Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Miałki napisał:

Mogły by nie skręcać, byle tylko dobrze oświetlały drogę. Te xenony to porażka. Wymieniałem już żarówki i jest lepiej ale i tak w nocy na długich trzeba jechać.

 

moze warto sprobowac zarowki LED, dedykowane do reflektorow odblysnikowych?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, kokos napisał:

Hmmm.. u mnie w MY16 przy ruszeniu pod wzniesienie nie muszę trzymać hamulca działa hill holder 

 

 

hill holder co inna funkcjonalność. 

 

49 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

osobiscie dla mnie najistotniejsza zmiana w polifcie sa swiatla bi-LED

 

cenna uwaga :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę klimetyzacj 19.5-20.0 zglaszam przy kazdej wizycie w ASO. Mam juz ubaw gdy panowie usilnie twierdzą ze sprawdzali i jest wszystko ok. Argument zawsze ten sam tj "wie Pan, umieszczenie czujnika, mieszanie powietrza itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że w nowych samochodach chciałoby się mieć rozwiązanie seryjne, ale gdzieś na forum był opisany mod, jak umieszcza się dodatkowy wentylatorek między otworami w plastiku a czujnikiem temperatury. Dzięki temu zdecydowanie szybciej prawidłowo odczytuje temperaturę w kabinie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Miałki napisał:

Mogły by nie skręcać, byle tylko dobrze oświetlały drogę. Te xenony to porażka. Wymieniałem już żarówki i jest lepiej ale i tak w nocy na długich trzeba jechać.

A sprawdzałeś ustawienie świateł? Jak wyjeżdża z fabryki to świeci 10 metrów przed zderzak, trzeba ustawić i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podniosłem lekko do góry na regulacji i jest o niebo lepiej. Testowałem na drodze z kolegą i mówił że jest OK nie oślepiają

 

Przy okazji padła mi klima, rozszczelnienie chłodnicy-skraplacza i czynnik uciekł. Ktoś robił w Warszawie jakie koszta i gdzie zrobić? Czynnik chyba jest ten nowszy?

Edytowane przez Mikes91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Miałki napisał:

Mogły by nie skręcać, byle tylko dobrze oświetlały drogę. Te xenony to porażka.

 

Faktycznie szału nie ma - nawet po podniesieniu. Subarowe Xenony zaróno te z odbłyśnikiem, jak i z soczewką świeciły stosunkowo słabo. Poliftowe reflektory LED świecą o wiele lepiej, nawet jeśli pominiemy efekt skręcania.

Być może z pominięciem tej ostaniej opcji da się je bez większego problemu zaimplementować do przedlifta. Pytanie w jaki sposób (jakim sygnałem) jest uruchamiana przesłona w soczewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To standardowa usterka rozszczelnienie skraplacza także jeżeli ktoś nie miał musi grzecznie czekać na swoją kolej :-). Ja myślałem do ubiegłego tygodnia, że mnie minie i jestem wybrańcem tak jednak się nie stało. W ASO zadałem pytanie jaki koszt. Jeszcze dobrze nie skończyłem zadawać pytania pan powiedział 2500 tysiąca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła podnosiłem ale dalej mało. 

@Mikes91 , czynnik masz r1234yf. Jedź do tych co się specjalizują w klimach samochodowych. Skraplacz kosztuje 700 zł, razem z czynnikiem naprawa zamknie się w 1200 zł. Nie wiem jak w Warszawie,  tam sami bogaci ludzie mieszkają, więc ceny mogą być inne. Ja robiłem w Poroninie koło Zakopanego. 

Tam jest błąd konstrukcyjny. W skraplacz jest wkręcony filtr osuszacz. Ma obudowę z innego metalu i dochodzi do korozji elektrochemicznej. Da się to zmodyfikować tylko nikomu się nie chce. Na 3 do 4 lata starczy.

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Mikes91 napisał:

Nie pojadę wycena innych serwisów 1700-1800 zł.

K.....wa, chore czasy.., za tyle można kupić kompletny zestaw klimatyzacji do domu..:th_dash:

Wymyślili nowy czynnik, 10x droższy od starego , bardziej toksyczny i niebezpieczny i tylko po to żeby "doić" biednego klienta..., bo z ekologią ma to guzik wspólnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dzik44 napisał:

K.....wa, chore czasy.., za tyle można kupić kompletny zestaw klimatyzacji do domu..:th_dash:

Wymyślili nowy czynnik, 10x droższy od starego , bardziej toksyczny i niebezpieczny i tylko po to żeby "doić" biednego klienta..., bo z ekologią ma to guzik wspólnego.

 

Dokładnie jest tak jak napisałeś. Można przejść na stary czynnik tak mi zaproponowali, ale cena porównywalna przynajmniej przy wymianie skraplacza, ponieważ muszą przepłukać cały układ i wymienić olej na ten współpracujący ze starym czynnikiem. Zawory zostawiają te do r1234yf tylko oznaczenia czynnika usuwają. Można wymienić także zawory, ale tu koszt znacznie rośnie. Jeżeli jednak się ktoś na takie coś zdecyduje to wtedy dopóki stary czynnik nie zdrożeje może się cieszyć tańszym serwisowaniem klimatyzacji :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tak, już w MY15 był nowszy, ale ja się zalapalem na wymianę chłodnicy na gwarancji i nowy czynnik w ramach naprawy

A nie było akcji serwisowej na  w STI? U mnie padła i ASO  byli mocno zdziwieni że nie miałem wezwania na wymianę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Miałki napisał:

Ja jeszcze nie wygłuszałem ale znam kogoś kto to robił. Różnica jest masakryczna.

Ponadto drzwi i caly tył i dach trzeba wygłuszyć. Najlepiej wełenką mineralną.

Pierwszy raz słyszę o wygłuszaniu samochodu wełną mineralną :) Maty bitumiczne i inne ok, ale wełną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...