Izotom Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) Napisałem, że "Forek poradzi sobie równie dobrze jak Legaś na równinie". Do głowy mi nie przyszło zmierzyć się z siłą wiatru (aptekarzem nie jestem, a mógłbym zapytać czy chodzi Wam o Legasia kombi też), przepraszam za niedomówienie. Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie - to wtedy chociaż częściowo byście uratowali mi honor. No ale jak chce się kogoś skopać to wykorzystuje się fakty, które są wygodne. Acha, moja wypowiedź miała na celu wykazać, że Forek jest nieco bardziej uniwersalny niż Legaś - biorąc pod uwagę jego mankamenty ze statecznością podczas silnego wiatru czy przejazdu przez most nad cieśniną Sund. Nie chciałem bawić się w porównywanie tych samochód. Edytowane 31 Lipca 2013 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Forczyslaw jest zdecydowanie bardziej uniwersalnym autem tu nie ma zadnych watpliwosci. Ta wrazliwosc na wiatr to trzeba by wyprobowac. Moze gdzies na morzem ma to jakies znaczenie. Pamietam moim poprzednim OBK na Autostradzie kolo Narbon to niezle wozilo. Czy legacy inaczej by sie zachowywal to nie podejrzewam te 5 cm w wysokosci to nie za duza roznica. Jedynie spora wada w Forku poprzedniej generacji to powyzej 160 halas sie robi zdecydowanie wiekszy niz w OBK/Legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) Legas w teren wogóle się nie nadaje ,oczywiście że forys jest autem bardziej uniwersalnym ,bo takimi z założenia mają być suvy.legas to limuzyna z fajnym 4x4 i przeswitem 15 całkiem niezłym w świecie limuzyn. Obydwa są dobre bo to subaru ;-) Pisałem już wcześniej-kwestia wyboru.sam się zastanawiam co będzie następne,i za co :-D Edytowane 31 Lipca 2013 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 31 Lipca 2013 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 o nic nie zmienia bo "znosi" cały samochód. Sztywniejszy zawias pomaga w zakrętach ale z "wiatrem" nie da rady. Osobna kwestia to prześwit, który dokłada swoje. To nie jest do końca tak. "Znoszenie" samochodu de facto polega na działaniu siły bocznej ( tu: wiatr ) w relacji do punktu przyłożenia tej siły ( czyli wobec osi obrotu ). Innymi słowy położenie gemetrycznego środka powierzchni bocznej w relacji do rozstawu osi oraz położenia środka ciężkości jest czynnikiem krytycznym. Samochód wyższy pod wpływem wiatru bardziej się przechyli, lecz niekoniecznie bardziej zboczy z kursu ( aczkolwiek oczywiście wieksza powierzchnia boczna spowoduje wygenerowanie wiekszej siły, ergo prawdopodobieństwo większego wpływu na tor jazdy jest większe ). Przykładem auta nieomal absolutnie odpornego na wiatr boczny ( a do tego wysokiego ) był ... Nissan Serena 2.0. Są tez auta, które w przypadku dizałania wiatru bocznego mają tendencję do skręcania ... "pod wiatr" - np. niektóre Motorhomy z bardzo długim zwisem tylnym ( bo diziałanie wiatru średnio dużo za śrdokiem ciężkości, blisko tylnej osi ). W/g moich obserwacji nowy Forester nie jest bardziej wrażliwy na wiatr boczny od aktualnego OBK. A dla przykładu aktualne Legacy, pomimo wyższej karoserii, jest mniej wrażliwe od poprzedniego modelu ( porównywałem sedany ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Dyskusja zaczęła bardziej pasować do żaglówek, niż do samochodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 To się nazywa wyjasnienie,wielkie dzięki :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Ja swoim skromnym zdaniem śmiem twierdzić, że o wyborze konkretnego modelu auta decydujemy się biorąc pod uwagę to do czego chcemy samochód używać, co daje nam frajdę, a w czym możemy iść świadomie na kompromis. Wybieram Forka bo frajda z jazdy w lekkim terenie (bez wiecznego wysiadania i sprawdzania: przejdzie -nie przejdzie ) to dla mnie priorytet. Z prawami fizyki na dłuższą metę walczyć się nie da, a konstrukcja typu Range Rover to inna półka cenowa (chodzi np o zmianę prześwitu, utwardzanie zawieszenia). Dodatkowe pytanie: czy chcę wydać 130 tys czy pół miliona powinno pomóc w wyborze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) Nie wiedsialem gdzie to wrzucic ale tu chyba moze byc - w ramach docenieniu napedu subaru... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=202016 Nie miesci mi sie w glowie jak mozna zamontowac plastikowa zebatke.... Madox zeby mi te auta z x drive za 50proc ceny dawali to bym nie chcial. I to ma byc konkurencja subaru? W dodatku drozsza.... Please.... Edytowane 31 Lipca 2013 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Są tez auta, które w przypadku dizałania wiatru bocznego mają tendencję do skręcania ... "pod wiatr" - np. niektóre Motorhomy z bardzo długim zwisem tylnym ( bo diziałanie wiatru średnio dużo za śrdokiem ciężkości, blisko tylnej osi ). Ostrzenie bezanem....... jak ktos nie rozumie, niech sie zapyta znajomego zeglarza. Volvo 740 kombi znacznie mniej reagowalo na wiatr w porownaniu do Passata kombi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Nie wiedsialem gdzie to wrzucic ale tu chyba moze byc - w ramach docenieniu napedu subaru... http://www.bmw-klub....p?f=86&t=202016 Nie miesci mi sie w glowie jak mozna zamontowac plastikowa zebatke.... Madox zeby mi te auta z x drive za 50proc ceny dawali to bym nie chcial. I to ma byc konkurencja subaru? W dodatku drozsza.... Please.... Dobrze kombinuję, że ten plastikowy element nie przenosi momentu, tylko steruje dołączaniem napędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) Co by nie robil to sie ludziom wyciera.... Polowa forum bmw (nigdy nie czytywalem) jest o tym, zeby auta tylko po liftingu kupowac tyle maja wad nowo wypuszczone.... Kazdy z modeli.... Proponuje naszym marudom zeby postudiowali to forum - chociazby zeby sie doksztalcic technicznie... Po 30-50 stron maja tematy np, wady x5, czy wady x3... Od razu nabiera sie innego podejscia do awaryjnosci subaru :) O np ten, ale jest duzo wiecej fajnych tematow. Nie pisze tu zeby oczerniac inna marke - ale lubie takie rzeczy czytac zeby byc bardziej swiadomym uzytkownikiem. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=131&t=143517 Edytowane 31 Lipca 2013 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 ale lubie takie rzeczy czytac zeby byc bardziej swiadomym uzytkownikiem. Mamy BMW w rodzinie - X3 my 2012 i faktycznie nie jest wolne od usterek, zwłaszcza jeśli chodzi o gadżety elektroniczne które - jak to elektronika - są zawodne. Mój sposób na tego typu problemiki jest prosty - nie brać tego chłamu i to jeszcze za gruba kase i po sprawie (prostsze = bardziej niezawodne). Poza tym myśle że można być pełnym fanem danej marki ale wiara w to że jakiekolwiek urządzenie jest w 100% bezawaryjne jest niestety wiarą w bajki. Zwłaszcza jesli chodzi o elektronikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) elektronika potrafi byc niezawodna ale musi byc zrobiona przez Japonczykow. Lexus np te Auta potrafia i po 15 lat jezdzic bezproblemowo Najbardziej zawodne sa urzadzenia peryferyjne tzn sensory itp. BMW zawsze mialo slabe punkty (Drallklappen) tak jak i MB (rdza) i tu elektronika jest dobrym przkladem. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 MB (rdza) i tu elektronika jest dobrym przkladem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Nasz Foras ma już 12 000 km na kulane. Do końca września chyba do 20 000 dojedziemy. I co ważne jeździ i nic się nie psuje. I jak jeździ, uulala. Niech żałują Ci co go nie mają. Nawet nie wiedzą ile tracą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 że jakiekolwiek urządzenie jest w 100% 100% racji. Aczkolwiek przez ostatnie 8 lat użytkuje kolejne OBK i nigdy nie przydarzyła mi się jakakolwiek awaria elektroniki..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 A propos, w moim 13 letnim bug'u padły od razu światła mijania i jeden halogen. To tyle jeśli chodzi o elektronikę w tym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie ależ to oczywista oczywistość i przyznaję pełną rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pat Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Czy ktos wie jak wyglada darmowe szkolenie SJS dodawane do XT? Czy jest to jeden dzien czy dwa dni? Wszedlem na strone SJS, ale maja tylko szkolenia dla Subaru diesel i Impreza WRX i STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie o przepraszam Legas w teren wogóle się nie nadaje , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie o przepraszam Legas w teren wogóle się nie nadaje , Eee tam...i kto tu kogo wyciąga ? Zdjęcie z galerii as100p, mam nadzieję, że autor(ka) nie będzie miał(a) nic 'naprzeciw' ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Szkoda że nie przyznaliście mi racji, że Legaś będzie mieć, delikatnie mówiąc, ciężko w terenie o przepraszam Legas w teren wogóle się nie nadaje , Eee tam...i kto tu kogo wyciąga ? Zdjęcie z galerii as100p, mam nadzieję, że autor(ka) nie będzie miał(a) nic 'naprzeciw' ... haha,no prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Przecież to Forek ściąga Legaca z góry, bo się zaklinował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Przecież to Forek ściąga Legaca z góry, bo się zaklinował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się