Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2013


Recommended Posts

@@Woszkowaty, Jak wymienisz to daj znać. Potrzebny jakiś reset czy coś?

 

Siemka !  :) Wymiana jest banalnie prosta, zajmuje dosłownie 2 minuty, tak jak @@MForbi napisał. Bez żadnych resetów, ustawień , ...

Z racji tego, że czynność jest bardzo prosta - zleciłem ją 13-letniemu synowi, m.in. po to, żeby oprócz trenowania kciuków nabył też trochę zdolności manualnych.

 

Filmik dla ułatwienia:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 17.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Szanowni, od tego momentu kończymy temat Madoxa i VAG. Cokolwiek pojawi się później zostanie zmoderowane jako OT, podobnie zresztą jak wcześniejsze wpisy (w miarę możliwości). 

No to znowu o tych znienawidzonych /przez niektórych / Ledach...   Zatem po kolei:   1. Okazało się, iż te Ledy - w Outlanderach montowane są dopiero po ich przypłynięciu do Polski a dostawcą jes

Odbiegając od pogawędek z M. Parę fotek co potrafi Forek - z majówki na Mazurach...  

Posted Images

a w takim ?

kluczyk-subaru-forester.jpg

Taki miałem w poprzednim MY2013 2,0n/a exlusive. W tym wypadku kluczyk jest jedynie pilotem, więc bez watpliwości jedynie wymiana baterii (sam wymieniałem bo kluczyk działał z coraz blizszej odległości.

Wersje platinum mają 'key less', dlatego padło podejrzenie, ze wymiana baterii może wymagać jakiejś dodatkowej czynności.

Link to post
Share on other sites

 

@@Woszkowaty, Jak wymienisz to daj znać. Potrzebny jakiś reset czy coś?

 

Siemka !  :) Wymiana jest banalnie prosta, zajmuje dosłownie 2 minuty, tak jak @@MForbi napisał. Bez żadnych resetów, ustawień , ...

Z racji tego, że czynność jest bardzo prosta - zleciłem ją 13-letniemu synowi, m.in. po to, żeby oprócz trenowania kciuków nabył też trochę zdolności manualnych.

 

Filmik dla ułatwienia:

 

Wszystko jest w instrukcji - rozdział 11-57 Konserwacja i serwisowanie. Nic nie piszą o resetach,  ustawieniach itp. 

 

Pozdrawiam, Promil_one

Link to post
Share on other sites

Czy ori osłona silnika stalowa nr E515ESG000 

http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Oslona-silnika-stalowa/496

Chroni też skrzynie biegów ? czy skrzynia jest narażona na uderzenia .

 

Opiszę sytuacje sprzed 2 dni , jechałem dusterem po drodze gruntowej miedzy polami w śniegu kopnym .(forkiem sie boje zapuszczać bo ma słabe opony ) .

Przy wyjeździe na asfalt były pryzmy śniegu pozostawione przez spychacz  , no cóż nie stanowiło to dla mnie  jakieś wielkiej przeszkody więc dodałem gazy z zamiarem przebicia .

Śnieg okazał się lodem a ja wybiłem się z progu  brzuchem . Ofiarom lodu padła osłona silnika oraz nadkole i minimalnie wydech .

Skrzynia biegów jest ustawiona w daci poprzecznie więc jest w miarę wysoko a w subaru nisko i wzdłużnie , chciał bym ją uchronić przed takimi zdarzeniami .  

Na szczęście osłona do rumuna kosztuje 100 zł na allegro więc obyło się bez wielkich strat .

 

W forku mam juz  osłonę dyfra . 

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites

Nieźle rozumiem że lądowanie z telemarkiem , a jak by tam był zasypany kamień ?

Byłem świadkiem w czasie gościnnego pobytu w Białymstoku takie sytuacji, nie było gdzie zaparkować poza jednym wolnym miejscem które częściowo zajmowała pryzma śniegu. Pan stwierdził ze co dla niego przecież ma dużego Suva :)

Przesunął pryzmę i zaparkował a tu niespodzianka w śniegu klomb betonowy który był zasypany od przodu

Dalej sobie dopowiedzcie

Skrzynie chyba nie jest osłonięta

Edited by polak900
Link to post
Share on other sites

Nie jest osłonięta. Tak samo jak tylna część silnika. Dlatego zanim pokonasz przeszkodę dobrze ją oceń. ;) Bo zanim dojdziesz do skrzyni możesz uszkodzić inne rzeczy po drodze. Zderzak też nie jest pancerny, i przepychając taką lodową pryzmę możesz w nim urwać zaczepy mocowań.

Link to post
Share on other sites

Przy jakim przebiegu wymienialiscie klocki? Ile taka przyjemność kosztuje? Wlasnie minął rok i za tydzień pyknie 45.000 km. Chce sie przygotować finansowo na przegląd ;)

Przy właśnie takim przebiegu ;) Cena to 400 kilka złotych.

Link to post
Share on other sites

 

Przy jakim przebiegu wymienialiscie klocki? Ile taka przyjemność kosztuje? Wlasnie minął rok i za tydzień pyknie 45.000 km. Chce sie przygotować finansowo na przegląd ;)

 

Przy właśnie takim przebiegu ;) Cena to 400 kilka złotych.

Mi przednie klocki starczyły do 60k. Przy przeglądzie na 45k warsztat mówił, że do kolejnego mogą się skończyć, ale się nie skończyły. Lecz wymiana była razem z tarczami, więs przegląd 60k kosztował 3200 pln z hakiem.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ten efekt nazywa się  "turbina" i ona tak "świszczy"  ;)   :yahoo:

Czyli co ? Turbina pada ? Wcześniej tego nie było, a pojawiło się nie dawno.

 

Nie no bo jak by to świadczyło o padaniu "wiatraka" to znaczy ze od roku jeżdzę FXT N/A   ;) .

Mi dzisiaj wczoraj padł totalnie akumlator w aucie w garażu podziemnym na -3. Dwa lata już stoi w tym garażu, zaliczał nawet dwutygodniowe postoje i zawsze odpalał (czasami troszeczkę później). Dzisiaj podchodzę (5 dni stania), otwieram, wciskam start i nawet nie spróbował zakręcić. Po kilku godzinach w aucie nie działało już nic, kompletnie. Jakieś zwarcie rozładowało totalnie akumlator, bo na pewno nie była "lampka"? Na kable też nic się nawet nie zaświeciło oprócz drobnej lampki przy szyberdachu o odpaleniu nie wspominając. Ktoś miał podobnie? :(

No tak się zdarza :( . Mój stał trzy tygodnie w garażu bez jazdy i bateria "zdechła" do tego stopnia że nawet centralny nie działał (zamek) trzeba było otwierać kluczykiem awaryjnym. Stary aku na test (oczywiście po ponownym ładowaniu) i wyszło że sprawność baterii (pojemność) na poziomie 38% a prąd rozruchowy na poziomi 42 %. Wiec jest nowe aku i po sprawie, ogólnie wydaje mi się że dla aut mało jezdzonych i stojących w garażach podziemnych (bunkrach) i wyposażonych w dodatkowe odbiorniki jakimi jest ogólnie system "Keratronik" pojemność na poziomie 42 lub 48 (nie pamiętam dokładnie jaki był zainstalowany) Ah to trochę za mało. Ogólnie to już nie jest pierwszy przypadek że oryginalne akumulatory padają w autach które stoją w podziemnych garażach... a taki urok tych baterii :). Wymień na 60-65 Ah i powinno byc dobrze przez kolejne 2-3 lata. :D

 

OEM 48 Ah za cienki i wstawiłem 75 AH, Zmiescił sie i nawet po miesiącu odpali

Link to post
Share on other sites

Przy jakim przebiegu wymienialiscie klocki? Ile taka przyjemność kosztuje? Wlasnie minął rok i za tydzień pyknie 45.000 km. Chce sie przygotować finansowo na przegląd ;)

 

Ja mam przejechane 60k i klocków jest jeszcze połowa.

Nie rozumiem, jak można zedrzeć klocki przez 30k. ?????

Link to post
Share on other sites
OEM 48 Ah za cienki i wstawiłem 75 AH, Zmiescił sie i nawet po miesiącu odpali

 

padnie szybciej niż fabryczny. Jeżeli alternator będzie za słaby i aku notorycznie niedoładowane,

Edited by Adam12
Link to post
Share on other sites

@Adam to jak ci padnie oryginal to czekaj na kolejny oryginal tydzien w ASO

Niektorzy uzywaja aut do jezdzenia a nie "posiadania".

P.S. Juz przerabiane... Jexdzil na 65 Ah i nie padl, alternator daje rade. :-D

Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc to nie wiem ile się czeka bo nigdy nie miałem z tym problemów. W kolejnych OBK'ach mimo ISR pracowały poprawnie min. 4 lata......

Z drugiej strony z tym czekaniem to chyba przesada każde ASO ma akumulatory na stanie/wystawce.

 

To nie jest kwestia padnięcia alternatora tylko notorycznego niedoładowania aku przez zbyt niski prąd. W efekcie sprawność (dostępna pojemność) aku spada dużo szybciej niż w prawidłowo dobranym.

 

BTW.

 

 

to czekaj na kolejny oryginal tydzien w ASO

 

zgodnie z warunkami assistance przysługuje Ci wtedy auto zastępcze. Jedyny dodatkowy warunek to auto musi trafić do ASO na lawecie.

Link to post
Share on other sites

 

Są jakieś problemy z 2.0 DIT już? u

UPG czy coś?

Jeszcze nic się nie objawilo

 

Patrząc na przebiegi aut na forach czy aukcjach silnik wygląda na udany.

IMHO jest szansa na wyższą moc w kolejnej generacji.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...