Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

żadnymi wątpliwościami nie można podzielić
ale to nie wątpliwości...to 100% pewność , jeśli ktoś twierdzi że FWD jest bezpieczniejsze w zakrętach niż (sprawne) AWD w Subaru - to nie umie jeździć samochodem, lub(co bardziej prawdopodobne) w życiu Subaru nie jechał..i nie powinien przynajmniej w zimie do samochodu wsiadać. A kilometry które "zrobiłeś" nie czynią z ciebie dobrego kierowcy , a raczej świadczą o tym iż miałeś szczęście nie spotkać drugiego "madoxa" na drodze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żesz w morde z Wami ,to się żadnymi wątpliwościami nie można podzielić i na żadną pomoc liczyć,jak się nie nie napisze wcześniej,że Subaru jest wspaniałe

 

zgadzam się ogólnie co do forum, SUBARU najlepsze a jak masz inne zdanie to lepiej sie tu nie wypowiadaj, ale z tym ze FWD lepsze zimą niż AWD to przegiąłeś chyba że to prowokacja albo dobre zioło, po prostu nie pojmuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox,szybko pożycz jakieś FWD zanim zima się skończy.

Mam jeszcze swoje FWD :P

Wklejałem wam,że nie tylko jak tak sądze.Nie ,że ogólnie lepsze,chodzi o chodzenie bokiem w zakrętach,haldex trzeba się dobrze postarać,bo podobno nie chce iść bokiem,jedzie do przodu ,tak jak chce kierowca

Jest jeden pozytyw-czarny Outback z lekko ciemną szybką i dostaweczką z przodu ,nawet jakoś wygląda

P.S Wszystkie strony mi chodzą ,a forum Subaru mieli i mieli,co Wy mi dostęp kurna utrudniacie czy jak :D

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żesz w morde z Wami ,to się żadnymi wątpliwościami nie można podzielić i na żadną pomoc liczyć,jak się nie nie napisze wcześniej,że Subaru jest wspaniałe

 

zgadzam się ogólnie co do forum, SUBARU najlepsze a jak masz inne zdanie to lepiej sie tu nie wypowiadaj, ale z tym ze FWD lepsze zimą niż AWD to przegiąłeś chyba że to prowokacja albo dobre zioło, po prostu nie pojmuje ...

Żesz w morde z Wami ,to się żadnymi wątpliwościami nie można podzielić i na żadną pomoc liczyć,jak się nie nie napisze wcześniej,że Subaru jest wspaniałe

 

zgadzam się ogólnie co do forum, SUBARU najlepsze a jak masz inne zdanie to lepiej sie tu nie wypowiadaj, ale z tym ze FWD lepsze zimą niż AWD to przegiąłeś chyba że to prowokacja albo dobre zioło, po prostu nie pojmuje ...

Nie, no nie przeginajmy, Subaru najlepsze? To zależy co kto bierze pod uwagę. Ja osobiście super zadowolony, ale są ludzie i ludziska.

Wg mnie człowiek się niejasno wyraża i to jest problem + chyba sam nie wie czego oczekuje od samochodu.

 

Ale SAWD nie do pobicia, z tym się zgadzam (+ OOOO quatro, ale sam emblemat mówi, żeto 0 jezt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja rozumiem o co chodzi Madoxowi - AWD powoduje że nawet na śliskim mamy dość dużą mozliwośc sprawnego rozpędzania i korzystamy z tego także w zakrętach. FWD wtedy praktycznie się nie rozpędza, więc wszystko dzieje sie spokojnie i bez nerwów, ale i bez prędkości ;) . Natomiast AWD łatwo na tyle przyśpieszyc by przekroczyć granicę przyczepności poprzecznej i zaczyna się taniec na lodzie :P - z tymże w niektórych autach ESP jest tak skalibrowane że się tego nie doświadcza do momentu jego wyłaczenia, a w innych ESP może pozwalać za duża dla niektórych. Jeżeli ESP - VDC w nowych subarakach jest tak "wspaniałe i szybkie w działaniu" jak był ABS w WRX i STi które miałem to nic dziwnego że auto tańczy. Inna sprawa że najzwyczajniej trakcja AWD często usypia naszą czujność, a prawda jest taka że rodzaj napędu (AWD, FWD czy RWD) ma praktycznie pomijalny wpływ na maksymalna prędkość jaką mozna uzyskać w szczycie danego zakrętu.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niektórych autach ESP jest tak skalibrowane że się tego nie doświadcza do momentu jego wyłaczenia, a w innych ESP może pozwalać za duża dla niektórych.

W Audi A4 FWD oraz Audi A4 Quattro system ESP jest zupełnie inaczej skalibrowany. W pierwszym kaganiec reaguje natychmiast, w drugim pozwala na dużo, dużo więcej ! To jest standardowa implementacja ESP. Szczerze mówiąc nie widzę żadnej różnicy w działaniu kagańca między Subaru Legacy a Audi A4 Quattro. Ale między FWD a Quattro różnica jest naprawdę zauważalna i można się zdziwić po przesiadce.

 

A propos @madox'a polecam wszystkim dyskutantom fragment ze św. Tomasza, wszystkim będzie łatwiej czytać a i forum może zacznie szybciej działać:

Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek.
Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dziś w sklepie internetowym(chińskim ;) ) panel LED do forka XT za... 149dolarów. http://www.aliexpress.com/item/Subaru-Forester-2013-led-drl-daytime-running-light-black-version-No-damage-exact-installation-9-Osram/1608512969.html lub http://www.aliexpress.com/item/Subaru-Forester-2013-led-drl-daytime-running-light-No-damage-exact-installation-top-quality-fast-shipping/1518748723.html . Co do sklepu to raczej ufam, zamawiałem stamtąd już nie raz i zawsze przychodziło bez problemów, bardziej martwię się, czy uda się to jakoś ładnie zamontować. Co myślicie, Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też tam wersja dla "zwykłych" Forków http://www.aliexpres...1608754580.html

 

Są też, pożądane przez niektórych, osłony na błotniki.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś - ja nie generalizuję, wiele produktów jest robionych w Chinach, ich jakość jest zróżnicowana, analogicznie produkt "made in Germany" może być wysokiej jakości, ale w obecnych czasach wcale nie ma takiej pewności.

 

Pisząc o trwałości tego oświetlenia LED osobiście obawiam się czy nie będzie problemu z samymi LEDami po jakimś czasie. Często widzę na ulicach samochody z podokładanymi dziennymi LEDami w których np. część lamek świeci, a część nie, zdarza się, że migoczą itd. Na zdjęciach wygląda to zachęcająco, ale gdyby miało się okazać, że po jakimś czasie jest z tym problem to przecież nie będziesz ich odsyłać na gwarancję do Chin ;) Nie zakładam, że byłby problem, ale go też nie wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żesz w morde z Wami ,to się żadnymi wątpliwościami nie można podzielić i na żadną pomoc liczyć,jak się nie nie napisze wcześniej,że Subaru jest wspaniałe

niestety tak juz jest, subaruholicy to w wiekszosci radykalni "talibowie" ;):biglol:

 

musisz sie wjezdzic w auto, na pewno jeszcze polubisz jego wlasciwosci jezdne... z innej strony jestem zaskoczony, ze na poierwszy ogien trafila jazda auta, a nie kabina / wykonczenie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

btw, wypadaloby sie pochwalic nabytkiem w MOJE SUBARU :)

 

tak czy siak szerokosci B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj w salonie i podpytalem o "webasto", wiec zamawiajac z nowym autem jest to koszt od 8200 do 12000 (taka informacje uzyskalem). :huh:

Trzeba bedzie ta sprawe bardzo mocno przemyslec bo, ze warto miec to jedna rzecz, ale taka cena to sporo wyrzeczen po drodze. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hondy Jazz też robią w Chinach i jakoś jeżdżą i się nie psują ;)

To fakt, żoncia jeździ ponad 5 lat i nie może się nachwalić, wg. VIN jest z Chin :-)

Moja też ma Jazz'a z 2008, tylko lać benzynę i jeździć.

Fabryczny problem to korozja klapy bagażnika. Serwis o tym wie i na gwarancji naprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hondy Jazz też robią w Chinach i jakoś jeżdżą i się nie psują ;)

To fakt, żoncia jeździ ponad 5 lat i nie może się nachwalić, wg. VIN jest z Chin :-)

Moja też ma Jazz'a z 2008, tylko lać benzynę i jeździć.

Fabryczny problem to korozja klapy bagażnika. Serwis o tym wie i na gwarancji naprawili.

nie zaobserwowałem, ( też rocznik 2008 ;) ), ale może dokładniej rzucę okiem :huh: .... i sry pozostałych za OT :P

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj w salonie i podpytalem o "webasto", wiec zamawiajac z nowym autem jest to koszt od 8200 do 12000 (taka informacje uzyskalem).

 

Z tymi 12 tys. to trochę przegięli - nawet w najwyższej opcji z pilotem T100HTM to grubo ponad ceny sugerowane przez importera Webasto. Zadzwoń sobie dla jakiegoś autoryzowanego punktu Webasto i zorientuj się ile to dokładnie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ciekaw jestem, czy ktoś miał problem z korozją w autku Subaru.

pewnie ;)

 

ruda na tylnej klapie Lanosa, okolice przedniej szyby w poprzednim OBK, "pekajace" nadwozie w pierwszych rocznikach obecnego OBK, wymieniane na gwarancji przednie wahacze w starszych Imprezach i Forkach... pewnie jeszcze cos by sie znalazlo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...