Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

nie do końca. Z tego co wiem Subaru używa trochę innego systemu transmisji danych między czujnikiem a komputerem. Stąd problemy z kompatybilnością.

Sprawa niby prosta a jednak problemy są i to dość często.

Szerzej na ten temat były w pytaniach do dyrekcji odnośnie gwarancji na system TPMS i czujniki po użyciu zestawu naprawczego.

 

 

 

Czekaj czekaj, ale FHI nie robi tych czujników, wiec co oni niby tam takiego wymyślili że są problemy ze sklonowaniem?

 

Krawietz

Podobno, czy na pewno? Ja kupiłem do OBK takie do klonowania i nie działają. To znaczy działają przez kilka kilometrów a potem wywala błąd. Gumiarz który mi je instalował i programował powiedział, że jeszcze nie spotkał się z taką sytuacją w żadnym z nowych samochodów.

W ASO też próbowali je zsynchronizować i trzy synchroizują się bez problemu a czwarty nie. Niezależnie od tego w jakiej kolejności są wczytywane.

Jestem ciekaw, czy ktoś skutecznie ogarnął temat na czujnikach aftermarketowych?

 

Na razie jeszcze nie byłem u żadnego gumiarza z tym tematem wiec podobno.

A co do tych Twoich czujników to skoro trzy się synchronizują a czwarty nie to ja bym podejrzewał że chyba jest zwyczajnie popsuty.

Mogę kupić oryginały bo nie kosztują majątku ale cały myk polega na tym aby nie jeździć 2 razy w roku do ASO na synchronizacje bo to bez sensu. A podobno do kompa nie da się wpisać więcej niż jednego kompletu czujników. A swoją drogą w fabrycznym zapasie w Forku jest czujnik?

 

Krawiec

W forku na zapasie jest dojazdówka bez czujnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy kontrolka od tych czujników bardzo daje po oczach? Czy jest ew. jakiś komunikat albo sygnał dźwiękowy, który przeszkadzałby w jeździe?

 

Bo jeśli nie to osobiście wolałbym przeznaczyć kwotę na czujniki na coś bardziej pożytecznego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam ktoś z kolegów "zainstalowane" plastikowe osłony błotników z SIP ?

Tak się zastanawiam nad tym "gadżetem" a brak czasu trochę blokuje zgłębianie tematu.

No właśnie też się zastanawiam...

Naprawdę nikt na forum takich nie ma?

Przerabialem temat. Sciagneli mi do pokazania jak to sie prezentuje ale hmmm troche za szerokie sa weslug mnie i dziwnie wyglada. Oczywiscie sa przyklejane na tasme. Czy ospadna....? Jak sie dobrze odtlusci to nie powinny. Tasmy 3m wiele potrafia. Widzialem ze zamontowali je na samochodzie demo w aso koper wiec jak ktos z wawy mozna obaczyc.

 

Pozdrawiam, promil_one

 

Ja mam te osłony (z ASO), załączam foto - mam nadzieję, że poprawnie, bo pierwszy raz załączam.

post-15873-0-11176500-1441825046_thumb.jpg

Osobiście uważam, że warto - podkreśla charakter samochodu. Miałem też w poprzednim forku, montowane w ASO, nic się nie działo - nie płowiało, nie odklejało się.

Bardzo fajna sprawa - jak jest poprawnie zamontowane, to chroni zarówno przednie jak i tylne drzwi przed uszkodzeniem, np. przy uderzeniu w murek albo w ścianę garażu + jak mamy szczęście to na parkingu ktoś nam też ma szansę otwierając przywalić właśnie w te plastyki, więc 1/3 długości samochodu mamy chronioną.

Samo mocowanie wszystkich elementów jest na taśmę + na spinki, więc trzyma dobrze. Tu pojawia się jednak problem - trzeba zwrócić uwagę przy montażu. Mój "fachowiec" z ASO tak się spieszył (oni zawsze się spieszą), że krzywo przykleił osłony, a poza tym niedbale nakleił takie małe skrawki folii dostarczonej przez producenta, które służyć mają jako podkładki pod te spinki, aby na gołej blasze nie pracowały i nie wycierały lakieru. U mnie się już lakier wyciera - będzie reklamacja przy najbliższym przeglądzie.

 

BTW - jak zamawiałem samochód dwa lata temu, do domówiłem sporo akcesoriów dostępnych w tamtym momencie, więc jak chcecie wiedzieć jak to się sprawuje, to pytajcie. Ponadto mam zamontowane Webasto sterowane przez komórkę - super sprawa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to kicha.   Pamiętam jak może denerwować i wręcz rozpraszać w nocy świecący się Check Engine.    Nic, trzeba będzie "zapłacić" za kolejny Euro-wymysł. 

Można też poradzić sobie inaczej... http://www.tundrasolutions.com/forums/tundra/142895-tpms-diy-bypass-completed-tested-pics/#/forumsite/20582/topics/142895

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

check na kokpicie to nie to samo co czerwona mała diodka- jak wam przeszkadza to czarna taśma izolacyjna za 2,00PLN załatwi sprawe

[Edycja moderatora]

 

... są pojazdy nie pozwalające szybko jechać bez odpowiedniego ciśnienia w oponach....

Edytowane przez Urabus
Wypowiedź konfliktogenna.
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

... są pojazdy nie pozwalające szybko jechać bez odpowiedniego ciśnienia w oponach....
Tu jednak mowa o Foresterze XT który tego 'feature' ;) szczęśliwie nie posiada :)

 

 

bez odpowiedniego ciśnienia w oponach....
te właśnie samochody nie pozwalają jechać normalną prędkością gdy sygnał jest fałszywy, a ciśnienie w oponach właściwe, do tego opony 'run flat' (np BMW X3 które mamy w rodzinie), a regularne problemy  mozolnie rozwiązuje serwis i to właśnie jest irytujące. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do tych Twoich czujników to skoro trzy się synchronizują a czwarty nie to ja bym podejrzewał że chyba jest zwyczajnie popsuty.

 

To nie jest takie oczywiste  - tak jak pisałem mam sklonowane czujniki - na u gumiarza wszystko się ładnie klonuje i działa przez kilka kilometrów. Potem wywala błąd.

 

W ASO próbują te sklonowane czujniki zaprogramować od nowa i okazuje się że czwarty z kolei nie daje się zsynchronizować. I dzieje się tak niezależnie od którego z kolei zacznie się procedurę. Jeśli od pierwszego, to czwarty się nie synchronizuje - jeśli od czwartego, to pierwszy. Każdy oddzielnie działa ale wszystkie razem już nie. Coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czekaj czekaj, ale FHI nie robi tych czujników, wiec co oni niby tam takiego wymyślili że są problemy ze sklonowaniem?

 

wiadomo, że nie robi ale stosuje rozwiązanie z nietypową transmisją danych.


 

 

A podobno do kompa nie da się wpisać więcej niż jednego kompletu czujników.

 

tak, to prawda.

Jedynym rozwiązaniem jest wyłączanie systemu na zimę a na wiosnę po założeniu oryginalnych kół ponowne włączenie ale to tylko w serwisie.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co do tych Twoich czujników to skoro trzy się synchronizują a czwarty nie to ja bym podejrzewał że chyba jest zwyczajnie popsuty.

 

To nie jest takie oczywiste  - tak jak pisałem mam sklonowane czujniki - na u gumiarza wszystko się ładnie klonuje i działa przez kilka kilometrów. Potem wywala błąd.

 

W ASO próbują te sklonowane czujniki zaprogramować od nowa i okazuje się że czwarty z kolei nie daje się zsynchronizować. I dzieje się tak niezależnie od którego z kolei zacznie się procedurę. Jeśli od pierwszego, to czwarty się nie synchronizuje - jeśli od czwartego, to pierwszy. Każdy oddzielnie działa ale wszystkie razem już nie. Coś jest nie tak.

 

Pamiętasz jakiego producenta masz te czujniki?

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeny ,za co zaś mnie zbanowaliśta,czy to moja wina ,że ta marka ma opóznienie 10lat w stosunku do światowej motoryzacji.

Znalazłem ciekawostkę,ja kupuje jak łyknę xt i zakładam.To wtrysk bezpośredni VI generacji.Gaz jest podawany do pompy i wtryskiwany wtryskiwaczami benzynowymi ,w zasadzie montaż praktycznie bez ingerencji w auto-dokładanie jak klocki lego.Instalacja dedykowana i homologowana przez Prinsa do konkretnie Forestera XT.Auto nie używa w ogóle benzyny.Facet powiedział,że zrobił już kilka Xt-ków ,bo ludziom powiedzieli,że pali to 8l ,a pali dwa razy tyle(tak mówi gość,żeby nie było,choć mówi to samo co ja twierdzę)Natomiast ma jakąś kosmiczną cenę- 10 plus vat,ale u innego dystrybutora Prinsa 8490zł brutto.Co sądzicie? Aha ,podobno 5% przyrostu mocy,ale to już na to nie patrzę,ani nie biorę pod uwagę

http://lpg.gdansk.pl/Instalacja_LPG_Subaru_FORESTER_2.0_DIT_LPG_VSI_PRINS_DLM_VI_GENERACJA,622.html

Jest nawet filmik z montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,za co zaś mnie zbanowaliśta

   Za farmazony, jakie tu wypisujesz.

Prosimy, nie kupuj Subaru - nie chcemy takich "ambasadorów" tej marki. Jesteś typowym targetem dla sprzedawców używanych beemek i audi. Dużo mocy, dużo bajerów, nie ważne nic poza tym. No i ważne, żeby we wsi był pan Heniek z pirackim oprogramowaniem, co furę ogarnie,  bo brak pieniędzy na paliwo i prawidłowy serwis.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko twierdzę ,że napęd który ma już każdy ,nie załatwia absolutnie wszystkiego i nic więcej poza nim można nie mieć ,ani osiągów ,ani designu,ani materiałów,ani oszczędności,ani bezawaryjności,ani serwisu ,częsci,nowych rozwiązań itd.Tylko tyle twierdzę.Jedyne Subaru w obecnej gamie ,to dla mnie XT.I nad nim myślę.Nawet WRX sti nie jest ,bo MOŻE da radę Passatowi w dieslu ,a może nie .A nie ma prawa tak być,bo ta marka do czegoś powinna zobowiązywać.Mam takie zdanie .Wolno mi?Czy musi się ono zgadzać z jedynym słusznym prezentowany przez np Ciebie czy Forum ogólnie.Wyraziłem je ,znam Twoje i może już nie wracajmy do tego

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie zdanie .Wolno mi?

Wyrażasz je przecie ciągle od 'bana' do kolejnego 'bana' za zaśmiecanie wątku.

 

Czy musi się ono zgadzać z jedynym słusznym prezentowany przez np Ciebie czy Forum ogólnie

No nie musiz się zgadzać, ale czy musisz się powtarzać jak zdarta płyta?

 

może już nie wracajmy do tego

O, no widzisz :yahoo:

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wracajmy do tego a co go odbanują to wraca z tym samym :D

Jeżeli mnie się coś nie podoba to tego nie kupuje, a już na pewno nie wchodzę na forum danej marki i nie płacze że inna ma coś czego ta nie ma i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox wolno Ci wszystko, tylko błagam - pisz poprawnie. Przecinki stawiaj przed spacją a nie za, między wyrazami używaj spacji itd. Tego się nie da czytać - można dostać oczopląsu. Ja rozumiem jeden przypadkowy błąd w poście ale nie 25 (tyle na szybko naliczyłem w poście 13120).

Szanuj odbiorców!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko ,jak nie siewca jedynej słusznej idei ,to polonista.Ja do Was z sercem na dłoni po banie przybiegam, proponuję rozwiązanie jazdy jak dieselkiem ze spalaniem 7litrów ropy max ,a Wy co

7litrów ,to przy założeniu ,że pali 14 ,bo jak pali 10 ,to jakby ze 4.5litra ropki na tym gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...