Jump to content

Impreza Gc roznice pomiedzy gt a wolnossacym


Kondziowski
 Share

Recommended Posts

Buda w sumie jest wspólna jeśli zdjąć zderzaki i maskę  ;) Dwutłoczek w starych egzemplarzach? Przycisk "bright"? To chyba wszystkie podobieństwa.

Było masę razy. 

Link to comment
Share on other sites

różnica między tym z turbo a tym bez turbo jest taka ,że ten z turbo ma turbo a ten bez turbo, turbo nie ma :D:D mam nadzieję że pomogłem :D   co złego to nie ja :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak poważnie bo koledzy powyżej troszkę poszli w temacie :)

różnic niestety jest od groma...najłatwiej napisać iż takie same są w zasadzie tylko budy czy elementy wyposażenia wnętrza- reszta jest inna :)

Oczywiście prócz silnika i skrzyni a także napędów...różnice są w zawieszeniu- hamulcach...Dużo by opisywać..Może dla ułatwienia napisz- dlaczego/ skąd to pytanie...Chcesz swapować/łączyć jedno z drugim itp?

To by wiele pomogło :D

Bo wypisywanie róznic jest praktycznie nie mozliwe :)

Wszystko jednak się da...ponieważ uzbroić ssaka w graty z turbo oczywiscie można- wszystko pasuje naprzemiennie...po prostu turbo ma wszelakie graty wzmocnione/ adekwatne do mocy...co nie zmienia faktu, ze w ssaku można zamontować np heble/ zawieszenie itp. elementy z wersji turbo :)

Czekamy więc na rozwinięcie myśli....Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No to tutaj napiszę za pewne tak jak wszyscy...nie opłaca sie...przekladanie gratow z turbo do ssaka owszem- da sie bez problemow ale to jest kupa roboty..z przewagą kupy....niestety...bo chyba o tym mowa? Uturbiac ssaka tez sie da...baa....jest nawet taki temat na "drugim" forum ale...po co? Po co wywazac otwartw już drzwi...

 

Jesli juz masz zdrowego ssaka oraz dawce w postaci turbo..ocrom czasu i zapału to przyklasne i 3mam kciuki...jesli jednak taki plan póki co masz tylko w głowie...to odpuśc- dozbieraj kase i kup...zdrowe turbo;)

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś w ogóle nie posiada ssaka to trochę dziwne posunięcie żeby celowo kupić ssaka i włożyć graty z turbo. Chyba że ktoś już posiada dobrą i zdrową budę ssaka to już prędze bym widział opcję zakładania gratów z turbo do ssaka. 

Link to comment
Share on other sites

Jestem w stanie sobie wyobrazić złożenie jednego z dwóch.

GT ze zdrową budą to jak na lekarstwo. I to już nie mówię tylko o bezwypadkowej przeszłości, ale nawet jeśli miało stłuczkę, to jakość napraw jest różna, a potem zgnilizna atakuje.

Mechanicznie zadbaną GT znaleźć jest stosunkowo prosto.

Zdrowa buda w wolnossaku jest dużo łatwiejsza do znalezienia. I nie jest droga.

 

Niemniej pracy w przekładaniu wszystkiego jest niemało.

Link to comment
Share on other sites

 

 

zastanawiam sie nad zakupem wersji bez turbo i uzbroic ja wlasnie w  turbinke.

 

No to już możesz przestać się zastanawiać ;)

 

Samej turbinki nie dołożysz, a i ogólna zabawa nie ma sensu żadnego.

Przeszczepić "turbo" do ssaka można, ale też sens jest dyskusyjny.

Link to comment
Share on other sites

Gwoli sprawiedliwości @@ryjeks - auta z "soft turbo" jeździły i jeżdżą w PL (i nie tylko) i pewnie jeździć będą. Na kresce więcej ku temu info, ale generalnie z tego co pisali to koszt pomiędzy 1,5 a 3k zł za części i sporo roboty. 

 

Niemniej co do braku sensu też się nie zgodzę - przy zrobieniu  115km wolnego ssaka na około 150-180km nie potrzeba ani lepszych hebli, ani skrzyni, ani zawiasu, żeby móc żwawiej wyprzedzić.

Inna sprawa, że to zawsze będzie jakiś tam cudak/ulep a nie oryginał, który można już znaleźć w sensownych pieniądzach. Co innego, gdy ma się zdrowego NA, trochę części w zapasie, wiedzy i czasu, Wtedy nie widzę żadnych problemów.

 

..ale i z kolejnej strony na to można patrzeć: po co modzić NAz niepewnym wynikiem, jak za koszt kupna zdrowego NA i gratów do uturbienia można już kupić maszynki, które będą seryjne GTki z rolki łykać? :)

Edited by Avic
Link to comment
Share on other sites

Po troche racja co piszecie ,ale jest 1 problem w tym kraju dostac GT naprawde w super stanie za jakies mozliwe pieniadze graniczy z cudem :P a wiem co mowie bo naprawde sie naszukalem,dlatego tez rzezbie jak sie da bo bude mam w stanie doskonalym,a najprosciej do n/A wsadzic serducho i elektryke z GT i bedzie ciacia tylko to musi zrobic ktos kto ma o tym pojecie ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisaliście...Można uturbiać zestawem "soft turbo" czyli o niskim ciśnieniu doładowania i celować w moc +40KM...Czy coś jednak z mechaniki nie klęknie po drodze to loteria....Mimo wszystko się da...i tak jak napisano powyżej- na forum "z kreską" już ktoś przetarł ten szlak montując w legacy EJ18 turbinkę :)

 

Druga opcja to przekładanie w na prawdę zdrową budę gratów z GT'ka...Dużo roboty ale oczywiscie wykonalna...A i szansa na znalezienie nie zjedzonej i nie zniszczonej budy- łatwiejsza :)

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze pytanie jak zdrową masz budę ?

Jeśli zdrową to możesz się zastanawiać nad czymkolwiek w kierunku takiej zmiany .

 

Jeśli bierze ruda pozostań przy  wolnossaku , wstaw kolektor z legacy i jeździj aż się rozleci i odkładaj na coś ze ślimakiem .

 

Jeśli chcesz i masz zdrową budę kup WRX z fajerą po prawej. Z wolnossaka wywal wszystko do gołej blachy i przełóż wszystko z Angola. I tak prędzej czy później się coś wysra to zrobisz remont silnika albo wstawisz nowy.

Pamiętaj, że przy przekładce zawsze coś wyjdzie, część gratów masz, pedalnice dokupisz i będzie git :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam wszystkich, odświerzę temat.

Niestety rozbiłem swojego gt-ka.

Buda nie nadaje się do naprawy ale reszta w bardzo dobrym stanie, szczególnie silnik. Strasznie mi szkoda autka, chciałbym go naprawić. I tu pytanie: gdybym kupił np wersję wolnossącą 1.8 litra. Czy pasowały by mocowania zawieszenia, silnika itp.

Czy są jakieś różnice w karoseri między wolnossącym a gt utrudniające przekładkę?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...