Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam techniczny nie jestem i to jakie są odczucia z jazdy i jak zachowuje się samochód jest dla mnie ważniejsze od specyfikacji, czy zastosowanych rozwiązań.A tarcze z tyłu są wentylowane.Rozmiar?Trzeba by zmierzyć..ale działają

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie jaki mocniejszy diesel ?Nic nie wiecie?XC60 daje już fabrczną możliwość zwiększenia mocy w swym pięciocylindrowcu biturbo na 240KM ,nawet Peugeot w modelu 508gt może zwiększyć moc z 205 do 250KM i moment z 450 do 500nM (fajne auto w tej wersji) i wielu innych,a tutaj ,w takiej marce ze sportowymi aspiracjami i trzeba się martwić ,żeby nie wyprzedził nas emeryt w Fabii 1.2tsi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym Ty mówisz: Peugeot ma silnik 2,2 l, a Volvo 2,4 l. Jakie to porównanie?

 

Proszę, wybijmy sobie z głowy te "sportowe aspiracje" na pewno w stosunku do Forka. Było, minęło. Sport to sport, codzienność to codzienność. Nic nie wiadomo co do mocniejszego diesle'a. Można to zrobić na własna rękę i na własne ryzyko - nic nie stoi na przeszkodzie. Ale to już OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wytrzymam do końca gwarancji, bo coraz bardziej denerwuje mnie niedobór momentu obrotowego przy niższych obrotach. Myślę że wersja na usa jest optymalna.

 

Zujki, co dokładniej masz na myśli? Automat nie rozwiązuje tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się z wami podzielić kilkoma uwagami po przejechaniu ok 4kkm.

 

Spalanie: średnie 10,6l od początku - wg komputera, rzeczywiste wychodzi około 0,2-03 więcej. Jazda głównie w trasie Kraków Katowice, Kraków Nowy Sącz, spokojna do 140km/h.

Ostatnia trasa Kraków Koszalin przez Częstochowę, Łódź, potem A1 i Bory Tucholskie 9,5l - jazda spokojna 120-140km/h, plus godzinny "przejazd" przez Łódź, próba Vmax na A1 (dzięki mojemu 9 letniemu synkowi ;) ) oraz odrobinę "off-roadu" ale o tym poniżej.

 

Generalnie jak na tę moc i gabaryty auta to spalanie nie jest złe, jednak po pięciu latach jazdy Legacy SBD to ten wynik trochę kłuje w oczy :D .

Z drugiej strony w oczekiwaniu na Forestera pojechaliśmy na urlop Imprezą 2,5 wolnossącą, co prawda z boxem na dachu, ale pomimo przepisowej jazdy nie udało się zejść poniżej 10l, a wrażenia z jazdy nie były takie jak w Forku.

 

Komfort: auto jest cichsze od poprzednika mimo swojego kształtu, powoduje to także inne odczucie prędkości. Środek jest lepiej wykonany ale tu i ówdzie czasem coś zastuka - jak to w Subaru. Pozycja za kierownicą wymaga przyzwyczajenia, ale jest bardziej komfortowa, lepsza jest widoczność, natomiast inne są odczucia na zakrętach i do tego muszę się jeszcze przyzwyczaić. Fotele były wałkowane w tym wątku wielokrotnie więc tylko powiem, że dla mnie są ok, trzymanie boczne jest trochę gorsze niż w Legacy, ale chyba częściowo za sprawą skóry, która jest bardziej śliska niż tapicerka materiałowa.

 

Napęd: silnik i skrzynia CVT to zgrany duet i chyba się starzeję ale nie przesiadłbym się już do manuala (no może w BRZ lub STI ;) ). Przy wyprzedzaniu czasem przełączam tryb na S i to daje się odczuć. Natomiast hamowanie silnikiem w dieslu było efektywniejsze.

 

Zestaw multimedialny: no właśnie. czy komuś z was udało się ustalić cokolwiek na jego temat (producent, możliwość update'u itp).

1. W polskiej wersji językowej nie można skorzystać z niego w pełni gdyż nie obsługuje komend głosowych i nie można na przykład wybrać głosowo połączenia tel. a wybieranie go w czasie jazdy na ekranie jest nie lada wyzwaniem.

2. Nagłośnienie Harman Kardon brzmi bardzo fajnie (o niebo lepiej niż w Legacy) ale tylko gdy słucha się CD lub iPoda. Tuner radiowy w tym urządzeniu gra delikatnie mówiąc słabo i zupełnie nie wykorzystuje możliwości nagłośnienia. Zwykłe standardowe radio w Imprezie gra lepiej na standardowych głośnikach.

3. Nie udało mi się ustalić czy jest możliwość włączenia regulacji głośności w zależności od poziomu głośności w kabinie. Nie ma też przycisku mute lub pause, żeby szybko wyłączyć dźwięk.

4 Nawigacja - generalnie działa OK ale znów brakuje obsługi głosowej po polsku. Poza tym dzięki niej forek zaliczył jazdę offroad. Gdy wjechałem na A1 Stryków Kowal nawigacja usilnie chciała z niej zjechać jako niegotowej, a następnie nie mogła wyznaczyć trasy gdyż była poza drogą. Gdy autostrada się skończyła to nawigacja uparcie próbowała skierować nas na budowany odcinek co skończyło się dwukrotnym przejazdem przez place budowy i ostatecznie włączeniem automapy w telefonie. Czy orientujecie się może odnośnie możliwości i ew. kosztów aktualizacji?

 

i na koniec Instrukcja Obsługi - są to dwa opasłe tomy na dodatek przetłumaczone w taki sposób, że niejednokrotnie nie wiadomo o co chodzi. na szczęście do samej jazdy nie potrzebna jest instrukcja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca roku muszę najpózniej kupić,no może do lutego/marca

Kto mówi,że diesle to sportowe auta????Mówię ,że jak na markę o sportowych aspiracjach, wsadzanie do auta za 160 tys czy więcej silnika z osiągami Fabii 1.2tsi jest dla mnie do d..py.Znaczy niech se będzie taki,bo jakiejś kobiecie dowożącej dzieci do szkoły i na zakupy do marketu starczy,ale niech będzie też inny

A bana dostałem,za to,że wkleiłem tu oferty autoryzowanych polskich dealerów Mercedes na E klase z pełnym pakietem AMG w skórze ,navi,inteligentnym bixenonie,automacie itd (2.2cdi 177KM -ale osiągi-bardzo dobre) za 170 parę tysięcy,czyli niemal za cenę Forestera :yahoo: :yahoo: I dostałem więc bana w związku z tym,za "promowanie działalności konkurencyjnej" czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bana dostałem,za to,że wkleiłem tu oferty autoryzowanych polskich dealerów Mercedes na E klase z pełnym pakietem AMG w skórze ,navi,inteligentnym bixenonie,automacie itd (2.2cdi 177KM -ale osiągi-bardzo dobre) za 170 parę tysięcy,
A dlaczego go nie kupiłeś? Wstawiłbyś już foty własnej fury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Nie udało mi się ustalić czy jest możliwość włączenia regulacji głośności w zależności od poziomu głośności w kabinie. Nie ma też przycisku mute lub pause, żeby szybko wyłączyć dźwięk.

przemek - jest możliwość włączenia regulacji głośności w zalezności od poziomu dB w kabinie - ustawiasz w "Menu dźwięku". Zamiast "MUTE" wciskasz pokrętło regulacji głośności - działa jak "MUTE" - wyłącza dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bana dostałem,za to,że wkleiłem tu oferty autoryzowanych polskich dealerów Mercedes na E klase z pełnym pakietem AMG w skórze ,navi,inteligentnym bixenonie,automacie itd (2.2cdi 177KM -ale osiągi-bardzo dobre) za 170 parę tysięcy,
A dlaczego go nie kupiłeś? Wstawiłbyś już foty własnej fury.

 

Bo w zimie trza cegły do bagażnika wrzucać :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Nie udało mi się ustalić czy jest możliwość włączenia regulacji głośności w zależności od poziomu głośności w kabinie. Nie ma też przycisku mute lub pause, żeby szybko wyłączyć dźwięk.

przemek - jest możliwość włączenia regulacji głośności w zalezności od poziomu dB w kabinie - ustawiasz w "Menu dźwięku". Zamiast "MUTE" wciskasz pokrętło regulacji głośności - działa jak "MUTE" - wyłącza dźwięk.

 

No właśnie w mojej wersji nie ma opcji ASL, a w menu "dźwięk" jest tylko equalizer, pozycja dźwięku oraz SVC. Nie wiem czy to kwestia ustawień języka (nie sprawdziłem tego), czy modelu radia, tym bardziej, że w instrukcji jest opisana ta funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w menu "dźwięk" jest tylko equalizer, pozycja dźwięku oraz SVC

Ale SVC to 'speed volume control' i jego zadanie to zwiększanie/zmniejszanie nagłośnienia w zależności od prędkości (tak mam w mojej Hondzie Civic).

Funkcja ASL ('Automatic Sound Leverising') dostosowuje nagłośnienie do poziomu szumów związanych ze zmianą prędkości samochodu (opływ powietrza, silnik). Zadanie tych dwóch funkcji jest praktycznie takie same, więc uważam, że zestaw audio posiada tylko jedną z nich.

Aktywuj funkcję SVC, u mnie ma ona trzy poziomy czułosci 'low' 'medium' high', no i oczywiscie 'dezaktywacja funkcji'. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten nowy "Forester" to stylistyczna zapaść degradująca Subaru do poziomu Hyundaya czy Chevroleta. Jak toto zobaczyłem na placu przy serwisie to się załamałem. "Designera", a raczej jego parodię, powinni zakopać w mrowisku i polać syropem, smierć musi byc dostatecznie długa i bolesna. To niestety oznacza, ze kolejnym moim samochodem nie będzie już Subaru, Jeep też dozanł załamania stylistycznego, tracąc rasową sylwetkę auta terenowego. Najwyraźniej szpetota to obowiązujący "trynd" designerski, do którego zmysł estetyczny po pierwszym okaleczeniu musi przywyknąć. Potem już nawet auto o stylistyce odkurzacza znajdzie nabywce. Powie ktoś :de gustibus non disputandum est, tak ale o dobrych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w menu "dźwięk" jest tylko equalizer, pozycja dźwięku oraz SVC

Ale SVC to 'speed volume control' i jego zadanie to zwiększanie/zmniejszanie nagłośnienia w zależności od prędkości (tak mam w mojej Hondzie Civic).

Funkcja ASL ('Automatic Sound Leverising') dostosowuje nagłośnienie do poziomu szumów związanych ze zmianą prędkości samochodu (opływ powietrza, silnik). Zadanie tych dwóch funkcji jest praktycznie takie same, więc uważam, że zestaw audio posiada tylko jedną z nich.

Aktywuj funkcję SVC, u mnie ma ona trzy poziomy czułosci 'low' 'medium' high', no i oczywiscie 'dezaktywacja funkcji'. :)

 

SVC to source volume control czyli np możemy ustawić żeby CD grało głośniej niż radio (które jest poziomem referencyjnym i nie można go regulować). ASL jest opisane w instrukcji polskiej i np. amerykańskiej ale w moim radiu nie ma tej opcji. Nie wiem czy jest to kwestia aktualizacji oprogramowania czy po prostu ja jestem zbyt tępy żeby ją znaleźć w usawieniach :(, w jkażdym razie nie ma jej w menu dźwięk

gdyż nie obsługuje komend głosowych

 

 

a angielskie komendy obsługuje ?

 

angielskie komendy obsługuje jeśli ustawimy angielską wersję językową, która obejmuje całe urządzenie, ale jak mówił klasyk "Polacy nie gęsi ..." więc fajnie byłoby mówić po polsku do Forestera kupionego w polskiej sieci dystrybucji :wacko:

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju po 6000km.

 

Czy takie jest zalecenie serwisowe dla wersji XT (harmonogram przeglądów)? W salonie jak odbierałem samochód z silniczkiem 2.0i usłyszałem "widzimy się za 15tyś km lub za rok ;) ).

Nawigacja ma strasznie stare mapy 2011 i brak nowszych aktualizacji, często "latam po polach". Gdzie szukać coś bardziej aktualnego?

Strasznie irytuje system start&stop ... czy jest możliwość wyłączenia na stałe?

Spalanie z 2,5kkm średnio 8.2l/100km.

Edytowane przez MUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

angielskie komendy obsługuje jeśli ustawimy angielską wersję językową, która obejmuje całe urządzenie, ale jak mówił klasyk "Polacy nie gęsi ..." więc fajnie byłoby mówić po polsku do Forestera kupionego w polskiej sieci dystrybucji :wacko:

 

no to mamy postęp :) W mojej wersji nawet EN nie obsługuje. Mimo że guzik jest i opcje na ekranie również :)

Nawigacja gada do Ciebie w ojczystym języku ? Jeżeli nie to nie oczekuj obsługi komend. :)

 

Gdzie szukać coś bardziej aktualnego?

 

w ASO. Pewnie będzie taka możliwość za jakiś czas i pewnie dość kosztowna.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten nowy "Forester" to stylistyczna zapaść degradująca Subaru do poziomu Hyundaya czy Chevroleta...

To prawda, stał się bardziej nijakim, zwykłym SUVem. Dobiły mnie lustereczka i ich umiejscowienie + szybka w narożniku.

 

Dlaczego jest tak, że przy przy poprawieniu niektórych rzeczy styliści i inżynierowie psują inne? I wcale nie dotyczy to tylko samochodów. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subiektywnie, model III generacji (MY08-MY12) był sporą wpadką FHI, począwszy od nieodpowiednio zestrojonego zawieszenia aż po żenująco prezentujące się zegary (te najpoważniejsze ułomności FHI poprawiło w modelu FL). Natomiast nowy model MY13+ jest o niebo lepszy, nie ma co co porównywać, w mojej ocenie jest to dobra kontynuacja Forestera II generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tera ,przy tym kursie Euro nowy Forester w max opcji wychodzi prawie 170 koła po rabacie powiedzmy 3%,nie?

To ja za 200-202koła mogę łyknąć Superba 170Km z dsg w bogatej wersji (soundsystem,felga,bixenon skretny,navi itp),plus Yeti 2.0tdi 140KM 4x4 w manualu i średniej wersji(alus,ciemna szybka,srebrny reling,radyjka i takie tam doposażenie) .Znaczy obydwa naraz w wersjach po lifcie ,po rabacie przy zakupie dwóch naraz(taki zestawik do domku- limuzynka plus suvik w zależności od potrzeby )

Nie uważacie,że to drogo ten Foryś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...