Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A jam goleandery w OBK 13' od nowości i jakoś dają radę a wolno i mało nie jeżdżę. Dopiro po 140' km zastanawiam się mad zmianą (opon lub auta :-)) . poza piszczeniem i małym hałasem nie czułem potrzeby zmiany.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Karenz napisał:

.... przy zjeździe z a1 na s8 na bramkach samochód wpadl mi w poślizg ....  Na co komu ten "super naped" ....

 

Czyli wpadłeś w poślizg przy mocnym wyhamowaniu na mokrej autostradzie przed bramkami, a tu niestety nawet napęd 8x8 by nie pomogł... 

Jeżeli wody było dużo to zapewne akwaplanacja, tak czy inaczej inwestycja w dobre opony to podstawa - przede wszystkim dla Twojego bezpieczeństwa.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Kapitalista napisał:

 

8 godzin temu, Karenz napisał:

.... przy zjeździe z a1 na s8 na bramkach samochód wpadl mi w poślizg ....  Na co komu ten "super naped" ....

 

Czyli wpadłeś w poślizg przy mocnym wyhamowaniu na mokrej autostradzie przed bramkami, a tu niestety nawet napęd 8x8 by nie pomogł

 

Napęd nie ma zadnego znaczenia podczas hamowania . Tutaj 100 procent bierze na siebie opona i coś tam pomaga Abs i esp jak w każdym aucie. A ze geolandar g95 to dno to tak to wyglada. Mi w pewnym momencie jazda na geolandarach na mokrym zaczęła sprawiać niemała frajdę ze względu na zwyczajnie brak przyczepności prawie jak na śniegu . Po zmianie opon na zimówki xv  staje się bardzo pewnie prowadzącym się autem i o niekontrolowanym poślizgu na mokrym nie ma mowy. A subaru na rainexpertach to wogole  bajka

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przemekka napisał:

Polecam pojeździć trochę na AT-kach w deszczu. ;) 

Piszesz z przekąsem? ;) Na Cooperech jakoś nie zauważyłem specjalnego ślizgania. Ale czuć już kawałek gumy wiec instynktownie jeżdżę wolniej na zakrętach niż na 18" Duelerach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że z przekąsem. ;) Zresztą sam piszesz, że instynktownie jeździsz na nich wolniej. 

Więc pisanie, że Forester jest najgorszym autem jeśli chodzi o prowadzenie przypomina mi trochę powiedzenie o złej baletnicy. Być może kierowcy Toyoty i Dustera mieli lepsze opony, albo instynktownie wolniej weszli w zakręt. ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przemekka napisał:

Oczywiście, że z przekąsem. ;) Zresztą sam piszesz, że instynktownie jeździsz na nich wolniej. 

Więc pisanie, że Forester jest najgorszym autem jeśli chodzi o prowadzenie przypomina mi trochę powiedzenie o złej baletnicy. Być może kierowcy Toyoty i Dustera mieli lepsze opony, albo instynktownie wolniej weszli w zakręt. ;) 

 

Coś musiało zrobić różnicę.

Stawiam na łącznik kierownica-pedały ;) 

Może wystarczyło nie jechać środkiem po koleinach, może wolniej, może inaczej hamować, może skoncentrować się. Jest tych warunków wiele do wyliczenia, a kolega @Karenz tak trochę ignorancko opisał całe zdarzenie.

Edytowane przez Beavis
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Duelery które montują w XT też nie są przyczepne. Przekonałem się nie raz podczas ostrego hamowania.. Potem mi je ukradli i kupiłem Nokiany Line SUV i są bez porównania lepsze.

Mam taką instalację za co zostałem zhejtowany na tym forum, wyzwany od biedaków, nieudaczników, ciamajd i że żadna dziewczyna nie umówi się z chłopakiem który ma auto na LPG.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z wycieczki po Europie przez 3 tygodnie zrobiłem ponad 5,5 kkm. Średnie spalanie według komputera przy 4 osobach i załadowanym do pełna bagażniku, jazda głównie po autostradach na tempomacie 130/140 km/h, ale i miastach to 8,2 l/100 km Pb. Jeżdżę na LPG instalacja DLM która nie potrzebuje benzyny i spalanie średnie wyszło 10.3 LPG na 100/km. Na zbiorniku LPG zrobiłem najwięcej 495 km. Tak jak paliwo wydaje się lepsze poza Polską tak i LPG także lepsze. Bez problemu wszędzie dostępne paliwo, przejściówki to tankowania. Miałki pozdrawiam :-)

Miło jestem zaskoczony na plus fabryczną nawigacją, która poza granicami naszego kraju posiada wiele dodatkowych funkcji: informuje online o korkach - długości oczekiwania, remontach, stacjach paliw, parkingach i wielu innych zdarzeniach drogowych.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Miałki napisał:

Te Duelery które montują w XT też nie są przyczepne. Przekonałem się nie raz podczas ostrego hamowania.. Potem mi je ukradli i kupiłem Nokiany Line SUV i są bez porównania lepsze.

Mieliśmy Foresterka 2.0 n/a na Geolandarach - Duelery trzymają na czarnym dużo, dużo lepiej. Jednak Geo sa kompromisem dla osób które poruszają się nie tylko po utwardzonych drogach. My często zjeżdżamy Foresterem w lekki teren i muszę przyznać że dobrze sobie radzą, są też twarde więc odporne na przebicie. Duelery też są kompromisem pomiędzy oponą typu AT a szosową, jednak mają wyższy indeks prędkości, guma jest bardziej miękka.

Osobiście uważam że dobrze dobrano ogumienie do auta które bardzo sprawnie radzi sobie w terenie. Nie chciałbym dostać Forestera na gumach ściśle na asfalt. Idealny dla kupującego byłby wybór opon pomiędzy AT, HT, szosówki ale dla dealerów spory kłopot i nie dziwię się że wybrano kompromis zgodnie z przeznaczeniem auta.

Zachowanie i reakcje auta w określonych warunkach trzeba poznać aby jechać bezpiecznie.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo typowe zamiast na producenta wylewa sie pomyje na kogoś  kto widzi problem.  Te opony to syf i wstyd dla subaru bo stwarzaja  realne niebespieczestwo.  Dzis gdy całą branża rządzą koncerny opony te ekonomiczne i średnia półka maja podobne wyniki w testach.  A tu jest opona która ma problem z przenoszeniem siły  bocznych w deszczu.  Ja po zimie zaiwestuje   https://www.opony.com/parametry-opony/uniroyal-rainexpert-3-225-60r17-99-v-fr-suv#149362733

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karenz, nie obrażaj sie - wyglada na to, ze ci którzy nie przyznają Ci racji, sami maja doświadczenia z tymi samymi oponami. I skoro nie podzielają Twojego zdania to moze cos w tym jest? Geo nie sa rewelacyjne na asfalcie, ale daleko im do śmiercionośnych chińskich okrągłych gumowych kup. Wiec bardziej prawdopodobnym jest, ze problem leży gdzie indziej. Nawet nie musi to byc wina Twoich umiejętności, tylko mogły to byc konkretne warunki na drodze. Moze ciśnienie niewłaściwe? Moze guma stara? Moze brak zbieżności? Rożne moga byc powody. Wpierw sprawdziłbym stan techniczny, a potem obserwował. Byc moze w jakichś kontrolowanych warunkach uda Ci sie to wywołać ponownie i czegos sie dowiesz.

 

PS ja w XV tez mam Geo i rownież jeździłem paroma Forkami i nie mogę podzielić Twoich obserwacji :)

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym sjs przed jazdami instruktor popatrzył na koła i dopompował o 0.2 - 0.3

Komfort zmalał ale trakcja poprawiła się, może tu leży problem.

 

13 godzin temu, Miałki napisał:

żadna dziewczyna nie umówi się z chłopakiem który ma auto na LPG.

 

Chodzi ci o to?

 

14f449b199fc0ff650ce482a8f2b140b.jpg

 

To faktycznie przykre, współczuję.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Than_Junior napisał:

Moze ciśnienie niewłaściwe? Moze guma stara? Moze brak zbieżności? Rożne moga byc powody. Wpierw sprawdziłbym stan techniczny, a potem obserwował. Byc moze w jakichś kontrolowanych warunkach uda Ci sie to wywołać ponownie i czegos sie dowiesz.

nie potrzeba jakiś specjalnych warunków. Wystarczy żeby było mokro .Te opony  na mokrym się zwyczajnie ślizgają bardziej niż jakiekolwiek inne na jakich miałem okazję jeździć w swoim życiu (najbardziej na łuku). Taki ich urok. Jest to dość niebezpieczne w szczególności że większość użytkowników Subaru jest zapatrzonych w  S-AWD i uważa że ich auta mają ponad przeciętną  trakcje zawsze i wszędzie  -niestety na  tych  gumach  na mokrym nie mają  i mieć  nie będą.  Oczywiscie mają parę zalet tzn.  Na suchym zachowują się  całkiem poprawnie  ale piszczą. Są wyjątkowo  trwałe tzn zrobiłem na nich około 50k km a bieżnika prawie 7 mm, są w miarę ciche i oszczędzające paliwo.W terenie też  sobie  jakoś dają  radę ale są zwyczajnie niebezpieczne na  mokrym i należy o tym pisać -imo dealer też w salonie powinien poinformować żeby nie szaleć na tych oponach na deszczu . Bo taki młody adept Subaru zaopatrzy się w nowego Forka  czy XV w  głowie  będzie  miał "confidence  in  motion" i wywali  dzwona ( czego  nikomu nie życzę) nowym autem na zakręcie podczas deszczu bo Subaru miało skręcić  a  pojechało prosto... 

 

Szkoda że  użytkownicy nie mają możliwości wyboru  /zamiany opon na inne podczas kupna auta.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam konkrernie   na tych bramkach o których  pisze jest beton.  Kola pompuje sie w celu usztywnienia zawieszania kosztem  komfortu.  Zimowki od sip radzą  sobie o niebo lepiej na mokrym niz geopardy które sa z miękkiej  mieszanki.  W górach  jeździ  sie dobrze i pewnie ale na mokrym nieufność  pozostala 

tmp-cam-1041673765.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Karas napisał:

Szkoda że  użytkownicy nie mają możliwości wyboru  /zamiany opon na inne podczas kupna auta.

 

 

zawsze coś można zrobić :)

Kupujesz inne przed odbiorem ASO zmienia a seryjne wystawiasz na alledrogo i po kłopocie. Różnica w cenie będzie pewnie nie większa niż 500 - 800pln czyli przy cenie auto pomijalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 4,5 roku użytkowania Forestera XT wypraktykowałem takie podejście: przy pustym aucie, zimne koła i hamulce ciśnienie w kołach mam ustawione -0,2 bara od wymaganych. Opona Brigdestone Dueler. Zresztą tak samo robię w BRZecie (tu co prawda bardziej z tyłu). Na zimówkach podobnie ale to też zależy czy jest śnieg, lód, błoto pośniegowe itd. Jeśli ktoś zasuwa na oponach przez sezon, nie zmieniając ciśnienia od maja przez lipiec-sierpień do października to nie dobrze. Generalnie na wypluwanie przodu lepszym rozwiązaniem jest sprawdzić trakcję przy nieco niższym ciśnieniu - gdzieś na uboczu albo np. na SJSie podczas slalomu (tor w jest śliski więc łatwo poczuć różnicę). Na pewno reakcja na skręt kierownicy nieco się opóźni - chociaż przy różnicy 0,2 nie będzie zbyt zauważalna - to powinno dać szansę na uzyskanie większej powierzchni styków opona-asfalt - też odsyłam to SJS, I stopień, część teoretyczna ma wstępie szkolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...