kubanow Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) też mam jakieś nokiany wr coś tam - co prawda w starym forku, ale odczucia mam takie same generalnie straszna padaka te opony, nokian jest u mnie skreślony jeśli chodzi o oponę Edytowane 30 Grudnia 2014 przez kubanow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Mam Nokiany WR D3. Sprawują się nieźle, ale trudno mi się do nich do końca przekonać. Podobne odczucie miałem przy Dunlop WinterSport 4D. Good Year UltraGrip 7, 8 i ContiWinterContact T830 sprawowały się o wiele lepiej, przynajmniej dawały lepsze czucie tego, co się dzieje pod kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja mam Nokiany WR A3 i generalnie uważam, że na śnieg takie sobie, ale świetne do jazdy po mokrym i suchym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opony zimowe to zawsze kompromis pomiędzy śniegiem, wodą i suchym asfaltem przy niskich temperaturach. Nokiany to opony przede wszystkim "autostradowe", co pokazują różne testy. Z drugiej strony opony które radzą sobie świetnie w głębokim śniegu z reguły słabo sprawdzają się na mokrej czy nawet suchej nawierzchni. Trzeba też wziąć pod uwagę relację jakości do ceny, gdzie Nokiany wypadają całkiem dobrze. I jeszcze jedno. Charakter napędu 4x4 w Foresterze XT, preferujący wyjściowo przednią oś, oraz jakby nie było masa auta, i wysoka pozycja za kierownicą powodują takie a nie inne odczucia. Jak mocno wcisnę hamulec to każda opona uruchomi ABS czy kontrolę trakcji. Jednak mam już piąty komplet Nokianów (aktualnie na trzech samochodach) i spełniają one moje oczekiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Mam również Nokiany WR3 SUV i jestem bardzo zadowolony , zarówno na śniegu jak i na szosie sprawdzają się bardzo dobrze. Poprzednio miałem nokiany w Mitsubishi i również nie narzekałem. Patrząc na głęboki bieżnik przypuszczam że również w błocie powinny sobie radzić lepiej niż OEMowskie letnie Bridgestony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 te M+S bridgestone to się chyba tylko na asfalt nadają, pojedźiłem na nich troszkę w grudniu to ani w błocie - właściwe na mokrej trawie ślizgały się strasznie, ani na śniegu i lodzie to samo - bez przerwy się kontrola trakcji zapalała, hamowanie na śniegu zerowe. W tych samych warunkach też na mokrej trawie z odrobina błota próbowałem zimowe Yokohama W drive - idzie jak burza, na śniegu i lodzie też podobnie - to jest przepaść między tymi oponami w takich warunkach zauważalna nawet dla takiego niewprawnego kierowcy jak ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 W tych samych warunkach też na mokrej trawie z odrobina błota próbowałem zimowe Yokohama W drive - idzie jak burza, na śniegu i lodzie też podobnie - to jest przepaść między tymi oponami w takich warunkach zauważalna nawet dla takiego niewprawnego kierowcy jak ja. I dlatego właśnie w okresie jesienno - zimowym w sieci dilerskiej SIP obowiązuje "Akcja Zima" też mam jakieś nokiany wr coś tam - co prawda w starym forku, ale odczucia mam takie same generalnie straszna padaka te opony, nokian jest u mnie skreślony jeśli chodzi o oponę Odczucia odczuciami, ale opon Nokian będę bronił. Z ciekawości - ile lat mają opony na Twoim aucie? Samochodem jeździsz od nowości czy może kupiłeś je od "drugiego" właściciela a opony dostałeś w prezencie? sypnęło śniegiem na tyle ze ulice białe. I zaskoczyło mnie jedno, ze te opony które subaru dawało (chyba nokian) to sa tragiczne na śniegu. Po prostu masakra niemal przy każdym hamowaniu kontrola trakcji sie włączała Po pierwsze sugeruje sprawdzić ciśnienie opon! W zeszłym roku do nowych aut w Akcji Zima dawaliśmy opony w rozmiarze 225/60/17 marki Nokian model WR G2 - dobra opona, którą na łeb i szyję bije nowszy odpowiednik Nokian WR SUV 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) sprawa jest prosta: jak zimowki to tylko takie ktore maja bieznik w ksztalcie V wszystkie inne na snieg i w warunkach zimowych spawuja sie bardzo kiepsko. Fakt na autostradzie czy drogach szybkiego ruchu sprawuja sie lepiej i bardziej komfortowo niz z biezkiem w ksztalcie V ale przeziez nie po to kupuje sie zimowki. Patrzac na WR G2 - maja asymetryczny bieznik i nigdy na sniegu nie beda kosami , WR SUV 3 maja bieznik taki jaki powinna miec zimowka czyli V i na sniegu napewno beda sie sprawowaly znakomicie Teraz ASO mi założyli Bridgestone Blizzak80 EVO 18 cali jako akcja zimowa jedne z lepszych zimowek Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 przeziez nie po to kupuje sie zimowki. Patrząc na to jak ostatnio wyglądają u nas zimy, to nie wiem co będzie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Odczucia odczuciami, ale opon Nokian będę bronił. Ja również Akurat na WRG2 nie jeździłem, ale 3 inne modele mnie nie zawiodły, a zwłaszcza na śniegu WR G2 - dobra opona, którą na łeb i szyję bije nowszy odpowiednik Nokian WR SUV 3. WR SUV3 jest na tyle dobrą oponą, że mam ją nawet w dostawczym RWD i daje radę sprawa jest prosta: jak zimowki to tylko takie ktore maja bieznik w ksztalcie V Też jestem tego zdania. Komfort może ciut niższy, ale skuteczność zupełnie inna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Odczucia odczuciami, ale opon Nokian będę bronił. Z ciekawości - ile lat mają opony na Twoim aucie? Samochodem jeździsz od nowości czy może kupiłeś je od "drugiego" właściciela a opony dostałeś w prezencie? no niestety autko mam od nowości, opony dokupowałem nowe fakt że mają już chyba 5 albo 6 lat, ale teraz jest bardzo mocna tragedia, na początku ich żywota też było podobnie opona na suchym dość dobrze się sprawuję, ale każde inne warunki to już jest słabo skończyły mi się letnie opony - przy wymianie je wywaliłem, i to samo czeka zimówki no i następne zimówki to na pewno nie będą nokiany (letnie miałem bridgstone'y i tutaj było w miarę OK) Edytowane 30 Grudnia 2014 przez kubanow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 sprawa jest prosta: jak zimowki to tylko takie ktore maja bieznik w ksztalcie V wszystkie inne na snieg i w warunkach zimowych spawuja sie bardzo kiepsko. Fakt na autostradzie czy drogach szybkiego ruchu sprawuja sie lepiej i bardziej komfortowo niz z biezkiem w ksztalcie V ale przeziez nie po to kupuje sie zimowki. Patrzac na WR G2 - maja asymetryczny bieznik i nigdy na sniegu nie beda kosami , WR SUV 3 maja bieznik taki jaki powinna miec zimowka czyli V i na sniegu napewno beda sie sprawowaly znakomicie Teraz ASO mi założyli Bridgestone Blizzak80 EVO 18 cali jako akcja zimowajedne z lepszych zimowek Nawet nie narzekam! Jestem pewien że dadzą radę w polskich górach we feriach. Sent from my iPad using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja swoje Bridgestony 80evo musiałem reklamować. Dwie mi wymieniono bez dyskusji - nie były okrągłe i miałem bicie na kierownicy nizależnie od wyważenia. Natomiast na przyczepność nie narzekam. Podobno nokian nie ma tak dobrej obsługi gwarancyjnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Nie wiem, czy to odpowiedni wątek o oponach, ale skoro już o tym mowa - dwa zestawienia z testów opon zimowych, 2013 i 2014. W zeszłym roku Nokiany były na bardzo dobrej pozycji. Może to pozwoli rozwiać trochę wątpliwości. Aha, mała uwaga. Niemiecki system oceniania idzie odwrotnie niż oceny w polskim szkolnictwie. Tu 1 to najlepsza, 5 to najgorsza nota. Mała legenda: Lastindeks - indeks nośności. Dalsze parametry testowe to zachowanie: Trocken - nawierzchnia sucha, Nässe - mokra, Schnee - śnieg, Eis - lód, Geräusch - hałas, szum, Kraftstoffverbrauch - wpływ na zużycie paliwa, opory toczenia, Verschleiß - zużycie, ścieralność opony, Gesamtnote - ocena całościowa, ÖAMTC - Empfehlung - rekomendacja, w jakim stopniu polecana lub nie. ***** - hervorragend - bardzo dobra, znakomita **** - sehr empfehlenswert - bardzo godna polecenia *** - empfehlenswert - godna polecenia ** - bedingt empfehlenswert - polecana warunkowo * - nicht empfehlenswert - nie polecana W tym roku Nokianów zabrakło w zestawieniu. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Pytanie czy w wersji Platinum Xt skóra jest czarna czy platinum ? Na subaru.pl w lini modelowej jest platinum (szara) w specyfikacji juz czarna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Jest czarna. Niektorzy tu narzekaja na jej jakosc - zupelnie nie potrzebnie. Kiepska skora to w Skodzie jest. Ta w XT jest niezła. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja w akcji zima mam Bridgestony i szczerze powiem ze jestem bardzo miło zaskoczony , a u mnie teraz zima całkiem niezła . Do STI w akcji dostałem Pirelii i jest mega i muszę przyznać ze Sip nie robi popeliny i nie daje w gratisie chińskich czy słabych gum a jednak pokazuje klasę i daje Top opony z najwyższej polki , to naprawdę trzeba docenic .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 To prawda, że w tym roku opony są z najwyższej półki. 225/55/17 i 245/40/18 - Pirelli Sotto Zero 3. 225/55/18 - Bridgestone Blizzak LM 80! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) A żeby tak super nie było z Subaru to u mnie niespodzianka na koniec roku i auto musiało zostać w serwisie bo falujące obroty to jednak nie wina paliwa, a problem jest gdzieś pod maską i ma się zacząć akcja: szukanie przyczyny. Mam nadzieje, że szybko się z tym uporają. Edytowane 31 Grudnia 2014 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) A nie było pod maską jakiejś wiewiórki? PS: Sorry, ten gość nie przebiera w słowach. Edytowane 31 Grudnia 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 To prawda, że w tym roku opony są z najwyższej półki. 225/55/17 i 245/40/18 - Pirelli Sotto Zero 3. 225/55/18 - Bridgestone Blizzak LM 80!A ja dostałem NOKIAN-y ... :-) Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 A żeby tak super nie było z Subaru to u mnie niespodzianka na koniec roku i auto musiało zostać w serwisie bo falujące obroty to jednak nie wina paliwa, a problem jest gdzieś pod maską i ma się zacząć akcja: szukanie przyczyny. Mam nadzieje, że szybko się z tym uporają. Mam nadzieje że naprawą w miarę szybko! I tak lepiej nić nowy czarny Forek który zobaczyłem rozbity na lawecie do Galeria Podkowa Leśna wczoraj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Temat lamp wraca jak bumerang, coś innego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Raczej nie naprawią bo to prawdopodobnie wada fabryczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireq Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Raczej nie naprawią bo to prawdopodobnie wada fabryczna Jak to nalezy rozumiec? Nowy silnik dostaniesz? No bo na nowe auto wedlug tego co zapis w ksiazce gwarancyjnej mowi nie ma co liczyc. Beda naprawiac do upadlego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się