdr. AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czekam teraz na trzecie już klocki i tarcze (standard w OBK) i przy tej okazji wymienia mi lożysko.

 

To nie jest żaden standard :!: (prawdopodobnie nie wymienili Ci klocków na te od Forestera Turbo) przypilnuj aby je założono :!: wtedy nie będziesz miał już "problemu" :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...