Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

42 minuty temu, przemekka napisał:

A nie ma śrubokrętu w zestawie? :huh: W MY2013 był na pewno.

W my 2016 w zestawie śrubokrętu nie ma. Ja używam swojego scyzoryka Victorinox z którym sie nie rozstaję :-)

Z tego co wiem założenie konstrukcyjne owej klapki jest takie, że elastyczny zderzak naciskamy kolanem i wówczas klapeczkę łatwo (łatwiej ;)  wyjąć :). Ułatwia sprawę zapoznanie się z konstrukcją tego patentu i sprawdzenia w którą stronę nalezy podważyć, a która jest mocowana.

Ja tego w ten sposób nigdy nie robiłem, jak pisałem używam scyzoryka Voctorinoxsa (btw prezent od żony :)  ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.07.2017 o 16:58, K0 MAR napisał:

Przód pasuje plug&play. Odpinasz wtyczki i przekładasz. Poduszki możesz przełożyć z Forestera. Są identyczne. Elektryka jest identyczna (wtyczki i przewody, generalnie wszystko). Ogrzewanie identyczne, sterowanie foteli identyczne. Problem jest tylko MY16+ bo dochodzi pamięć ale też da się to ogarnąć. Z Levorga to najlepsza opcja, bo nawet skóra jest praktycznie identyczna jak w Platinium więc nie trzeba przekładać tyłu. Tylko szycia są niebieskie. Z tyłem jest troszkę zabawy ale również da się to ogarnąć. 

W STI fotele są takie same jak w Levorgu. Problem to znalezienie z elektrycznym sterowaniem. Różnice są głównie w kolorach oraz rodzajach skór (perforacje, alcantara, itp). Kierownica również pasuje bez problemu. Najfajniejsza jest z STI tylko trzeba domawiać tylną maskownicę z Levorga (wycięcie na manetki Lineatronika - koszt 60 PLN za nową z serwisu). Z Levorga jest identyczna ale nie ma perforowanej środkowej części. W Forku MY16+ moim zdaniem nie ma sensu zmieniać kierownicy (jest zdecydowanie przyjemniejsza niż w preliftach).

 

Generalnie przekładając fotele czy kierownicę z Levorga/STI (lub WRX'a ale tych u nas jak na lekarstwo) nie ma ŻADNEJ ingerencji w elektrykę/elektronikę samochodu i nie ma ŻADNEJ ingerencji w systemy bezpieczeństwa. To tylko poodkręcanie śrub mocujących i poprzepinanie wtyczek. Jak macie jakieś pytania to najlepiej na PW. 

 

Wracając jeszcze na chwilkę do hamulców - przód jest absolutnie plug&play. Czy to złote Brembo, czy czarne STI, czy Brembo GT. Nie ma znaczenia - bierzcie co znajdziecie taniej. Oczywiście GT tanio nie wyjdzie, bo tarcze są zdecydowanie droższe ale warto, bo hamuje genialnie i krzywienie tarcz można zaliczyć do przeszłości.

Tył - to zupełnie inna bajka...

Czy te zaciski Brembo wejdą pod OEM felgę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/29/2017 o 16:58, K0 MAR napisał:

Przód pasuje plug&play. Odpinasz wtyczki i przekładasz. Poduszki możesz przełożyć z Forestera. Są identyczne. Elektryka jest identyczna (wtyczki i przewody, generalnie wszystko). Ogrzewanie identyczne, sterowanie foteli identyczne. Problem jest tylko MY16+ bo dochodzi pamięć ale też da się to ogarnąć. Z Levorga to najlepsza opcja, bo nawet skóra jest praktycznie identyczna jak w Platinium więc nie trzeba przekładać tyłu. Tylko szycia są niebieskie. Z tyłem jest troszkę zabawy ale również da się to ogarnąć. 

W STI fotele są takie same jak w Levorgu. Problem to znalezienie z elektrycznym sterowaniem. Różnice są głównie w kolorach oraz rodzajach skór (perforacje, alcantara, itp). Kierownica również pasuje bez problemu. Najfajniejsza jest z STI tylko trzeba domawiać tylną maskownicę z Levorga (wycięcie na manetki Lineatronika - koszt 60 PLN za nową z serwisu). Z Levorga jest identyczna ale nie ma perforowanej środkowej części. W Forku MY16+ moim zdaniem nie ma sensu zmieniać kierownicy (jest zdecydowanie przyjemniejsza niż w preliftach).

 

Generalnie przekładając fotele czy kierownicę z Levorga/STI (lub WRX'a ale tych u nas jak na lekarstwo) nie ma ŻADNEJ ingerencji w elektrykę/elektronikę samochodu i nie ma ŻADNEJ ingerencji w systemy bezpieczeństwa. To tylko poodkręcanie śrub mocujących i poprzepinanie wtyczek. Jak macie jakieś pytania to najlepiej na PW. 

 

Wracając jeszcze na chwilkę do hamulców - przód jest absolutnie plug&play. Czy to złote Brembo, czy czarne STI, czy Brembo GT. Nie ma znaczenia - bierzcie co znajdziecie taniej. Oczywiście GT tanio nie wyjdzie, bo tarcze są zdecydowanie droższe ale warto, bo hamuje genialnie i krzywienie tarcz można zaliczyć do przeszłości.

Tył - to zupełnie inna bajka...

 

 

PRzy calym szacunku za to, ze Ci sie chciało... ja bym ani jednej, ani drugiej zmiany nie powtórzył. :unsure: fotel+poduszki+kabina to jest zaprojektowane jako całość. Zmieniając te kombinacje ryzykujesz, ze w razie wypadku poduszki nie spełnia swojej funkcji i kierowca lub pasażer odniosą obrażenia, których w normalnej konfiguracji by nie było. Dopóki nie usłyszę od oficjalnego przedtawiciela, ze taka zmiana jest ok i brano to pod uwagę podczas projektowania, w żadnym wypadku bym z tym nie kombinował. 

 

Podobnie uważam z hamulcami. Zmiana ok, ale tylko na dedykowane zestawy z odpowiednią homologacją. To jest zbyt ważny element, aby samemu sie w to bawić. 

 

Nie wspomnę, ze w razie wypadku i jedno i drugie jest wymarzonym powodem dla ubezpieczyciela, aby odmówić wypłaty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2017 o 17:16, mechanik napisał:

No to gratulacje! Jeszcze świnkę na lusterko i w drogę! :) Niech służy!

Dzięki!

 

3 godziny temu, Karenz napisał:

samochód za 150 tyś a dywaniki z marketu za 20 zł mogli sie bardziej postarać.

To jest bardzo dobra cena jak na taki samochód zwłaszcza z takim wyposażeniem, a dywaniki ( inne niż na zdjęciu ) dostałem porządne w gratisie, tak jak mate bagażnika czy listwę ochronna na tylny zderzak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wasze forki brzmią tak samo ?

Taki dźwięk objawia się tylko na bardzo niskich obrotach coś koło 300-400 przy full rozgrzaniu , to norma czy mam liche paliwo ?

Nagrywane telefonem więc dźwięk nie jest idealny.( trzeba dać głośniej z jakiegoś powodu youtube bardzo ściszył dźwięk w ramach konwersji )

 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Karenz napisał:

Czy wasze forki brzmią tak samo ?

Taki dźwięk objawia się tylko na bardzo niskich obrotach coś koło 300-400 przy full rozgrzaniu , to norma czy mam liche paliwo ?

Nagrywane telefonem więc dźwięk nie jest idealny.( trzeba dać głośniej z jakiegoś powodu youtube bardzo ściszył dźwięk w ramach konwersji )

Witam. Niestety coś jest nie tak, ... w moim forku na wolnych obrotach delikatnie wydechy pomrukują  ( 2,0 4eat fb 20). Gdzie tankowaleś paliwo i jakie?

 

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mio1 napisał:

 

Ja nie mam wolnych obrotów na poziomie 300-400 obrotów, u mnie jest 600 z kawałkiem,

 

 

Dokładnie, @Karenz jeśli masz tak niskie wolne obroty, to zgłoś się do serwisu, bo coś jest nie tak. A dźwięk z wydechu jest tylko wypadkową nieprawidłowej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest na rezerwie , dziś zatankuje do pełna na lotosie i doleje preparatu do czyszczenia układu wtryskowego. Natomiast co do prędkości obrotowej silnika pamiętajcie że silnik posiada start stop więc producent mógł maksymalnie zaniżyć obroty w celu "oszczędności" paliwa . Od tych 600 obr faktycznie z tłumika wydobywa się cichy pomruk. Dźwięk dla mnie to odpowiednik bardzo cichych marchew lub taki cichy bulgot. Słyszałem kilka subarek na przelocie i brzmi to bardzo podobnie tyle że dużżżżooo ciszej. Mam jeszcze teorie że silnik sam reguluje wolne obrotny ponieważ z klimą obroty rosną o 100-150 i sfilmowany efekt nie występuje. 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karenz napisał:

Mam jeszcze teorie że silnik sam reguluje wolne obrotny ponieważ z klimą obroty rosną o 100-150 i sfilmowany efekt nie występuje. 

Oczywiście, że reguluje, ale zawsze w górę powyżej minimalnych. Dzieje się to wraz ze wzrostem obciążenia. Jak włączysz na postoju ogrzewanie siedzeń, szyb i lusterek, to obroty na pewno wzrosną.

Nigdy natomiast nie obniża poniżej nominalnych wolnych obrotów. Albo zatankowałeś trefne paliwo albo kuleje jeden z elementów sterowania silnikiem. W tym przypadku opcji jest dużo i sam nie wywróżysz.

Start stop nie ma w tym przypadku nic do rzeczy. On działa zero-jedynkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tzd napisał:

 

Na amerykanskim forum piszą, że Forki z obecnej generacji z pierwszego okresu produkcji miały sporo wad wieku dziecięcego, w tym dziwnie działające cvt, w związku z czym niektórzy planują poczekać do my20 a nie kupować nowinki zaraz po premierze.

 

Ciekawy jestem Waszych doświadczeń, kto z Was ma rocznik 2013/2014 ?

 

Godzinę temu, tzd napisał:

 

Na amerykanskim forum piszą, że Forki z obecnej generacji z pierwszego okresu produkcji miały sporo wad wieku dziecięcego, w tym dziwnie działające cvt, w związku z czym niektórzy planują poczekać do my20 a nie kupować nowinki zaraz po premierze.

 

Ciekawy jestem Waszych doświadczeń, kto z Was ma rocznik 2013/2014 ?

Potwierdzam, jak kupowałem w piątek nowego Forestera XT to dealer mówił że te po liftingu mają lepiej działającą skrzynię itd...choroby wieku dziecięcego zostały wyeliminowane, ale z drugiej strony posiadam również pierwszego Forestera (od nowości) z silnikiem FB 20, 150 km 4eat - lipiec 2011 i żadnych problemów z nim nigdy nie miałem. 

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Lukasz123 napisał:

 

Potwierdzam, jak kupowałem w piątek nowego Forestera XT to dealer mówił że te po liftingu mają lepiej działającą skrzynię itd...choroby wieku dziecięcego zostały wyeliminowane, ale z drugiej strony posiadam również pierwszego Forestera (od nowości) z silnikiem FB 20, 150 km 4eat - lipiec 2011 i żadnych problemów z nim nigdy nie miałem. 

 

lipiec 2011 - to wlasnie Forek SH po FL ;):)

 

 

tzd, widze ze kusi Cie i nie daje spokoju ten FXT :P

bierz rocznik '14-15, nie bedziesz zalowal

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

tzd, widze ze kusi Cie i nie daje spokoju ten FXT

 

Póki co nie kupuję auta, bo nie potrzebuje, ale chce wiedzieć jak najwięcej, żeby w razie czego podjąć świadomą decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...