Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Patriotycznie oddałem głos na wszystkie Nasze propozycje, niestety miłość narodu do niemieckiej motoryzacji jest bardzo silna, i ciężko będzie to przeskoczyć. Najlepiej wyglądamy w kategorii Legenda, GT-k ma szansę na pudło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dobi1972 napisał:

Może zależy to ile kto jeździ, jak krótkie trasy to może akumulator nie daje rady się w tym czasie doładować. 

To raczej nie jest wina bo u mnie na dzień dobry dostaje jakieś 30-40km jazdy i padł po ok. 2.5 roku.

Subaru dało raczej słabe aku bo podobne parametry do tego z XT mam w Swifcie 1.2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek miałem przegląd po 45kkm. Przy okazji zmieniono mi też oponki. Po przejechaniu kilometra po odebraniu samochodu zaczęła migać kontrolka ciśnienia w kołach. Nie miałem już czasu wracać do serwisu - pomyślałem, że dopompuje i będzie ok. Niestety ciśnienie w kołach przez weekend utrzymało się niezmienione i nie spadło, a ja nie mogę w żaden sposób wyłączyć kontrolki. Kiedyś miałem tak, że oponiarz przy zmianie uszkodził wentyl i po prostu po mału uciekało powietrze. Teraz ciśnienie się utrzymuje. Znacie może jakiś manewr na to by to zresetować bez wizyty w serwisie? Niestety standardowe przytrzymanie przycisku, wybór p1,p2 lub p3 i zapamiętanie niestety nic nie zmienia.

 

Pozdrawiam, Promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, promil_one napisał:

 

W piątek miałem przegląd po 45kkm. Przy okazji zmieniono mi też oponki. Po przejechaniu kilometra po odebraniu samochodu zaczęła migać kontrolka ciśnienia w kołach.

 

uszkodzili Ci czujnik ciśnienia w którymś kole. Serwis, gwarancja i niech daja nowe i kodują. Rece opadaja jak słyszy sie że w ASO zamiast profesjonalnie coś naprawić za co biora worek pieniędzy to psuja...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za miesiąc mijają 3 lata w nowym Forku. Ledwie 30,000 przejechane ;)  i przemyślenia:

1. paru rzeczy w MY 2014 brakuje. Ale w wersji po lifcie - już jest. To dobry news. Czyli - regulacja fotela kierowcy z pamięcią, lepszy sprzęt audio, skrętne światła, LED.

2. nadal nie ma gniazda 230V :P Polecana przetwornica nie współpracuje z laptopem :(

3. nadal nie ma czujników parkowania przód/tył. Kamera z tyłu jest - ale z przodu brakuje do parkowania "na żyletki". Niestety SUVy ostatnio jeżdzą głównie po miastach. A tam to się przydaje.

4. skrzynia jak dla mnie lepiej działa na S niż na S#. Fajnie się operuje łopatkami.

5. audio - Harman Kardon. Tutaj moje spore rozczarowanie :( Sam sprzęt - wizualnie i obsługowo siermiężny. Dźwięk bardzo odstaje od takiego Bose, czy nawet tego Skodowego Cantona. Dziwne, bo w domu mam zestaw głośników HK i naprawdę daje radę

6. Nawigacja - największe rozczarowanie. Nieaktualna, generalnie 2 lata do tyłu, a cena dwu,trzykrotnej aktualizacji przekracza dobrej klasy sprzęt 2 DIN np. tłusty Kenwood  itp, gdzie można wyświetlić aktualne google maps, czy też pomyśleć o Automapie. 

7. X-mode - cudownie rozleniwia. To co kiedyś robiło się nożnie, tutaj załatwia elektronika ;) dla mnie plus, bo przy bardzo stromych zjazdach lekko panikuję ;)

8. fotele - na pewno o niebo lepsze niż w 2,0XT z 2004 ;) tamte to były szyte na miarę. Miarę małego japończyka ;) Przy czym przydałaby się regulacja lędźwiowa.

9. trochę mi brakuje otworu na narty. Drobiazg niby, używany raz na rok, ale bez tego trzeba rzeźbić ze składaniem siedzeń. Albo pozostaje trumna na dach. Czyli koszty.

10. Bardzo brakuje mi możliwości wyłączenia kontroli trakcji i ABS :( Rozumiem, że chodzi o bezpieczeństwo, ale czasem by się po ośnieżonym parkingu bokiem polatało. A tu lipa :( Kaganiec szybko przywołuje do porządku :(

11. Nie bulgocze... ech....

 

No dobra... Ale ogólnie jest zajefany :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2017 o 20:19, pumex1 napisał:

za miesiąc mijają 3 lata w nowym Forku. Ledwie 30,000 przejechane ;)  i przemyślenia:

1. paru rzeczy w MY 2014 brakuje. Ale w wersji po lifcie - już jest. To dobry news. Czyli - regulacja fotela kierowcy z pamięcią, lepszy sprzęt audio, skrętne światła, LED.

2. nadal nie ma gniazda 230V :P Polecana przetwornica nie współpracuje z laptopem :(

3. nadal nie ma czujników parkowania przód/tył. Kamera z tyłu jest - ale z przodu brakuje do parkowania "na żyletki". Niestety SUVy ostatnio jeżdzą głównie po miastach. A tam to się przydaje.

4. skrzynia jak dla mnie lepiej działa na S niż na S#. Fajnie się operuje łopatkami.

5. audio - Harman Kardon. Tutaj moje spore rozczarowanie :( Sam sprzęt - wizualnie i obsługowo siermiężny. Dźwięk bardzo odstaje od takiego Bose, czy nawet tego Skodowego Cantona. Dziwne, bo w domu mam zestaw głośników HK i naprawdę daje radę

6. Nawigacja - największe rozczarowanie. Nieaktualna, generalnie 2 lata do tyłu, a cena dwu,trzykrotnej aktualizacji przekracza dobrej klasy sprzęt 2 DIN np. tłusty Kenwood  itp, gdzie można wyświetlić aktualne google maps, czy też pomyśleć o Automapie. 

7. X-mode - cudownie rozleniwia. To co kiedyś robiło się nożnie, tutaj załatwia elektronika ;) dla mnie plus, bo przy bardzo stromych zjazdach lekko panikuję ;)

8. fotele - na pewno o niebo lepsze niż w 2,0XT z 2004 ;) tamte to były szyte na miarę. Miarę małego japończyka ;) Przy czym przydałaby się regulacja lędźwiowa.

9. trochę mi brakuje otworu na narty. Drobiazg niby, używany raz na rok, ale bez tego trzeba rzeźbić ze składaniem siedzeń. Albo pozostaje trumna na dach. Czyli koszty.

10. Bardzo brakuje mi możliwości wyłączenia kontroli trakcji i ABS :( Rozumiem, że chodzi o bezpieczeństwo, ale czasem by się po ośnieżonym parkingu bokiem polatało. A tu lipa :( Kaganiec szybko przywołuje do porządku :(

11. Nie bulgocze... ech....

 

No dobra... Ale ogólnie jest zajefany :)

(3) trudno pojąć że tego nie ma kiedy plankton motoryzacyjny ma te gadżety w serii

(4) do lagu nie mogę się przyzwyczaić i ćwiczę dalej. każdy pisze że S jest najlepsze i dla mnie też. Dobrze że łopatki reagują na trybie D, przypadek że sprawdziłem bo byłem przekonany że najpierw musze przełączyć - świetnie hamuje się silnikiem a po dodaniu gazu wraca sam na D automat

(5) na ile ogarniam audio w wielu autach tutaj sprawę psuje niewygłuszenie boków i rezonans, to nie wina Harmana. Bose brzmiałby podobnie. Puste drzwi, cienka blacha i duża powierzchnia -razem paskudna sprawa dla dobrego grania. Trzeba wygłuszać w warsztacie i wtedy HK pokazuje że gra.

(6) diabolical. Firmy ciągle traktują navi i komp jako łaskę. Chyba jedyna skoda dała otwarty panel że można instalować swoje navi. Win/Andro i to powinien być standard. Navi tu to jedna wielka tragedia - 900PLN aktualizacja nieaktualna w momencie zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, limeryk napisał:

6) diabolical. Firmy ciągle traktują navi i komp jako łaskę. Chyba jedyna skoda dała otwarty panel że można instalować swoje navi. Win/Andro i to powinien być standard. Navi tu to jedna wielka tragedia - 900PLN aktualizacja nieaktualna w momencie zakupu

Zaczynam myśleć, żeby to paskudztwo wywalić. Niestety, ale chory układ producenta map z producentami sprzętu zwyczajnie polega na tym, że tracą rynek i starają się wycisnąć ile się da zanim upadną. Zamiast zmienić profil, wolą chore strzyżenie zmuszonych do zakupu użytkowników. To chora polityka i bardzo krótkowzroczna. Bo gdybym mógł kupić sprzęt bez tego gówna, to bym nawet dopłacił. W obecnych czasach takie działanie to samobójstwo. W życiu nie zapłacę prawie 1,000 PLN za aktualizację, która jest na dzień dobry 12 miesięcy wstecz "aktualna". Wolę uchwyt, Google Maps. Zwłaszcza, że od 15.06.2017 znika roaming w Unii.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pumex1 napisał:

Wolę uchwyt, Google Maps. Zwłaszcza, że od 15.06.2017 znika roaming w Unii.

 

Zgadza się, natomiast przesył danych będzie stopniowo się obniżał przez kolejne 5 lat, ale nadal będzie :

http://technowinki.onet.pl/biznes-i-finanse/koniec-roamingu-na-terenie-unii-europejskiej/xdmykx

 

Google Maps wprowadziło bodajże w zeszłym roku mapy off-line - jedyny w zasadzie minus, to brak aktualnych informacji o sytuacji na drodze.

 

 

Przesyl danych .JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Woszkowaty napisał:

Zgadza się, natomiast przesył danych będzie stopniowo się obniżał przez kolejne 5 lat, ale nadal będzie :

Mam duże pakiety danych na zagraniczny roaming, więc nie będzie bolało. Poza tym wystarczy co 200 km krótki postój na Macu czy KFC i darmowe WiFi i wtedy można wgrać aktualizację ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można użyć maps.me - działa off-line :)

Albo zanabyć navi z zainstalowną np. AutoMapą Xl dla całej EU i 2 letnim abonamentem - i tak wyjdzie taniej niż aktualizacja map w Forku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automapa i Navi Expert mają fajne opcje kupowania licencji na wybrany okres. W sumie cena roczna to około 1/10 ceny aktualizacji fabrycznej nawigacji.... A w tych programach aktualizacje są darmowe i 4-6 w roku.Niestety problem nawigacji fabrycznej to bolączka nie tylko Subaru. Taka nieszczęsna polityka współpracy producentów samochodów z producentami softu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/subaru-forester-adayo-ce4kk2-montaz-gratis-wwa-i5539403769.html

AutoMapa hula aż miło. tyle tylko, że ja to ustrojstwo wstawiłem do Comforta, wywalając najpierw z niego przedpotopowego prymitywnego clariona...z Platinum chyba trochę szkoda by było zastępować fabryczną stację powyższym chinolem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...