Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, rafforester napisał:

FXT przebieg 80 tys.km, ma ktoś jakieś pomysły na czyszczenie tłumików z brudu/rdzy/spalin, po takim przebiegu, końcówki są już całkowicie okopcone, a tłumiki brudne i jakby przepalone.

Pasta do polerowania i jechane :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rafforester napisał:

FXT przebieg 80 tys.km, ma ktoś jakieś pomysły na czyszczenie tłumików z brudu/rdzy/spalin, po takim przebiegu, końcówki są już całkowicie okopcone, a tłumiki brudne i jakby przepalone.

Po prostu czas na catbacka :thumbup:

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja w XT 18. Stacja ogolnie swirowala ale dzialala.Sam z siebie pokazal sie ekran Starlink i potem to co na focie.Mieli tak caly dzien bez konca.Aku wielokrotnie odlaczany bez efektu. Jakies pomysly co to moze byc ? 

D51BDC7D-A5D7-494D-A7F5-EF5F995D3385.jpeg

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odebrałem dzisiaj auto z serwisu - wydaje mi się ze wcześniej forek odpalał po jednorazowym naciśnięciu przycisku start. Teraz po pierwszym naciśnięciu włącza się stacyjka, po drugim latają zegary a dopiero po trzecim auto odpala. Jakaś aktualizacja softu czy tryb serwisowy czy o co chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jmiciuk napisał:

Odebrałem dzisiaj auto z serwisu - wydaje mi się ze wcześniej forek odpalał po jednorazowym naciśnięciu przycisku start. Teraz po pierwszym naciśnięciu włącza się stacyjka, po drugim latają zegary a dopiero po trzecim auto odpala. Jakaś aktualizacja softu czy tryb serwisowy czy o co chodzi? 

„Stacyjka” odpalala się w wypadku gdy nie naciskasz hamulca. Jak masz hamulec to za pierwszym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

„Stacyjka” odpalala się w wypadku gdy nie naciskasz hamulca. Jak masz hamulec to za pierwszym

Naciskam naciskam. Ale i tak muszę nacisnąć przycisk trzy razy zanim odpali. Ale plusem jest ze można nacisnąć trzy razy szybko i tez odpali. Ale muszą to być trzy razy, ni mniej ni więcej. Dwa razy nie i jeden raz tez. Cztery tez nie, musi być naciśnięte trzykrotnie a wtedy odpala :unsure:

No dobra, zadzwonię jutro do aso i znowu poświęcę pół dnia żeby tam dotrzeć 

Edit, dobra już nieaktualne, serwis powiedział że w poniedziałek naprawi :) 

Edytowane przez jmiciuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie

 

Mam kilka pytan odnosie forka XT

Czy producent zaleca wymiane rozrzadu? bo zdaje sie ze w tym silniku jest lancuch wiec teoretycznie nie trzeba by wymieniac

Jesli tak to po ilu tys km powinno sie go wymienic? 

Kolejne pytanie jak z regulacja zaworow, czy subaru przewiduje regulacje (oczywiscie jesli auto jest bez lpg)? 

 

PS. Nie zastanawia sie ktos nad sprzedaza swojego Forestera XT ;)? Na poczatku wrzesnia bede szukac takiego auta z lat 2014-2016

 

Edytowane przez Uniek SI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Uniek SI napisał:

PS. Nie zastanawia sie ktos nad sprzedaza swojego Forestera XT ;)? Na poczatku wrzesnia bede szukac takiego auta z lat 2014-2016 

 

 

 

Ja się zastanawiam ale dopiero mogę sprzedać w październiku, musze odczekać 6 miesięcy od wykupienia z leasingu  -mam z 2014 r. przebieg 135 kkm,. Teraz wymieniałem dynamicznie olej w skrzyni, auto serwisują cały czas w ASO   -na razie nie podjałem decyzji ale daj znac jakbyś jeszcze szukał w październiku do tego czasu już się pewnie zdecyduje czy zostawić zonie czy sprzedać  Na pozostale pytania nie znam odpowiedzi ale do  135 kkm na przeglądzie w ASO nie wymieniali rozrządu ani nie było regulacji zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki.

Czy ktoś robił jakieś modyfikacje FXT. Jakaś inna mapa, zmiana softu itp. Wiem, wiąże się to z utratą gwarancji ale gwarancja kiedyś się kończy :)

Obecny WRX z 2.0 DIT ma 268 KM. Zastanawiam się czy są jakieś bezpieczne mody dla 2.0 DIT.

 

PS. Nie wiem czy takie pytanie nie powinno być w nielegalu. Jeżeli tak to proszę moderatora o odpowiednie potraktowanie posta.

Edytowane przez kokos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Uniek SI napisał:

Panowie

 

Mam kilka pytan odnosie forka XT

Czy producent zaleca wymiane rozrzadu? bo zdaje sie ze w tym silniku jest lancuch wiec teoretycznie nie trzeba by wymieniac

Jesli tak to po ilu tys km powinno sie go wymienic? 

Kolejne pytanie jak z regulacja zaworow, czy subaru przewiduje regulacje (oczywiscie jesli auto jest bez lpg)? 

 

PS. Nie zastanawia sie ktos nad sprzedaza swojego Forestera XT ;)? Na poczatku wrzesnia bede szukac takiego auta z lat 2014-2016

 

rejestracja 2017

tak na początku 2020 będę podejmował decyzje

przebieg będzie ok 90kpln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kokos napisał:

Z innej beczki.

Czy ktoś robił jakieś modyfikacje FXT. Jakaś inna mapa, zmiana softu itp. Wiem, wiąże się to z utratą gwarancji ale gwarancja kiedyś się kończy :)

Obecny WRX z 2.0 DIT ma 268 KM. Zastanawiam się czy są jakieś bezpieczne mody dla 2.0 DIT.

 

PS. Nie wiem czy takie pytanie nie powinno być w nielegalu. Jeżeli tak to proszę moderatora o odpowiednie potraktowanie posta.

@Kukson @Jacocz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wrzucam filmik też tutaj, autor filmiku zalinkował w wątku o SBD.

Podobno nikt z Forum nie chciał zaprezentować niesławnego SBD. Szkoda, że zabrakło bardzo popularnej wersji 2.0 n/a. Film fajny, moim zdaniem mógłby byc bartdziej bogaty merytorycznie, np prezentacja wersji z centralnym dyferencjałem, ostatnie wersje miały EyeSight.

Poza tym Forumowicze, którzy zaprezentowali auta w filmie nie mają świnek - wielka szkoda, można byłó bardziej upowszechnić ten fajny zwyczaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panie i Panowie. Mamy Nowy Rok więc nadszedł cza na zmiany i stąd dwa szybkie pytania odnośnie poliftowego XT (MY16+):

1. Czy zmieniono/poprawiono sterowanie klimatyzacją vs. MY13 - MY15 ?  W MY15 którym jeździłem 8 miesięcy przy ustawieniach 19.5st. zamrażała a pół stopnia więcej 20.0st. gotowanie.  Oponia ASO TTTM.

2. Dołożono asystenta hamulca postojowego żeby na światłach nie było konieczności trzymania nogi na hamulcu?

 

Próbowałem się przekopać z wyszukiwarką ale jakoś słabo działała.

 

z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Adam12 napisał:

1. Czy zmieniono/poprawiono sterowanie klimatyzacją vs. MY13 - MY15 ?  W MY15 którym jeździłem 8 miesięcy przy ustawieniach 19.5st. zamrażała a pół stopnia więcej 20.0st. gotowanie.  Oponia ASO TTTM.

Cały czas to samo. Bez zmian. 

25 minut temu, Adam12 napisał:

2. Dołożono asystenta hamulca postojowego żeby na światłach nie było konieczności trzymania nogi na hamulcu?

Nie dołożono. Jednak polift jest dużo bardziej dopracowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info.

Widzę, że nic się zmieniło. Trzeba mieć dużo cierpliwości do Subaru :)

Zawsze mnie zastanawia co sprawia, że tak banalne do rozwiązania problemy lub dołożenie prostej funkcjonalności będącej standardem w autach z AT zajmuje FHI ponad 10 lat.... :)

Z drugiej strony może dlatego jest tak lubiane.

 

1 godzinę temu, mechanik napisał:

Jednak polift jest dużo bardziej dopracowany

 

masz na myśli względy estetyczno-wykończeniowe? W speckach jakiś przełomów nie widziałem. Nawet stacja multimedialna jest taka sama.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w MY14 nie występuje taki problem ze sterowaniem klimatyzacją, ale nie sprawdzałem miedzy 19,5 a 20. Mam zawsze ustawione 22 albo 24 i jest dobrze.

W Hondzie Accord miałem klimatyzację manualną i działała (i dalej działa) idealnie.

Prostrze zozwiązania są po prostu lepsze .

Hamulec ręczny sterowany z wajchy też jest lepszy,  mniej awaryjny i przydaję się bardzo do zrywania tyłù na śliskiej drodze w górach gdy przód zanadto zaczyna wychodzić z zakrętu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Adam12 napisał:

(...) masz na myśli względy estetyczno-wykończeniowe? W speckach jakiś przełomów nie widziałem. Nawet stacja multimedialna jest taka sama.....

 

osobiscie dla mnie najistotniejsza zmiana w polifcie sa swiatla bi-LED

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Miałki napisał:

A nie orientujesz się czasem czy takie lampy można zaimplementować do przedlifta? Bo w ASO się nie orientują.

 

te swiatla sa "skretne", wiec chyba byloby z tym sporo rzezby...

 

najlepiej poszperac po zagranicznych forach, moze ktos juz dokonal takiej modyfikacji

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...