ketivv Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 z całym szacunkiem dla Forestera ale chyba można rozszerzyć poszukiwania o inne opony nie tylko te które skapiec.pl klasyfikuje jako "terenowe" co by nie powiedzieć Forester jest raczej lekkim autem w swojej klasie o raczej niespecjalnie ciężkim przodzie jak i stosunkowo "niskim" środkiem ciężkości sam XT jest raczej szybkim i zwinnym autem w przeciwieństwie do aut "terenowych" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Również witam kolegę z przedszkola I teraz wszyscy pomyślą, że chodziliśmy razem do przedszkola Co do bagażnika w Forku - 50 litrów pod styropianem zalicza się do objętości bagażnika podawanej przez producenta. Wywalić to pewnie i można i zamontować jakąś deskę pod którą będzie tylko zapasówka, jednak nie cała powierzchnia podłogi jest demontowalna / ruchoma / zdejmowalna (przynajmniej u mnie) tylko mniej więcej kwadrat i wszystkie zakamarki dookoła jego są na sztywno założone na tym samym poziomie co ruchomy kwadrat, więc jak obniżycie część ruchomą to po 1) podłoga bagażnika będzie na różnych poziomach i po Widzę, że patent jest dokładnie taki sam, jak w OBK. Tam też jest główny ruchomy styropian (który wywaliłem, żeby zmieściło się pełnowymiarowe koło) i po bokach styropiany przytwierdzone do podłogi, tyle, że dużo cieńsze niż w forku. Te boczne da się bez problemu wyjąć - sprawdzone empirycznie przy montażu kabla antenowego. Tak więc moim zdaniem można będzie uzyskać płaską podłogę. Przy powierzchni około 1 m2 te 8 cm z wysokości, to jest mniej więcej 80 l - jest się o co bić. Wydaje mi się, że głównym celem wkładania tych styropianów, jest uzyskanie równej podłogi, bez uskoku po położeniu oparcia kanapy. Bagażnik w porównaniu do OBK moim zdaniem, a długo je porównywałem, nie ma wady w postaci objętości do dachu bo pewnie tu będzie podobnie jak w OBK (różnica jest duża do rolety) tylko w jego długości Powyżej rolety też jest różnica, bo forek jest w tej części krótszy od OBK i ma węższy dach. Masz jednak rację, pisząc, że w poniższej sytuacji traci to trochę znaczenie: Tak czy inaczej, w Forku, OBK czy nawet Superbie kombi aby pojechać na wakacje w zestawie 2+2 musiałbym założyć box dachowy. A tak OT to Subaru wzięliśmy w ogóle pod uwagę dzięki Kolegi OBK który zrobił na nas ogromnie pozytywne wrażenie pod przedszkolem (również kolorem dlatego mamy taki sam ) Miło słyszeć, że mój OBK był inspiracją do zmiany marki na jedyną słuszną i wyboru "mojego" koloru - mimo, że moje auto zazwyczaj jest brudne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 A rozmiar 225/55r18 jest mało terenowy. Przeglądając sklepy oponiarskie wybieram i terenowe i osobowe, bo za dużo tu przypadku. Ale przyznaję rację - jak brać dokładnie takie jak fabryczne, to wybór mierny. Zejście na indeks H daje ciekawsze propozycję. Lecz trochę rozumiem autora pytania, bo sam jak będę jechał przez Niemcy zimą, a będzie sucho, to szkoda nie przycisnąć. Ostatecznie ja zdecyduje się na niższy indeks prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Kiedyś w gazetach motoryzacyjnych pisano, że bagażnik ma niski próg i mogą wypadach drobne przedmioty, a teraz jest fetysz płaskiej podłogi - i po złożeniu siedzenia i by była równo z progiem. Niektóre firmy robią ruchoma podłogę, która ma dwa położenia, to lepsze niż styropian. A czy ktoś sprawdzał, jak sie mieści normalne koło w miejscu zapasu? Z forum amerykańskiego czytałem, ze wpychają tylko 17 i to nie napompowane. Z kolei w Australii sa ponoć pełne koła zapasowe. Nie chce mi sie szarpać i sprawdzać, poczekam do zmiany na zimowe. Dzięki za info o miejscu na roletę. Pasuje super. Edytowane 3 Września 2014 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Również witam kolegę z przedszkola I teraz wszyscy pomyślą, że chodziliśmy razem do przedszkola Co do bagażnika w Forku - 50 litrów pod styropianem zalicza się do objętości bagażnika podawanej przez producenta. Wywalić to pewnie i można i zamontować jakąś deskę pod którą będzie tylko zapasówka, jednak nie cała powierzchnia podłogi jest demontowalna / ruchoma / zdejmowalna (przynajmniej u mnie) tylko mniej więcej kwadrat i wszystkie zakamarki dookoła jego są na sztywno założone na tym samym poziomie co ruchomy kwadrat, więc jak obniżycie część ruchomą to po 1) podłoga bagażnika będzie na różnych poziomach i po Widzę, że patent jest dokładnie taki sam, jak w OBK. Tam też jest główny ruchomy styropian (który wywaliłem, żeby zmieściło się pełnowymiarowe koło) i po bokach styropiany przytwierdzone do podłogi, tyle, że dużo cieńsze niż w forku. Te boczne da się bez problemu wyjąć - sprawdzone empirycznie przy montażu kabla antenowego. Tak więc moim zdaniem można będzie uzyskać płaską podłogę. Przy powierzchni około 1 m2 te 8 cm z wysokości, to jest mniej więcej 80 l - jest się o co bić. Wydaje mi się, że głównym celem wkładania tych styropianów, jest uzyskanie równej podłogi, bez uskoku po położeniu oparcia kanapy. Bagażnik w porównaniu do OBK moim zdaniem, a długo je porównywałem, nie ma wady w postaci objętości do dachu bo pewnie tu będzie podobnie jak w OBK (różnica jest duża do rolety) tylko w jego długości Powyżej rolety też jest różnica, bo forek jest w tej części krótszy od OBK i ma węższy dach. Masz jednak rację, pisząc, że w poniższej sytuacji traci to trochę znaczenie: Tak czy inaczej, w Forku, OBK czy nawet Superbie kombi aby pojechać na wakacje w zestawie 2+2 musiałbym założyć box dachowy. A tak OT to Subaru wzięliśmy w ogóle pod uwagę dzięki Kolegi OBK który zrobił na nas ogromnie pozytywne wrażenie pod przedszkolem (również kolorem dlatego mamy taki sam ) Miło słyszeć, że mój OBK był inspiracją do zmiany marki na jedyną słuszną i wyboru "mojego" koloru - mimo, że moje auto zazwyczaj jest brudne Zgadzam się, też mi się wydaje że chodziło o równą podłogę. Co do styropianu po bokach. Jes się wyjmuje chyba, mają zatrzaski. Owszem są przymocowane, ale według mnie są demontowalne. Jedyne na co według mnie trzeba uważać, to kabel/rurka, którą widać na zdjęciach ze smyczką. Sądzę, że można bagażnik przerobić. Owszem tracimy równą podłogę będzie próg, fotele złożone względem podłogi są wyżej. Myślę że zyskać można więcej. Środkowy styropian ma z 20 cm. Wchodzi głębiej. Jeśli zostanie dojazdówka to oscyluje, że może uda się zyskać 120-150 litrów, może i więcej trochę. Oczywiście to moje przepuszczenia. Jak będę wkładał zimowe koła to sprawdzę, czy się mieści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Zgodnie z prawem homologacja indeksu prędkości opon dotyczy opon letnich. Dla opon zimowych mozna stosować niższe indeksy. Wybór opon 225/55R18 z indeksem H i V jest naprawde przyzwoity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Minimalny dozwolony indeks dla zimowek to Q, czyli 160. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Pełnowymiarowe koło się nie mieści. Brakuje 1-2cm Wydaje mi się, że głównym celem wkładania tych styropianów, jest uzyskanie równej podłogi, bez uskoku po położeniu oparcia kanapy. Ale i tak jest uskok po złożeniu siedzeń. Jak byłem na Subariadzie i chcieliśmy spać w aucie musiałem zrobić zabudowę, żeby uzyskać równą podłogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Pełnowymiarowe koło się nie mieści. Brakuje 1-2cm Wydaje mi się, że głównym celem wkładania tych styropianów, jest uzyskanie równej podłogi, bez uskoku po położeniu oparcia kanapy. Ale i tak jest uskok po złożeniu siedzeń. Jak byłem na Subariadzie i chcieliśmy spać w aucie musiałem zrobić zabudowę, żeby uzyskać równą podłogę. 20140604_163810.jpg20140604_165048.jpg20140604_163748.jpg20140604_163413.jpg Full profeska. Nawet o wysuwanym stoliczku na prowadnicach pomyślałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyrod Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu bo chyba nie ma to sensu dla pytań odnośnie znanego modelu, więc dokleję się tu: ponieważ nisko oceniam fotele w aktualnym Foresterze, czy Dyrekcja przewiduje jakąś modyfikację/ulepszenie/wyższą wersję tego szczegółu (wentylowane i lepiej profilowane)? Po obejrzeniu styropianu w bagażniku, nasuwa się pytanie: czy Dyrekcja przewiduje jakąś modyfikację w tym zakresie, zdaje się że rzeczywiście można by oszczędzić sporo miejsca. Pytam, bo czeka mnie zamiana posiadanego forka na coś nowego, a obawiam się, że rzeczywiście w outbacku będzie jedynie 2.0 D i 2.0 benzyna pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) a jak wyglada wyposazenie xt na rynek us lub np na kraje polwyspu arabskiego.Skoro wersja na rynek EU wam nie odpowiada to byc moze bedzie wam odpowiadala wersja wyposazaenia oferowana na innym kontynecie np na usa wersja forester xt touring/premuim ( ma okno dachowe). Jak kazdy wie na krajowym rynku znajduja sie firmy sciagajace fabryczne nowe auta z innych kontynentow... ALe i tak te z SIP'u sa najlepsze:) Edytowane 4 Września 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyrod Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Karas: i zapłacę za nowy samochód tracąc gwarancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Karas: i zapłacę za nowy samochód tracąc gwarancję nie jest tak jak piszesz:) Najlepiej niech w tej kwesti wypowie sie dyrekcja:) - chociaz gdzies na forum juz sie wypowiadala w sprawie eurogwarancji na forki kupowane na Litwie . Wiadomo ze najlepiej byloby kupic subaru w SIP'ie ale co zrobic skoro nie posiadaja aut z wyposazeniem ktore nas interesuje a broker takie posiada... Edytowane 4 Września 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) z całym szacunkiem dla Forestera ale chyba można rozszerzyć poszukiwania o inne opony nie tylko te które skapiec.pl klasyfikuje jako "terenowe" co by nie powiedzieć Forester jest raczej lekkim autem w swojej klasie o raczej niespecjalnie ciężkim przodzie jak i stosunkowo "niskim" środkiem ciężkości sam XT jest raczej szybkim i zwinnym autem w przeciwieństwie do aut "terenowych" Kolego auto niemal w całości ma być eksploatowane zimą w górach (Beskidy, Alpy), często błoto, w tym pośniegowe, lekkie wertepy, ogólnie to, do czego to auto jest stworzone - to jakie opony mam kupić??? klasyfikowane jako osobowe? a co do zmiany felg na zimę na 17, to już mam kilka kompletów felg do niczego nie potrzebnych ze starych aut, bo przy sprzedaży cena jest taka sama czy je dodasz czy nie, więc nie dodaje testując wytrzymałość kupującego, może się złamie i dopłaci za drugą parę felg z oponami i jeszcze mi się nie zdarzyło... Ponadto, skoro SIP czy FHI zdecydowało, że do tego Forka takie felgi są najlepsze, to myślałem, że taką decyzję podjęli dlatego, że są do tego rozmiaru felg dostosowane odpowiednie opony typu premium, ale chyba nie ma? Edytowane 4 Września 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 czyli mają być jednocześnie dobre na autostradzie przy dużej prędkości i dobre w błocie do tego na 18 felgach przy niewysokim profilu ale jednocześnie wytrzymałe na dziurach sądze, że 18 do Forka XT to ukłon w stronę jego możliwości "asfaltowych" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) czyli mają być jednocześnie dobre na autostradzie przy dużej prędkości i dobre w błocie do tego na 18 felgach przy niewysokim profilu ale jednocześnie wytrzymałe na dziurach " . @ Tiger; Spóźniłeś się nieco. Była kiedyś firma co takie rzeczy zapewniała, ale T-Mobile ją wykupił Edytowane 4 Września 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) czyli mają być jednocześnie dobre na autostradzie przy dużej prędkości i dobre w błocie do tego na 18 felgach przy niewysokim profilu ale jednocześnie wytrzymałe na dziurach dokładnie, wydawało mi się że w pewnych granicach - przecież nie mówimy o jakiś ekstremach, typu rajdy przeprawowe itp - właśnie do tego służą opony klasy premium, w każdym razie tak twierdzą np. niemieckojęzyczne czasopisma sądze, że 18 do Forka XT to ukłon w stronę jego możliwości "asfaltowych" no pewnie tak, ale to wcale nie znaczy, że w porównywalnych rozmiarach nie ma z czego wybierać..., może tylko w Polsce brak rozsądnej alternatywy?, ja w każdym razie tu pisałem po to, żeby uzyskać informację typu - jest taka opona, o której ja nie wiem.... no ale może faktycznie na rynku brak tego czego szukam.....? Edytowane 4 Września 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Zimówki premium (szczególnie z indeksem V) są najlepsze do szybkiej jazdy przy umiarkowanych trudnościach. Fakt, że zapewniają lepszą trakcję na drodze, ale nie są w teren. Są też zimówki ekstremalne, z głębszym bieżnikiem, o ostrych barkach i te zwykle mają niskie indeksy prędkości. Nawet Q. Dostępne w niemieckich sklepach. W moim poprzednim aucie miałem trzy modele zimówek - terenowe (bieżnik głęboki na 15 mm, porażka na mokrym asfalcie, ale w śniegu po kolana niezłe), mniej terenowe, przystosowane do kolcowania (błąd i głupota, w naszych warunkach śliskie) i premium (Conti) - najlepsze na codzień. Ale nawet te ostatnie miały profil 70. Popatrzyłem dziś na nalepkę na drzwiach - wyraźnie wskazuje ona na opony zimowe 225/60R17H i stawiam na to, że takie będą najlepsze. Jak wybierzesz markę premium, to będziesz zadowolony. Jak ja, lub ktoś znajdzie pasujące na XT felgi 16', to nie będę się wahał ani chwili. Jak nie, to wezmę 17. Kamienie, dziury w asfalcie, lodowe koleiny - tego duże felgi nie lubią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Jak ja, lub ktoś znajdzie pasujące na XT felgi 16', to nie będę się wahał ani chwili. Trzeba by pomierzyc pare rzeczy i można by spróbować znaleźć takie felgi. dokładnie, wydawało mi się że w pewnych granicach - przecież nie mówimy o jakiś ekstremach, typu rajdy przeprawowe itp - właśnie do tego służą opony klasy premium, w każdym razie tak twierdzą np. niemieckojęzyczne czasopisma Jest taka opona, ale musiałbyś zaakceptować indeks do 180km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Jeśli to ta, co myślę, to nawet 170. Sam jestem rozdarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 to nawet 170 Tak, 170, omskło mi się na klawiaturze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireq Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Witam szanownych Kolegow forumowiczow. Ciekaw jestem czy, ktorys z Was zalozyl moze kola w rozmiarze 19 cali. Bo moglo by to bardzo ladnie sie prezentowac przy XT-ku, ale jednoczesnie mam watpliwosci co do komfortu jazdy na takim rozmiarze kol. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Witam Wątek jest już bardzo długi ,próbuję się przez niego przekopać ale wolno idzie dlatego pewnie nic nowego nie wniosę .Jako nowy użytkownik Forka przekopałem forum szukając opinii (co prawda już po zakupie) i chciałbym się też podzielić swoimi spostrzeżeniami. Przede wszystkim radość z jazdy jest nie przesadzona, w żadnym z poprzednich samochodów nie miałem tak jak teraz że upajam się samą jazdą Spalanie przy tym jest akceptowalne, wręcz pozytywnie mnie zaskakuję, wcześniej słyszałem opinie znajomych ,dla których jedyną wadą Forków był zbyt mały zbiornik paliwa, w tym przypadku jest ok. Mój poprzedni Outlander TDI palił około 7,5 l tu jest średnio 10 przy dynamiczniejszej niż poprzednio jeździe. Ostatnio zrobiłem test jadąc za żoną ( ona Coltem 1,3 benzyna 95KM ja siedziałem jej na ogonie żeby test był w tych samych warunkach) trasa około 15 km po obwodnicy i podmiejskich drogach: spalanie średnie wg komputerów wyszło jej 6,2 l mi 7,1 co prawda ja miałem gorący silnik a Colt zimny ale i tak jest super. Siedzenia może i są nienajlepsze ale zauważam to tylko dlatego że zwracam na to szczególnie uwagę ale za to fotel można fajnie ustawić w różnych płaszczyznach. Minusem jest trochę twarde zawieszenie szczególnie odczuwalne przy wyższych prędkościach. Co do skrzyni to wrażenia z użytkowania są bardzo pozytywnie, jedyne obawy mam co do trwałości ale mam nadzieję że gdy potencjalne problemy się pojawią będzie to zmartwienie kolejnych właścicieli. Cóż na razie zakup FXT wydaje się być strzałem w dziesiątkę ,Próbuję jeszcze znaleźć na forum jakiś rozmiar mniejszych felg do zimówek jakby ktoś pokazał mi palcem gdzie szukać byłbym wdzięczny:) Mam nadzieję żę nie zamulam przy debiucie Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Gratuluję zakupu. Szukaj 17 calowych felg od Forestera poprzedniej generacji. Ja takie zakupiłem i jestem zadowolony. Co do twardości zawieszenia to po 50 tys. km swoje bym chętnie nieco utwardził Przyzwyczaiłem się chyba. Chociaż MY14 ma chyba trochę twardsze niż MY13, a na pewno jest odczuwalna delikatna na plus różnica w prowadzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Ja kupiłem 17" stalowe felgi od Forestera i XV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się