sjak Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów, nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie, że w legacy SBD z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie To mamy identyczne subiektywne wrażenia Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 I ja też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) Manuale chyba mają prawdziwy stały, w legacy bardzo rzadko dochodziło do uślizgu przednich kół, w forku mam wyraźne odczucie dołącznia się osi tylnej z minimalną zwłoką po lekkim uślizgu przodu Edytowane 18 Lutego 2017 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów, nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie, że w legacy SBD z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie Wynika to w głównej mierze z zastosowanej skrzyni biegów. W manualu jest zdaje się centralny mechanizm różnicowy, a w CVT sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie z załączoną na stałe osią tylną, co daje w CVT efekt stałego napędu na cztery koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów, nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie, że w legacy SBD z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie Wynika to w głównej mierze z zastosowanej skrzyni biegów. W manualu jest zdaje się centralny mechanizm różnicowy, a w CVT sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie z załączoną na stałe osią tylną, co daje w CVT efekt stałego napędu na cztery koła. Z napędzana stałe osią przednia, sprzęgło wielopłytkowe "dopina" tył tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Z napędzana stałe osią przednia, sprzęgło wielopłytkowe "dopina" tył z wyczuwalnym opoxnieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Panowie, w Subaru CVT nie ma dopinania tylu, bo on jest permanentnie zapięty. Różnica między manualem i CVT jest dodatkowo taka, że w tym pierwszym rozdział momentu jest 50/50, a w CVT 60% idzie na przód, stąd może wasze odmienne wrażenia pomiędzy manual a CVT. Nakręciłem w zimie filmik w slow motion na iPhone ze startem na lodzie. Ewidentne tylne koła startują w tym samym czasie co przednie, ale przednie szybciej się przy samym starcie obracają (dopiero jak auto ma już przyczepność z wiadomych względów szybkość się wyrównuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 w CVT 60% idzie na przód Standard to 90:10 (przód/tył) z możliwością przeniesienia momentu, w przypadku braku przyczepności do 50:50. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 90:10 jest w 4/5 EAT , w CVT jest 60:40. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 90:10 jest w 4/5 EAT W 5/EAT i w 4/EAT tych z VTD jest: Variable Torque Distribution Variable Torque Distribution (VTD) is a highly sophisticated system for automatic transmissions that combines an electro-mechanical centre differential with the advanced capabilities of a planetary gear set. The difference between VTD and MPT is significant—while MPT can vary torque between 60/40 and 50/50 front/rear, VTD provides the kind of performance experience usually associated with rear-wheel drive vehicles. In most conditions, the split is 45 percent front, 55 percent rear for an enhanced performance feel. In poor traction conditions, VTD can dynamically adjust up to a full 50/50 front/rear split. When used with Subaru’s advanced Vehicle Dynamics Control (VDC), VTD has the flexibility to open the centre differential fully and direct engine torque to a single wheel. The VDC-equipped system works in tandem with the AWD system, Traction Control and ABS to provide outstanding stability control. @@Kapitalista, melisę sobie zapodaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Wg Subaru w CVT jest 60:40. Na pewno działa to lepiej niż haldex4, gdzie dopięcie tyłu było bardzo wyraźnie odczuwalne, tu tego nie zauważam. Ale zauważam jednocześnie naprawdę wyraźną dominację przodu, czego w manualu nie ma. Generalnie krok wstecz, choć na szczęście jeszcze nie do poziomu szwedzkiego patentu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 kończy mi się gwarancja, przebieg 90 kkm, zastanawiam się nad przedłużeniem ale 6kPLN to nie mala kwota -tym bardziej że u mnie nie starczy na 2 lata bo wcześniej pewnie 150 kkm przekroczę. Ma ktoś na forum nalatane więcej np. 150 czy więcej. Zastanawiam się co by mogło paść bo jak na razie samochod bezawaryjny , interesują mnie opinie użytkowników z większymi przebiegami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Marca 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Temat nieco "odsunął" się na Forum, ale może warto przypomnieć taki filmik : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Robi wrażenie: bardzo sztywna jest boczna rama nowego Forka. Bolce w drzwiach oraz wstawienie progów w drzwi też robią robotę. Przednia cześć jest pancerna: daje się odczuć podczas jazdy w terenie sztywna konstrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Niedawno chwaliłem aku, że jednak przeżył Austrię i dał radę ... i jednak przechwaliłem . W sobotę dokonał żywota. Szanowni ! Na jaki zamieniliście ? Konkretnie poproszę typy i producentów . Z góry dziękuję ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 12 minut temu, Woszkowaty napisał: Niedawno chwaliłem aku, że jednak przeżył Austrię i dał radę ... i jednak przechwaliłem . W sobotę dokonał żywota. Szanowni ! Na jaki zamieniliście ? Konkretnie poproszę typy i producentów . Z góry dziękuję ! Co jest z aku w FXT Widziałem gdzieś wątek, padają po 2-3 latach nawet wcześniej Gwarancja gwarancją ale to jednak porażka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Może ci to pomoże , ja używam Varty do legacy myśle ze do Forka tez coś znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Jest coś na rzeczy, jak dla mnie - Subaru powinno zrobić akcję serwisową i wymienić akumulatory, nawet te powyżej 24-m-cy gwarancji ! Póki co - czekam na konkretne modele akumulatorów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Mój padł przy stanie licznika 523 km. Kolejny był Bosch S4 540A 60Ah - wymieniłem po czterech latach na takiego samego. Jakby nie, to że przywaliło w tej zimy mrozem (kilka dni powyżej -25C, a auto stoi na polu, to bym go jeszcze nie zmieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Akumulatory OPTIMA rozwiązują problemy padających bateryjek w Foresterach. Seria Yellow model YTU 4.2 jest jak najbardziej optymalny. Musisz jednak trochę przemodyfikować mocowanie bowiem aku ma 254 mm długości i nie wchodzi w oryginalną tackę. Inna opcja (dwa razy tańsza) to DURACELL Advanced. 60tka wchodzi bez przerabiania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 11 minut temu, Miałki napisał: Akumulatory OPTIMA rozwiązują problemy padających bateryjek w Foresterach. Kiedyś chciałem w taki zainwestować, to powiedziano mi w sklepie z akumulatorami, że tego typu wynalazki źle znoszą wysoką temperaturę pod maską i zdecydowanie mi odradzają. To samo dotyczy akumulatorów AGM. Tyle teorii - jak jest w praktyce nie wiem - pewnie się dowiem, bo mam na gwarancji zamontowany przez ASO akumulator Bosch AGM (w forku NA). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 @Giresse nie pisz, że auto trzymasz "na polu" bo Towarzystwo z innych części Polski może to źle zrozumieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 A to ciekawe rzeczy Ci naopowiadali w tym sklepie z akumulatorami. Przecież te akumulatory są rekomendowane do pojazdów szczególnie obciążonych np wyciągarkami, dodatkowym oświetleniem, karetek pogotowia itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) 59 minut temu, Michał Krupa napisał: @Giresse nie pisz, że auto trzymasz "na polu" bo Towarzystwo z innych części Polski może to źle zrozumieć Widzisz, tak jakoś wyszło z rozpędu, chociaż w przypadku Forestera, to w rozumieniu "reszty Polski" auto można też trzymać na polu, a raczej w polu. Edytowane 20 Marca 2017 przez Giresse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Wracając jeszcze do tematu akumulatora : VARTA Blue Dynamic 560 410 054 - parametry 60Ah ; 540A https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/produkty/varta-blue-dynamic/560-410-054 Jakieś opinie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się