Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów, nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie, że w legacy SBD z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie

To mamy identyczne subiektywne wrażenia :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuale chyba mają prawdziwy stały, w legacy bardzo rzadko dochodziło do uślizgu przednich kół, w forku  mam wyraźne odczucie dołącznia się osi tylnej z minimalną zwłoką po lekkim uślizgu przodu

Edited by jaszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów,  nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie,  że w legacy SBD  z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie

 

Wynika to w głównej mierze z zastosowanej skrzyni biegów. W manualu jest zdaje się centralny mechanizm różnicowy, a w CVT sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie z załączoną na stałe osią tylną, co daje w CVT efekt stałego napędu na cztery koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów, nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie, że w legacy SBD z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie

Wynika to w głównej mierze z zastosowanej skrzyni biegów. W manualu jest zdaje się centralny mechanizm różnicowy, a w CVT sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie z załączoną na stałe osią tylną, co daje w CVT efekt stałego napędu na cztery koła.

Z napędzana stałe osią przednia, sprzęgło wielopłytkowe "dopina" tył

 

tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Z napędzana stałe osią przednia, sprzęgło wielopłytkowe "dopina" tył

 

z wyczuwalnym opoxnieniem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, w Subaru CVT nie ma dopinania tylu, bo on jest permanentnie zapięty. Różnica między manualem i CVT jest dodatkowo taka, że w tym pierwszym rozdział momentu jest 50/50, a w CVT 60% idzie na przód, stąd może wasze odmienne wrażenia pomiędzy manual a CVT. Nakręciłem w zimie filmik w slow motion na iPhone ze startem na lodzie. Ewidentne tylne koła startują w tym samym czasie co przednie, ale przednie szybciej się przy samym starcie obracają (dopiero jak auto ma już przyczepność z wiadomych względów szybkość się wyrównuje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

w CVT 60% idzie na przód

Standard to 90:10 (przód/tył) z możliwością przeniesienia momentu, w przypadku braku przyczepności do 50:50.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

90:10 jest w 4/5 EAT , w CVT jest 60:40.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

90:10 jest w 4/5 EAT

 

W 5/EAT i w 4/EAT tych z VTD jest:

 

 

Variable Torque Distribution

 

Variable Torque Distribution (VTD) is a highly sophisticated system for automatic transmissions that combines an electro-mechanical centre differential with the advanced capabilities of a planetary gear set. The difference between VTD and MPT is significant—while MPT can vary torque between 60/40 and 50/50 front/rear, VTD provides the kind of performance experience usually associated with rear-wheel drive vehicles. In most conditions, the split is 45 percent front, 55 percent rear for an enhanced performance feel. In poor traction conditions, VTD can dynamically adjust up to a full 50/50 front/rear split.

When used with Subaru’s advanced Vehicle Dynamics Control (VDC), VTD has the flexibility to open the centre differential fully and direct engine torque to a single wheel. The VDC-equipped system works in tandem with the AWD system, Traction Control and ABS to provide outstanding stability control.

 

@@Kapitalista, melisę sobie zapodaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg Subaru w CVT jest 60:40. Na pewno działa to lepiej niż haldex4, gdzie dopięcie tyłu było bardzo wyraźnie odczuwalne, tu tego nie zauważam. Ale zauważam jednocześnie naprawdę wyraźną dominację przodu, czego w manualu nie ma. Generalnie krok wstecz, choć na szczęście jeszcze nie do poziomu szwedzkiego patentu

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

kończy mi się gwarancja, przebieg 90 kkm, zastanawiam się nad przedłużeniem ale 6kPLN to nie mala kwota -tym bardziej że u mnie nie starczy na 2 lata bo wcześniej pewnie 150 kkm przekroczę. Ma ktoś na forum nalatane więcej np. 150 czy więcej. Zastanawiam się co by mogło paść bo jak na razie samochod bezawaryjny , interesują mnie opinie użytkowników z większymi przebiegami.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat nieco "odsunął" się na Forum, ale może warto przypomnieć taki filmik :

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robi wrażenie: bardzo sztywna jest boczna rama nowego Forka. Bolce w drzwiach oraz wstawienie progów w drzwi też robią robotę. Przednia cześć jest pancerna: daje się odczuć podczas jazdy w terenie sztywna konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno chwaliłem aku, że jednak przeżył Austrię i dał radę ... i jednak przechwaliłem . W sobotę dokonał żywota.

Szanowni ! Na jaki zamieniliście ? Konkretnie poproszę typy i producentów .

Z góry dziękuję ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Woszkowaty napisał:

Niedawno chwaliłem aku, że jednak przeżył Austrię i dał radę ... i jednak przechwaliłem . W sobotę dokonał żywota.

Szanowni ! Na jaki zamieniliście ? Konkretnie poproszę typy i producentów .

Z góry dziękuję ! :)

Co jest z aku w FXT

Widziałem gdzieś wątek, padają po 2-3 latach nawet wcześniej

Gwarancja gwarancją ale to jednak porażka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ci to pomoże , ja używam Varty do legacy myśle ze do Forka tez coś znajdziesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest coś na rzeczy, jak dla mnie - Subaru powinno zrobić akcję serwisową i wymienić akumulatory, nawet te powyżej 24-m-cy gwarancji !

Póki co - czekam na konkretne modele akumulatorów .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój padł przy stanie licznika 523 km:D. Kolejny był Bosch S4 540A 60Ah - wymieniłem po czterech latach na takiego samego. Jakby nie, to że przywaliło w tej zimy mrozem (kilka dni powyżej -25C, a auto stoi na polu, to bym go jeszcze nie zmieniał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulatory OPTIMA rozwiązują problemy padających bateryjek w Foresterach. Seria Yellow model YTU 4.2 jest jak najbardziej optymalny. Musisz jednak trochę przemodyfikować mocowanie bowiem aku ma 254 mm długości i nie wchodzi w oryginalną tackę.

Inna opcja (dwa razy tańsza) to DURACELL Advanced. 60tka wchodzi bez przerabiania.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Miałki napisał:

Akumulatory OPTIMA rozwiązują problemy padających bateryjek w Foresterach.

 

Kiedyś chciałem w taki zainwestować, to powiedziano mi w sklepie z akumulatorami, że tego typu wynalazki źle znoszą wysoką temperaturę pod maską i zdecydowanie mi odradzają. To samo dotyczy akumulatorów AGM.

Tyle teorii - jak jest w praktyce nie wiem - pewnie się dowiem, bo mam na gwarancji zamontowany przez ASO akumulator Bosch AGM (w forku NA).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Giresse nie pisz, że auto trzymasz "na polu" bo Towarzystwo z innych części Polski może to źle zrozumieć :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ciekawe rzeczy Ci naopowiadali w tym sklepie z akumulatorami. Przecież te akumulatory są rekomendowane do pojazdów szczególnie obciążonych np wyciągarkami, dodatkowym oświetleniem, karetek pogotowia itp

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Michał Krupa napisał:

@Giresse nie pisz, że auto trzymasz "na polu" bo Towarzystwo z innych części Polski może to źle zrozumieć :D

Widzisz, tak jakoś wyszło z rozpędu:superhero:, chociaż w przypadku Forestera, to w rozumieniu "reszty Polski" auto można też trzymać na polu:D, a raczej w polu.

Edited by Giresse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...