Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem, że "Forek poradzi sobie równie dobrze jak Legaś na równinie". Do głowy mi nie przyszło zmierzyć się z siłą wiatru (aptekarzem nie jestem, a mógłbym zapytać czy chodzi Wam o Legasia kombi też), przepraszam za niedomówienie. Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie - to wtedy chociaż częściowo byście uratowali mi honor. No ale jak chce się kogoś skopać to wykorzystuje się fakty, które są wygodne.

 

Acha, moja wypowiedź miała na celu wykazać, że Forek jest nieco bardziej uniwersalny niż Legaś - biorąc pod uwagę jego mankamenty ze statecznością podczas silnego wiatru czy przejazdu przez most nad cieśniną Sund. Nie chciałem bawić się w porównywanie tych samochód.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forczyslaw jest zdecydowanie bardziej uniwersalnym autem tu nie ma zadnych watpliwosci. Ta wrazliwosc na wiatr to trzeba by wyprobowac. Moze gdzies na morzem ma to jakies znaczenie. Pamietam moim poprzednim OBK na Autostradzie kolo Narbon to niezle wozilo. Czy legacy inaczej by sie zachowywal to nie podejrzewam te 5 cm w wysokosci to nie za duza roznica.

Jedynie spora wada w Forku poprzedniej generacji to powyzej 160 halas sie robi zdecydowanie wiekszy niz w OBK/Legacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legas w teren wogóle się nie nadaje ,oczywiście że forys jest autem bardziej uniwersalnym ,bo takimi z założenia mają być suvy.legas to limuzyna z fajnym 4x4 i przeswitem 15 całkiem niezłym w świecie limuzyn.

 

Obydwa są dobre bo to subaru ;-)

 

Pisałem już wcześniej-kwestia wyboru.sam się zastanawiam co będzie następne,i za co :-D

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
o nic nie zmienia bo "znosi" cały samochód. Sztywniejszy zawias pomaga w zakrętach ale z "wiatrem" nie da rady. Osobna kwestia to prześwit, który dokłada swoje.

To nie jest do końca tak. "Znoszenie" samochodu de facto polega na działaniu siły bocznej ( tu: wiatr ) w relacji do punktu przyłożenia tej siły ( czyli wobec osi obrotu ). Innymi słowy położenie gemetrycznego środka powierzchni bocznej w relacji do rozstawu osi oraz położenia środka ciężkości jest czynnikiem krytycznym. Samochód wyższy pod wpływem wiatru bardziej się przechyli, lecz niekoniecznie bardziej zboczy z kursu ( aczkolwiek oczywiście wieksza powierzchnia boczna spowoduje wygenerowanie wiekszej siły, ergo prawdopodobieństwo większego wpływu na tor jazdy jest większe ). Przykładem auta nieomal absolutnie odpornego na wiatr boczny ( a do tego wysokiego ) był ... Nissan Serena 2.0.

Są tez auta, które w przypadku dizałania wiatru bocznego mają tendencję do skręcania ... "pod wiatr" - np. niektóre Motorhomy z bardzo długim zwisem tylnym ( bo diziałanie wiatru średnio dużo za śrdokiem ciężkości, blisko tylnej osi ).

W/g moich obserwacji nowy Forester nie jest bardziej wrażliwy na wiatr boczny od aktualnego OBK. A dla przykładu aktualne Legacy, pomimo wyższej karoserii, jest mniej wrażliwe od poprzedniego modelu ( porównywałem sedany ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim skromnym zdaniem śmiem twierdzić, że o wyborze konkretnego modelu auta decydujemy się biorąc pod uwagę to do czego chcemy samochód używać, co daje nam frajdę, a w czym możemy iść świadomie na kompromis.

Wybieram Forka bo frajda z jazdy w lekkim terenie (bez wiecznego wysiadania i sprawdzania: przejdzie -nie przejdzie :wacko: ) to dla mnie priorytet. Z prawami fizyki na dłuższą metę walczyć się nie da, a konstrukcja typu Range Rover to inna półka cenowa (chodzi np o zmianę prześwitu, utwardzanie zawieszenia). Dodatkowe pytanie: czy chcę wydać 130 tys czy pół miliona powinno pomóc w wyborze ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedsialem gdzie to wrzucic ale tu chyba moze byc - w ramach docenieniu napedu subaru...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=202016

 

Nie miesci mi sie w glowie jak mozna zamontowac plastikowa zebatke.... Madox zeby mi te auta z x drive za 50proc ceny dawali to bym nie chcial.

 

I to ma byc konkurencja subaru? W dodatku drozsza.... Please....

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Są tez auta, które w przypadku dizałania wiatru bocznego mają tendencję do skręcania ... "pod wiatr" - np. niektóre Motorhomy z bardzo długim zwisem tylnym ( bo diziałanie wiatru średnio dużo za śrdokiem ciężkości, blisko tylnej osi ).

 

Ostrzenie bezanem....... jak ktos nie rozumie, niech sie zapyta znajomego zeglarza.

 

Volvo 740 kombi znacznie mniej reagowalo na wiatr w porownaniu do Passata kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedsialem gdzie to wrzucic ale tu chyba moze byc - w ramach docenieniu napedu subaru...

 

http://www.bmw-klub....p?f=86&t=202016

 

Nie miesci mi sie w glowie jak mozna zamontowac plastikowa zebatke.... Madox zeby mi te auta z x drive za 50proc ceny dawali to bym nie chcial.

 

I to ma byc konkurencja subaru? W dodatku drozsza.... Please....

 

Dobrze kombinuję, że ten plastikowy element nie przenosi momentu, tylko steruje dołączaniem napędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie robil to sie ludziom wyciera.... Polowa forum bmw (nigdy nie czytywalem) jest o tym, zeby auta tylko po liftingu kupowac tyle maja wad nowo wypuszczone.... Kazdy z modeli.... Proponuje naszym marudom zeby postudiowali to forum - chociazby zeby sie doksztalcic technicznie...

Po 30-50 stron maja tematy np, wady x5, czy wady x3...

 

Od razu nabiera sie innego podejscia do awaryjnosci subaru :):):)

 

O np ten, ale jest duzo wiecej fajnych tematow. Nie pisze tu zeby oczerniac inna marke - ale lubie takie rzeczy czytac zeby byc bardziej swiadomym uzytkownikiem.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=131&t=143517

 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale lubie takie rzeczy czytac zeby byc bardziej swiadomym uzytkownikiem.
Mamy BMW w rodzinie - X3 my 2012 i faktycznie nie jest wolne od usterek, zwłaszcza jeśli chodzi o gadżety elektroniczne które - jak to elektronika - są zawodne. Mój sposób na tego typu problemiki jest prosty - nie brać tego chłamu i to jeszcze za gruba kase i po sprawie (prostsze = bardziej niezawodne). Poza tym myśle że można być pełnym fanem danej marki ale wiara w to że jakiekolwiek urządzenie jest w 100% bezawaryjne jest niestety wiarą w bajki. Zwłaszcza jesli chodzi o elektronikę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektronika potrafi byc niezawodna ale musi byc zrobiona przez Japonczykow. Lexus np te Auta potrafia i po 15 lat jezdzic bezproblemowo

Najbardziej zawodne sa urzadzenia peryferyjne tzn sensory itp. BMW zawsze mialo slabe punkty (Drallklappen) tak jak i MB (rdza) i tu elektronika jest dobrym przkladem.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie

 

 

 

o przepraszam

 

Legas w teren wogóle się nie nadaje ,

;)

 

Eee tam...i kto tu kogo wyciąga :P ? Zdjęcie z galerii as100p, mam nadzieję, że autor(ka) nie będzie miał(a) nic 'naprzeciw' :rolleyes: ...

 

gallery_11753_258_642804.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie

 

 

 

o przepraszam

 

Legas w teren wogóle się nie nadaje ,

;)

 

Eee tam...i kto tu kogo wyciąga :P ? Zdjęcie z galerii as100p, mam nadzieję, że autor(ka) nie będzie miał(a) nic 'naprzeciw' :rolleyes: ...

 

gallery_11753_258_642804.jpg

 

haha,no prosze :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...