Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Recommended Posts

 

 

Informacji diagnostycznych nie czytałem niestety...
 

 

nie pamiętam czy Torqu ma możliwość zapisu ale warto choćby zrobić zrzut ekranu żeby zapisać sobie numery błędów przed kasowaniem

Link to comment
Share on other sites

no właśnie tego się obawiam...co prawda tankuję na Orlenie, ale coś po ostatnim tankowaniu jakiś od razu taki słabszy mi się wydał...mimo, że zawsze 98

...muszę to, co jest do końca wyjeździć jakoś i zaleję do pełna VPower Racing na Shellu. i albo problemy znikną albo ASO.

Edited by Adasko75
Link to comment
Share on other sites

 

 

no właśnie tego się obawiam...co prawda tankuję na Orlenie, ale coś po ostatnim tankowaniu jakiś od razu taki słabszy mi się wydał...
   Od kilku miesięcy zupełnie zarzuciłem Orlen. Mam porównanie z Axan-em i niestety ten pierwszy raptem (z dnia na dzień) zaczął wypadać bardzo blado. Nie wiem, co oni tam zaczęli dodawać ...
Link to comment
Share on other sites

no właśnie tego się obawiam...co prawda tankuję na Orlenie, ale coś po ostatnim tankowaniu jakiś od razu taki słabszy mi się wydał...mimo, że zawsze 98

...muszę to, co jest do końca wyjeździć jakoś i zaleję do pełna VPower Racing na Shellu. i albo problemy znikną albo ASO.

Ja bym radził od razu ASO. Nowe silniki, nafaszerowane elektroniką i czujnikami, może coś się totalnie zapchać i koszty będą spore. Ja tankuje zawsze na Lotosie i nigdy nie miałem problemu. No i zawsze 95. Według mnie minimalnie mniej pali niż na 98.

Edited by kordynator
Link to comment
Share on other sites

 

 

mimo, że zawsze 98
a z jakiego powodu. Zmieniales mape? normalnie jest strojony do 95. Nic nie da lanie 98 chyba ze "na sile" szukasz kosztow do firmy.
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

- P0462 - Fuel level sensor circuit low input

Ta informacja wskazuje na problem z utratą sygnału w obwodzie czujnika poziomu paliwa (może przekażnik, utrata kontaktu, czy sam czujnik poziomu) nie jakością paliwa. To usterka techniczna i trzeba odwiedzić ASO.

98 okt nic tu nie ma do rzeczy i jak pisze słusznie @@dzioba, w ogóle nic nie poprawia bo silnik jest strojony na 95 :)

Zdecydowanie info nie mówi nic o jakości paliwa.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

 

- P0462 - Fuel level sensor circuit low input

Ta informacja wskazuje na problem z utratą sygnału w obwodzie czujnika poziomu paliwa (może przekażnik, utrata kontaktu, czy sam czujnik poziomu) nie jakością paliwa. To usterka techniczna i trzeba odwiedzić ASO.

98 okt nic tu nie ma do rzeczy i jak pisze słusznie @@dzioba, w ogóle nic nie poprawia bo silnik jest strojony na 95 :)

Zdecydowanie info nie mówi nic o jakości paliwa.

To co jeździć na 95?

Link to comment
Share on other sites

 

To co jeździć na 95?
...jeżeli tankowanie 100okt daje kierowcy satysfakcję to nic nie stoi na porzeszkodzie :) 

 

tego akurat jestem pewien, że na Shell V Power Racing 100okt silnik pracował ciszej, tak bardziej "jedwabiście" a i kop chyba też był lepszy.

Spotkałem się też z opinią, że polska 98 to to samo, co niemiecka 95, i chyba dlatego praktycznie cały czas 98 lałem

Link to comment
Share on other sites

 

 

Spotkałem się też z opinią, że polska 98 to to samo, co niemiecka 95, i chyba dlatego praktycznie cały czas 98 lałem
Jak pisałem, zaszkodzić silnikowi paliwem o wyzszej liczbie oktanowej (nie 'lepszym') nie zaszkodzisz.

Ale problem który opisałeś nie ma związku z jakością paliwa, a znikającym sygnałem w ukadzie kontroli poziomu paliwa w zbiorniku.

Link to comment
Share on other sites

dzwoniłem do ASO, pan uprzejmie mnie opitolił, że te błędy skasowałem, powiedział, że absolutnie pod żadnym pozorem nie miałem takiego prawa, bo instrukcja wyraźnie mówi "nie ingerować"...Ale kazał przyjechać...

Link to comment
Share on other sites

dzwoniłem do ASO, pan uprzejmie mnie opitolił, że te błędy skasowałem, powiedział, że absolutnie pod żadnym pozorem nie miałem takiego prawa, bo instrukcja wyraźnie mówi "nie ingerować"...Ale kazał przyjechać...

No i tu miał rację ;)

Link to comment
Share on other sites

Nowicjusz jak twoje stukanie ??

Ja mam podobny przebieg i okres użytkowania - różnica ok miesiąca jak pamietam ;) 
Przeleciałem plejady 2x - żadnych stuków ani skrzypień...

Zawsze dbam o samochody - zwalniam na progach, omijam dziury , oklejam na plejady ;)
Ale nie głaskam go jakoś specjalnie jak mam warunki na obrzeżach i fajny zakręt z szutrem to lubię go trochę sprowokować na próbach podczas plejad nie odpuszczałem .. 
Z Samochodem jest jak z Psem obronnym /stróżującym- trzeba o niego dbać i szanować ale musi wiedzieć jaką ma rolę :P

 

Edited by Fortis
Link to comment
Share on other sites

Nowicjusz jak twoje stukanie ??

Ja mam podobny przebieg i okres użytkowania - różnica ok miesiąca jak pamietam ;)

Przeleciałem plejady 2x - żadnych stuków ani skrzypień...

Zawsze dbam o samochody - zwalniam na progach, omijam dziury , oklejam na plejady ;)

Ale nie głaskam go jakoś specjalnie jak mam warunki na obrzeżach i fajny zakręt z szutrem to lubię go trochę sprowokować na próbach podczas plejad nie odpuszczałem ..

Z Samochodem jest jak z Psem obronnym /stróżującym- trzeba o niego dbać i szanować ale musi wiedzieć jaką ma rolę

 

 

Stukanie pojawia się przy skręcaniu w prawo i jednoczesnym lekkim przyhamowaniu na parkingu - w ASO dowiedziałem się, że hamulce mam brudne i wymagają dobrego czyszczenia i będzie dobrze. Nie wiem jak to oceniać - choć miałem trochę aut różnych marek - nigdy takiej przypadłości nie spotkałem a tym bardziej w tak młodym aucie.

 

Wkrótce przegląd i poproszę o wyczyszczenie - zobaczymy czy to coś zmieni.

 

Czasem skrzypnie też znany daszek i mocowanie kanapy z prawej strony. Reszta bez uwag :)

Link to comment
Share on other sites

A propos wyzszej liczby oktanowej:

czyli wynika, że do wysilonych silników, (a takim chyba raczej 2.0 DIT jest, skoro z 2l. pojemności wyciąga 240 koni) jest sens lać paliwo 98.

 

przypomniało mi się, jak miałem poprzednie auto rav4 2.2 D4D 136KM. Ileż to razy na polskim (rozmaitym) paliwie był gaz w podłogę, długi odcinek prostej i nigdy, ni jak nie chciał przekroczyć na liczniku magicznej (fabrycznie określonej w instrukcji) cyfry 185 km/h. a raz w Austrii zatankowałem Bp ultimate i na tamtejszym autobanie dociągnęła raweczka do 200!! pamiętam nawet zdjęcie mam zrobione z tego momentu....i wcale nie było z górki ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

a raz w Austrii zatankowałem Bp ultimate i na tamtejszym autobanie dociągnęła raweczka do 200

ja ilekroć razy jade do Chorwacji Subarakiem (2 w tym roku 3) dojezdzam do Sloweni to mam pusty bak (650km) tankuje w Słowenii i na tym  paliwie robie 100-150 km wiecej na pelnym baku...

Link to comment
Share on other sites

Ja tankuję 98 (zresztą pisałem już o tym wielokrotnie) nie dla lepszych osiągów, ale dlatego, że jest mniejsze ryzyko spalania stukowego, a poza tym paliwa premium mają dodatki czyszczące układ wtryskowy, co przy silnikach DIT nie jest bez znaczenia. :)

Link to comment
Share on other sites

Co do dodatków to się zgadzam ale z oktanami nie bardzo. Oktny to "płynność" spalania i może tylko poprwić komfort dla dobrego ucha. Co do rezultatow technicznych bez zmiany mapy nie zmieni wiele a na 100% nie doda 100km na baku. Tu to kogoś mocno poniosło. A 150+ to już prawie taki efakt jak +500

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...