sc00by Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 witam wszystkich dzisiaj pół dnia spędziłem przy czyszczeniu przepustnicy (nie wymontowywałem jej ponieważ w środku wszystko błyszczy) sprayem do przepustnic Shell bo było sporo nalotu, ponadto wyczyściłem tym samym sprayem czujnik wolnych obrotów oraz MAF sensor sprayem na bazie alkoholu żeby wyparował a było mega zabrudzony. Po złożeniu wszystkiego do kupy (dodam że zapodałem nową uszczelkę pod czujnik obrotów ) zrobiłem test i co było lepiej to fakt że silnik był jak by bardziej dynamiczny. Jednak problem jak był a więc kiedy jechałem np na 3 czy 4 biegu powiedzmy 40-50MPH i mając wrzucony bieg zwolniłem do powiedzmy 20-15 MPH przed światłami, wciskam sprzęgło daję na luz i wtedy obroty w jednej chwili dobijają do zera co często skutkuje zgaszeniem silnika co przekłada się na brak sterowania w aucie... dzieje się tak też kiedy jadę powoli w korku no biegu 2 powiedzmy 10MPH i kiedy nagle muszę przyhamować aby auto nie zgasło wciskam sprzęgło i obroty z 1500-2000 lecą do zero i znów odbijają wskakując na 600-800. wyczytałem że mogą być jakieś nieszczelności w dolocie za filtrem powietrza... dodam że błędów żadnych nie ma w ECU. Nie wiem co jeszcze sam mogę sprawdzić bo pewnie jest to jakaś mechaniczna usterka nie elektryka. ale nie wiem co by tu jeszcze samemu sprawdzić, czy czujnik biegu jałowego może powodować takie problemy ? czy ECU by to wychwyciło ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 witaj,,,,,ale tych czujników troche jest i wymienianie na pałe to raczej słaby pomysł,choc akurat czujnik biegu jałowego to nie majatek ciekawy jestem co go boli Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Nie po to masz gniazdo diagnostyczne żeby na ślepo wymieniać elementy. Zrób porządną diagnostykę z kimś kto ma o tym pojęcie. Jestem pewny, że poznasz wtedy co dolega Twojemu autu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 A może masz blow offa? Sprawdź czy się nie podwiesił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 No jak nie wyskakuje bład,to moze byc kłopot,ale mysle ze cierpliwy fachowiec od subaru znajdzie przyczyne Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted June 27, 2014 Author Share Posted June 27, 2014 Dzisiaj podłączyłem sobie pod bluetooth na tablecie program Torqe Pro, jest tam taki wskaźnik jak Vaccum ? nie wiem czy to jest to co mnie interesuje ale na wolnych obrotach wartość waha się około 17-22 a kiedy jadę i wciskam gaz wartość ta maleje do zera kiedy obroty się zwiększają, nie wiem czy to tak powinno być... ? tak czy siak w jest to zapewne nieszczelność i na weekendzie muszę jej skrupulatnie poszukać, a przy okazji jaki jest wąż doprowadzający powietrze do turbo, czyli jaka średnica i czy to jakiś specjalny ? bo czytałem na forach w USA że popękane węże od turbo są dość częste , poza tym znalazłem kilka bardzo luźnych połączeń gdzie mogę jednym palcem ściągnąć wężyk ze złączki, zastanawia mnie też jeden element chyba zawór odpowietrzający (foto poniżej) wężyki do niego dochodzące prawie same z niego spadają a poza tym na białej złączce są ślady oleju , czy to normalne ? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 witaj tez jestem ciekaw co to szfankuje bo u mnie tez jest podobnie tylko ze nie gasnie ale spadaja tak do 200 i sie podnosza do 600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted July 1, 2014 Share Posted July 1, 2014 Rozumiem, że elpegie nie ma? Luzy ktoś kontrolował? Po wielu bojach, sporej ilości wydanej gotówki na wymiany różnych, niepotrzebnych części polecam Ci jechać do kogoś kto potrafi to ocenić Nie ma żadnej zależności przygasania od temperatury silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted July 19, 2014 Author Share Posted July 19, 2014 (edited) odświeżę temat... a więc dzisiaj byłem w serwisie subaru (angielskie aso) powiedzieli że nie są w stanie wykonać testu na szczelność , jedyne co to podpieli pod komputer co sam sobie mogę zrobić. więc nie zrobili nic. pojechałem do gościa prywatnie którego mi tam ktoś polecił z forum uk. podjął się testu na szczelność ale jakoś to dziwnie robił ponieważ tak naprawdę odłączał wszystkie wężyki z intake pipe czyli z rury dolotowej zaślepił je silikonowymi nasatkami oprócz dolotu do turbiny, zapodał na wlot nasadkę ze wskaźnikiem ciśnienia i zaczął pompować do 5PSI, ciśnienie w sumie się utrzymywało więc defacto jak stwierdził nie ma wycieku, ale nie ma go według mnie bo wszelkie wyjścia z dolotu zostały zaślepione więc powietrze nie miało gdzie uciekać oprucz turbiny... i teraz nie wiem co mam o tym myśleć... Edited July 19, 2014 by sc00by Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now