Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Recommended Posts

Co do dodatków to się zgadzam ale z oktanami nie bardzo. Oktny to "płynność" spalania i może tylko poprwić komfort dla dobrego ucha. Co do rezultatow technicznych bez zmiany mapy nie zmieni wiele a na 100% nie doda 100km na baku. Tu to kogoś mocno poniosło. A 150+ to już prawie taki efakt jak +500

Widać jak działa dobry marketing. Co do realnego działania tych dodatków czy faktycznego ich wpływu na pracę i trwałość silnika poza laboratorium i biurkami naukowców to sprawa bardzo dyskusyjna przy ogromnej ilości zmiennych parametrów, czynników zewnętrznych i specyfice użytkowania.

Napewno silnikowi nie zaszkodzi paliwo zgodne ze specyfikacją. Jeśli producent zaleca 98 oktanów, należy lać 98.

No ale kierowcy często kochają swoje auta, marketingowcy to wykorzystują i biznes się kręci. Najważniejsze, że silnikowi to nie zaszkodzi, a być może, wręcz przeciwnie..

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

 

Co do dodatków to się zgadzam ale z oktanami nie bardzo. Oktny to "płynność" spalania i może tylko poprwić komfort dla dobrego ucha. Co do rezultatow technicznych bez zmiany mapy nie zmieni wiele a na 100% nie doda 100km na baku. Tu to kogoś mocno poniosło. A 150+ to już prawie taki efakt jak +500

Widać jak działa dobry marketing. Co do realnego działania tych dodatków czy faktycznego ich wpływu na pracę i trwałość silnika poza laboratorium i biurkami naukowców to sprawa bardzo dyskusyjna przy ogromnej ilości zmiennych parametrów, czynników zewnętrznych i specyfice użytkowania.

Napewno silnikowi nie zaszkodzi paliwo zgodne ze specyfikacją. Jeśli producent zaleca 98 oktanów, należy lać 98.

No ale kierowcy często kochają swoje auta, marketingowcy to wykorzystują i biznes się kręci. Najważniejsze, że silnikowi to nie zaszkodzi, a być może, wręcz przeciwnie..

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem może teraz coś się zmieniło ale od tego doświadczenia zawsze leje tylko 95

tak zmienily sie kanisterki panów na stacjach benzynowych :) Paliwo w Polsce pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosa ( stacje Citronex importuja z niemiec ale jest ich jak na lekarstwo) i na stacjach czy to shella, orlenu, czy bp tankujemy praktycznie to samo. Ale sila marketingu jest tak duza ze oddzialywuje na nasza głowe dosc mocno co przekłada się tym ze nasze "dupohamownie" czuja roznice w mocy na tym samym paliwie z roznych stacji. :)

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

wyjątkiem jest chyba Shell VPower Nitro+ (100oktanów), przyjeżdża na gotowo z Niemiec.

Północny - Zachód jakiś czas temu był rzeczywiście "obsługiwany" przez Niemiaszkow ze Schwedt

Czy ktoś z drogich forumowiczów może pomóc:

 

Rozmiar oryginalnej felgi w XT to:

7,5x18

5 x 100

et ??

 

Najważniejsze te et

 

Z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

No właśnie muszę ogarnąć temat gdzie we Wro zajmują sie takimi rzeczami. Na razie cieszę sie ze jestem cały, bo burza dopadła nas w domku letniskowym( jedna szyba wybita), a gdyby nie pora meczu, to bym siedział na łódce i byłoby kiepsko :(

Link to comment
Share on other sites

A zastanawiał się może ktoś nad zakupem mata antygradowa na samochód?

 

tak, tak :) najlepsze dobre AC ale.... 

...co o nich sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

Tylko jak tego używać podczas jazdy? :P

 

Tylko na postoju  :yahoo:

A tak na poważnie to koszt takiej maty waha sie od 300 do 500 zł.

Grubość jej to około 1 cm (w zależności od producenta)

...chyba, że http://www.gizmag.com/auto-hail-protector/26344/

Link to comment
Share on other sites

No właśnie muszę ogarnąć temat gdzie we Wro zajmują sie takimi rzeczami. Na razie cieszę sie ze jestem cały, bo burza dopadła nas w domku letniskowym( jedna szyba wybita), a gdyby nie pora meczu, to bym siedział na łódce i byłoby kiepsko :(

Tomasz Kubiś, Wrocław, ul. Chorwacka 41, myjnia samochodowa, tel-605287258, zajmuje się przygotowaniem smochodów na sprzedasz, renowacją lakieru, itp. Kiedyś wspominał mi, że wgnioty po gradobiciu też wyprowadza lub ma kogoś kto mu to robi.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Z innej beczki - czy ktoś założył dodatkowe światła drogowe do forka '13+ ? Marzą mi się (bo poznałem co znaczą dodatkowe lumeny w Pajero). Ale nie chcę orurowania i szukam pomysłów na montaż. Do tego boję się, że zamontowane z złym miejscu zaburzą dopływ powietrza do intercoolera (chłodnice takie sprawy przeżywają). Może coś takiego (znalazłem niskie ledowe światła z homologacją drogową, tylko nie listwa, a dwa razy po 4 LEDY).

 

17078655c4e2669ec42.png

Link to comment
Share on other sites

Od czasu plejad strasznie skrzypia mi (jakby uszczelki) drzwi kierowcy. Zwłaszcza na wybojach. Czy ktoś cos kiedyś podobnego? Nigdy nie mam kiedy podjechać do serwisu. Myślicie ze można to jakoś nasmarować?

Posmarowałbym silikonem. Jeśli to faktycznie uszczelki, to pomoże.

 

Wysłano z Xperia Z3

Link to comment
Share on other sites

Ja mam coś podobnego ale nie to że piszczą tylko tak jakby się za bardzo "kleją" do karoserii kiedy otwieram (wiem że to dziwnie brzmi i ciężko wytłumaczyć ale tak właśnie jest)

Mycie i smarowanie wazelajną pomaga ale na krótki okres czasu.

 

Może ktoś z kolegów się spotkał także z taką przypadłością ...??


Jakiś taki wolniejszy ten nowszy Forek...

 

 

 

Eeeee tam....

Bo ten nowy ma się podobać a nie jechać ... ;)

Edited by Tommi1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...