Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie czytałem porównanie Mazdy cx5 2.0 benz 160 KM do Forrestera 2.0 benz 150KM.Redaktor pisze,że różnica jest 10KM ,a wydaje się jakby Mazda miała minimum 50KM więcej.To samo pisałem ja,ale mówiliście ,żem głupi

Subaru musi sobie zdać sprawę z jednego .Sam napęd bez silników,designu,materiałów we wnętrzu ,nowoczesnych rozwiązań itp już nie wystarczy.To nie 20lat temu.Teraz inni ,i to byle kto ,czy Korea czy ktokolwiek inny ,też robią napędy,nawet jeśli trochę gorsze,to normalnym ludziom w normalnej eksploatacji w 100% wystarczające

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie czytałem porównanie Mazdy cx5 2.0 benz 160 KM do Forrestera 2.0 benz 150KM.Redaktor pisze,że różnica jest 10KM ,a wydaje się jakby Mazda miała minimum 50KM więcej.To samo pisałem ja,ale mówiliście ,żem głupi

 

a który to redaktor , bo jak XXXXX....to ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

a wydaje się

No właśnie.

Pamiętam, jak swego czasu w 126p urwał się tłumik, to wydawało się, jakby autko nagle zyskało 50% mocy. 

A samo przyspieszenie było dużo bardziej spektakularne, niż w dzisiejszym ... FXT.

Cóż, nowoczesność powoduje, że wrażenia są .... nieco inne.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczby są jednak w tym przypadku po stronie mazdy, zwłaszcza w przypadku automatów gdzie forek ma 11,8 a mazda 9,2

dla manuala forek 10.6 s- 100km/h dla mazdy w manualu 10,5 sek do 100km/h rzeczywiscie przepasc...

 

 

Właśnie czytałem porównanie Mazdy cx5 2.0 benz 160 KM do Forrestera 2.0 benz 150KM.Redaktor pisze,że różnica jest 10KM ,a wydaje się jakby Mazda miała minimum 50KM więcej.To samo pisałem ja,ale mówiliście ,żem głupi

no wlasnie wydawało sie.... Kiedys wydawało mi sie ze mój stary civic z przelotowym wydechem jest szybszy od porsche :biglol:

chodzi Ci o ten artykuł?

http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-porownanie-mazda-cx-5-subaru-forester,nId,1003935

to przeczytaj do konca. 2.0i trzeba krecic do konca zeby jechał i nic na to nie poradzisz taka charakterystyka starszych silników wolnossacych ( według autora testu forek do 100km zbiera sie szybciej niz cx5 za to jest mniej elastyczny )

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek wygrał z CX5 do setki, no niemożliwe  :biglol: chyba oszukali?! Miałem przyjemność przejechać się jako pasażer CX5 około 600 km, powiem szczerze, nie tego spodziewałem się po tym aucie. Dużo głośniej i mniej wygodnie na tylnej kanapie niż w Forku.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie o czym wy piszecie.Mazda w automacie ma 9.2 do 100 a Forester 11.8.Prawie 3 sekundy to jest PRZEPAŚĆ.I nie mówcie mi ,że jest na tylnej kanapie nie wygodnie w cx5 ,albo głośno ,bo jezdziłem tym kiedyś cały weekend.I co jak co ,ale Forester w benzynie i automacie ,którym też jezdziłem do tej mazdy nawet się nie umywa.Co innego XT.Jest też mazda z 2.5 i i ma 8do 100 .Da się? Da się.A tu marka z tradycjami sportowymi i takie wyniki

Full opcja tej mazdy kosztuje 143 tys i ma navi,bose,skóry itp.Forester w 2.0i platinum za te same pieniądze (34tys EUR) też to ma?

Jedna i druga cena za takie auto jest chora.No ,ale to bezpośredni konkurenci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madox Tobie to chyba sie nie dogodzi. Forester sie nie podoba, mazda cx5, volvo , skoda , kia tez bee ( gdzies czytalem na forum ze chciałes kupic ale jednak tego nie zrobiles)

jezeli partnerki wybierasz tak jak samochody to albo jestes singlem  albo masz kobiete doskonała czego zycze i zazdroszcze :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@madox,Od jakiegoś czasu już patrzę na twoje wypociny i muszę przyznać że jesteś wyjątkowo odporny żeby nie napisać ograniczony .. wybierasz tylko te fakty które Ci pasują i akurat się o nich dowiedziałeś .. na kontr argumenty nie odpowiadasz albo znajdujesz nowe .. Podobną sytuacje miewam w domu ale tylko kilka dni w miesiącu ale u ciebie widzę ten "okres" trwa wiecznie ...
Co do wersji  Platinum - ma wielką dziurę w dachu, skórę,navi i audio Harman Kardon - które porównywałem z moim XT i Mazdą 6 - oba auta z rocznika MY14 ...
To Bose gra słabiej w Mazdzie 6 niż mój H/K - nie chodzi tu o głośniej, a lepiej ale wiem że i z tym pojęciem masz nie lichy problem.

Idąc dalej Mazda 6 2.5 na bezpośrednim wtrysku w sedanie w takich samych warunkach [miasto] z systemem e-loop i start N go ... pali 0.5L więcej - oba auta mają przebiegi w okolicach 1500KM ... 
Wiem jak bardzo ważne u Ciebie na wsi jest odejście z pod remizy i tutaj XT miażdży Mazdę 6 - paląc 0.5l PB mniej ! 
Szacun też mniejszy bo kolega prędzej wybierze do ślubu jazdę Mazdą 6 a niżeli Foresterem ale za to swojej życiowej wybrance w Foresterze możesz zaprezentować każdy ar swej ziemi namacalnie, co ma według mnie nie liche znaczenie, przeskoki przez miedze też Foresterem ogarniesz...

Mazda to fajne auto jeździłem nią i skanowałem bardzo dokładnie ponieważ był to główny konkurent przy zakupie właśnie dla mojego XT ...

Proszę pamiętać że 2,5 w CX5 wyszło dopiero w MY15 ... 

Dodatkowo warto zauważyć pikselozę na wyświetlaczach oraz na słabszą jakość kamery cofania w CX5 - w 6 jest OK 
Skrzynia automatyczna montowana w tych samochodach to konstrukcja z przed 15 lat ale przedstawiciel ową informację prezentuje z taką radością i dumą że ciepło się robi na sama myśl o przejeździe testowym ...

Proszę nie kompromituj się bardziej i nie porównuj danych mówiących o przyspieszeniu do 100Km/h w danym czasie bo ludzie mający pojęcie o samochodach taka informację ignorują z prostej przyczyny ... nic ona nie wnosi - te pomiary dla "normalnych" ludzi są bez wartościowe tym bardziej jeżeli różnica jest 3 sek .. i tym bardziej jeżeli chodzi o samochody klasy SUV/SAV/Crossover 

Co innego jak wybierał bym RS6/STI/S3 ...

I jeżeli decydował bym się na 2.0- bez doładowania również bez zastanowienia wybrał bym Forestera nawet gdy Frey w Krakowie sprzedawał by nadal Mazdę... 

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biglol:  :biglol:  :biglol:  Dobre podsumowanie. +1 ;)

 

I jeszcze odnośnie spalania. Dziś baaardzo zaspałem do pracy, i baaardzo w związku z tym się spieszyłem, jechałem więc madox style. :superhero:  :ph34r:

 

Niestety pomimo wysiłków spalanie po 140km wyniosło 14,5l, więc te 15l/100km to zwyczajne bujdy są.  :P  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzuce kamyczek laczac wypowiedzi z watku o OBK i SF. Nie bede wchodzil w szczegolowe analizy wnetrz klas premium itd. Mialem od nowosci FSBD nie dalo sie ukryc ze mialem subaru ale brakowalo mi caly czas by to to jechalo. Nie dlatego ze jakis specjalny potocznie mowiac rajdowiec jestem ale dlatego ze po prostu pod skora czulem ze naciskajac na gaz nic specjalnego sie nie dzialo a niby powinno bo mialem Subaru ? Teraz mam FXT i naciskajac na gaz czuje to czego mi brakowalo. Dlaczego nie kupie OBK ... Bo do czasu kiedy nie bedzie dawal mi tego co daje FXT to czul bede ze czegos tu brakuje. Z tego wzgledu rozumiem pewna czesc wypowiedzi madoxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

baaardzo w związku z tym się spieszyłem, jechałem więc madox style.  

 

to opowieści dziwnej treści   :D  madox napisał , że OBK D ktorym jeżdzi spala 6.2/6.4 więc to b. delikatny sposób jazdy....( u mnie średnio 8 )

 

 

Faktycznie zapomniałem, że te 15l to z własnego doświadczenia madoxa kolegi, któremu tyle pali.  :blush:  :biglol:

 

@@zk, masz rację to fajne uczucie. Jednak nie wszystkim na tym zależy w aucie klasy SUV, i ci co świadomie wybierają auto z taką mocą niekoniecznie muszą być rozczarowani. W końcu pozostałe cechy charakterystyczne Subaru pozostają. ;)

 

Choć nie ukrywam, że możliwość wyboru mocniejszej opcji kilku z nas (w tym mnie) by usatysfakcjonowała. :)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas leci...

Dwa lata temu, gdy zacząłem czytać wątek o Forku..madox już był ...Od tego czasu, kupiłem samochód, zrobiłem już 40 tys. km, w moim życiu wydarzyło się wiele fajnych rzeczy..madox jest. Niestety nie ewoluował ..non stop to samo. 15 litrów, szmatka, i słabe wykończenie. Coś w tym subaru jednak jest, że madox tu siedzi i nie daje za wygraną :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FXT jest to coś tak jak pisałem. Ale celem madoxa jak rozumiem jest by to coś było dla każdego w każdym modelu Subaru !

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FXT jest to coś tak jak pisałem. Ale celem madoxa jak rozumiem jest by to coś było dla każdego w każdym modelu Subaru !

Mam okazję znać to forum od "kiedy istnieje subaru" i madox należy do grona osób tych mocno niezdecydowanych, które potrzebują długiego okresu adaptacyjnego. Myślę madox, że przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na najistotniejsze pytanie - czy subaru jest tym czego potrzebujesz. Zapomnij o tym, co dziennikarze plotą o samochodach, co tam wychodzi w różnych testach porównawczych, bo wynik zależy od warunków brzegowych. Producenci nie po to wkładają w marketing więcej kasy, niż w produkcję, żeby sobie pozwolić na jakikolwiek przypadek. Po za tym to ty masz jeździć tym samochodem, nie dziennikarz. To czy bagażnik ma 460, czy 560 litrów nie ma większego znaczenia - zabierasz tyle ile się mieści przy okazji mając wiecej czasu dla siebie przy pojemności poniżej 500 litrów. Jeżeli Twoim założeniem jest wzorem powszechnym uskutecznianie co sobotniej przeprowadzki ze średnią przebiegu na poziomie 50-60 km/godz. w porywach, to moje założenie nie ma sensu i nie czytaj dalej. Dobrze dobrany samochód to taki, którym szuka się pretekstu do wypadu, a nie taki którym możesz zabrać najwięcej. Subaru bez względu na parametry takie warunki spełnia. Nie znudzi cię szybko swoją oczywistością jak volvo, a przede wszystkim posiadanie tego samochodu uodparnia na tzw. postęp motoryzacyjny. Musisz pogodzić się z faktem, że marka stosuje rozwiązania techniczne, które są cenotwórcze i utrzymanie ceny wymaga innych kompromisówi. To jest ta niszowość marki, nie jej mała powszechność. Ta cała masa elektronicznych nowinek to tylko świecidełka dla białego człowieka. Przed moim pierwszym subaru jeździłem volvo v40 z silnikiem T4 i wyobraź sobie, że zamieniłem go na legacy 2,0i. W garażu trzymam jeepa cherokee 3,7 i mam nie powiem gdzie, bo mogą czytać to dzieci, wszelkie opinie na jego temat i pakuje w niego kilkanaście tys. rocznie, bo go po prostu lubię. Gdybym nie był nadwrażliwy na pewien zakres częstotliwości generowany przez diesla nie kupiłbym dzisiaj OBK SBD, bo jeździłbym poprzednim. Forester mi nie leży, bo w moim typie był ten przed 2008. OBK szalenie mi się podoba. Zrobiłem jedno podejście - nie znalazłem tego czego w nim oczekuje. Odczekałem, poszedłem drugi raz (zabrałem córkę, żeby mnie zmotywowała). Pytam dziecko: Fajnie? Fajnie - odpowiada - ale nie ma szyberdachu. Poczekam na Levorga, albo na to, co jeszcze się pojawi. Miałem kilka lat temu sytuację, kiedy S-AWD uratowało mi życie w bardzo banalnej sytuacji drogowej i dla mnie jest to ważny argument, bo następnym razem w podobnej sytuacji mogę mieć ze sobą dziecko i co jeśli elektronika znajdzie akurat inne rozwiązanie. Nie mam ciśnienia na Eyesight bo od 15 lat jeżdżę bezkolizyjnie, a że dają to można wziąć, asystenta pasa wyłącza się po kilku dniach :) Po 20-latach za kółkiem pojechałem SJS i wbrew pozorom można sie jeszcze czegoś dowiedzieć przynajmniej o utrwalonych nawykach, a rutyna jest w samochodzie nie mniej niebezpieczna od prędkości. Można by tak długo. Konstrukcja cenników i ofert ma na celu zrobić klientowi wodę z mózgu - także nie da się do końca niczego z niczym porównać. A najważniejsza jest frajda z samochodu, nie duma, bo tej nigdy nie nasycisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jednak nie wszystkim na tym zależy w aucie klasy SUV, i ci co świadomie wybierają auto z taką mocą niekoniecznie muszą być rozczarowani. 

 

amen :)

 

Ale ciężko oczekiwać żeby wszyscy byli na tyle świadomi swojego stylu jazdy, by wiedzieć że 150KM to może być dla nich za mało.

 

Z drugiej strony naprawdę ciężko jednak odmówić racji tym, którzy mówią że konkurencja z 2 litrów wyciąga 20 koni więcej, ba z 1.6 cisną 160, no i dlaczego od 2008r Forkom mocy ubyło (vide SF SG 2.0X 158KM) przy jednoczesnym zwiększaniu masy? Nie chodzi o mnie, ja filozofię i "trend" nawet rozumiem, ale ciężko to komuś logicznie i spójnie wytłumaczyć, taka 'subarowska' enigma, "dlaczego w OBK nie ma 2.0DIT" i "czemu w Levorgu też nie będzie"...

 

szczerze nie zazdroszczę SIP ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Riplej, fajny wpis, wiele z tych uwag już wcześniej było do madoxa skierowanych, jednak on ma swoją wizję i filozofię. ;)

 

Trudno mu w pewnych kwestiach nie przyznać racji, niestety nasze wpisy nie zmienią raczej spojrzenia kierownictwa FHI na nasz rynek, a na pewno nie w najbliższym czasie. 

 

Jeśli o mnie chodzi to jest kilka cech, dla których wybrałem tę markę i dobrze mi z nią, choć nie jest idealna i do pewnych rzeczy można mieć uwagi czy zastrzeżenia.

 

Jednak tak na prawdę to tylko samochód, i współczuję tym dla których jest to sens życia, a brak mocy czy nawiewów z tyłu jest źródłem smutku i żalu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony naprawdę ciężko jednak odmówić racji tym, którzy mówią że konkurencja z 2 litrów wyciąga 20 koni więcej, ba z 1.6 cisną 160, no i dlaczego od 2008r Forkom mocy ubyło (vide SF SG 2.0X 158KM) przy jednoczesnym zwiększaniu masy? Nie chodzi o mnie, ja filozofię i "trend" nawet rozumiem, ale ciężko to komuś logicznie i spójnie wytłumaczyć, taka 'subarowska' enigma, "dlaczego w OBK nie ma 2.0DIT" i "czemu w Levorgu też nie będzie"...

Też się nad tym zastanawiam. Masz rację - również tego nie rozumiem. Z jednej strony Subaru będąc silne od strony technicznej, stosuje konsekwentnie wyszukane i nebanalne rozwiazania konstrukcyjne z drugiej zaś pozwala na to by jednostki przestawały dorównywać konkurencji pod wzgledem tak podstawowych parametrów jak moc/moment. @@cOijN, zgadza się po dziesięciu latach, ewolucji konstrukcji mamy jednostki z symetrycznie dzieloną stopą korbowodu, ze zwiekszonym skokiem tłoka... , a słabsze od poprzednich wersji, jednoczesnie słabsze od konkurncji. Weźmy na przykład FB20 - o zmianach w jednostce czytałem wiele, ale co z parametrami - wg Wikipedii 2,0EJ miała moce od 115 do 190KM, obecnie FB20 około 150HP.

FB25 - 175KM z 2.5 litra pojemności?

Rozumiem sens postępu i modernizacji poprawiajacych chłodzenie bloku silnika, rozkład sił w układzie korbowo tłokowym, poprawianie współczynnika wymiany ładunku w komorach spalania łącznie z wyższym współczynnikiem przemiany molekularnej w cylindrze. Pamiętajmy jednak że ów silnik to jednostka napędowa - element konstrukcji którą wprawia w ruch i musi dysponować wystarczajacymi parametrami - ogólnie mocą. Inaczej ten wspaniały nowoczensny silnik lepiej będzie się prezentował na wystawie, w przekroju z opisem technicznych majstersztyków, niż pod maską... i na drodze nie bedzie miał szans z banalnym technicznie1,2 w Fabii :P;):biglol:

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i na drodze nie bedzie miał szans z banalnym technicznie1,2 w Fabii

hehe cos w tym jest. Nadziwniejsze w tym jest to ze Subaru ma 2 litrowy wolnossacy silnnik beznynowy FA20 z BRZ'a o mocy 200koni, którego nie pakuje ani do forka ani do xv ani do OBK :) Ot taka przekorna polityka FHI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dzisiaj można było się zapisywać na plejady i już po południu nie było miejsc w hotelu. Szok.

Był ktoś? Warto?

Nie warto. Zdjecia na stronie to fotomontaz cos jak fotele w nowym forku niby skora a jednak sztuczna Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...