Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda nie mam Forestera lecz XV, ale tez zmagam sie ze stukami podczas manewrowania na parkingu. Pojedyncze stukniecie dobiega z okolicy lewego koła przy maksymalnym skręcaniu kierownicy. Przebieg nieco ponad 60.000km, drogi raczej dobre, klocki od początku nie zmieniane, bo nie było potrzeby. Termin w serwisie umówiony na wtorek. Zobaczymy, co wykryją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wolny ssak przejechał 70000km i nic nie stuka, ani przy skręcaniu, ani przy hamowaniu. Klocki raz wymienione przy 40kkm. Dużo jeżdzimy poza asfaltem. Z zawieszenia zero stuków.

Z powyższych postów wynika, że XT jest pod tym względem gorszy - Łączniki wymieniane przy 50k km :huh: to stanowczo gorzej niż w wolnym ssaku. Już przeżyję ten brak SLS, i standardowe 18" felgi ale wygląda, że zawias jest delikatniejszy.

No w lipcu odbieram XT - będzie porównanie, póki co nie nastawiam się źle. Dzięki mojemu n/a opinię o trwałości Subaru mam bardzo dobrą - mam nadzieję, że się to nie zmieni :rolleyes:

byloby to pozbawione jakiegokolwiek sensu gdyby XT mial delikatniejsze zawieszenie i hamulce od NA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój wolny ssak przejechał 70000km i nic nie stuka, ani przy skręcaniu, ani przy hamowaniu. Klocki raz wymienione przy 40kkm. Dużo jeżdzimy poza asfaltem. Z zawieszenia zero stuków.

Z powyższych postów wynika, że XT jest pod tym względem gorszy - Łączniki wymieniane przy 50k km :huh: to stanowczo gorzej niż w wolnym ssaku. Już przeżyję ten brak SLS, i standardowe 18" felgi ale wygląda, że zawias jest delikatniejszy.

No w lipcu odbieram XT - będzie porównanie, póki co nie nastawiam się źle. Dzięki mojemu n/a opinię o trwałości Subaru mam bardzo dobrą - mam nadzieję, że się to nie zmieni :rolleyes:

byloby to pozbawione jakiegokolwiek sensu gdyby XT mial delikatniejsze zawieszenie i hamulce od NA.

 

Jeśli jest nastawione bardziej na 'zepierniczanie' ( auto ma potencjał do szybkiej jazdy) i utwardzone - to ma sens. W końcu z jakiegoś powodu XT (ku mojemu zmartwieniu) nie ma SLS.

Wreszcie w moim wolnossaku po 70 k km nie borykam się z żadnymi z wymienionych dolegliwości i pomimo szwędania się po bezdrożach łączników wymieniać nie musiałem.

Poza tym czy wszystko w Subaru musi mieć sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co napisałeś. XT jako auto znacznie mocniejsze nie ma prawa mieć delikatniejszych elementów od NA albo w Subaru pracują zidiociali decydenci. Pracują?

 

o SLS czyta się tu w negatywnym świetle i było sporo wpisów zadowolenia, że XT ich nie ma. Jednak źle że nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W końcu z jakiegoś powodu XT (ku mojemu zmartwieniu) nie ma SLS.
   Wszystkie Subaryny, którymi jeździłem (i jeżdżę) posiadające SLS mają przypadłość "nerwowego" tyłu na nierównych zakrętach (oczywiście po przekroczeniu pewnej prędkości, w żaden spo0sób nie jest to niebezpieczne, ale się czuje). Bez SLS - tego typu atrakcji nie doświadczyłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie stuka na gladkiej powierzchni w garażu. Tez mbie to zaczyna martwić bo wydaje mi sie ze coraz bardziej intesywnie

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

U mnie też stuka jak skręcam mocno w prawo. W poniedziałek byłem na przeglądzie po 45tys i oczywiście nic nie znaleziono ;) Czekam jak sie całkiem popsuje.

 

ja mam 38tys i stuka chyba głównie przy skręcaniu w lewo. 

a jak byłeś na przeglądzie to panowie nie słyszeli stukania podczas skręcania czy mówili ze tak ma być ?

ja przejadę się w dolnej chwili do serwisu, zobaczymy co powiedzą. czy jeśli to są łączniki stabilizatora tak jak ktoś już tutaj wspomniał to jest to sprawa gwarancyjna czy będą wystawiać faktury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie stuka na gladkiej powierzchni w garażu. Tez mbie to zaczyna martwić bo wydaje mi sie ze coraz bardziej intesywnie

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

U mnie też stuka jak skręcam mocno w prawo. W poniedziałek byłem na przeglądzie po 45tys i oczywiście nic nie znaleziono ;) Czekam jak sie całkiem popsuje.

ja mam 38tys i stuka chyba głównie przy skręcaniu w lewo.

a jak byłeś na przeglądzie to panowie nie słyszeli stukania podczas skręcania czy mówili ze tak ma być ?

ja przejadę się w dolnej chwili do serwisu, zobaczymy co powiedzą. czy jeśli to są łączniki stabilizatora tak jak ktoś już tutaj wspomniał to jest to sprawa gwarancyjna czy będą wystawiać faktury ?

Nic nie słyszeli :( Jak w poprzednim Forku (SBD) wymieniałem łączniki to musiałem zapłacić. Są to części eksploatacyjne i płatne. Pocieszające jest że nie są drogie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie słyszeli :( Jak w poprzednim Forku (SBD) wymieniałem łączniki to musiałem zapłacić. Są to części eksploatacyjne i płatne. Pocieszające jest że nie są drogie.

 

no niby eksploatacyjna ale jak taka część pada po 38 tys km to jednak wydaje sie ze coś z nią było nie tak, 

wieczorem sprawdzę czy jest wypisana w książce serwisowej jako część do sprawdzania i wymiany po iluś tam km tak jak inne cześć eksploatacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprawa gwarancyjna czy będą wystawiać faktury ?

 

 

za oba zaplacilem

 

 

jak taka część pada po 38 tys km

 

 

z jednej strony masz racje, maly przebieg i mozna dyskutowac

z drugiej nasze flotowe kijanki maja zawieche robione co drugi przeglad

 w kii tez nie ma przebacz i placimy ;)

 

Wytaptane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co napisałeś. XT jako auto znacznie mocniejsze nie ma prawa mieć delikatniejszych elementów od NA albo w Subaru pracują zidiociali decydenci. Pracują?

 

o SLS czyta się tu w negatywnym świetle i było sporo wpisów zadowolenia, że XT ich nie ma. Jednak źle że nie ma?

Nie muszą być delikatniejsze - po prostu inne.

SLS są drogie w porównaniu z klasycznymi amortyzatorami, stąd w kilkunastoletnim samochodzie generuja przy wymianie relatywnie wysokie koszty w stosunku do  wartości auta. Stąd też narzekania. Jenak dzięki nim Subaru zapakowane na wyjazd nie siada co jest nie do przecenienia na wyprawach offroad jak tez jeśli chodzi o wygląd auta na wycieczce - większość napakowanych aut siada, Subaru pokazywały swą wyższość - tego już brak. Dla mnie to nie jest zaleta.

Co do haulców - skuteczniejsze to nie znaczy trwalsze. Szczególnie gdy auto ma automatyczna skrzynie biegów, z tym się jednak mogę pogodzić, jednak stukanie przy manewrach parkingowych, to juz nie fajne (tego w wolnym ssaku nie ma).

Ogólnie jak wspomniałem - nowego XT juz zamówiłem, jednak mam porównanie do obecnego bezproblemowego, bezawaryjnego wolnego ssaka i XT będzie miał trudne zadanie jeśli ma być tym lepszym, szczególnie że jest na tym forum tak wychwalany ;):)

I tak centralnego dyfra już nie będzie tylko sprzęgło wielopłytkowe i soft, ale jakoś przezyję :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nic nie słyszeli :( Jak w poprzednim Forku (SBD) wymieniałem łączniki to musiałem zapłacić. Są to części eksploatacyjne i płatne. Pocieszające jest że nie są drogie.

A to ciekawe. U mnie w (poprzednim) OBK wymieniali na gwarancji. ZTCP po 75 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nic nie słyszeli :( Jak w poprzednim Forku (SBD) wymieniałem łączniki to musiałem zapłacić. Są to części eksploatacyjne i płatne. Pocieszające jest że nie są drogie.

A to ciekawe. U mnie w (poprzednim) OBK wymieniali na gwarancji. ZTCP po 75 kkm
Może masz lepsze ASO ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nic nie słyszeli :( Jak w poprzednim Forku (SBD) wymieniałem łączniki to musiałem zapłacić. Są to części eksploatacyjne i płatne. Pocieszające jest że nie są drogie.

A to ciekawe. U mnie w (poprzednim) OBK wymieniali na gwarancji. ZTCP po 75 kkm
Może masz lepsze ASO ;)
Czy ja wiem ... To nawet nie było w "moim" ASO - wówczas wyszedł dym z poprzednim serwisem w Lublinie i jednorazowo trafiłem do Dawoja

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości posiadanych dotychczas aut, zaślepka na zderzaku do wkręcania haku holowniczego miała specjalny otwór który pozwalał na otwarcie jej małym śrubokrętem. W moim Subaru Forester 2015 zaślepka jest na płasko. Nie ma jak wbić się tam śrubokrętem żeby ją podważyć (tzn. Wszystko się da, ale nie chcę przeorać lakieru). Czy jest jakaś prosta technika na otwieranie tej zaślepki ? (Prosta technika czyli bez uszkodzenia lakieru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości posiadanych dotychczas aut, zaślepka na zderzaku do wkręcania haku holowniczego miała specjalny otwór który pozwalał na otwarcie jej małym śrubokrętem. W moim Subaru Forester 2015 zaślepka jest na płasko. Nie ma jak wbić się tam śrubokrętem żeby ją podważyć (tzn. Wszystko się da, ale nie chcę przeorać lakieru). Czy jest jakaś prosta technika na otwieranie tej zaślepki ? (Prosta technika czyli bez uszkodzenia lakieru).

Cienki śrubokręt mam go w scyzoryku.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę zglupialem z tym chrobotaniem / stukaniem przy skręcaniu na parkingu - czy jest JAKAKOLWIEK szansa, że dzieje się to tylko z włączoną klimatyzacją??? Teraz jak testuje to raz jest raz nie ma i tak kombinuje czy raz nie mam włączonej klimy a raz wyłączonej podczas tych prób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę zglupialem z tym chrobotaniem / stukaniem przy skręcaniu na parkingu - czy jest JAKAKOLWIEK szansa, że dzieje się to tylko z włączoną klimatyzacją??? Teraz jak testuje to raz jest raz nie ma i tak kombinuje czy raz nie mam włączonej klimy a raz wyłączonej podczas tych prób.

Ja zaczynam mieć podejrzenia że to jest związane z hamulcami. Jak auto stoi i kręcę kierownikiem to cisza, ale jak wolno sie toczy i mam delikatnie naciśnięty hamulec to stuka. Pewności nie mam ale u mnie to chyba heble stukają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pewności nie mam ale u mnie to chyba heble stukają.
Coś kojarzę, że było o tym stukaniu w tym wątku już wcześniej i  wlaśnie miały to być zaciski. Nie znajde tego teraz.

@@kordynator, @@Nowicjusz, co na to ASO? może maja opracowany sposób.

U mnie sukał otwarty dach długo sie z tym zbierałem a ASO zrobiło robotę na medal, bez problemu. Warto popytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...