Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2013


Recommended Posts

A czy oklejanie ma wpływ na gwarancję? Z tego co wiem to do oklejania wszystkie światła , klamki i chyba też blachy się demontuje, też mnie korci aby zmienić kolor ale trochę się boję że jak mi coś źle poskładają to zostanę sam z problemem

A na co miałbyś stracić gwarancję? Bez przesady
Link to post
Share on other sites
  • Replies 17.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Szanowni, od tego momentu kończymy temat Madoxa i VAG. Cokolwiek pojawi się później zostanie zmoderowane jako OT, podobnie zresztą jak wcześniejsze wpisy (w miarę możliwości). 

No to znowu o tych znienawidzonych /przez niektórych / Ledach...   Zatem po kolei:   1. Okazało się, iż te Ledy - w Outlanderach montowane są dopiero po ich przypłynięciu do Polski a dostawcą jes

Odbiegając od pogawędek z M. Parę fotek co potrafi Forek - z majówki na Mazurach...  

Posted Images

A czy oklejanie ma wpływ na gwarancję? Z tego co wiem to do oklejania wszystkie światła , klamki i chyba też blachy się demontuje, też mnie korci aby zmienić kolor ale trochę się boję że jak mi coś źle poskładają to zostanę sam z problemem

 

Blach nie domontują ale tylne i przednie lampy już tak.

Jak masz obawy można okleić maskę, zderzak i błotniki transparentną folią. To są najbardziej narażone na uszkodzenia elementy karoserii.

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Czy ktoś może testowałem osłony słoneczne na tylne szyby do forka. Jest coś takiego w sklepie ( http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Oslona-od-slonca/511   ,   http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Oslona-od-slonca/510 ). Wiem, że za te pieniądzory to już sobie porządnie przyciemnie szyby (mimo, że mam już fabrycznie przyciemnione), ale chyba wolałbym coś takiego właśnie czasowego - czyli zakładam na lato lub w jakąś długą słoneczną podróż a np. jesienią zdejmuję. Jeśłi ktoś widział, używał, testował pytanie jak z przeziernością (czy coś jak owv (taka folia one way vision jak kleją np. na autobusach)?), jak to się montuje i demontuje, i ile to przyciemnia/ chroni przed słońcem.

 

Pozdrawiam, Promil_one

Link to post
Share on other sites

Fajne te osłony, bardzo by mi się przydały. 

Nie wybiera się ktoś może do Dubaju w najbliższym czasie na wakacje?

Link to post
Share on other sites

Fajne te osłony, bardzo by mi się przydały. 

Nie wybiera się ktoś może do Dubaju w najbliższym czasie na wakacje?

He he właśnie oglądałem w robocie ze znajomymi na google eatrh dubaj. Mniammmmm chętnie bym pojechał.  :)))

Link to post
Share on other sites

No to zapraszam, zapewniam pokój w hotelu 4*, musisz kupić tylko bilet lotniczy i jedzenie na miejscu :)

Edited by sapa
Link to post
Share on other sites

 

 

A na co miałbyś stracić gwarancję? Bez przesady
chociażby na elektrykę , mówię o przypadku jak przy montażu coś źle podłączą co poskutkuje jakimś zwarciem itp. Nie wiem na ile można coś popsuć przy demontażu reflektorów dlatego się pytam 
Link to post
Share on other sites

W morde jeża nietoperza 4* w Dubaju to chyba doba pół forka kosztuje ;). No na razie w planach tylko Chorwacja ale naprawdę Dubaj to takie moje marzenie z baśni 1001 i jednej nocy :)

Link to post
Share on other sites

 

 

jak przy montażu coś źle podłączą co poskutkuje jakimś zwarciem itp. Nie wiem na ile można coś popsuć przy demontażu reflektorów dlatego się pytam

Wybór dobrego warsztatu i możesz spać spokojnie. Możesz też job zalecić przez ASO (cena odpowiednio wzrośnie...)
Link to post
Share on other sites

 

 

W morde jeża nietoperza 4* w Dubaju to chyba doba pół forka kosztuje

 

Nie jest tak źle, ale z 1000 zł trzeba zapłacić w takim hotelu za noc.  

Link to post
Share on other sites

 

 

wycieczkę raczej lepszym terminem jest nasza zima
 

Maj to ostatni dzwonek, potem dopiero w październiku zaczyna się robić znośnie. 

Link to post
Share on other sites

Mam taki dylemat: czy kupić FXT MY13 czy wziąć nowy. Różnica 50k przy obecnym kursie, stąd pytanie: czy poza zmianami wnętrza (Platinum) i dodatkowym delikatnym wytłumieniem były jakieś zmiany mechaniczne?

Poszukałem po forum i internetach i jedyne co znalazłem ( oprócz http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/79154-15my-forester/) to zmienione ramki nawiewów i centralka multimediów a poza tym to jakieś plotki o drobnych zmianach w skrzyni.

Nie chcę siać fermentu, ale jeśli i tak chciałbym zmienić jednostkę multimedialną, wyciszyć budę i wstawić normalny wydech to kupno nowego trochę nieopłacalne czyż nie?

Dzięki

Edited by mieshco
Link to post
Share on other sites

Mam taki dylemat: czy kupić FXT MY13 czy wziąć nowy. Różnica 50k przy obecnym kursie, stąd pytanie: czy poza zmianami wnętrza (Platinum) i dodatkowym delikatnym wytłumieniem były jakieś zmiany mechaniczne?

Poszukałem po forum i internetach i jedyne co znalazłem ( oprócz http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/79154-15my-forester/) to zmienione ramki nawiewów i centralka multimediów a poza tym to jakieś plotki o drobnych zmianach w skrzyni.

Nie chcę siać fermentu, ale jeśli i tak chciałbym zmienić jednostkę multimedialną, wyciszyć budę i wstawić normalny wydech to kupno nowego trochę nieopłacalne czyż nie?

Dzięki

No cóż 50k pln to nie jedna a kilka furmanek peniędzy więc jesli tylko masz pewność co do auta (że nie dachowało w wiśle :)) i nie było składane z przystanku i ma w miarę przyzwoity przebieg to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Zmiany są czystko kosmetyczne (inne radia, płetwa na dachu, srebrne ramki wokół nawiewów). Poza tym jeśli chcesz coś tam zrobić (wydech, radio) to bankowo bierz my13. Zostanie Ci na wyprawę do Dubaju (subaru :)))))))

 

pozdrawiam, Promil_one

Link to post
Share on other sites

 

 

Czy w jakiejś wersji FXT ma pamięć foteli?

Nie ma takiej opcji w wyposażeniu Forka. Trzeba polegać na pamięci kierownika
Link to post
Share on other sites

Czy ja wiem czy taka promocja... dwa takie są w tej cenie na szrotomoto. Jeden demo a drugi wygląda na nieobklejony, ale też z wystawy u dealera w Częstochowie. No wiadomo,że sprawdzić trzeba dogłębnie używkę. Pożyjemy zobaczymy. Dzięki za sprostowanie:-)

Wycieczka do Dubaju... Heh nie tym razem

Edited by mieshco
Link to post
Share on other sites

Panie i Panowie jeżdżący XT - mam do Was prośbę abyście coś sprawdzili, co w moim XT zaczyna mnie mocno denerwować - dokładnie przetestowałem problem na ostatniej 500km trasie i jestem w stanie ten problem wywołać celowo w 90% przypadków ale najgorsze są przypadkowe sytuacje przy wyprzedzaniu

1) Jedziemy z dowolną prędkością (ja testowałem miedzy 40 a 120)

2) dajemy w palnik (noga w podłogę) na 1 sekundę (skrzynia redukuje, silnik wskakuje na 5000rpm+)

3) puszczamy gaz na ułamek sekundy (obroty spadają poniżej 3000rpm)

4) znowu w palnik (pełna akceleracja)

5) i tu zazwyczaj zaczynam wyprzedzać ale dzieje się coś dziwnego bo silnik wchodzi na max 3500rpm - przyspiesza ale baaardzo leniwie (problem ten jest taki sam niezależnie czy w trybie I,S czy S#) i sytuacja taka utrzymuje się tak długo jak długo noga jest w podłodze

6) pomaga tylko zrzut manualny lewą manetką - wtedy wchodzi na obroty i ostro startuje albo odpuszczenie gazu i znowu w palnik ale ta ostatnia opcja przy wyprzedzaniu jest niezbyt fajna.

Sprawdźcie pliz czy wy też tak macie czy to ja mam pecha i muszę zacząć marudzić.

Link to post
Share on other sites

 

A czy oklejanie ma wpływ na gwarancję? Z tego co wiem to do oklejania wszystkie światła , klamki i chyba też blachy się demontuje, też mnie korci aby zmienić kolor ale trochę się boję że jak mi coś źle poskładają to zostanę sam z problemem

A na co miałbyś stracić gwarancję? Bez przesady

 

 

 

Odwiedziłem dwie firmy z Wrocka i powiem wam, że sprawa jest daleko bardziej skomplikowana. 

Żeby profesjonalnie okleić całe auta do demontażu są:

- zderzaki przód i tył.

- lampy przód i tył

- wszystkie listwy,

- klamki

- częściowo podsufitka ( tylko tak można się dostać do mocowań relingów )

- obicia drzwi ( tylko tak można zdemontować lusterka )

- grill + inne osłonki.

 

No i niestety koszty są znacznie wyższe niż 2.5k pln. W obu były na podobnym poziomie wstępnie 5.5-6k pln.

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

 

 

3) puszczamy gaz na ułamek sekundy (obroty spadają poniżej 3000rpm)

Sorry, ale po co przy wyprzedzaniu "puszczać gaz" ? 

Nie sprawdzałem takiej sytuacji. Foresterami XT w najróżniejszych warunkach przejeździłem w sumie około 100.000 km.

Ale jeżeli wyprzedzam, to ... wyprzedzam  :)

A jeżeli miejsca mało i trzeba zdecydowanie wykorzystać potencjał samochodu, to przed wyprzedzaniem redukuję przełożenia i   full trotil  :)

Nie wylkuczam ( choć to tylko hipoteza !), że logika sterująca takie "odpuszczenie" może interpretować jako przejście w "tryb oszczędnościowy".

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Tak rzeczyiście dzieje się przy trybie I. Ale w S# absolutnie nic takiego nie zauważyłem, wręcz jestem bardzo pozytywnie "zaskakiwany" doborem przełożeń. Tryb S jakoś mnie nie przekonuje, więc praktycznie nie używam :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edited by sjak
Link to post
Share on other sites

@@kreska, też tak mam. Zresztą pisałem kiedyś o tym już wcześniej.

Auto było sprawdzane w ASO i wszystko było OK. 

 

Niestety u mnie parę razy zdarzyło się to także przy pierwszym energicznym wciśnięciu pedału gazu - obroty 3 tys. i "powolne" przyspieszanie. Odjęcie i ponowne energiczne wciśnięcie czasem powodowało wzrost do 5 tys. a czasem nie. 

 

Jedyna rada to (jak pisali już inni wcześniej) nie traktowanie gazu zero jedynkowo, tylko energiczne, ale płynne wciskanie go do podłogi. Wtedy obroty rosną na maksa i auto idzie jak trzeba. Albo redukcja manetką. Tylko czasem jest taka sytuacja na drodze, że odruchowo się wciska gaz w podłogę.  :rolleyes:

 

 

Może to faktycznie kwestia softu, niedostosowanego do naszego temperamentu?  :biglol:

Link to post
Share on other sites

@@kreska, też tak mam. Zresztą pisałem kiedyś o tym już wcześniej.

Auto było sprawdzane w ASO i wszystko było OK. 

 

Niestety u mnie parę razy zdarzyło się to także przy pierwszym energicznym wciśnięciu pedału gazu - obroty 3 tys. i "powolne" przyspieszanie. Odjęcie i ponowne energiczne wciśnięcie czasem powodowało wzrost do 5 tys. a czasem nie. 

 

Jedyna rada to (jak pisali już inni wcześniej) nie traktowanie gazu zero jedynkowo, tylko energiczne, ale płynne wciskanie go do podłogi. Wtedy obroty rosną na maksa i auto idzie jak trzeba. Albo redukcja manetką. Tylko czasem jest taka sytuacja na drodze, że odruchowo się wciska gaz w podłogę.  :rolleyes:

 

 

Może to faktycznie kwestia softu, niedostosowanego do naszego temperamentu?  :biglol:

Ostatnio dosyć często z powodu takiej sytuacji moja jazda była określona jako niepłynna  :biglol:

Link to post
Share on other sites

 

 

No i niestety koszty są znacznie wyższe niż 2.5k pln. W obu były na podobnym poziomie wstępnie 5.5-6k pln.

 

dlatego się tak dziwiłem jak kwota oscylowała w okolicy 2,5 k pln 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...