Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Zdaje się, że nie dzwonią w sprawie oceny serwisu w Hondzie była to powszechna praktyka może warto w SIP to wprowadzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dzwonimy. Uważam, że w dobie tysięcy niechcianych telefonów, które często zaskakują nas w najbardziej niekorzystnych sytuacjach, nie jest to dobra droga komunikacji. Natomiast jak najbardziej prowadzimy badania mailingiem. Zarówno tzw. SSI ( sales satisfaction index ) jak i CSI ( te dotyczą właśnie badania jakości usług ). Pierwsze są załączone do maila, Ok 2 tygodnie po zakupie samochodu, drugie są wysyłane po roku ( czyli oczekiwanym terminie przeglądu ).

 

Oczywiście jestem otwarty na sugestie, lecz na telefon / SMS patrzę z podanych wyżej powodów krytycznie ( nie chcemy nikomu uprzykrzyć życia ).

 

Pozdrowienia

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi padł jeden z LEDów montowanych w skrzelach :( Fajnie że one również są objęte 3 letnia gwarancją, bo spodziewałem się że jako nieoryginalne części, będzie tylko rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dzwonimy. Uważam, że w dobie tysięcy niechcianych telefonów, które często zaskakują nas w najbardziej niekorzystnych sytuacjach, nie jest to dobra droga komunikacji. Natomiast jak najbardziej prowadzimy badania mailingiem. Zarówno tzw. SSI ( sales satisfaction index ) jak i CSI ( te dotyczą właśnie badania jakości usług ). Pierwsze są załączone do maila, Ok 2 tygodnie po zakupie samochodu, drugie są wysyłane po roku ( czyli oczekiwanym terminie przeglądu ).

 

Oczywiście jestem otwarty na sugestie, lecz na telefon / SMS patrzę z podanych wyżej powodów krytycznie ( nie chcemy nikomu uprzykrzyć życia ).

 

Pozdrowienia

Nie ma problemu. Wcale mi do niczego taki telefon nie jest potrzebny. Wrecz przeciwnie powiem szczerze spolecznosc subaru razem z sip to bardzo specyficzna grupa. Specyficzna w baardzo pozytywnym sensie. Tam w hondzie mialem telefony z pytaniami co do jakosci. Tylko ciekaw jestem gdzie to trafialo. Do dyrekcji chyba tylko czyste statystyki a nie problemy pojedynczego kowalskiego. Tu nie mam telefonu a mam bezposrednia odpowiedz dyrekcji. Znaczy ze przeczytano moje uwagi i pewnie jesli jakis serwis zebralby duzo negatyow reakcja by byla. Respect jest dobrze. A co sprzatania i mycia przy serwisie to wcale nie wymagam tego. Bylem tylko niemile zaskoczony bo powiedziano mi ze auto bedzie sprzatane i myte. Mialem zarezerwowac sobie usluge na myjni ale skoro tu autko mialo byc wyczyszczone odpuscilem. Ale z drugiej strony 20 min z mojej strony wizyta na myjni bezdotykowej + 40 min w garazu z odkurzaczem i sciereczkami i auto czyste. No i troche ruchu bylo☺

 

Pozdrawiam, promil_one

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ten_typ_tak_ma - chyba nie zrozumiałeś.Ja nigdy nie twierdziłem,że xt ma średnie spalanie 20litrów,tylko ,że ja takie miałem podczas jazdy testowej.Dynamicznej ,ale nie wariackiej.

 

Nawet podczas dynamicznej jazdy trudno tyle spalić. Są na to praktycznie 4 sposoby. Jazda po autostradzie z prędkością powyżej 200 km/h, wielogodzinne stanie w korku, jazda w trudnym terenie lub jak to napisał pan Andrzej, jeżdżenie na placu manewrowym.

 

Pisałeś też wielokrotnie o średnim spalaniu powyżej 15l/100 km. Mam nadzieję, że teraz wreszcie przyjmiesz do wiadomości, że średnie spalanie FXT to około:

 

 

Tak na szybko zerknąłem na spritmonitor.de i wychodzi, że Forester 2.0 XT spala średnio 10.2 a Audi Q5 2.0TFSI 11.25. Więc nie rozumiem tej dyskusji ze spalaniem.

 

http://www.spritmonitor.de/fr/apercu/47-Subaru/407-Forester.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=240&powerunit=2

http://www.spritmonitor.de/fr/apercu/3-Audi/1119-Q5.html?fueltype=2&constyear_s=2008&power_s=210&page=4&powerunit=2

 

Dodatkowo, odchylenie spalania w Q5 2 albo i 3-krotnie przekracza to z FXT.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

I zdjęcie ze zdobywania najwyższej góry środkowej dalmacji sv jure 1760 mnpm.dsc_8083.jpg

 

fajna górka ubiegłego lata wjechałem tam na rowerze  ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Siedzenia mimo, że nie trzymają zbyt dobrze na ostrych zakrętach przy dużych prędkościach na długie trasy są rewelacyjne. 1460 km za jednym razem (przerwane na 3 postoje na siusiu i kupke córki + czwarty postój na życzenie austryjackiej Policji za przekroczenie prędkośći w okolicach Poysdorf)  spisały się rewelacyjnie. Ni pośladki, nie plecy nie były zmęczone i obolałe. I u mnie i u żonki.

 

Czytając liczne i często sprzeczne opinie o fotelach FXT dochodzę do wniosku, że siedzenia na dłuższą metę są komfortowe dla w miarę szczupłych kierowców (do 80 kg) i wzroście do 175, góra 180 cm. Być może się mylę. Szkoda, że fotele z OBK nie pasują do FXT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czytając liczne i często sprzeczne opinie o fotelach FXT dochodzę do wniosku, że siedzenia na dłuższą metę są komfortowe dla w miarę szczupłych kierowców (do 80 kg) i wzroście do 175, góra 180 cm. Być może się mylę. Szkoda, że fotele z OBK nie pasują do FXT.

 

ja wielokrotnie robiłem trasy 1500 km na jeden raz i nigdy mnie nic nie bolało, a Legacy 2008 zawsze mi noga drętwiała. Także nie jest źle z tymi fotelami, u mnia 178 cm/72 kg. Jedynie czego mi brakuje to dłuższe siedzisko bo mi sie wydaje za krótkie, ale na komfort to nie wpływa. Jeżdżę z fotelem ustawionym w pion w trase lekko pochylam. Mnie natomiast denerwuje podłokietnik , bo przednia cześć jes nieco niżej niż tylna, a powinno być płasko moim zdaniem

Edited by jaszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę polegać na opinii innych, bo FXT tylko się przejechałem, a by poznać dobrze fotele należy przejechać co najmniej 1000 km jednego dnia. Głupio też pytać wszystkich kierowników nowego modelu Forka o wzrost i wagę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ja wielokrotnie robiłem trasy 1500 km na jeden raz i nigdy mnie nic nie bolało

Siedzenie wytrenowane na rowerze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Siedzenie wytrenowane na rowerze?

 

troszkę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
178 cm/72 kg. Jedynie czego mi brakuje to dłuższe siedzisko bo mi sie wydaje za krótkie

Jeśli przy wzroście 178 zauważa się zbyt krótkie siedzisko, to faktycznie przy moich 187 mogę mieć problem :( zresztą takie było moje pierwsze wrażenie, po sprawdzeniu w salonie i kilku minutach siedzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jeśli przy wzroście 178 zauważa się zbyt krótkie siedzisko, to faktycznie przy moich 187 mogę mieć problem :(

 

tak mi się wydawało przy przesiadce z Legacy 2008  jak wsiadłem pierwszy raz, teraz tego nie dostrzegam. Musisz sam spróbować, może to tylko takie moje subiektywne wrażenia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę polegać na opinii innych, bo FXT tylko się przejechałem, a by poznać dobrze fotele należy przejechać co najmniej 1000 km jednego dnia. Głupio też pytać wszystkich kierowników nowego modelu Forka o wzrost i wagę...

Nie trzeba aż 1000.

Ale co ważniejsze, waga i wzrost to mało informacji.

Gęstość mięśni jest ze dwa razy większa, a to się przekłada na "szerokości".

 

178 cm/72 kg. Jedynie czego mi brakuje to dłuższe siedzisko bo mi sie wydaje za krótkie

Jeśli przy wzroście 178 zauważa się zbyt krótkie siedzisko, to faktycznie przy moich 187 mogę mieć problem :( zresztą takie było moje pierwsze wrażenie, po sprawdzeniu w salonie i kilku minutach siedzenia.

 

Teoria limes w praktyce.

Jeden mówi że trzeba ~ 10 godzin a inny już po kilku minutach ma wrażenie...... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z opiniami o zbyt krótkim siedzisku spotkałem się wcześniej, i potwierdzają one moje krótkie wrażenia z salonu sprzedaży. Co więcej, opinie przeczytałem dopiero po teście własnym "tyłkiem", więc nie byłem uprzedzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wzrost to jedno - ważniejsze są w tym przypadku proporcje długości nóg i tułowia

przy długości nóg ~78cm nie ma problemu  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie wnikam czy te fotele są krótkie, długie czy inne. One są wygodne !!!! W porównaniu z Forkiem poprzedniej generacji, jest lata świetlne lepiej. We wszystkich moich poprzednich autach przy dłuższej podróży drętwiała mi prawa noga i tyłek. Aktualnie przy długich trasach nic takiego nie ma miejsca ;) a raczej gabarytów "samuraja" nie jestem. 194cm i ~90kg. Wadą jest bardzo słabe trzymanie boczne, co w połączeniu z cholernie śliską skórą siedzeń naprawdę przeszkadza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotele są super. Kilka razy jechałem ponad 1000km, a krótsze trasy co tydzień. Mam 188 i 72kg. Wołam bym większą możliwość wyciagnięcia kierownicy ale i tak to najlepsze ze znanych mi aut, mimo że wygląd foteli i pierwsze wrażenia na to je wskazują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co Wy chcecie ode mnie z tym spalaniem.Byłem na jednej jezdzie i podniosłem całe spalanie,pojechałem ,po tym co mówiliście na drugą i wykasowałem średnie i wróciłem i było 20.To auto po mieście miało straszny problem z obniżeniem spalania ,zaczęło chyba od ponad 20 i nie mogło zejść zdaje się poniżej 17 ,a starałem się jechać delikatnie po mieście.I jechałem delikatnie,nigdy normalnie tak nie jeżdżę.CLA AMG 360koni zboksowane i jak wyjechałem na miasto ,wystarczyło trochę mniej gazu i spalanie spadało w oczach-a też zaczynało od 20 ,czy ponad 20.W zasadzie byłem w szoku jadąc tym xt,bo nigdy w żadnym aucie nie miałem sytuacji,żeby jadąc tak delikatnie,spalanie tak nie chciało się obniżać ze startowego ,które zawsze jest wysokie w każdym aucie.Po tej jeżdzie wyjechałem swoim Outbackiem dieslem i jechałem tak nieekonomicznie ,jak potrafię na podobnym odcinku.Pedał w podłogę,mimo ,że nie było takiej potrzeby,ostro po mieście,170 na trasie i po tych 25km może ,miałem średnie 6.8.Czyli 6.8 versus 20

Edited by madox

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Gdybym nie miał obydwu tych samochodów, to może i bym uwierzył. Ale, że mam to przestań wciskać ciemnotę, bo to co wychodzi w grach na konsoli nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Różnica w zużyciu paliwa między FXT a OBK SBD w porównywalnych warunkach wynosi od 1,5 l/100 przy spokojnej jeździe do 8 przy ostrym katowaniu.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edited by sjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

I zdjęcie ze zdobywania najwyższej góry środkowej dalmacji sv jure 1760 mnpm.dsc_8083.jpg

 

fajna górka ubiegłego lata wjechałem tam na rowerze  ;)

 

no to respect. w sumie da radę ale 5 godzin wyjęte :). No i trzeba mieć rower.

A co do siedzeń. Mam 182 i 87 kg (wiem wiem nadwga :)). Siedzenia mega wygodne. kratka bagażnika zabezpieczająca przed wpadnięciem bagażu do kabiny (załadunek pod dach) nieco za dużo pochłania przestrzeni ładunkowej. Szczerze drugi raz bym nie kupił. 1100 zł a jest bardzo wysunięta do tyłu. Wymuszone to jest możliwością pochylenia tylnych foteli. Myślę żeby ją wrzucić na ślusarnię i zmodyfikować bo 15 cm przestrzeni zabiera jak nic. 

Osłony przeciwsłoneczne. Powiem szczerze drogie ale działają jak należy. Widoczność ze środka dobra a temperaturkę z tyłu zmniejszają. Baa nawet momentami jak nam było jeszcze ciut za ciepło (bo grzeje przednia szyba) córa krzyczała, że jej zimno i się przykrywała.

Podsumowując forek górą!!!

 

Pozdrawiam, promil_one

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

I zdjęcie ze zdobywania najwyższej góry środkowej dalmacji sv jure 1760 mnpm.dsc_8083.jpg

fajna górka ubiegłego lata wjechałem tam na rowerze ;)

no to respect. w sumie da radę ale 5 godzin wyjęte :). No i trzeba mieć rower.

 

A co do siedzeń. Mam 182 i 87 kg (wiem wiem nadwga :)). Siedzenia mega wygodne. kratka bagażnika zabezpieczająca przed wpadnięciem bagażu do kabiny (załadunek pod dach) nieco za dużo pochłania przestrzeni ładunkowej. Szczerze drugi raz bym nie kupił. 1100 zł a jest bardzo wysunięta do tyłu. Wymuszone to jest możliwością pochylenia tylnych foteli. Myślę żeby ją wrzucić na ślusarnię i zmodyfikować bo 15 cm przestrzeni zabiera jak nic.

Osłony przeciwsłoneczne. Powiem szczerze drogie ale działają jak należy. Widoczność ze środka dobra a temperaturkę z tyłu zmniejszają. Baa nawet momentami jak nam było jeszcze ciut za ciepło (bo grzeje przednia szyba) córa krzyczała, że jej zimno i się przykrywała.

Podsumowując forek górą!!!

 

Pozdrawiam, promil_one

Ja rownież wywaliłem 1100zł w błoto na kratkę Mało ze zabiera 15cm na gorze to jeszcze te debilne druty trzymające od dołu zabierają z szerokości bagażnika. Kompletna tandeta i "erzac"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że mocowanie kratki ma ten sam patent co w OBK MY10. Mam taką w garażu i jak ktoś chce oddam za 30% ceny nowej a wygląda tak samo.

Niemniej sprawdzałem i można ją lekko przerobić żeby nie zabierała tyle miejsca oraz pręty mocującej poszły bliżej nadkoli. Niestety trochę rzeźbić trzeba więc na tą chwilę odpuściłem  sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co Wy chcecie ode mnie z tym spalaniem.Byłem na jednej jezdzie i podniosłem całe spalanie,pojechałem ,

po tym co mówiliście na drugą i wykasowałem średnie i wróciłem i było 20.To auto po mieście miało straszny

problem z obniżeniem spalania ,zaczęło chyba od ponad 20 i nie mogło zejść zdaje się poniżej 17 ,

a starałem się jechać delikatnie po mieście.I jechałem delikatnie,nigdy normalnie tak nie jeżdżę.

CLA AMG 360koni zboksowane i jak wyjechałem na miasto ,wystarczyło trochę mniej gazu i spalanie

spadało w oczach-a też zaczynało od 20 ,czy ponad 20.W zasadzie byłem w szoku jadąc tym xt,bo

nigdy w żadnym aucie nie miałem sytuacji,żeby jadąc tak delikatnie,spalanie tak nie chciało się

obniżać ze startowego ,które zawsze jest wysokie w każdym aucie.Po tej jeżdzie wyjechałem swoim

Outbackiem dieslem i jechałem tak nieekonomicznie ,jak potrafię na podobnym odcinku.Pedał w podłogę,

mimo ,że nie było takiej potrzeby,ostro po mieście,170 na trasie i po tych 25km może ,miałem średnie 6.8.Czyli 6.8 versus 20

Madox, twierdzę że pierdzielisz głupoty jak mały Kazio po kilku głębszych.

Forestera XT mam, Outbacka-a SBD miałem przez 4 lata - do grudnia ub. roku.

Spalanie w FXT - dzisiaj pokazuje 11.8 L /100 z ostatnich 2500 km, gdzie poganiałem w trybie S#, standartowo jeżdżę w trybie S, miasto,

trasy, autostradowo, do tego sobota na torze w SJS.

Outback - w mieście przy normalnej jeżdzie palił mi 7.8-8.4 l/100.

Twierdzę więc że w przypadku FXT z nieznanego mi powodu kłamiesz - a wielokrotnie złapany dalej brniesz w swoje, zawyżając spalanie o 100%,

tak w OBK - zaniżasz o 25%.

Jaki masz w tym cel - nie mam pojęcia.

Zatem aby uciąć te dywagacje rzucam Ci rękawicę - jeżdżę sporo po Polsce - małopolska również jest często na moim "celowniku" .

Zatem proponuję - przy najbliższej okazji spotykamy się - pokazujesz mi swój dowód osobisty aby udowodnić że jesteś osobą pow. 18 r.ż.

do tego pokazujuesz prawo jazdy i jedziesz moim samochodem. Ja cały przejazd filmuję na video. Liczniki zerujemy przed startem i oglądamy po zakończeniu testu.

Oczywiście ja będę czuwał nad tym żebyś mi nie rozbił samochodu, ani nie natrzaskał zdjęć na moje konto

(może na wszelki wypadek skopiuję sobie Twoje doikumenty żeby wiedzieć kogo wskazać jak będą zdjątka przychodzić).

Jeśli okaże się że nie "wyrobiłeś" 20 litrów/100 przepraszasz wszystkich z którymi rozmawiałeś i którym wciskałeś swoje ciemnoty,

wymieniająć ich z nicka - jeden po drugim. Jeździmy ostro ale "z głową" - zarówno w mieście jak i poza.

Wchodzisz ?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Madoxa nie interesują spotkania z forumowiczami. Już kiedyś próbowaliśmy.

Za klawiaturą jest o wiele wygodniej. ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...