Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Poprzedni XT

 

2.5T palił o litr mniej czyli ok. 7.5l ? Aż trudno uwierzyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta i jeszcze moze w automacie te 7 litrow :P

Wrx my07 spalal 9 litrow jak gaz wciskalem sila umyslu :P a to ten sam silnik, lzejszy samochod, nizszy itp.

 

Realne spalanie, nie komputerowe trzeba podawac.

W legacy dieslu tez mi 4.4 pokazywalo nie raz... Dream on - realnie wg kalkulatora zawsze powyzej 5 jest.

Ale spalanie 8.5 nawet jezeli jest to wg komputera - czyli obarczone jakims bledem, jest super moim zdaniem.

Auto wysokie, automat, box na dachu.... Super wynik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja zona mowila mi, ze ma spalanie 8.9 z kompa, ale jezdzi spokojnie, bo auto ma dopiero 250 km zrobione. Choc mowila, ze jak postoi w korkach to do 9.3 podskoczy. Ja pewnie tyle nie osiagne nigdy:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos spalania:

trasa Poznań - Piła - Podgaje - Człuchów - Bytów - Lębork - Łeba, 350 km. Jak prowadzi Izka spalanie wynosi 11,6 l/100 km, kiedy ja prowadzę samochód potrzebuje 10,4l/100km. Różnica w czasie przejazdu 20 minut na korzyść Izy. Warunki przejazdu takie same: czyli godzina, dzień tygodnia, itd.

Jeśli chodzi o miasto to różnica jest jeszcze większa: Iza dobija do 14 litrów, ja potrafię zejść poniżej 10.

 

Dlatego ile to auto spala podchodziłbym ostrożnie i ściśle uzależniał od charakteru osoby i tym samym techniki jazdy. Widać, że można jechać nim naprawdę bardzo oszczędnie ale potrafi też pożerać paliwo w znacznych ilościach chociaż nie demonizowałbym tego drugiego faktu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

99% czasu prowadzi moja Żona. Okolice podwarszawy, Piaseczno, czasami Warszawa. Komputer pokazuje cały czas delikatnie poniżej 10l/100km. Dla porównania taki sam setup (99% Żona) w naszym poprzednim Forku 2.0 AT MY08 - nijak sie nie dało poniżej 10l zejść. Cały czas DIT nas zaskakuje in plus, jeżeli chodzi o spalanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to calkiem ładnie wygląda ta konsumpcja w nowym Forku. Ale ja twardo stoję przy wolnym ssaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta i jeszcze moze w automacie te 7 litrow :P

Wrx my07 spalal 9 litrow jak gaz wciskalem sila umyslu :P a to ten sam silnik, lzejszy samochod, nizszy itp.

 

Realne spalanie, nie komputerowe trzeba podawac.

W legacy dieslu tez mi 4.4 pokazywalo nie raz... Dream on - realnie wg kalkulatora zawsze powyzej 5 jest.

Ale spalanie 8.5 nawet jezeli jest to wg komputera - czyli obarczone jakims bledem, jest super moim zdaniem.

Auto wysokie, automat, box na dachu.... Super wynik.

 

W subaru XT z 2006 nie było komputera : )

A takie niskie spalanie faktycznie udało nam się osiągnąć tylko w Norwegii, gdzie przepisy i mandaty wymuszają ekonomiczną jazdę : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja też się pochwalę :yahoo:

 

post-3997-0-43259200-1374524315_thumb.jpg

 

Zrobiłem dopiero niecałe 300km ale wrażenia z jazdy są mega pozytywne, spalanie w trasie (zróżnicowanej) 9,2l.

 

 

Chciałbym zapytać posiadaczy czy planujecie dodatkową wymianę oleju po kilku tys. km (bo nie ma o tym nic w instrukcji) i jaki olej zastosować, żeby najlepiej służył silnikowi (czy np motul 300v nie będzie zbytnią ekstrawagancją ;) )

 

A i jeszcze jedno - czy na te hamulce wejdą felgi 17 na zimę (w instrukcji też nie ma nic na ten temat a naklejka na słupku podaje 2 rozmiary, tylko nie wiem czy to się tyczy wersji XT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przyjdzie identyko srebrny we wrzesniu to Ci powiem czy 17 wejda :) Ale 99 procent, ze tak. Nie spodziewalbym sie tu tarcz jak z porsche cayenne.

 

Olej od zawsze po 1-3tys w nowym aucie wymienialem i jeszcze nigdy zadne z nich mnie nie zawiodlo.

Ja polecam. Szczegolnie, ze ten pierwszy olej (w sumie nie wiadomo jaki) jest zwykle jakis dziwny. W imprezach wg wskaznikow mial nizsze cisnienia i w wrx i sti. Pewnie klasa lepkosciowa nizsza.

 

Co do motula to jak Ci pasuje. Byle bys zachowal klase lepkosciowa ktora zaleca serwis (np do mojego sti mozna bylo lac 30 albo 40, ale 50 juz nie). Ma to znaczenie jezeli chodzi o gwarancje.

Edited by Sebastian.R

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to ja też się pochwalę :yahoo: 20130721_201825.jpg

To ten, który miał być deep cherry i przyjśc razem z moim, a ja dalej czekam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam nawet felgi 16'' wciśniecie. Pod jakieś A/T jak znalazł.

Co do oleju: to można zmienić na inny bez utraty gwarancji? Bo nam serwis powiedział: NIE!

Share this post


Link to post
Share on other sites
na inny

 

Zależy co przez to rozumiesz. Jeżeli inna gęstość to mieli pełne prawo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to ja też się pochwalę :yahoo: 20130721_201825.jpg

To ten, który miał być deep cherry i przyjśc razem z moim, a ja dalej czekam...

 

Ten sam. Niestety potrzebowałem auta na już ale srebrny też jest fajny. Ale może będziesz miał lepszy kurs w sierpniu ;)

 

Co do oleju: to można zmienić na inny bez utraty gwarancji? Bo nam serwis powiedział: NIE!

 

W instrukcji jest napisane, że zalecają 5W30 oraz dopuszczają 5W40, ale przy następnej wymianie ma być zalany 5W30. Do poprzedniego auta lałem 5W30 jak w instrukcji natomiast serwis nie robił mi problemów i zalewał olejem dostarczonym przeze mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do oleju: to można zmienić na inny bez utraty gwarancji? Bo nam serwis powiedział: NIE!

Jeśli olej spełnia wymagania i zalecenia producenta,serwis nie może odmówić jego zalania,ani tym bardziej grozić utratą gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten sam. Niestety potrzebowałem auta na już ale srebrny też jest fajny. Ale może będziesz miał lepszy kurs w sierpniu ;)
wiele na to wskazuje.

ładny ten srebrny, to prawda, gratuluje:)

 

a co do oleju - był taki czas, że samochód z salonu odbierało się na lotosie (rok temu tak miałem w foresterze SBD), po czym serwis sam zalecił zmiane. uzgodniłem jaki i lali inny. nie ma możliwości, aby zmiana oleju na inny niż fabryczny o specyfikacji wymaganej przez producenta powodowała jakiekolwiek perturbacje gwarancyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mozna 30 i 40 lac to bym wybral 40. 0,2l wiekszego spalania na 100 nie ma znaczenia a w STi przy cieplej 5w30 byly duzo nizsze cisnienia. Naprawde widac roznice w gestosci. Imo 40 tez mniej spali od przegladu do przegladu (zakladajac, ze silniki z turbo zawsze troche zjedza oleju szczegolnie te wysilone)

Chyba, ze sie mega spkojnie jezdzi. Ale przy 240km? :)

Edited by Sebastian.R

Share this post


Link to post
Share on other sites
samochód z salonu odbierało się na lotosie (rok temu tak miałem w foresterze SBD),

 

Niby SIP wysyłał beczki Lotos'a do fabryki do Japonii? :D

Po podpisaniu umowy marketingowej ASO dokładało zamiast Castrola dokładało na dolewki 1l Lotosa i tyle. W silniku miałeś całkiem coś innego. Od lat "wyznawcy" wątku olejowego próbują wybadać jaki olej jest wlany na tzw. dotarcie. Dawno tam nie zaglądałem więc może już wiedzą.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
W silniku miałeś całkiem coś innego.
zapewne masz racje, tak czy inaczej, nie wglebiajac sie w miske olejowa i analizy co w niej fabrycznie jest, specyfikacja oleju musi byc zachowana i to wystarczy do utrzymania gwarancji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przemekka - gratki !

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to ja też się pochwalę
Gratki Kolego, :) ; Kolor też pasuje, jeden z tych które biorę pod uwagę B)

 

@@Woszkowaty, Pozdrawiam, jak tam wakacyjne wojaże nowym Forkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Edited by Sebastian.R

Share this post


Link to post
Share on other sites

No. Pierwszy bak wypalony. Głównie trasa 50/50 autostrada/zwykłe drogi. Komputer pokazał średnie 10l a wg dystrybutora 10, 2l/100 km. Jazda bez szaleństw, ale czasy przejazdów jak poprzednim autem w dieslu. Dwie obserwacje do tej pory: w terenie zabudowanym trzeba patrzeć na prędkościomierz bo nie czuć prędkości, poza tym fotel jest wygodny i nie brakuje mi podparcia lędźwiowego natomiast trzymanie boczne w ostrych zakrętach jest realizowane głównie przez ręce na kierownicy ;-)

Ogólnie auto bajka :-)

Edited by przemekka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!Na razie powiem ( a właściwie napiszę :) ) jedno - jestem NOWYM , ZACHWYCONYM POSIADACZEM NOWEGO FORKA XT! Poprzednie moje auta to były diesle - w końcu klekot zaczął mi przeszkadzać i przesiadłem się na benzynkę!!! Forek to był świetny wybór! Spalanie jest baaaardzo różne i zależne od mojego nastroju :D . Raz komp pokazał 7,7 ,raz 14,5 - nawet mi to nie przeszkadza.Wybór tego silnika był całkowicie świadomy i liczyłem się z takimi wynikami.Wkrótce napiszę więcej spostrzeżeń.Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Woszkowaty, Pozdrawiam, jak tam wakacyjne wojaże nowym Forkiem?

W najbliższym czasie wybieram się w okolice Kłodzka - skalny labirynt "Błędne Skały" i może czasowo uda się też zaliczyć Szczeliniec. Myślę, że będzie okazja troche pojedzić w lekkim terenie. Za dwa tygodnie Warmia i Mazury -okolice Olsztyna. Dopiero co wrócilismy z wczasów samolotowych, także wojaży wakacyjnych jak na lekarstwo B)

A póki co - na liczniku 4k km i wszystko działa. Jedynie co zrobiłem - podkręciłem lekko ksenony w góre - wg mnie fabryka ustawiła za nisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie już ponad 10 tys km. Autko śmiga aż miło. Jak siedzenie nie trzyma na boki to trzeba wolniej wchodzić w zakręty ;) Ja mam tą samą kontuzję kolana co w poprzednim Forku 2.0D: podpieram się kolanem o uchwyt na drzwiach. Po którejś dwójce w SJS nie mogłem chodzić :biglol: Ledwo wysiadłem z samochodu. Przez tydzień zastanawiałem się od czego mi się TO zrobiło w kolanie :rolleyes:

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...