Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, mechanik napisał:

Teraz partnerem jest Eneos, jednak np w Gdańsku umowa z Lotosem jeszcze nie wygasła.

Ja na Lotosa Quazar złego słowa nie mogę powiedzieć.

bo to bardzo dobra oliwa. W MTS Dzierżoniów też tylko quazara zalewaja - a tam raczej lipy nie ma. Jak to się mówi cudze chwalicie swojego nie znacie. Niestety z Quazarem S jest jeden drobny problem. Jest praktycznie nie dostępny poza ASO i kosztuje "majatek" Nie wiem ile wchodzi do FA20-coś mi sie  nie  chce wierzyc w te  6 litrów z faktury wyżej. Do FB20 około 4,5.  wyszukiwarki olei np. na  stronie Millersa rekomentudą olej c3

edit

do fb20 rekomenduje c3 a to fa20 jest

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Karas napisał:

bo to bardzo dobra oliwa. W MTS Dzierżoniów też tylko quazara zalewaja - a tam raczej lipy nie ma. Jak to się mówi cudze chwalicie swojego nie znacie. Niestety z Quazarem S jest jeden drobny problem. Jest praktycznie nie dostępny poza ASO i kosztuje "majatek" Nie wiem ile wchodzi do FA20-coś mi sie  nie  chce wierzyc w te  6 litrów z faktury wyżej. Do FB20 około 4,5.  wyszukiwarki olei np. na  stronie Millersa rekomentudą olej c3

Mi w MTSie lali Eneosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Adasko75 napisał:

wczoraj akurat robiłem

Nowy-1.JPG

Dzięki, tak właśnie myślałem że będzie to koszt około 800 - 1000 zł niższy od oficjalnego cennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przegląd po 45 000 km w nieaso. Koszt 490 zł. Wymiana oleju w silniku oraz filtrów. Przegląd ogólny, analiza spalin, podpięcie do komputera diagnostycznego przez OBD, wymiana dwóch szpilek. Dodatkowo czyszczenie układu dolotowego, przepływomierza, przepustnicy, zaworów, EGR i turbo. Dodatkowo 150 zł. Przegląd instalacji DLM 180 zł. Zużycie klocków hamulcowych po 45 kkm 55%, nie wymieniano. Przegląd po 60 kkm będzie obejmował dodatkowo wymianę oleju przekładni, płynu hamulcowego i klocków, płynu chłodniczego i oleju w dyferencjale. Takie są zalecenia producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym płynem chłodniczym to jestescie w 100% pewni że zalecana jest wymiana juz przy 60k km. Co więcej z tego co czytam na forach zza wielkiej wody Subaru do każdorazowej wymiany płynu chłodniczego zaleca użycie subaru cooling system conditioner. Zgodnie z manualem który dostałem z autem to wymiana płynu po 11 latach 220k km. Ja rozumiem że aso najchętniej wymieniłoby pol auta podczas przeglądu bo z tego żyją ale niech przynajmniej ich działania będą spójne z zaleceniami producenta które wszyscy mamy w instrukcji którą dostaliśmy z autem - i to w dodatku europejskim zakupionym w SIP

przeglady.JPG

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Miałki napisał:

Robiłem przegląd po 45 000 km w nieaso... 490...

 

faktycznie, jest powod do dumy

jestes bohaterem ;)

 

9 godzin temu, Miałki napisał:

Takie są zalecenia producenta.

 

skoro serwisujesz u janusza to zalecenia producenta mozesz spokojnie olac

 

56 minut temu, Karas napisał:

z tym płynem chłodniczym to jestescie w 100% pewni że zalecana jest wymiana juz przy 60k km

 

mts wymienial mi plyn hamulcowy i chlodziwo w forku po 60 kkm

oleje plus cvt tez

 

tapatalked

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spawalniczy napisał:

@Adasko75 masz wiedzę w jaki sposób wymieniany jest olej w CVT (statyczny czy dynamiczny)?

niestety, nie mam takiej wiedzy :(

w ogóle, muszę się przyznać, że jak czytam techniczne wywody niektórych z Was, poparte używaniem takich-że terminów, to czasem mało z tego rozumiem...aż wstyd, że taki laik ze mnie...po prostu każdy swój samochód, jaki kiedykolwiek posiadałem, zawsze serwisowałem tylko w ASO, mając bezgraniczne i całkowite zaufanie do tych, którzy tam pracują, technologii a także narzędzi przez nich używanych, niewiele przy tym wnikając CO tak naprawdę przy moim aucie robili...i szczerze mówiąc, nie naciąłem się jeszcze (no może poza kosztami...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karas napisał:

z tym płynem chłodniczym to jestescie w 100% pewni że zalecana jest wymiana juz przy 60k km. Co więcej z tego co czytam na forach zza wielkiej wody Subaru do każdorazowej wymiany płynu chłodniczego zaleca użycie subaru cooling system conditioner. Zgodnie z manualem który dostałem z autem to wymiana płynu po 11 latach 220k km. Ja rozumiem że aso najchętniej wymieniłoby pol auta podczas przeglądu bo z tego żyją ale niech przynajmniej ich działania będą spójne z zaleceniami producenta które wszyscy mamy w instrukcji którą dostaliśmy z autem - i to w dodatku europejskim zakupionym w SIP

przeglady.JPG

Zalecają na pewno. Czemu inaczej niż w instrukcji nie wiem ale zastanawiające jest to że następną wymianę instrukcja zaleca po 72tys.km lub 6latach co jest o połowę krótszym interwałem niż do pierwszej wymiany. Jest to calkowicie niezrozumiałe dla mnie. Moim zdaniem wymiana płynu chłodniczego po 60tys.km jest całkiem rozsądnym zaleceniem. Płyny się "starzeją" wszystkie, olej także jak i płyn hamulcowy, nawet te magazynowane a co dopiero mówić o tych w eksploatacji, wiele z nich traci swoje właściwości poprostu. Jeśli ktoś bardzo dużo jeździ i 60tys.km ma po roku to taka rozbieżność zaleceń może irytować ale czekać 11lat z wymianą płynu chłodzącego nawet jeśli auto b.mało jeździ to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adamW202 napisał:

Płyny się "starzeją" wszystkie, olej także jak i płyn hamulcowy, nawet te magazynowane a co dopiero mówić o tych w eksploatacji, wiele z nich traci swoje właściwości poprostu

. Olej silnikowy pracuje w ciężkich warunkach z produktami spalania - trzeba wymienić bo traci swoje właściwości  całkowicie zrozumiałe. Olej w skrzyni biegów czy dyfrze również tzn. opiłki, wysoka temperatura całkowicie zrozumiałe. Płyn hamulcowy to samo , własciwosci higroskopijne, wysoka temp -zrozumiałe ale płyn chłodniczy?  Ma odbierać temp z silnika i nie zamarzać- co łatwo można sprawdzić glikometrem bez wymiany. Wydaje mi się to  trochę "niesmaczne" tzn.w instrukcji napisane jest co innego a na przeglądach robią co innego... -  bo komu wierzyć w takiej sytuacji -temu kto wyprodukował auto i napisał do niego instrukcję obsługi czy serwisowi?

Co do przeglądów  robionych poza ASO.  Czyżby wymiana oleju, płynu hamulcowego, czy filtra powietrza/kabinowego była tak trudnym i skomplikowanym zadaniem że dobrze zrobią to tylko w ASO?  (co innego naprawa wtedy warto udac się do zakładu "będącego w temacie"-ASO )  Ważne żeby trzymać się harmonogramu serwisowemu i wymieniać  filtry, oleje,płyny  zgodnie z nim- tylko gdzie takowy sie znajduje skoro ten w instrukcji jest nieprawdziwy...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

faktycznie, jest powod do dumy

jestes bohaterem ;)

 

 

skoro serwisujesz u janusza to zalecenia producenta mozesz spokojnie olac

 

 

mts wymienial mi plyn hamulcowy i chlodziwo w forku po 60 kkm

oleje plus cvt tez

 

tapatalked

 

 

Czemu zalecenia mam olewać. Masz ty chłopie dobrze poukladane ? Jakiego znowu Janusza ? Nie oddał bym auta partaczowi. Zastanów się co piszesz. 

Czy Ty jesteś aż tak naiwny że aso jest dla Ciebie guru wiedzy motoryzacyjnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to czy stać czy nie tylko o fachową obsługę. Być może w mts pracują same orły. Bardzo cieszę się że na wszystko Cię stać i na na pewno czujesz się lepiej jak napiszesz komuś że go nie stać.

W aso w którym prosiłem o kompleksowe czyszczenie układu dolotowego,  przepustnicy, przepływomierza, zaworów, EGR i turbiny, to patrzyli na mnie jak na kosmitę i że nie robią. W silniku z recyrkulacją spalin i skłonnością do nagarów nie robią. No tak, najwygodniej jest filtry i oleje wymieniać.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do płynu chłodniczego: on też pracuje w ciężkich warunkach, nie takich jak olej ale jednak. 11lat i ponad 200tys.km przebiegu to moim skromnym zdaniem zbyt długo dla płynu jakiegokolwiek w aucie.

Ale z drugiej strony...o co chodzi z tymi rozbieznościami w interwałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, OBK CVT napisał:

piszesz na forum oplacanym przez importera i pitolenie o nieaso jest co najmniej niegrzecznoscia

nie stac cie - trudno, serwisuj gdzie chcesz

ja swoje auta serwisuje w mts i to konczy temat ;)

 

tapatalked

Na tym samym forum użytkownicy piszą,no bo przecież nie "pitolą" o montażu do "niszowego" auta jakim jest subaru ledów z łabędziem za 1000 lub 2000.A przecież producent chyba też wie,że od kilku lat dzienne światła led o coraz to oryginalniejszych kształtach są charakterystyczne dla nowych samochodów.Nieraz się dziwiłem po co ktoś kupuje to niszowe auto za 100tys w górę,szczyci się tym na forum a następnie upodabnia je do tych popularnych .Montują relingi do samochodu XV (początek modelu) bo producent czy też importer nie uwzględnił,że taki element wyposażenia w samochodzie typu suv-crossover jak zwał tak zwał jest czymś raczej niezbędnym.Narzekają na siedzenia ich komfort a nawet tego komfortu brak.Na to,że samochód jest na plejady i subariady ale nie na wyjazd na krawężnik.Na silniki jak nie było turbo,że  silniki od kosiarki u innych to padaka a potem,że  kiedy taki silnik w subaru .Jak producent da wolnossący to narzekania,że nie ma turbo. Jak da turbo to,że nie ma diesla.Wezmę wdech i wydech i o narzekaniach na tenże i wymianach ich w nowych samochodach nie wspomnę.To tylko taki mały wycinek "niegrzeczności" jakie tutaj występują w wielu postach.Może się nie znam i nie mam racji ale moim zdaniem importer wystarczająco sam sobie strzela w stopę np. jako jeden z niewielu podając  ceny w euro czy podając te ponoć zawyżone maksymalne ceny przeglądów na stronie oficjalnej.Sprzedawcy też starają się dbać o niszowość marki.Cytat z podejścia do klienta w salonie głównym importera : " jak Pan kupisz u nas auto to kubek dorzucę Panu gratis". Na jednym z popularnych portali jako załącznik zdjęciowy do sprzedawanego samochodu jest zbliżenie na wyświetlacz komputera:   wartość  50l/100km.Samochód sprzedawany przez dealera a nie osobę prywatną.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adamW202 napisał:

 

Wracając do płynu chłodniczego: on też pracuje w ciężkich warunkach, nie takich jak olej ale jednak. 11lat i ponad 200tys.km przebiegu to moim skromnym zdaniem zbyt długo dla płynu jakiegokolwiek w aucie.

Ale z drugiej strony...o co chodzi z tymi rozbieznościami w interwałach

 

Na jakiejś podstawie producent musiał ustalić interwał wymiany i żywotność podzespołu. - no chyba że inżynierowie spotkali się w fabryce i zaczęli się licytować : dajmy 2 inny krzyknął 5 jeszcze inny 11 i tak już zostało?? IMO to że trzeba coś w aucie wymienić od czasu do czasu jest rzeczą oczywistą bez  2 zdań gdzie to będzie robione czy w ASO  czy nie ASO  czy pod  blokiem na podnosniku bez znaczenia.Ja się zastanawiam dlaczego są takie rozbieżności pomiędzy tym co jest w instrukcji auta a tym co robi serwis na przegladzie - wie ktos??

Czym sie kierować podczas czynnosci serwisowych?  instrukcja auta czy dzwonic do poszczegolnych ASO i pytac się  co oni wymieniliby przy danym przebiegu :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to czy stać czy nie tylko o fachową obsługę. Być może w mts pracują same orły. Bardzo cieszę się że na wszystko Cię stać i na na pewno czujesz się lepiej jak napiszesz komuś że go nie stać.
W aso w którym prosiłem o kompleksowe czyszczenie układu dolotowego,  przepustnicy, przepływomierza, zaworów, EGR i turbiny, to patrzyli na mnie jak na kosmitę i że nie robią. W silniku z recyrkulacją spalin i skłonnością do nagarów nie robią. No tak, najwygodniej jest filtry i oleje wymieniać.
 


Poprosiłeś o czyszczenie zaworów? .
Na pewno nie jesteś kosmitą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...