Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie ASO nic nie wybadało :( Powiedzieli że nic nie słyszą. Prawdą jest że jest to dość ciche stukanie i albo się nasili albo TTTM ;)

Coś mi się wydaje, że wiem gdzie tkwi problem tego stukania. Ba to jest wręcz oczywiste. Po prostu macie za mało rozkrecona muzykę ;). W raz z przebiegiem auta trzeba systematycznie zwiększać głośność muzy i wszystko będzie Ok:)

 

Pozdrawiam, Promil_one

Edytowane przez promil_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie zaczęło się po pierwszej wymianie klocków z przodu (bez wymiany tarcz). Było wyraźne i nawet zauważalne przez serwis. Serwis obstawiał przekładnię kierowniczą. Po dwóch wizytach w serwisie i "regulacji/dokręceniu przekładni" nie było żadnych zmian. Wyraźne stuki występowały najczęściej podczas manewrów na parkingu w trakcie przyhamowywania. Po przejrzeniu wielu forum (nie jestem mechanikiem) zleciłem w serwisie pomimo tego iż stwierdzili bezzasadność takiego działania, wymianę klocków wraz z tarczami. Po wymianie stuki ustąpiły i nie pojawiły się do tej pory czyli przez kolejne ok 30 tys km przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie zaczęło się po pierwszej wymianie klocków z przodu (bez wymiany tarcz). Było wyraźne i nawet zauważalne przez serwis. Serwis obstawiał przekładnię kierowniczą. Po dwóch wizytach w serwisie i "regulacji/dokręceniu przekładni" nie było żadnych zmian. Wyraźne stuki występowały najczęściej podczas manewrów na parkingu w trakcie przyhamowywania. Po przejrzeniu wielu forum (nie jestem mechanikiem) zleciłem w serwisie pomimo tego iż stwierdzili bezzasadność takiego działania, wymianę klocków wraz z tarczami. Po wymianie stuki ustąpiły i nie pojawiły się do tej pory czyli przez kolejne ok 30 tys km przebiegu

No to na 99% mam to samo. Po 30tys. wymieniałam klocki i tak jakoś zaraz po tym stukanie się pojawiło ;) Niech se stuka, a tarcze wymienię jak się zużyją ;) Edytowane przez kordynator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale u mnie stuka przy skrecaniu nie przy hamowaniu. Poza tym auto ma 24000 km przebiegu i moze 10 razy hamowane ostro (z czego z 8 na SJS) - trochę wcześnie na klocki i tarcze.

Z powyższych historii wynika, że wymiana tarcz rozwiązuje problem, jednak dalej pozostaje pytanie na czym polega usterka, co dokładnie wydaje dźwięk. Serwis powinien do tego dojść. Myślę że po ponad trzech latach obecności modelu na rynku ASO spotkały się z tym i przyczyna jest znana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, no! Ale rozkręciłem temat.

W ASO mówią to samo że chyba tarcze. No dobra a jak nie będę tarcze plus nowe klocki??? To co dalej z eksperymentami? U mnie stuka przy hamowaniu i manewrach. To są takie wyraźne stukania że nawet głośna muzyka, dzięki promil, nie pomaga! :)

Edytowane przez T1sh0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to tylko już Promil one pomoże no ale wtedy jeździć nie można. Ja po po półtora roku mam dopiero 28tys więc nie będę dyskutował bo wszystko przede mną. Zobaczymy co będzie. Tymczasem dla bezpieczeństwa i spokoju na minimum 12 lat nabywam civica dla żony i za 10 lat jak zrobi prawko dla córki. Odbiór we czwartek. Właściwości jezdne niech się schowa. Jakość i wykończenie - subaru xt za 10 lat. Myślę że pierwsza inwestycja będzie wymiana klocków po przebiegu 20 tys czyli gdzieś za 15 lat. Znając Hondę bez problemu da radę :)) Poważnie. Żona robi rocznie (jak jej pomagam) 1,5 tys km. :)

 

Pozdrawiam, Promil one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak popije to mnie zbiera na wspomnienia i tęsknoty. 6 lat qulałem się accordem i z niezawodności byłem mega zadowolony. Ale dopiero forek dał mi ten fan :-) . A co do klocków w forku tak z ciekawości wymienialiscie na oryginalne w serwisie? Czy zamienniki u "zenka"? Nigdy jeszcze w życiu nie zamontowane do żadnego auta oryginalnych hamulców a zamienniki były zawsze 3-4 razy tańsze i w zasadzie działały tak samo :) Ile w forku kosztują oryginalne klocki i ile tarcze? Czytając Wasze posty dochodzę do wniosku że może mnie niedługo czekać wymiana. Za 1500 km suknie 30tys no i przegląd będzie.

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wymieniali klocki w ASO w 01/2016 - przy przebiegu niespełna 45tyś /tarcze zostały stare/ - kosztowało mnie to coś koło 700,00zł

 

a i klocki dało ASO swoje - mam nadzieje że oryginały :)

@Józef1972, czy Tobie też stuka przy hamowaniu w czasie manewrowania jak kolegom (posty wcześniej)?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...