kraszana Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Panowie sprawa jest ciekawa a ja laik :-( Poprzedni właściciel zostawił mi letnie felgi z oponami 225/40 ZR 18. Niestety przy minimalnym obciążeniu trą o tylne nadkola :-( (Mysle ze chciał zrobic z subaraka porshe :-). Jakie opony polecacie aby to nieźle wszystko wyglądało no i wspołgrało z nadkolami. Dzieki z góry za odp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 To raczej nie kwesia opon a samych felg i źle dobranego ET. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Dzieki W takim razie jutro zmierze ET i poprosze was jesli to oczywiscie mozliwe o pomoc w dobraniu opon. Nie chcialbym kupowac nowych felg stad te prosba Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamosDK Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 et powinno być z tyłu na ramionach felgi a przede wszystkim podaj szerokość felgi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Wymiana opon nic nie da, musisz niestety zmienić felgi... Podaj ET, jeżeli obciera, musi być mocno przesadzone. W tym modelu seryjnie przy 7,5" felgach było ET53, spokojnie wchodzi przy 8" feldze ET48. Nie wiem na ile można sobie pozwolić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamosDK Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Czemu zaraz zmieniać koła?Miałem 18 przy 8j z et35 przy oponie 215 na serii zawisie wszystko grało co prawda przy obniżeniu tarło o ranty ale rolowanie wszystko zgarło i nic nie tarło.A z tego co wynika to trze o ranty bo to niemozliwe zeby tarło o nadkola chyba ze właściciel wozi na pace pół tony Edited June 24, 2014 by kamosDK Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Co masz na mysli KamosDK piszac rolowanie wszystko zgralo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Czemu zaraz zmieniać koła?Miałem 18 przy 8j z et35 przy oponie 215 na serii zawisie wszystko grało co prawda przy obniżeniu tarło o ranty ale rolowanie wszystko zgarło i nic nie tarło. Bo jak sam zauważyłeś zmniejszenie opony nawet o 10mm niewiele da, bo i tak przy większym dobiciu będzie obcierać. Można pogrzebać z zawieszeniem, ale jak dla mnie optymalne dobranie felgi jest kluczowe. Ale co kto woli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamosDK Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) A może ma zbyt dużą oponę jak na szerokość felgi... et jest kluczowe ale jednak nie najwazniejsze bo nawet wejdzie węższa felga z małym et. Edited June 24, 2014 by kamosDK Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Wlasnie nie ma jasnosci u mnie co do ET wiec chyba za wczesnie wnioskowac ze wina lezy po stronie odsadzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamosDK Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Dokładnie nie ma co w ciemno wróżyć.Zobacz parametry felgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Tak zrobię. Jutro dam znać. Dzieki Witam ponownie Zalaczam ponizej zdjecia. Z tego co odczytalem to felgi maja 8 cali i ET 35. Byc moze sie myle wiec prosze jednak o porade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Z tego co odczytalem to felgi maja 8 cali i ET 35 Tak wynika ze zdjeć. Taki zestaw nawet z oponą 215 nie ma szans działac bez przycierek. Czy te felgi maja pęknięcia - bo tak wygląda to na zdjeciach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Może dystanse pomogą ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamosDK Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 (edited) Dystanse montujesz po to zeby koło zbliżyło sie do obrysu auta,czyli jak załozysz dystans to katygorycznie pogorszysz sytuacje jak mowiłem u mnie na takich samych parametrach 18 8j et35 z opona 215 na serii zawisie nic nie tarło przy dość mocnym obniżeniu tarło o rant i pomogło rolowanie. Edited June 25, 2014 by kamosDK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Czyli niestety felgi out albo poszerzanie błotników. Ktoś przesadził z tjuningiem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted June 26, 2014 Author Share Posted June 26, 2014 Mam drugie felgi na których są zimówki ktore nie trą i chyba na razie pozostanę przy nich choć nie wiem jakie tam jest ET ale to do sprawdzenia. W takim razie dziękuje a te felgi z ET 35 , 8 cali wrzucam na alledrogo. Dzieki panowie i życzę szerokich dróg :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Wracam do was ponownie Sprawdzilem felgi na ktorych to mam zimowe opony i ... niespodzianka Nie moge znalezc E.T. Z tego co widze to sa oryginalne od subaru ale jakie E.T. Znam rozmiar opony zimowej ktora jest na felgach lecz letnie chcialbym zalozyc troszke szersze dla lepszego wygladu i nie tylko. Jakie byscie polecili ? Nizej wrzucam kilka fotek , niestety malo widoczne numery Moze ktos z was rozszyfruje co to za E.T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 ET55. Przedostatnia fotka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Super , dzieki Teraz pytanko: jaka w miare szeroka opone moge na te felge wlozyc tak aby nie tarla ? Czy 225/40/ zr17 wejdzie ? Dodam ze mam do tych felg zalozone dystanse. lub ostatecznie 215/40 zr 17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 225 wejdzie, ale masz felgę szerokości 7", więc będzie trochę balon. Do opony 225 najlepiej 7,5" lub 8". Do Twoich proponowałbym coś węższego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thearchitect Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 a jeśli chodzi o profil to czemu 40? W 45 jest chyba większy wybór opon, a w 17 lepiej wypełni nadkole ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-mil Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Robię przymiarkę do zimowego kompletu. Co polecicie na sezon 2014/2015? Mój spec poleca NOKIAN. Myślałem też o DUNLOPACH. Może jakieś opinie o tych dwóch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 @@K-mil, który Nokian ? Który Dunlop ? Bo jest ich kilka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-mil Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Dunlop Winter Sport 4D i Nokian WR D3 Dla porównania brałem też pod uwagę Continental TS850 / Good Year Ultra Grip 9 ale co przeczytam jakiś est to wygrywa inna = chyba w zależności od tego kto płacił. Rozmiar 215/45/17 Jazda więcej po mokrym asfalcie niż po śniegu - ale wiadomo jak u nas bywa z odśnieżaniem. Czasami jakieś boczne dróżki po białym dla przyjemności też przejadę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now