Limak82 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Witam. Przymierzam się do zakupu Subaraka z automatyczną skrzynią biegów. Polecacie czy odradzacie? Czy są awaryjne? Z góry wielkie dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 To moje drugie z automatem W sumie przejechane 200 tys km Nigdy nic więc ja polecam Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 A z ktora skrzynia? Bo 4EAT to szalu nie ma Podobnoz pancerna (na co licze) ale troche malo tych biegow i ogolnie "lekko" muli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 @@piwozniak, dobrze liczysz ale faktycznie okropny muł w porównaniu do 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonskik69 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Ja również mam pozytywne doświadczenia, 4EAT jak koledzy napisali konstrukcja wolna ale pancerna , u mnie w 2 autach przejechane w sumie ok. 60-70 kkm, Legacy MY95 i MY99, w tym starszym jedyna awaria to sparciały jeden z wężyków wypuścił sporo ATF-u, okazało się że musiałem dolać ponad 3 litry ! Podejrzewam że niejedna nowocześniejsza skrzynia przy takim niedoborze powiedziałaby papa, a tu - dolałem i dalej hulała jak zła. W MY99 miałem problem z dużym opóźnieniem załączenia trybu D, również brane były pod uwagę czarne scenariusze (remont skrzyni), a pomogła wymiana ATF-u na porządny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilmark Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 4EAT nie do zajechania , praktycznie bezobsługowa... przypadki padania trafiają się na forum sporadycznie. Faktycznie mulasta i głośna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 @szamot - wiem wiem, Ty niezmordowany fanie H6 @Vilmark - glosna? bo przy wiekszych obrotach to slysze tylko "ryk" silnika mowisz ze czescia tego wycia jest wycie skrzyni? , a niech sobie wyje, jedynie co jest irytujace to te jej: "acha piwozniak chce zredukowac... piwozniaku na pewno chcesz? tak a jednak na pewno to dobrze, pomysle o tym... niech bedzie, prosze.. *PYK*, no masz, o co juz nie potrzeba? a to przepraszam, pomysle nad zmiana na wyzszy zatem..." Ogolnie daje rade, ja ciagle z gory na dol jezdze i pod gore wiec troche mieli, na szczescie "S" utrzymuje ja bardziej w ryzach. Nie jest zle, a jak ma sie nie psuc to nawet dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 @szamot - wiem wiem, Ty niezmordowany fanie H6 to mnie rozgryzłeś , na szczescie "S" utrzymuje ja bardziej w ryzach. #S to dopiero daja szczęście Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limak82 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Czworke polecacie a piatka. Jak wygladaja koszta zwiazane z ewentualna naprawa. Pytam bo kumpel w swojej Hondzie Oddysey za naprawe dal 15 tysia - tak przynajmniej mowi. I jeszcze jedno: czy przy predkosciach autostradowych da sie rozmawiac, jaka jest predkosc obrotowa silnika. Mowimy tutaj o 2 lub 2,5 na. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Czworke polecacie a piatka. ?? W sensie czy piatka jest godna polecenia? Jasne ale jezeli interesuje Cie silnik 2.0 lub 2.5 NA to jestes skazany na 4EAT 5EAT masz np w H6 i jak najbardziej godna jest polecenia (zapytaj szamota a zaraz Ci wysmaruje rozprawke na ten temat ) Ogolnie H6 + 5EAT jest bardzo godny polecenia. Osobiscie gdybym mial jezdzic tylko na benzynie nawet bym sie nie zastanawial tylko kupil H6. Sa lekkie "obawy" zwiazane z uzytkowaniem auta na LPG. Ale to juz mysle kwestia indywidualnej oceny za i przeciw. Co do Twoich pytan: Kwestia ewentualnej naprawy, mysle ze nikto CI nie powie, bo zalezy co sie zepsuje. Ale ogolnie opinia panuje ze skrzynie sa niezawodne i raczej nie powiniennes miec problemu. Przy predkosciach autostradowych da sie rozmawiac - pewnie zalezy tez co masz na mysli predkosc autostradowa bo ja np posiadajac 2.5NA to chyba 170 nie przekraczalem bo juz mu ciezko troche. Nawet nie pamietam jakie sa predkosci obrotowe, ale jak najbardziej wygodnie sie jedzie, wszystko ok. Mysle ze ciezko Ci bedzie tak teoretycznie podjac decyzje, przejedz sie to rozjasni Ci sie zdecydowanie. Edited June 24, 2014 by piwozniak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limak82 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Troszeczke H6 za duzo pali. W Forku z 2009 montowana jest 4 at? Czyzby czas dla Subaru sie zatrzymal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Miałem Forka 2.5 NA z automatem 4EAT, a teraz 2.5XT z manualem - prędkości obrotowe na ostatnim biegu są bardzo podobne jeśli nie identyczne... Pierwszym Forkiem maiłem okazję pojeździć w lekkim terenie i automat z tym silnikiem sprawował się rewelacyjnie. Automat ma tez trochę inaczej rozwiązaną kwestię przekazywania momentu na tylną oś (nie ma wiskozy, a sprzęgło wielopłytkowe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Czworke polecacie a piatka. Jak wygladaja koszta zwiazane z ewentualna naprawa. Pytam bo kumpel w swojej Hondzie Oddysey za naprawe dal 15 tysia - tak przynajmniej mowi. I jeszcze jedno: czy przy predkosciach autostradowych da sie rozmawiac, jaka jest predkosc obrotowa silnika. Mowimy tutaj o 2 lub 2,5 na. 140-150km/h (nie pamiętam dokładnie) to ok 3500 RPM w 2.5 N/A (Impreza 4eat). Link to comment Share on other sites More sharing options...
lookita Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Mam 4 EAT,wolna,przejezdzila 100 000 km na tym samym oleju,zero objawow ubocznych,po wymianie dziala jak trzeba.Mam,nie narzekam,nastepny tez bym chcial miec AT w kolejnym aucie,po tym oczywiscie,ktore mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Troszeczke H6 za duzo pali. W Forku z 2009 montowana jest 4 at? Czyzby czas dla Subaru sie zatrzymal? Roznica miedzy 2.5 a 3.0 w spalaniu jest dosyc mala a roznica w silnikach naprawde duza. Wydaje mi sie ze w 09 zarowno w 2.0 jak i 2.5 sa 4EAT Czas sie zatrzymal na jakis czas teraz juz ruszyl Edited June 24, 2014 by piwozniak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limak82 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Roznica w spalaniu pomiedzy 2,5 a 3 jest mala chyba tylko w trasie bo w miescie to moim zdaniem przepasc. Fakt teraz jest lineartronic. Jezdzilem i mi sie podoba Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 a faktycznie, w miescie moze byc gorzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Roznica miedzy 2.5 a 3.0 w spalaniu jest dosyc mala a roznica w silnikach naprawde duza. To prawda Roznica w spalaniu pomiedzy 2,5 a 3 jest mala chyba tylko w trasie bo w miescie to moim zdaniem przepasc. Nie wiem skąd takie zdanie u Ciebie Z mojego doświadczenia wiem że ta przepaść ma około 1-2 litry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limak82 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 H6 w miescie okolo 16l, a 2,5 n/a 12. Prawda? A 4 litry to juz sporo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakkz Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Pomijając definicję jazdy w mieście, płynności ruchu regulowanego światłami, stopnia zakorkowania itd., to 2,5 n/a bez szaleństw w mieście pociągnie spokojnie 14 litrów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limak82 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Zalezy od stylu jazdy chyba. Ja sie lubuje w ekodrajwingu Wnioskuje z postow ze w automat mozna smialo wchodzic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lookita Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Polecam bezwzglednie.U mnie Legacy 2.0 pali 12.5 latem po miescie,13.5 zima,w trasie caly rok 9-10,z predkosciami typowymi...W trasie nad morze,4 rowery na dachu,tempomat na 120 km/h,spalil mi przy pelnym bagu i 4 osobach 11/100....Wygoda,spokoj,jak dla mnie,nowicjusza jesli chodzi o AT,rewelacja w korkach,brak staczania sie spod gorki,odciazenie lewej nogi...Polecam i ciesze sie ze swojej skrzyneczki.... Wysłane z mojego KM1060 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 H6 w miescie okolo 16l, a 2,5 n/a 12. Prawda? Jeżeli pytasz mnie to FAŁSZ w tzw. mieście 2,5-ok.14 3.0-15/16 ale żeby było zabawniej na trasie 3.0 wg mnie pali mniej skoro średnia wychodzi mi taka sama A i jeszcze jedno Wszystkie dane jakie podaję dotyczy LPG Wnioskuje z postow ze w automat mozna smialo wchodzic. Słuszny wniosek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limak82 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 A jak H6 znosi Lpg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piwozniak Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 No i sie zaczyna .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now