Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

x mode nie pomogło?

No wlasnie? Xmode naprawde czyni coooda. :)

 

Pozdrawiam, promil_one

 

Być może ale na pewno nie na wstecznym

 

 

 

Sorry, ze odnosze sie do starego posta, ale owszem, X-mode dziala rowniez na wstecznym. Doswiadczylismy tego w Gruzji na bardzo stromym zjezdzie wlasnie na wstecznym. Dopoki X-mode byl wylaczony, autem miotalo na lewo i prawo i az balismy sie ze nami obroci i skonczy sie rolada. Krotkie wcisniecie X-mode i zjechalismy na spokojnie jak po sznurku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Izotom powiedział W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm   

 

A juz sa w tym kraju tacy co daja rade toche podniesc i kW i Nm      

 

 

Taaak?

 

 

Masz to u siebie zrobione? Napisz coś więcej...

 

U mnie natomiast akumulator do wymiany, wytrzymał trochę ponad 1,5 roku,  auto nie stoi  w garażu podziemnym i jeżdżone jest głównie na trasach (już 37tys. km)... Ostatnio nawet przyjąłem na szybę i dach na S17 kilka wielkich brył lodu z TIR-a, myślałem że auto zdemolowane, a tu na szczęście śladu nie ma. Wytrzymały ten Forek :)

Aha, dlaczego przy przełączaniu skrzyni z P słychać takie jebn..cie, zauważyłem że trochę zależne od stopnia wciśnięcia hamulca, taki urok CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Izotom powiedział W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm   

 

A juz sa w tym kraju tacy co daja rade toche podniesc i kW i Nm      

 

 

Taaak?

 

 

Masz to u siebie zrobione? Napisz coś więcej...

 

U mnie natomiast akumulator do wymiany, wytrzymał trochę ponad 1,5 roku,  auto nie stoi  w garażu podziemnym i jeżdżone jest głównie na trasach (już 37tys. km)... Ostatnio nawet przyjąłem na szybę i dach na S17 kilka wielkich brył lodu z TIR-a, myślałem że auto zdemolowane, a tu na szczęście śladu nie ma. Wytrzymały ten Forek :)

Aha, dlaczego przy przełączaniu skrzyni z P słychać takie jebn..cie, zauważyłem że trochę zależne od stopnia wciśnięcia hamulca, taki urok CVT?

 

U mnie dokładnie taki sam czas użytkowania i taki sam przebieg jak twój Dottoree :-). No i akumulator też mi zdechł na wyjeździe w Austrii. Na szczęście właściciel hotelu, dobry człowiek, dał mi przedłużacz, a ja miałem ze sobą ładowarkę. I co, reklamowałeś już u dealera lub zamierzasz czy wymianka na własną rękę?

Co do jebn..cia:-) mam też tak, ale wydaje mi się, że tak się dzieje przy zimnym samochodzie, ale tego nie jestem pewien na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

eklamowałeś już u dealera lub zamierzasz czy wymianka na własną rękę?

W sobotę na przeglądzie mam mieć wymieniony na nowy, podobno do 2 lat wymiana na gwarancji, ale najpierw muszą zrobić pomiary parametrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Aha, dlaczego przy przełączaniu skrzyni z P słychać takie jebn..cie, zauważyłem że trochę zależne od stopnia wciśnięcia hamulca, taki urok CVT?

 

 

Co prawda nie CVT, ale w OBK  MY10 takie coś pojawiało się były jakieś naprężenia w napędzie gdy się parkowało (np. parkowania na jakieś nierówności). Można było tego uniknąć podczas parkowania przełączając na N, włączyć ręczny, zwolnić nożny wtedy znikają te "naprężenia" i dalej na P, przy ponownym starcie było już lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie taki sam czas użytkowania i taki sam przebieg jak twój Dottoree :-). No i akumulator też mi zdechł na wyjeździe w Austrii. Na szczęście właściciel hotelu, dobry człowiek, dał mi przedłużacz, a ja miałem ze sobą ładowarkę. I co, reklamowałeś już u dealera lub zamierzasz czy wymianka na własną rękę?

Jutro wyjeżdżam do Austrii :ph34r: !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie dokładnie taki sam czas użytkowania i taki sam przebieg jak twój Dottoree :-). No i akumulator też mi zdechł na wyjeździe w Austrii. Na szczęście właściciel hotelu, dobry człowiek, dał mi przedłużacz, a ja miałem ze sobą ładowarkę. I co, reklamowałeś już u dealera lub zamierzasz czy wymianka na własną rękę?

Jutro wyjeżdżam do Austrii :ph34r: !!!

 

Zamiast koła weź akumulator :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest - inaczej podchodzi się do rzeczy, w przypadku których wiesz, że może coś się wydarzyć *.  A inaczej do takich, które kompletnie Cię zaskakują.

 

* - chyba kwestia tylko czasu z tym aku, czytając inne wypowiedzi B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Izotom powiedział W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm   

 

A juz sa w tym kraju tacy co daja rade toche podniesc i kW i Nm      

 

 

Taaak?

 

 

Masz to u siebie zrobione? Napisz coś więcej...

 

U mnie natomiast akumulator do wymiany, wytrzymał trochę ponad 1,5 roku,  auto nie stoi  w garażu podziemnym i jeżdżone jest głównie na trasach (już 37tys. km)... Ostatnio nawet przyjąłem na szybę i dach na S17 kilka wielkich brył lodu z TIR-a, myślałem że auto zdemolowane, a tu na szczęście śladu nie ma. Wytrzymały ten Forek :)

Aha, dlaczego przy przełączaniu skrzyni z P słychać takie jebn..cie, zauważyłem że trochę zależne od stopnia wciśnięcia hamulca, taki urok CVT?

 

U mnie dokładnie taki sam czas użytkowania i taki sam przebieg jak twój Dottoree :-). No i akumulator też mi zdechł na wyjeździe w Austrii. Na szczęście właściciel hotelu, dobry człowiek, dał mi przedłużacz, a ja miałem ze sobą ładowarkę. I co, reklamowałeś już u dealera lub zamierzasz czy wymianka na własną rękę?

Co do jebn..cia:-) mam też tak, ale wydaje mi się, że tak się dzieje przy zimnym samochodzie, ale tego nie jestem pewien na 100%

 

U mnie jeszcze nie nie zaobserwowałem takiego efektu, choć mam wrażenie ze gdy na zimnym po cofaniu przełączę na D to coś tak jakby zapiszczy.. ale sporadycznie ( przebieg 14tys) 

 

kilka lat temu w klasycznym automacie miałem takie coś, ale wtedy nauczyłem się zasady że najpierw ręczny potem skrzynia na P. Wtedy ciężar samochodu nie opiera się na skrzyni przy parkowaniu. A na dużych pochyłościach najpierw N, potem ręczny i dopiero P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Trzeba najpierw zaciągnąć ręczny i dopiero na P aby po zwolnieniu hamulca nożnego przekładnia nie oparla się zbyt mocno na blokadzie. Zwłaszcza na pochyłości, bo potem trzeba wyszarpywać blokadę co daje ten zgrzyt.

Ręczny nawet w zimie, jak na zewnątrz jest spory minus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz co że nie próbowałem czy zamarza bęben z okładzinami ręcznego lub linka. Nie ma mnie teraz. Żona jeździ. Poprzedniej zimy zimy nie było. Nie musisz zaciągać ręcznego jak auto stoi na płaskim lub w lekkim pochyle. Zapytam żonę czy jej przymarzlo. Ale nie wydaje mi się. Linka hamulca jest uszczelniona, bęben też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Izotom, o 10 Feb 2017 - 09:12, powiedział:   Tommi1 powiedział Izotom powiedział W sumie przydałaby się niewielka korekta parametrów FXT, nawet o 10 KM/20 Nm w ramach odświeżenia modelu. Zawsze to inaczej wygląda: 250 KM/370 Nm      A juz sa w tym kraju tacy co daja rade toche podniesc i kW i Nm           Taaak?     Masz to u siebie zrobione? Napisz coś więcej...
 

 

Ja nie, myślałem, że Tommi1.

Ja wrzuciłem sobie catbacki od STI'15 bo oryginały posypały się w rudy proszek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FXT górą na Toyota LC  ;) ciekawie zaczyna być ok 6 minuty....

 

https://www.youtube.com/watch?v=4PlsMKHCvBQ

 

a tutaj niewiele zrozumiałem, ale oko można nacieszyć :)

 

 

no a na koniec coś na dowartościowanie :P  wszystkich właścicieli AWD

 

Edytowane przez jozef1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o opony. Nie mowię, ze S-AWD nie jest super. Z własnych doświadczeń OBK vs Volvo 60cc nie widzę większej różnicy w podjazdach i ruszaniu na sliskim na wprost. Jest natomiast odczuwalna różnica podczas jazdy w zakrętach, na korzyść Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdze że forek ma zły napęd bo nie prowadziłem testów,  nigdy mnie też nie zawiódł ale mam subiektywne odczucie,  że w legacy SBD  z manualem napęd był odczuwalnie lepszy niż w forku ale może to tylko takie wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...