Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Podczas poprzedniego przeglądu zapytałem o gwarancję po instalacji haka w nie ASO. Uzyskałem informację: "jeśli montaż zrobiony zgodnie ze sztuką i wiązką nieingerująca w instalacje elektryczną ( dedykowana tylko Westfalia i Thule ) to gwarancja będzie zachowana".

 

 

Jest dokładnie tak jak piszesz. Przy montażu dedykowanego haka z dedykowaną wiązką ( w moim przypadku Westfalia ) - nie ingerujesz w budowę, konstrukcję pojazdu. Tak naprawdę w każdej chwili możesz hak z wiązką zdemontować. Montaż polega na przykręceniu pod przygotowane fabrycznie otwory, a instalację podpinasz pod wyprowadzone kostki.

Po wypięciu haka praktycznie go nie widać - trzeba przyznać - sprytnie to Westfalia wykombinowała - notabene pionier w hakach holowniczych samochodowych.

 

Inaczej wyglądałaby sprawa, kiedy trzeba byłoby ingerować w wiązkę elektryczną, przecinając ją.

 

Jako ciekawostka dodam - w przypadku Westfalii - jest możliwość rozbudowy dedykowanej instalacji - o dodatkowe opcje dla przyczepy kempingowej : np. możliwośc przekazania stałego zasilania do przyczepy (np. dla urządzeń w przyczepie kempingowej), przewód ładowania, a także światło cofania dla przyczepy.

 

Wiązka oczywiście 13-sto pinowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dla spokoju sumienia wziąłem alarm.

Ktoś kiedyś nawet pisał na forum, że ubezpieczyciel mu się przyczepił po kradzieży, że we wniosku ubezpieczeniowym wpisał 'alarm fabryczny', a alarm jest przecież montowany extra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi a hak, to powiedziano mi ,że trzeba zakupić oryginalną wiązkę kabli i można wpiąć jakiś inny hak ( wtedy nie doczepią się do gwarancji).

Na aledrogo wyczaiłem hak thulowski wypinany na kluczyk za jakieś 900 zeta.

 

o alarmie dobrze wiedzieć...no i jeszcze te czujniki parkowania ( sama kamera cofania to chyba trochę mało?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No bo to podobnież choroba... :biglol: !!!

 

P.S.

O haku też myślałem, ale z montażem ( 800 ) chcą 3,8 tys.!

Zamontowałem wypinany hak Westfalii z dedykowaną do Forestera wiązką ( plug and play, bez ingerencji w instalację elektryczną ) - koszt razem z usługą montażową 1900zł brutto. Montaż w firmie specjalizującej się w hakach.

 

@@g-man,nakładki pasowały w 100% czy serwis coś dodatkowo rzeźbił ? Ogólnie dobrze wyglądają.

 

 

 

nie musieli nic rzeźbić z nakładkami, na jednej z nich Chińczyk zapomniał przykleić taśmy dwustronnej i tyle. Chłopaki w ASO podkleili i na razie się trzyma :)

Jeśli chodzi i jakość montażu i spasowanie to bentley to nie jest ale trzyma ten sam poziom co samochód. 

Jeśli chodzi a hak, to powiedziano mi ,że trzeba zakupić oryginalną wiązkę kabli i można wpiąć jakiś inny hak ( wtedy nie doczepią się do gwarancji).

Na aledrogo wyczaiłem hak thulowski wypinany na kluczyk za jakieś 900 zeta.

 

o alarmie dobrze wiedzieć...no i jeszcze te czujniki parkowania ( sama kamera cofania to chyba trochę mało?)

 

Tak jak tu wszyscy wspominają kamerka wystarczy jak masz HK a to tylko najwyższe wersje wyposażenia. 

Ja mam Exclusive i powiem tyle, że bez czujników byłoby trudno. Tzn kiedyś w ogóle nie było czujników i można było jeździć no ale teraz jak już się człowiek przyzwyczaił do dobrego to trudno z tego zrezygnować. W moim, jak kamerka jest brudna lub zakurzona to słabo to widać. Ja i tak parkuję na lusterka + czujniki a kamerkę używam do sprawdzenia czy mi się jakieś dziecko nie czai za samochodem. 

 

Montaż w firmie specjalizującej się w hakach

 

A co z gwarancją?

 

 

 

ednym jest immobiliser a drugim keratronik t

 

A blokada kierownicy nie liczy się?  Pytam całkiem poważnie.

 

 

niestety chyba nie. Przyznam szczerze, że dowiedziałem się o tym od gościa w salonie. Facet z leasingu nawet się nie zająknął bo o tym nie wiedział. 

Potem oczywiście jak sprzedawca go uświadomił to całą zasługę przypisał sobie a wszystko wyszło jak odbierałem samochód. 

 

Tak czy siak. Alarm muszę zainstalować. Wolałem aktywować keratronik za granicą ale nie ma takiej opcji. 

Tak a propos keratronika to jakieś 3 tygodnie temu płynąłem do Szwecji i nikt do mnie nie dzwonił czy wszystko ok z autem? 

Praktycznie auto im zniknęło na mapie gdzieś w porcie w Gdyni i nie wzbudziło to ich podejrzeń? Chyba że to działa jakoś inaczej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślę, że jednak trochę przesadzacie z tą kamerą.
Też tak uważam, poza tym brudząca się kamerka to niestety domena wszystkich aut jakie znam, chociaż są modele, gdzie kamerka się chowa automatycznie, ale to raczej w górnej półce premium.

Ja przy cofaniu się odwracam, ewentualnie korzystam z lusterek. Żona natomiast cofając używa kamerki i sobie bardzo chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obraz wyświetlany w stacji multimedialnej, ale wygodniej jest na górnym LCD ... ciekawe czy jest możliwość przepięcia?

Strasznie wkurzające jest podczas cofania pojawienie się komunikatu o podłączeniu telefonu ( zasłaniający ekran z kamery :facepalm: ).

Edytowane przez MUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Forek już stoi w garażu, jutro wypad na pustynie, zobaczymy jak sobie poradzi.

Gratki, niech dobrze służy. Ładny kolor. Od słońca nie szczególnie będzie się nagrzewał i jednocześnie brudu też za bardzo nie będzie widać, a przy tym nie jest nudny (tak popularny) jak srebrny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do srebrnego to się nie zgodzę  :P  ;)

 

Ale powyższy kolor jest też bardzo fajny.

Początkowo mi się nie spodobał (choć miałem możliwość wcześniejszego odbioru auta właśnie w takim kolorze), jednak im dłużej na niego patrzę, tym bardziej mi się podoba.

A jeśli chodzi o brud, to był taki jeden na Subariadzie w Rumunii i było to jedyne auto, które wyglądało tak samo czyste jak i pokryte błotem. Tak samo dobrze oczywiście. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo koloru to że srebrny i grafit są nudne (popularne) to jest fakt, ale nie dotyczy Forka ;) on w każdym kolorze jest fajny.

Jak już w końcu będę zamawiał to nie będę wybrzydzał i będę brał co będzie najszybciej dostępne :P

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@plawgo gratulacje:) Ja montowałem hak TUHLE. W ASO zapłaciłem 1800zł z montażem. Polecam rownież osłonę na zderzak tylny. Jak wyciągam graty z bagażnika to nie uszkadzać lakieru.

Osłonę na tylny zderzak też zamówiłem! Hak też pewnie wezmę thule.

Tak apropo koloru to że srebrny i grafit są nudne (popularne) to jest fakt, ale nie dotyczy Forka ;) on w każdym kolorze jest fajny.

Jak już w końcu będę zamawiał to nie będę wybrzydzał i będę brał co będzie najszybciej dostępne :P

Ja miałem do  wyboru biały albo burnished bronze ( w wersji platinium), inne kolory na koniec sierpnia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z XT w wersji Comfort zapewne jest zdecydowanie lepszy wybór kolorów dostępnych prawie od ręki. Bajery mi nie szczególnie potrzebne - najważniejsze to SAWD z prześwitem 22cm, DIT i Lineartronic :)

Może ktoś na świeżo się dokładniej orientuje jak z dostępnością kolorów z XT Comfort ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...