Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Godzinę temu, Korton napisał:

Pierwszy raz słyszę o wygłuszaniu samochodu wełną mineralną :)

 

14 godzin temu, Miałki napisał:

Ja jeszcze nie wygłuszałem ale znam kogoś kto to robił. 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamietam jak jako mlody czlowiek opiekowalem się Syrenka to gdzies tam byle elementy waty/filcu czy czegos takiego. Ale skad to się wzięło to nie pamietam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matami z wełną mineralną lepiej wygłuszysz. Maty bitumiczne to gówno. I ciężkie są.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Widziałem wyciszony samochód matami butylowymi, zdzierało się papier ,przyklejało do podłogi po demontażu dywanów.Od strony wierzchniej mata pokryta była folią.

Nie znam jednak efektów, nie wiem jak było przed i jak po wygłuszeniu.

Edited by mio1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Miałki napisał:

Matami z wełną mineralną lepiej wygłuszysz. Maty bitumiczne to gówno. I ciężkie są.

daj linka do takich mat z wełny którymi można wygłuszyć auto B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.
Jako, że teraz podobno jest najlepszy okres na kupienie letnich kapci w dobrej cenie, rozglądam się i mam pytanie odnośnie waszych typów opon dla  Forestera XT w fabrycznym rozmiarze 225/55/18. Opony to raczej coś na czym nie chcę oszczędzać. Mam już swoich faworytów ale chciałbym zebrać też wasze opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jacy są ci Twoi faworyci? Testowałeś coś?

Ja poprzednio jeździłem na Nokianach Line SUV i były lepsze w prowadzeniu  od tych oryginalnych co mi ukradli. No ale po trzech sezonach Nokiany popękały trochę i kupiłem Michelin Primacy 4 za namową pana z Kelban, że to opony premium i wogóle naj. 

Pierwsze wrażenie, że jest ciszej było niezaprzeczalne. No ale to opony o mało agresywnym bieżniku i miękkie. Niby dobrze trzymają się drogi ale przy dynamicznej jeździe auto jest powłóczyste. Rozpoczęła się zabawa z ciśnieniem w oponach. Nabiłem  do 2.8 bar i trochę lepiej wypadło prowadzenie ale za twardo. Potem obnożałem, znowu dodawałem i stanęło na 2.5. 

Opony tylko na asfalt. Tylko i wyłącznie. 

Teraz (znaczy przed zimą) założyłem moje zimówki Nokian WR D3. Jeździ się lepiej.

Nie mam wrażenia że opona chce spaść z felgi.

Nie polecam Primacy 4 o rozmiarze 225/55/18, Jeśli już to minimum 245.

Co do zimówek Nokiana to cud, miód, malina. Super na śnieg i błoto pośnirgowe. Świetne w teren.

 

Jak będziesz kupował opony to zwróć uwagę czy są z tego samego rocznika, świerze i z tej samej fabryki. Nie żyduj po internetach szukając cudownych oponach. Cuda to były za czasów Chrystusa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Miałki napisał:

Pierwsze wrażenie, że jest ciszej było niezaprzeczalne. No ale to opony o mało agresywnym bieżniku i miękkie. Niby dobrze trzymają się drogi ale przy dynamicznej jeździe auto jest powłóczyste. Rozpoczęła się zabawa z ciśnieniem w oponach. Nabiłem  do 2.8 bar i trochę lepiej wypadło prowadzenie ale za twardo. Potem obnożałem, znowu dodawałem i stanęło na 2.5. 

Opony tylko na asfalt. Tylko i wyłącznie. 

mam je w XV. Opona  bardzo komfortowa  i cicha- tego od niej oczekiwałem. Na mokrym klei znakomicie na suchym również jest git. Ma bardzo miękkie ścianki. Jeżeli potrzebujesz czegoś do agresywnej  jazdy  kupiłbym jednak pilot sporty.  Tak jak napisał @Miałki opony tylko na asfalt ze względu na miękkość .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Miałki napisał:

To jacy są ci Twoi faworyci? Testowałeś coś?

Nie testowałem, nic letniego w podobnym rozmiarze. Przejrzałem tylko opinie w internetach i mam na podium 

Continental Premium Contact 6

Hankook Ventus S1 evo2 K117A SUV

Michelin PRIMACY 3 (PRIMACY 4 nie występuje w tym rozmiarze z indeksem nośności 98)




  

    

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wymieniłem Bridgestony na Continental Premium Contact 6 225/55/18 i odczucia w porównaniu  do Bridgestone dużo ciszej i bardzo dobre właściwości jezdne, mokra czy sucha, duże prędkości  zdecydowanie na plus. Po 17 k km zużycia prawie nie widać. Nie jest to opona do jazdy w terenie nawet tym lekkim może sporadycznie jakiś dojazd - typowo szosowa.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostał ktoś maila z SIP w akcji serwisowej dla XT MY 2016 i był juz w serwisie i czy było coś wymieniane? Sprawa pilna?

 

Uprzejmie informuję, że Subaru Corporation (producent samochodĂłw
Subaru) poinformował nas o konieczności sprawdzenia szczelności
kolektora wylotowego w pewnej partii wyprodukowanych samochodĂłw
Subaru. Istnieje możliwość wystąpienia nieprawidłowego działania
układu wydechowego spowodowanego nieszczelnościami. Zjawisko to może
doprowadzić do nieprawidłowego działania silnika (spadek mocy).
Nie odnotowaliśmy w samochodach wprowadzonych przez nas na polski rynek
takiego przypadku, jednakże aby zabezpieczyć pojazdy przed taką
ewentualnością, podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii
przywoławczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem, ale jeszcze nie byłem w ASO. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co usłyszałem to ASO nie mają jeszcze wytycznych co mają sprawdzić więc nie sprawdzają  (byłem wczoraj na przeglądzie), mówili żeby dzwonić za miesiąc albo półtora. Czy sprawa pilna ? No jeśli nic się nie dzieje, nie czujesz spadku mocy to raczej nie. Najlepiej zadzwonić do aso 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos moze miał problem ze stacyjka, to znaczy z wyciaganiem kluczyka który czasami nie chce sie przesunąć do ostatniej  pozycji (Off)? W ASO stwierdzili, ze skrzynia podaje sygnał prawidłowo o zmianie biegu na P, ale jest problem z przekreceniem do ostatniej poz. i wyjęciem kluczyka (oba kluczyki). Także pewnie wina stacyjki, rozszerzona gwarancja tego oczywiście nie obejmuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Dottoree napisał:

Czy ktos moze miał problem ze stacyjka, to znaczy z wyciaganiem kluczyka który czasami nie chce sie przesunąć do ostatniej  pozycji (Off)? W ASO stwierdzili, ze skrzynia podaje sygnał prawidłowo o zmianie biegu na P, ale jest problem z przekreceniem do ostatniej poz. i wyjęciem kluczyka (oba kluczyki). Także pewnie wina stacyjki, rozszerzona gwarancja tego oczywiście nie obejmuje...

Czy wciskasz kluczyk przed przekreceniem? Sprawdź czy klucz jest prosty. Mi szwagier pokrzywil z braku wiedzy i jeżdżę na zapasowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pisałem, z dwoma kluczykami jest ten sam problem. Pewnie stacyjka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A olej w stacyjce wymieniałeś statycznie czy dynamicznie? :D może za szybko przekrecales. Sprawdzałeś stan stacyjki razem z olejem przy każdym tankowaniu? :D no to teraz masz 

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma rady, muszę w takim razie zrobic test UPG tej stacyjki. Albo zeby nie isc w koszty bede uzywal 2 kluczy, jeden na stale w stacyjce zostanie... :dance:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...