Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A tak na serio, to przyznaj się, że nakręciłeś godzinę i 59 minut musiałeś wyciąć z racji poślizgów i jazdy bokiem :mrgreen:

 

Materiału było trochę więcej, ale był kręcony z ręki kalkulatorem, wiec starałem się wybrać najciekawsze ujęcia (niestety z nieszczęsną Toyotą).

Co do boków to trochę było, jednak jechałem z potrójną kontrolą trakcji tzn. poza niewyłączalną fabryczną miałem jeszcze żonę i córkę, więc jechałem jak po szynach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super ! dzięki za wyjaśnienie :) O to mi właśnie chodziło ! Rozumiem, że przy włączonym tym trybie nie dochodzi do zablokowania kół podczas hamowania przy zjeździe w dół ? Bo w moim forku niestety zjazd ostro w dół kończy się ślizgiem i lataniem.

 

Przy tym trybie w nowym forku wogole w nie musisz hamowac bo auto samo utrzymuje niska predkosc (jakies 5km/h) zjezdza hamujac silnikiem jak dlugo daje rade i w razie potrzeby dochamuje hamulcami przynajmniej po tescie takie wlasnie mialem odczucie. Natomiast zaden system nie zdziala cudów jak stromo i oblodzone to elektronika i systemi nie wyczaruja przyczepnosci jesli jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super ! dzięki za wyjaśnienie :) O to mi właśnie chodziło ! Rozumiem, że przy włączonym tym trybie nie dochodzi do zablokowania kół podczas hamowania przy zjeździe w dół ? Bo w moim forku niestety zjazd ostro w dół kończy się ślizgiem i lataniem.

 

Jak jest bardzo stromo to włączam X-Mode przy zjeździe ale raczej staram się jechać samodzielnie. Prędkość zjazdu można kotrolować: system zapamiętuje prędkość przy której został użyty hamulec nożny i taką prędkość trzyma. Jeśli chce się jechać szybciej należy dodać gazu i potem shamować do żądanej prędkości.

 

A propos spalania: do katalogowych danych należy odpisać 1 litr na trasie i 2 litry na mieście i to maksymlanie. Naprawdę dając mocno w tytę na mieście spalił nam 14,6 l/100 km, a na trasie (autostrada) 13,6 l/100 km jadąc od 120km/h do 200 km/h i to w 4 dorosłe osoby z bagażem. Ale miałem już spalanie z trasy 9,2 i w mieście 11,2. Więc można jechać oszczędnie. I to jest fajne w tym napędzie: daje szansę na dynamiczną jazdę ale i też na bardzo oszczędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za precyzyjne wytłumaczenie :thumbup: Mogę tylko pozazdrościć techniki :) kiedyś w końcu nabędę IV generację więc lepiej wiedzieć zawczasu. Na razie pozostaje mi jazda tradycyjna. Drogi nie wybieram , taką mam do domu - ostrawa góra, serpentyny i w zimie oblodzenie, a że lubię i uskuteczniam jazdę w terenie to wszelkie nowości szpieguję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chciałem przywieźć jakieś fajne fotki, ale mój kochany hamulec uniemożliwił mi robienia czegoś fajnego. Krzyki były na pojazdach, przy parkowaniu na skarpach odruchowo łapała za ręczny. ;-)

Forek spisał. Się zacnie. Trochę brakowało mi czegoś pomiędzy 1 i 2 biegiem by skuteczniej hamować silnikiem przy konkretnej prędkość. Jedynka za wolno, 2 za szybko.

Spalanie, nie przekroczyłem 8,2 litra.

Po jedzie deaslem brakuje mi trochę momentu, ale jakoś się przyzwyczaje, lub za 5-6 lat coś wymyślimy.

 

Ustawiłem sobie przypomnienie na opony i oczywiście o tym zapomniałem. Przez 2-3 dni jeździłem od kompresora do kompresora i sprawdzałem ciśnienie. Wystarczyło przestawić przypominajkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie jestem pewny, czy już gdzieś się pojawiło ? :

http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/modelle/forester/presse/Subaru-Forester-2.0XT-Winter-Vergleichstest-AutoBildAllrad-Nr-2-2014.pdf

 

W/g mojej oceny podjazd pod górę z włączonym X-mode nie był celowy; po przekroczeniu 40 km/godz system się wyłączy a dołączy normalna kontrola trakcji. W takiej sytuacji ( czyli wiedząc, że przekroczymy 40km/godz) lepiej jechać z wyłączoną kontrolą trakcji. W efekcie nie nastąpi nawet przy utracie przyczepności spadek mocy silnika.

 

I z innej beczki. Zużycie paliwa przy b.szybkiej jeździe ( Monachium - Zgorzelec ) : 18,8.

Prędkość maksymalna ( GPS ) ok. 227 - 230 km/godz. Maksymalnie ( trochę z górki ) 237.

Auto nieco inne niż standard, gdyż testujemy w różnych warunkach ... nieco podwyższoną wersję ( + 2,5 cm ) pod kątem stabilności przy wysokich prędkościach, trwałości itp. Stąd zużycie paliwa może być nieco wyższe, a prędkość maks. odpowiednio niższa.

Dla porównania zużycie tego egzemplarza przy ok. 124 km/godz ( tempomat w/g licznika 130 ) : 9,2.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nieco inne niż standard, gdyż testujemy w różnych warunkach ... nieco podwyższoną wersję ( + 2,5 cm )

 

To jakaś nowa wersja specjalna, czy "tajne" przygotowania na Gruzję i Armenię? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
To jakaś nowa wersja specjalna, czy "tajne" przygotowania na Gruzję i Armenię?

To drugie - ale nie "tajne". Podczas I Subariady, gdy stopniowo auto mi się zapełniło stałą załoga dziecięcą oraz "rozbitkami" z unieruchomionego ( przejściowo !) Landka + bagaże, czyli załadowany po dach ( a nawet ponad, bo i box został doładowany ) samochód poważnie "siadł", co skutkowało mniejszym prześwitem pod brzuchem i tyłem. W efekcie musiałem b.ostrożnie jechać ...

Tak więc - na wszelki wypadek :)

A jeżeli test długodystansowy nie wykaże nieoczekiwanych problemów, kto wie, może udostępnimy możliwość lekkiej poprawy parametrów terenowych ( głównie kąty oraz przestrzeń pod zderzakami i brzuchem ) biorąc ew. odpowiedzialność gwarancyjną na SIP.

Decyzji jednak na razie brak ... testujemy :)

 

Jedno jest już pewne - stabilność także przy wysokich prędkościach jest jak najbardziej O.K. :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po ponownej trasie ( czwartej ) Władysławowo-Wrocław , Wrocław - Władysławowo. W sumie zrobiłem na tym odcinku około 4 tys km. średnie spalanie 9 l. A1 ( 130-140 km/h ) Poza autostradą 100-110km/h.

Dobry filmik!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli test długodystansowy nie wykaże nieoczekiwanych problemów, kto wie, może udostępnimy możliwość lekkiej poprawy parametrów terenowych ( głównie kąty oraz przestrzeń pod zderzakami i brzuchem ) biorąc ew. odpowiedzialność gwarancyjną na SIP.

Decyzji jednak na razie brak ... testujemy :)

Jedno jest już pewne - stabilność także przy wysokich prędkościach jest jak najbardziej O.K. :)

Pozdrowienia

 

Półosie i wał pozostają w tym samym zakresie zazębienia?

W jakim zakresie są wprowadzone zmiany?

 

Auto nieco inne niż standard, gdyż testujemy w różnych warunkach ... nieco podwyższoną wersję ( + 2,5 cm ) pod kątem stabilności przy wysokich prędkościach,

 

2,5cm przy 22cm, może robić dużą różnicę w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że filmik się spodobał.

Na pewno powstaną następne, ale muszę zebrać trochę materiału, no i czekam na natchnienie od wiadomo kogo ;):biglol:

 

Po Subariadach postaram się zmontować coś dłuższego. Mam nadzieję, że będzie to "praca zbiorowa"

 

BTW program iMovie na Apple robi niezłą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że filmik się spodobał.

Na pewno powstaną następne, ale muszę zebrać trochę materiału, no i czekam na natchnienie od wiadomo kogo ;):biglol:

 

Po Subariadach postaram się zmontować coś dłuższego. Mam nadzieję, że będzie to "praca zbiorowa"

 

BTW program iMovie na Apple robi niezłą robotę.

Musimy więc wyskoczyć, pozbierać jakiś materiał filmowy ;):biglol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim para emerytów nie da mu rady.Też uważam ,że to fajne auto z trzema wadami -

-za wysoka pozycja za kierownicą

-tragiczne fotele (brak trzymania bocznego)

-spalanie

Poza tym bardzo fajne auto.Kupiłbym gdyby nie ostatnia wada

Ale przy obecnej cenie w/g mnie lepsze Bmw x3(nawet w skromniejszym wyposażeniu) ,bo można załatwić bez problemu 20% rabatu w BWM

Ale cena początkowa/promocyjna xt była rozsądna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-za wysoka pozycja za kierownicą

Proponuję BRZ-ta. Będzie zdecydowanie niżej.

 

-tragiczne fotele (brak trzymania bocznego)

Mogłoby być lepiej, ale, żeby było tragicznie to bym nie powiedział.

 

-spalanie

NIe wierzę, żeby inna turbo benzyna o podobnej mocy i w takiej budzie paliła znacząco mniej. Zresztą, jeśli zależy Ci na niskim spalaniu proponuję1,2 TSI (ew. 1,9 TDI) :biglol:

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...