Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

o ze SIP wycofał się z montażu LPG do nowych aut nie ma nic wspolnego z importerami w danym kraju.

 

SIP kiedykolwiek autoryzował instalacje LPG w PL ? Pytam bo sięgam pamięcią 109 lat wstecz i nie przypominam sobie :)

Nie rozumiem czemu tak bardzo się irytujecie. Chcecie mieć LPG to sobie montujcie, mnie to obojętne. Proponuję jednak trzymać się faktów a nie tworzyć mity.

Sprawdź sobie ogłoszenia sprzedaży Subaru z LPG. W każdym lub co drugim z LPG znajdziesz hasło "oryginalna instalacja LPG" co w żadnym wypadku nie jest prawdą. Było o tym setki razy i nie ma co ciągnąć tego tematu. 

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sesja zdjęciowa. Forek ma twardy tył, zobaczymy jakie straty po rozebraniu:

 

 

No nie wygląda to źle z zewnątrz, ale jak się tylny pas oparł o zapas to pytanie czy zapas nie przeniósł obciążenia dalej. A scenic no cóż... wjechał swoim zderzakiem pod zderzak forka to mu zmasakrowało "twarz". Podłużnice pewnie całe.

 

Krawiec

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SIP kiedykolwiek autoryzował instalacje LPG w PL

nie wiem czy montował ale tak wywnioskowałem tak z twojej poprzedniej wypowiedzi. Oryginalna instalacja lpg w autach zagranicznych jest tak samo oryginalna jak montowany u nas ISR i podlega gwarancji importera - tyle.

 

Proponuję jednak trzymać się faktów a nie tworzyć mity.

ale faktów się trzymamy. To ty tworzysz mit ze "fabryczna" instalacja LPG nie podlega gwarancji u  importera, który takie auta oferuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

SIP kiedykolwiek autoryzował instalacje LPG w PL

nie wiem czy montował ale tak wywnioskowałem tak z twojej poprzedniej wypowiedzi. Oryginalna instalacja lpg w autach zagranicznych jest tak samo oryginalna jak montowany u nas ISR i podlega gwarancji importera - tyle.

 

Proponuję jednak trzymać się faktów a nie tworzyć mity.

ale faktów się trzymamy. To ty tworzysz mit ze "fabryczna" instalacja LPG nie podlega gwarancji u  importera, który takie auta oferuje

 

 

Karas, "fabryczna" oznaczało, że niektórzy dealerzy robili takie modyfikacje - np. w Niemczech. Stąd się wzięły w ogłoszeniach sprzedaży określenia "fabryczna". Na pewno również serwisowanie takich instalacji owi dealerzy przeprowadzali, ale w Niemczech. Zresztą, po pewnym czasie Subaru DE przestało oferować takie modyfikacje. Odpowiedz sobie sam na pytanie dlaczego? LPG i CNG są w Niemczech dość popularne (mój brat na CNG przyjeżdżał do Polski za 50 euro, silnik przetrwał 270 tys km -  nie Subaru!), więc myślę, że gdyby wszystko działało jak należy, czyli serwisowanie nie byłoby kosztowne, to Niemcy robiliby to dalej. Owszem, instalacje pewnie działają bez zarzutu, może i nawet były wymieniane gniazda zaworowe na lepiej znoszące wyższe temp, ale i tak specyfika i temperatura spalania mieszanki gaz-powietrze jest wyższa i zawsze będzie istniało większe ryzyko np. powstania mikropęknięć głowicy. Te silniki nie są projektowane do współpracy z gazem i chociaż "chodzą bez zarzutu", to jest to niebagatelne odstępstwo od założeń projektowych.

Rozumiem, że widzicie mnóstwo zalet w instalacjach LPG, ale nie można powiedzieć, że jest to rozwiązanie lepsze. NIE JEST!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To sesja zdjęciowa. Forek ma twardy tył, zobaczymy jakie straty po rozebraniu:

Po rozebraniu także będzie sesja? Ale widać że trochę będzie do zrobienia w nim
Tak, zrobię kilka fotek. W sumie jakieś doświadczenie, jak reaguje Forek na strzał w kuper

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja fabryczna - jest tylko i wyłącznie montowana w fabryce   gwarantem FHI/SIP                         \   Obie mają swoje numery części oraz książkę napraw  

instalacja dedykowana przez producenta - montowana w ASO dostarczana jako akcesoria przez FHI  /

instalacja dilerska - montowana przez ASO (lub ma ich zlecanie ) gwarantem jest diler/ASO  

instalacja rynkowa - montowana gdziekolwiek bez żądnej gwarancji nawet jeżeli taka instalacja jest przeznaczona specjalnie do subaru 

 

Instalacja fabryczna to integralny układ silnika dlatego silnik ma inny numer od zwykłego .

I teraz pytanie o jakim my rozmawiamy bo już chyba 3 razy było zmieniane . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identyczną kolizje. Subaraki to jednak pancerne auta. We mnie uderzył Subaru Leone. Do wymiany miałem tylnią belke. zderzak tłumik jakies plastikoweslizgi zderzaka.

Karenz nie masz racji w przypadku Subaru. Wszystkie elementy montowane podczas przegladu przed sprzedażowego - czyli według FHI/SIP ostatniego etapu produkcji to elemnty fabryczne - u nas w polsce takim diwajsem jest ISR bez którego nowego auta nie kupisz

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent może twierdzić że świnia to pies bo paier wszystko przyjmie . Tu chodzi tylko i wyłącznie o możliwości które są na linii produkcyjnej . W fabrycznych instalacjach okablowanie wtryskiwaczy jest zintegrowane z wiązką silnika i występuje jako oddzielny numer części . 

Tak samo jest z przewodem miedzianym od lpg który jest doginany przez producenta i ma swoje mocowanie pod samochodem a nie puszczony na trytytkach po przewodzie hamulcowym . 

Jeżeli ISR ma swoje miejsce a montaż jest na zasadzie plug and play to można by naginać tą definicje ale zdrowy rozsądek podpowiada że fabryczna = w fabryce . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja fabryczna - jest tylko i wyłącznie montowana w fabryce   gwarantem FHI/SIP                         \   Obie mają swoje numery części oraz książkę napraw  

instalacja dedykowana przez producenta - montowana w ASO dostarczana jako akcesoria przez FHI  /

instalacja dilerska - montowana przez ASO (lub ma ich zlecanie ) gwarantem jest diler/ASO  

instalacja rynkowa - montowana gdziekolwiek bez żądnej gwarancji nawet jeżeli taka instalacja jest przeznaczona specjalnie do subaru 

 

Instalacja fabryczna to integralny układ silnika dlatego silnik ma inny numer od zwykłego .

I teraz pytanie o jakim my rozmawiamy bo już chyba 3 razy było zmieniane

Z tego co się dowiedziałem nigdy nie było fabrycznych instalacji LPG w Subaru. Jedynie, incydentalnie, dana sieć dealerska (Niemcy i podajże Francja) takie instalacji na własne ryzyko (czytaj: gwarancję) montowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda dokumentacja od fabrycznej instalacji w daci , do tego jest serwisówka z opisem eliminacji błędów oraz wymiany podzespołów .  Każda z części jest osiągalna w ASO jako część zamienna . \

Osiągalność części to też dobry wyznacznik kto produkuje instalacje lpg 

post-25602-0-97645500-1481807682_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identyczną kolizje. Subaraki to jednak pancerne auta. We mnie uderzył Subaru Leone. Do wymiany miałem tylnią belke. zderzak tłumik jakies plastikoweslizgi zderzaka.

 

Przede wszystkim z tyłu nie ma stref zgniotu, stąd wydaje się, że FXT nie oberwał. A ponadto FXT jest podniesiony, to także ma znaczenie. Scenic pasem nad zderzakiem (lampy, chłodnica) uderzył w zderzak FXT. Ot, cała filozofia :)

 

Sądzę, że szanowna Małżonka @@sjaka na pewno odczuła solidne uderzenie.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co się dowiedziałem nigdy nie było fabrycznych instalacji LPG w Subaru

wejdz sobie na subaru.cz albo subaru.it  .Ci importerzy oferowali,oferują i beda oferowac "fabryczną" instalke lpg 

 

 

Czyli jakiś importer podpisał umowę o współpracy z producentem instalacji lpg  . Taki sam epizod miał w PL renault i był to wielki niewypał .  Również sprzedawano to jako fabryczny zestaw który nic z fabryka nie miał wspólnego . Pracownicy w ASO nie za bardzo ogarniali montaż i regulacje takich instalacji a części trzeba było ściągać od landi renzo z tego powodu po roku się wycofali z tego pomysłu .

Potem ludzie mieli różne dziwne problemy z odpadającymi zbiornikami bo źle nawiercili  blachę  albo wtryski lawinowo padały .  Fakt była na to gwarancja w kraju zakupu ale lepiej już założyć gaz w jakimś dobrym zakładzie gdzie znają sie na robocie . 

 

Fabryczna instalacja wychodzi tylko od FHI 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

miałem identyczną kolizje. Subaraki to jednak pancerne auta. We mnie uderzył Subaru Leone. Do wymiany miałem tylnią belke. zderzak tłumik jakies plastikoweslizgi zderzaka.

Przede wszystkim z tyłu nie ma stref zgniotu, stąd wydaje się, że FXT nie oberwał. A ponadto FXT jest podniesiony, to także ma znaczenie. Scenic pasem nad zderzakiem (lampy, chłodnica) uderzył w zderzak FXT. Ot, cała filozofia :)

 

Sądzę, że szanowna Małżonka @@sjaka na pewno odczuła solidne uderzenie.

Mi tez raz gosc wjechal w tyl. Chcialem udokumentowac na zdjeciach ale nie bylo widac. Co nie zmienia faktu ze chyba kawalek podlogi oberwal. Oddalem do subaru wiec nawet nie dopytalem na koniec co robili. Gosc za mna nie byl w stanie otworzyc maski

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez piotrekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co się dowiedziałem nigdy nie było fabrycznych instalacji LPG w Subaru

wejdz sobie na subaru.cz albo subaru.it  .Ci importerzy oferowali,oferują i beda oferowac "fabryczną" instalke lpg 

 

 

szczerze to nie mam pomysłu jak to inaczej wytłumaczyć, żebyś zobaczył różnice. Ale może spróbuję jeszcze raz.

Czy instalacja LPG jest produkowana przez FHI ? Nie jest. Zlecającym instalację zarówno LPG w CZ i I jest importer. Podobnie jest u nas z ISR. Dlatego odpowiedzialność z tytułu ewentualnych konsekwencji awarii ponosi importer.

SIP nigdy nie autoryzował instalacji LPG i z tego co wiemy nie ma takich planów w najbliższej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Adam12 przeczytaj  posty wyżej bo chyba jest jakis wzajemny problem ze zrozumieniem

start:

 

 

Zresztą sami dealerzy również Ci Subaru w Czechach, Italii i pewnie gdzieś jeszcze oferują LPG do nowych aut.

 

 

 

było wielokrotnie omawiane. Dilerzy przejmują na siebie odpowiedzialność z tytułu gwarancji.

 

 

 

I co z tego gwarancja nie różni się w żaden sposób od gwarancji którą czy ty ja otrzymalismy od naszych gwarantów. Silnik padnie przez LPG to zostanie tak samo naprawiony jakby padł LPG nie mając. . 

 

 

różni się i to bardzo. Jak bardzo opisał kolega powyżej.

 

i co tu miałes na mysli ?? Importer daje gwarancje na silnik i wszystko zwiazane z LPG przez niego zamontowanym

dalej

 

 

nie nie różni się bo to importer oferuje LPG  a nie poszczególny dealer .   http://www.subaru.it...tec_bifuel.html http://www.subaru.cz/subaru-lpg.html

 

 

 

to nie jest kwestia lubię lub nie a bardziej faktów. Jesteś na tyle długo na forum, że pewnie nie raz trafiłeś jak Sz. Dyrekcja tłumaczyła "mechanizm" montażu LPG w Subaru. Nie tylko we Włoszech ale również w Niemczech, Hiszpanii i innych krajach. Po pewnych doświadczeniach wycofali się z tych praktyk.

w Czechach we Włoszech i pewnie gdzieś jeszcze nie wycofano się z montażu lpg. Z twojego posta wywnioskowałem ze SIP kiedys tez cos takiego montował albo się przymierzał w końcu na forum jestes dłużej, miałes wiecej Subaraków i lepiej znasz historie forum/sip itd

 

 

ale o czym ty mi tu piszesz. ? To ze SIP wycofał się z montażu LPG do nowych aut nie ma nic wspolnego z importerami w danym kraju. Auto sprzedawane w kraju gdzie importer oferuje przez swoich dealerów auta z "fabrycznym"LPG ( cos jak u nas z fabrycznym ISr ) maja taką samą 3 letnią gwarancje realizowaną przez tego importera na wszystkie podzespoly jak auta nie wyposażone w LPG, Warunkiem gwarancji jest dokonywanie przegladów w ASO co 12miesięcy/15k km.

 

 

SIP kiedykolwiek autoryzował instalacje LPG w PL ? Pytam bo sięgam pamięcią 109 lat wstecz i nie przypominam sobie

 

 

 

nie wiem czy montował ale tak wywnioskowałem tak z twojej poprzedniej wypowiedzi. Oryginalna instalacja lpg w autach zagranicznych jest tak samo oryginalna jak montowany u nas ISR i podlega gwarancji importera - tyle. Adam12 powiedział Proponuję jednak trzymać się faktów a nie tworzyć mity. ale faktów się trzymamy. To ty tworzysz mit ze "fabryczna" instalacja LPG nie podlega gwarancji u  importera, który takie auta oferuje

 

jaką informacje chciałeś przekazać w swoich postach? Bo ja następująca:

poszczególni dealerzy w Czechach, Italii oferowali i oferują "fabryczna" instalacje LPG( montowaną zapewne podczas przeglądu przed sprzedażowego który jest ostatnim etapem produkcji jak montowany u nas ISR) na którą dają 3 letnią gwarancje ważną pod warunkiem co rocznych obowiązkowych przeglądów. Inaczej jeżeli w ciągu tych 3 lat silnik jeżdżący na "fabryczym" LPG eksploduje zostanie naprawiony w ramach gwarancji przez dealera który to LPG oferuje. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, Adam12, ja i inni już Ci wielokrotnego napisali, że NIE MA fabrycznej instalacji LPG Subaru!!! A polski importer Subaru - SIP nigdy nie oferował i nie autoryzował takich instalacji!!! Więc, proszę, daj już spokój z tym tematem, bo wszystko jest jasne, tylko Ty się kręcisz wkoło tej... butli gazowej.

To ma być wątek o nowym Foresterze a nie o paliwie do kuchenek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie .

Stoję w wyłączonym start and stopem . Nawiew bez klimy ,radio , światła dzienne  . Silnik w pełni rozgrzany, olej ok 75 C , obroty ok 500 obr/min , +2 C za oknem .

Stoję dłuższy czas po czym słychać cykniecie typowe dla przekaźnika i obroty rosną na ok 1000 obr/min po 1 sek spadają . Sytuacja powtarza się kilka razy w trakcie 5 min postoju . 

Interwał miedzy cyknięciami  był losowy a owe cyknięcia zdarzały mi się dopiero 2-3 razy od 1100 km które przejechałem . 

 

Podniesienie obrotów silnika nie były spowodowane włączeniem klimatyzacji ani zmianą intensywności nadmuchu (wszystkie podane  wyżej parametry były stałe ) 

Ktoś ma jakieś pomysły lub miał podobny przypadek ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...