Nowicjusz Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 A jak to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Najlepiej po świecach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Ja się też sie przymierzam do lpg w xt. Koszt instalacji to ok 8tys. Ktoś pewnie powie że to grzech montować gaz w tym silniku ale oszczędności są spore jak ktoś jeździ choćby 20tys rocznie.Nie radzę zakładać instalacji lpg do XTeka. Będzie płacz A na jakiej podstawie tak sądzisz? Czy widziałeś tą instalację? Chętnie poznam konkretne przyczyny. Widziałem algorytmy wtrysku benzyny w oryginalnym sterowniku. Bardzo skomplikowane i mało mają wspólnego z dotychczas znanymi rozwiązaniami. Np. długofalowe uczenie się auta, znaczne "przelewanie" benzyny. Ryzyko złego wysterowania podawania lpg, inne właściwości tego paliwa znacznie podnoszą ryzyko awaryjności jednostki napędowej. Osobiście skłaniam się do pytania Carfita: o co Wam chodzi z tym spalaniem? Nam na mieście pali 13,2 do 13,6. Na autobahnie do 11. Podczas jazd po krajówkach do 9 litrów. Ładowanie instalacji lpg za minimum 8 tys zł, częstsze lub droższe przeglądy, ryzyko dodatkowych usterek, komplikowanie obsługi i sobie życia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Ze spalaniem może nic, bo gazu spali więcej. Chodzi tu o koszt przejechania km. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Nie przesadzajmy z tą awaryjnością i traktowaniem LPG jak świętokradztwo. Jak ktoś chce, niech instalację montuje. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Nie przesadzajmy z tą awaryjnością i traktowaniem LPG jak świętokradztwo. Jak ktoś chce, niech instalację montuje. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Oczywiście. Ze spalaniem może nic, bo gazu spali więcej. Chodzi tu o koszt przejechania km. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Podobny jak w przypadku diesla. Biorąc pod uwagę obsługę i koszt instalacji dla silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Może jednak diesel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Miałem diesla. Dzięki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Oj, ja mam i żyje. Poza tym, SBD z CVT jest zaskakująco dobrym tandemem. Gdyby w dniu zakupu przez nas FXT był taki model Forka, bralbym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Jak osiągi i spalanie w dieselku? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Katalogowe dane do obejrzenia na stronie Subaru. Do parametrow spalania dodalbym o 1 litr wiecej niz w katalogu. Ale mnie zaskoczyła - chociaż nie powinna - elastyczność. W subiektywnym odczuciu taka sama, jak nie lepsza, niz w FXT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Z chęcią bym skonfrontował xt z dieselkiem... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Z chęcią bym skonfrontował xt z dieselkiem... w obk diesel z cvt bardzo dobrze sobie radzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Warto to zrobic. Wersja Sport z SBD i XT są wyposazeniowo podobne i technicznie podobne - oprócz silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Z chęcią bym skonfrontował xt z dieselkiem... w obk diesel z cvt bardzo dobrze sobie radzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Cena ta sama, ale xt jednak sporo żwawszy nie tylko do 100 ale również wyżej. Kwestia ile km rocznie przyjeżdżasz? Miasto, trasa? Wolisz bene czy bloto? Rodzina 500 +? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Wkurza mnie spalanie w mieście na krótkich odcinkach dopóki silnik się nie nagrzeje. Może zamontowanie ogrzewania postojowego pomoże. W poprzednim samochodzie miałem i momentalnie nagrzewał silnik (w zasadzie płyn, w foresterze pokazuje olej) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Cena ta sama, ale xt jednak sporo żwawszy nie tylko do 100 ale również wyżej Od zera tak ale w zakresie 60-140 lub 80-160 jest bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 z powyższych filmów 60-140 km/h OBK D CVT - 60 km/h ok 6 sekundy filmu, 140 km/h około 21-22 sekundy -> 21-6= 15 s FXT - 60 km/h ok 21 sekundy filmu , 140 km/h ok 30 sekundy -> 30-21 = 9 s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Tak to dokładnie nie działa ale z braku laku... Elastyczność bada się na jednym biegu np. 4, jadąc ze stałą niższą prędkością dajemy ful trotyl i mierzymy. Zresztą przedstawione próby przyspieszeń też są źle mierzone bo start jest ze "strzeleniem" ze sprzęgła. Prawidłowo: stop, puszczamy hamulec i jednocześnie gaz fultrotyl i wio. I pomiar w dwie strony, liczymy średnią bo błąd może sięgać nawet 15%. P.S. Diesla nie mierzyłem. Mierzyłem tylko swojego FXT. Edytowane 22 Lutego 2016 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Hopkins Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Ale w tych samochodach nie ma biegów (w zasadzie), tylko możesz zmierzyć dając gaz do dechy (ewentualnie zmieniając tryb , np. s# ) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Tak to dokładnie nie działa ale z braku laku... to nie elastyczność silnika tylko maksymalne przyśpieszenie w zakresie 60-140 km/h Zresztą przedstawione próby przyspieszeń też są źle mierzone bo start jest ze "strzeleniem" ze sprzęgła. gdzie na filmach które używamy do porównania jest "strzał ze sprzęgła" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Popatrz na obroty przy ruszaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Popatrz na obroty przy ruszaniu. no to tylko diesla mogło przyśpieszyć w ramach 0-60 ale pewnie za bardzo wpływu nie ma na 60-140 km/h o ile się wspomagał hamulcem przy ruszeniu, bo możliwe że tak jest CVT zaprogramowane bez wątpienia nie są to "strzały ze sprzęgła" bo i jak Edytowane 22 Lutego 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 obk jak na swoja mase i silnik wyposazony tylko w 150 rumakow jedzie bardzo dobrze. Fxt ma prawie 100 koni wiecej i mniejsza mase Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się