Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Maja 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości. Pozdrowienia Cena postępu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Cena postępu ... oraz dopasowania oferty do potrzeb większości.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. kontrowersyjnych O kurczę, pozostaje tylko przytakiwanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Wy tu o iskierce, a tam juz pozoga: Na profilu są też filmiku z wnętrza jak i podczas jazdy na zewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości. a w takim razie jak to jest ze w 2.0i bulgot da sie wydobyc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Jak syrenka. Daleko tu do bulgotu EJ-tow. Edytowane 27 Maja 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Do bulgotu to temu XV ogromnie daleko ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości. Pozdrowienia Od jak długiego czasu, jeżeli można spytać? A doprecyzowując pytanie, od którego modelu Subaru i jego MY. Mijał mnie kilka dni temu na Puławskiej w Wawie biały WRX STI MY >= MY2014 i brzmiał jak na turbo boksera przystało. Z pewnością miał zmieniony backbox, ale bulgot i brzmienie jak za starych dobrych czasów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DITDe facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości. Pozdrowienia Od jak długiego czasu, jeżeli można spytać? A doprecyzowując pytanie, od którego modelu Subaru i jego MY. Mijał mnie kilka dni temu na Puławskiej w Wawie biały WRX STI MY >= MY2014 i brzmiał jak na turbo boksera przystało. Z pewnością miał zmieniony backbox, ale bulgot i brzmienie jak za starych dobrych czasów Chcialbym zauwazyc, ze STI ma silnik EJ25 wlasnie z takim nierownoodleglosciowym kolektorem wydechowym. Stad ten bulgot, ktory jest charakterystyczny dla silnikow typu EJ.Zanik bulgotu zainicjowal SBD. Potem pojawily sie silnik FB i pozniej FA. Dlatego ciagle trzymam kciuki za EJtami w STI Edytowane 27 Maja 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Silnik z turbiną typu Twin scroll i dostosowanym do niej kolektorami nigdy nie będzie rasowo bulgotał. Nawet EJ20/25 na Twin scrollu nie brzmiały "rasowo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 W STI'15 nie jest zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Proponuję posłuchać ! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 No i pieknie mi wystarcza ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 W STI'15 nie jest zle. Bo tam jest standardowy EJ25 ze "zwyczajną" turbiną. Twin scroll jest w EJ20, który jest montowany w STI dla Japonii ale niestety nigdzie nie znalazłem wideo z dźwiękiem tego silnika. Proponuję posłuchać ! Niestety to jest poprzedni Forester z EJ25 a nie FA20DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Niestety żaden XT MY>13 nie brzmi fajnie. Wszystkie filmiki na youtube oraz posty na subaruforester.org wskazują że może być głośno lub głośniej ale to nie jest bulgot. Część ludzi w ogóle bardzo narzeka na te wydechy bo są one głośne w pełnym zakresie obrotów i jazda autostradowa czy krajowa to masakra i wracają do serii. A z innej beczki - do wiedzy inżynierskiej mi bardzo daleko ale czy kolektory wydechowe to nie jest element zbierający spaliny z komór spalania który podobnie jak wydech można zrobić na zamówienie i wstawić różnoodległościowy przywracając/tworząc dźwięk silnika? Z tego co rozumiem też to zmiana taka powodowałaby obniżenie mocy samochodu (bo samo stworzenie równoodległościowego miało na celu jej podniesienie) ale czego można się spodziewać? Bo 20KM oddam w ciemno za dźwięk inny niż doprowadzający mnie do pasji dźwięk aktualnej kosiarki elektrycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Bo 20KM oddam w ciemno za dźwięk inny niż doprowadzający mnie do pasji dźwięk aktualnej kosiarki elektrycznej. oddasz również gwarancje na silnik a to chyba nie jest tego warte. Chcesz bulgotu sprzedaj XT'ka i kup STI'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Niestety żaden XT MY>13 nie brzmi fajnie. Wszystkie filmiki na youtube oraz posty na subaruforester.org wskazują że może być głośno lub głośniej ale to nie jest bulgot. Część ludzi w ogóle bardzo narzeka na te wydechy bo są one głośne w pełnym zakresie obrotów i jazda autostradowa czy krajowa to masakra i wracają do serii. A z innej beczki - do wiedzy inżynierskiej mi bardzo daleko ale czy kolektory wydechowe to nie jest element zbierający spaliny z komór spalania który podobnie jak wydech można zrobić na zamówienie i wstawić różnoodległościowy przywracając/tworząc dźwięk silnika? Z tego co rozumiem też to zmiana taka powodowałaby obniżenie mocy samochodu (bo samo stworzenie równoodległościowego miało na celu jej podniesienie) ale czego można się spodziewać? Bo 20KM oddam w ciemno za dźwięk inny niż doprowadzający mnie do pasji dźwięk aktualnej kosiarki elektrycznej. Wszystko można, tylko najpierw zobacz gdzie jeśt turbina w nowym Forku, a gdzie jest w EJ25. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 W STI'15 nie jest zle. Bo tam jest standardowy EJ25 ze "zwyczajną" turbiną. Twin scroll jest w EJ20, który jest montowany w STI dla Japonii ale niestety nigdzie nie znalazłem wideo z dźwiękiem tego silnika. Proponuję posłuchać ! Niestety to jest poprzedni Forester z EJ25 a nie FA20DIT A już już witałem się z gąską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Nie napisałem precyzyjnie - takiego właśnie dźwięku jak z Invidii ( III gen. ) szukam do swojego Forka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 (edytowane) 76 stron debaty na temat bulgotu Forka znajdziecie w wątku z działu technicznego:http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21287-co-zrobić-żeby-subaru-na-bulgotało/page-76 oraz wiele innych pokrewnych, tylko trzeba się pobawić szukajką sam bym chciał, by mój (troszkę starszy) Forek tak nie "miałczał" (sorry, nie mam innego określenia), ale bez sprawdzonego rozwiązania nawet tego nie dotykam. Edytowane 28 Maja 2015 przez cOijN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Kiedyś fajne wydechy robił Devil ale już nie istnieje. Nawet z katalizatorami końcowy tłumik robił robotę. Jest jak jest i lepiej nie będzie. W sumie bardziej zależałoby mi na dodatkowych KM/Nm niż na dźwięku wydechu: jak już tracić gwarancję to z szmocą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 do BRZ tez jedyna pewna opcja, zeby miec bulgot, to UEL (UnEqual Length) kolektor... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 (edytowane) zeby miec bulgot Można też nagrać bulgot ze starego modelu i sobie słuchać zamiast muzyki, albo robić bulgot paszczą jak w filmie "Rejs" https://www.youtube.com/watch?v=YvIz4coyfow Edytowane 28 Maja 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 do BRZ tez jedyna pewna opcja, zeby miec bulgot, to UEL (UnEqual Length) kolektor... Wolna rura do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się