Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

No też myślałem że w takich systemach częściowo benzynę zużywa?


Alfik dzięki za informację  - ale do Lublina pewnie Pan z Keratronika nie przyjedzie za 100 zl,, musze to jakość przy okazji załatwić, chyba że w ASO się da.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym systemie bo na  wyprawy to fajna sprawa. Ale Izka nie chce skundlać Forka, woli rasowo czysty model. Szlachetny... :biglol:  ;)

W sumie to siara jak byk stać w kolejce po gaz za np. 25-letnim Oplem posklejanym na taśmę ;)

Jak truć świat to przynajmniej z gestem i klasą!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica 25 zł na 100km to zwrot po 40000km. Nie licząc dodatkowych kosztów przeglądów i badań technicznych oraz rezygnacji z gwarancji.

Jak ktoś dużo jeździ ...

Nie ma dodatkowych kosztów przeglądów i badań technicznych i nie ma utraty gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym systemie bo na  wyprawy to fajna sprawa. Ale Izka nie chce skundlać Forka, woli rasowo czysty model. Szlachetny... :biglol:  ;)

W sumie to siara jak byk stać w kolejce po gaz za np. 25-letnim Oplem posklejanym na taśmę ;)

Jak truć świat to przynajmniej z gestem i klasą!

To nie jest żadne skundlanie. LPG czy CNG są paliwami o niebo lepszymi do spalania w silniku niż benzyna. Lepiej mieszają sie z powietrzem, dokładniej i czyściej spalają,silnik emituje o 90% mniej cząstek stałych.

To nie jest żadna "siara" stać w kolejce po LPG. Różne auta stoją. Już stałem za GLE, a ostatnio za Jeep'em SRT. Ten ostatni to miał aż dwie butle. Jedna 90 litrów w miejsce koła i drugą 45 litrów pod spodem. Razem 135 litrów. No i pan był bardzo dumny że tankuje LPG.

A z tym "Jak truć świat to przynajmniej z gestem i klasą" to już żeś pan pojechał po bandzie. O tempora o mores!

Wojtku Hopkinsie, a co tu rozwijać, no nie ma. DLM nie ingeruje w silnik. Nie ma tam nic naprane i nadrutowane na około. DLM jest systemem dedykowanym pod konkretny VIN i oferowany w nowych autach w salonie. W Holandii. Nie może być mowy o utracie gwarancji. Co jeszcze. Prins każe wymienić tylko butle wraz z pompą i filtrem zainstaloanym na ssaku pompy raz na 10 lat. Co jeszcze. Prins zainwestował 1200000€ w technologię Direct liquimax i oferowane zestawy nie potanieją co najmniej do 2026 roku. Co jeszcze. Direct LiquiMax był testowany na wszystkich kontynentach we wszystkich warunkach klimatycznych na dystansach setek tysięcy kilometrów. Po tem je rozbierano na czynniki pierwsze i sprawdzano. Auta były poddawane testom zderzeniowym w symulowanych wypadkach, zrzucane ze skarpy. Dlatego cena za DLMa jest spora choć w zestawie prawie nic nie ma, zbiornik z pompą i filtrem, dwa elektrozawory FRU i FSU pompa booster do benzyny, przewody i komputerek do obsługi recyrkulacji i przestawiania między rodzajem paliwa. Już.

Pracę motoru obsługuje oryginalna jednostka sterująca. Luzów zaworowych się nie sprawdza. FA 20 ma hydrauliczne popychacze z przefrezowaniem. (szklanki)

No cóż, niektórzy montują sobie inny wydech żeby im burczało, ale jakoś nikt ich nie pyta kiedy im się to "zwróci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy badali wpływ dużo wyższej temperatury spalania. W DIT jest kilka newralgicznych miejsc.


 

 

nie ma utraty gwarancji.

 

oczywiście że tracisz. Każda ingerencja w układ zasilania silnikiem powoduje utratę gwarancji na ten element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie przed tym gazem hamuje tylko gwarancja na samochód. Wykupiłem na 5lat. I dopiero pismo importera Subaru z pieczątką by mnie uspokoiło. Na mój gust to w aucie z gazem Subaru nie będzie odpowiadać za cała elektronikę silnika, blok i głowice oraz układ zasilania. Gdyby było inaczej piszczcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Myślę, że wielu z nas blokuje w tym momencie tylko gwarancja.

@Miałki, możesz coś więcej o samej gwarancji napisać? Masz oficjalną informację od SIP na ten temat?

Dla mnie to same plusy: taniej, eko, 2 x większy zasięg jak trzeba.

Argumenty typu, że wstyd, żal itp, traktuje raczej jako formę kiepskiego żartu, ale każdy ma prawo wydawać swoje złote monety jak chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancje na silnik możecie sobie wykupic w zakładzie montującym prinsa i po problemie np.:

http://www.egp.pl/ubezpieczenie.htm

 

LPG paliwo dobra jak każde inne. Czasy kiedy zdezelowane kadety czy nexie podjezdzały pod stacje LPG dawno minely. Teraz to zazwyczaj widuje własnie konkretne "luksusowe auta" pod LPG podjezdzające . Czasy się zmieniają, instalacje LPG również ,  świadomość ludzi też. Wcale mnie to nie dziwi bo chyba każdy woli jezdzic autem dajacym frajde jazdy za rozsądne pieniądze niż tłuc się skoda citigo której utrzymanie kosztuje tyle samo

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co nam daje gwarancja na silnik od tej firmy?  w razie awarii zgodnie ze sztuka złoża i zamontują nowy silnik? Lektura tego wątku pokazuje ,że nawet nie które ASO mają z tym problem:)

 

Dam sobie rękę obciąć ,że SIP będzie robił próbował wymigać się od gwarancji na cały samochód po montażu LPG . Robili to już wielokrotnie wcześniej np przy montażu instalacji audio ,która to rzekomo miała prowadzić np do pożaru w aucie i takie tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

LPG paliwo dobra jak każde inne

 

skoro tak super to czemu caly swiat nie jezdzi na lpg?

zawsze sa dwie strony medalu ale producenci/montazysci instalacji przedstawiaja tylko te jasne

skrajnym przypadkiem glupoty i niekompetencji jest moj byly xv z wypalonymi zaworami

nasza flota kiedys bazowala na octaviach 1.6 z fabrycznymi instalacjami i tak slodko nie bylo

lpg to czysta ekonomia i nic wiecej

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to do tej pory były w PL dwa przypadki padniętych i wymienionych na gwarancji silników 2.0 DIT - kolejny argument żeby gazu nie montować. W przypadku LPG i takiej amby - koszty mogą być znacząco wyższe nić oszczędność na paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro tak super to czemu caly swiat nie jezdzi na lpg?

 

ma pewno wiesz jak kształtują się ceny Paliwa w USA czy Emiratach a jak u nas w malutkiej europie. - wiec szybciutko możesz sobie odpowiedzieć sam na zadane przez siebie pytanie. Gdyby cena Pb na całym świecie była taka jak w Europie to cały świat jeździłby zapewne na paliwie tańszym . Zresztą sami dealerzy również Ci Subaru w Czechach, Italii i pewnie gdzieś jeszcze oferują LPG do nowych aut.

 

 

 

Ale co nam daje gwarancja na silnik od tej firmy? w razie awarii zgodnie ze sztuka złoża i zamontują nowy silnik? Lektura tego wątku pokazuje ,że nawet nie które ASO mają z tym problem:)

 

ASO nie są przynajmniej dla mnie żadnym wyznacznikiem porządnie wykonanej naprawy jezeli chodzi o mechanike czy blacharke - niestety

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu obecnie wciąż większość samochodów jeździ na oleju czy benzynie? Lobby paliwowe?

Nie porównywałbym instalacji sprzed kilku, nieraz kilkunastu lat z obecnymi.

Jasnym jest, że dodajemy do samochodu kolejne punkty gdzie coś zwyczajnie może się zepsuć, ale jak zaznaczone zostało wyżej, to wszystko tylko kwestia ekonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli silnik zostanie zaprojektowany na spalanie LPG to smiem twierdzic ze jest na pewno czysciej i ekonomiczniej niz na benzynie. Ale LPG nie ma takich wlasciwosci smarujacych jak niespalona benzyna co jest problemem dla zaworow wylotowych. Mialem OBK 2,5 MT na LPG. W sumie bylo OK ale co 350 km tankowanie (zbiornik 64 L) ... no w Levorgu jest podobnie :P . No i poszly wtryskiwacze i parownik (na gwarancji)  dodatkowo przeglady. Suma sumarum +- utrzymanie jak diesla Legacy 2 D. Zaleta nie ma kolejek (u nas) no i cena stala bez wahan jak PB. Z nowoczesna sekwencja i powiedzmy zbiornikiem 80 L  + oficjalna gwarancja Subaru kwestja do rozwazenia

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ASO nie są przynajmniej dla mnie żadnym wyznacznikiem porządnie wykonanej naprawy jezeli chodzi o mechanike czy blacharke - niestety

 

Ja jeżdżę od 9 lat do ASO. Razem to już może ponad 30 razy. A ponieważ mam daleko, najczęściej czekam na miejscu na odbiór samochodu. Wiele razy byłem świadkiem jak do serwisu zgłaszali się, albo właśnie odbierali po naprawie swoje samochody klienci, którzy wcześniej naprawy robili gdzie indziej, bo w ASO za drogo i cyt:"ASO nie są .... wyznacznikiem porządnie wykonanej naprawy...". a teraz łapali się ostatniej deski ratunku. I oczywiście na forum już o tym nie napisali... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gwarancje na silnik możecie sobie wykupic w zakładzie montującym prinsa i po problemie np.:

http://www.egp.pl/ubezpieczenie.htm

 

Taaa ciekawe jakie jest OWU i suma tego ubezpieczenia, bo pewnie tylko awarie spowodowane "gazem".

 

Krawiec

 

do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty czyli kolejne 2 lub 3k pln i granica zwrotu inwestycji przesuwa się o kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

 

 

Zresztą sami dealerzy również Ci Subaru w Czechach, Italii i pewnie gdzieś jeszcze oferują LPG do nowych aut.

 

było wielokrotnie omawiane. Dilerzy przejmują na siebie odpowiedzialność z tytułu gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty czyli kolejne 2 lub 3k pln i granica zwrotu inwestycji przesuwa się o kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

 Może i tak ale jezeli ktos robi duże roczne przebiegi to nie ma bata LPG opłaca się jak nic innego pomimo serwisów itp itd. 

 

 

było wielokrotnie omawiane. Dilerzy przejmują na siebie odpowiedzialność z tytułu gwarancji.

I co z tego gwarancja nie różni się w żaden sposób od gwarancji którą czy ty ja otrzymalismy od naszych gwarantów. Silnik padnie przez LPG to zostanie tak samo naprawiony jakby padł LPG nie mając. Ten kto jezdzi dużo i  chce jezdzic tanio zakłada LPG ten kto jezdzi mało nie zakłada bo nie musi -prosta sprawa :) Wydaje mi się ze wszyscy jestesmy inteligentnymi osobami które liczyc potrafią. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...