peyto Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Witam. Zastanawiam się nad zakupem drugiego autka. Obecnie jeżdżę golfikiem 4 z 2001 roku w kombi, nie mogę narzekać. Jednak od września żona będzie musiał sama dojeżdżać do pracy, więc myślimy aby ona "wprawiała się" golfem, a dla mnie i jednocześnie dla całej rodziny kupić coś nieco młodszego i większego. Ze względu na moje zamiłowanie do lekkich bezdroży, ciekawego wyglądu aut typu "podniesione kombi" i regularnych spotkań z krawężnikami, outback wydaje mi się fajną propozycją. Kusi stały napęd 4x4. Patrzyłem też na audi allroad oraz volvo xc70. Wszystkie w dieselu. Auta potrzebuję na użytkowanie w mieście i podróże wakacyjne po Europie, np Chorwacja, Włochy...zarówno latem nad morze jak i przez cały rok w góry. Rodzina na razie 3-osobowa, sporo bagaży, narty, rowery. Czy warto kupić outbacka III, czy lepiej dołożyć te kilkadziesiąt tysięcy (co za szybko nie nastąpi) i szarpać się na IV? Przebiegi rzędu 200 tys trochę mnie przerażają. Może niepotrzebnie? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 outbacka III Ładniejszy. Może niepotrzebnie? Benzynę ? Niepotrzebnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peyto Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 nie, nie benzynę. chcę diesela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 W takim razie poczytaj forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 W takim razie poczytaj forum. ....i mamy kolejnego właściciela skody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Jeżeli diesla to tylko IV gen. 6MT zaoszczędzi sporo nerwów w użytkowaniu sprzęgła. Do tego nie słyszałem o pękniętym wale w rocznikach 2010+ mimo, że znam kilka modeli z nalotami >120kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subydu Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Jeżeli diesla to tylko IV gen. 6MT zaoszczędzi sporo nerwów w użytkowaniu sprzęgła. Do tego nie słyszałem o pękniętym wale w rocznikach 2010+ mimo, że znam kilka modeli z nalotami >120kkm. Poczekaj, poczekaj..... Jeszcze chwilę!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 1. Subaru diesel wiadomo jaki jest... 2. 2.5 tdi w Audi tez szalu nie robi pod wzgledem trwalosci. 3. Diesel w Volvo moze byc tylko, ze tam nie masz stalego napedu. Najbezpieczniejsza opcja 2.5 benzyna z gazem w Outbacku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Jeżeli diesla to tylko IV gen. 6MT zaoszczędzi sporo nerwów w użytkowaniu sprzęgła. Do tego nie słyszałem o pękniętym wale w rocznikach 2010+ mimo, że znam kilka modeli z nalotami >120kkm. Poczekaj, poczekaj..... Jeszcze chwilę!!! Masz jakieś konkretne podstawy do sugerowania jakichś awarii? Czy tylko opinie zasłyszane na forum? 1. Subaru diesel wiadomo jaki jest... 2. 2.5 tdi w Audi tez szalu nie robi pod wzgledem trwalosci. 3. Diesel w Volvo moze byc tylko, ze tam nie masz stalego napedu. Najbezpieczniejsza opcja 2.5 benzyna z gazem w Outbacku. Tylko że 2,5 litra na LPG się nie odpycha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) 1. Subaru diesel wiadomo jaki jest... 2. 2.5 tdi w Audi tez szalu nie robi pod wzgledem trwalosci. 3. Diesel w Volvo moze byc tylko, ze tam nie masz stalego napedu. Najbezpieczniejsza opcja 2.5 benzyna z gazem w Outbacku. Tylko że 2,5 litra na LPG się nie odpycha. 2.5 165km 0-100 9.8s 2.0 diesel 0-100 9.2s Wolalbym poswiecic te 0.6s do 100 w zamian ze bezawaryjna prace. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez iron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Przed kupnem swojej świni jeździłem na testach obiema wersjami. W odczuciu dzieli je przepaść, szczególnie przyspieszenie 0-60 i 80-120. 0-100 byłoby szybciej gdyby nie konieczność zmiany biegu ok. 85-90km/h. Nie radzę sugerować się liczbami z tabelek, lepiej się przejechać. A co do awaryjności, jak pisałem wyżej, nie słyszałem nigdy o dieslu z 6mt z padniętym wałem. U mnie mija trzeci rok i ponad 70kkm bezawaryjnej pracy. A znam dwa przypadki z przelotami powyżej 120kkm bez awarii. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez ESP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Audi Allroad ma to pneumatyczne zawieszenie ,które po ok.200 tys pada a ceny sa bardzo nieciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 A znam dwa przypadki z przelotami powyżej 120kkm bez awarii. Sukces U mnie do tej pory (237 kkm) jedyna "awaria" to przepalona żarówka tylnych świateł pozycyjnych i zatarta pompka spryskiwacza reflektorów. Silnik jako część eksploatacyjna został wymieniony po 192 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 sjak, zapomniałeś dopisać, że masz 5mt? Ja pisze o silnikach sprzęgniętych z 6mt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 A to wał strzela, bo zapomnieli włożyć jednego biegu? Akurat na zestopniowanie skrzyni nigdy nie narzekałem, a sprzęgło wymieniłem dopiero przy wymianie silnika Ogólnie chodzi mi o to, że podniecamy się przebiegami po ok 100 kkm, a dla wielu osób to niewiele ponad rok jazdy. Osobiście wymieniam samochodzy co ok 4 lata, kiedy mają po 300 - 400 kkm przebiegu i takie 120 tys traktuję jako świeżo co dotarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Podobno coś pogrzebali i poprawili. ;-) Może ta teoria ma coś w sobie bo silnik jest mniej narażony na szkodliwe zakresy obrotów. Ktoś pisał, że poprawione silniki można poznac po którymś znaku w VIN. Dziwi mnie tylko, że w forkach dalej montują 5mt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Może ta teoria ma coś w sobie bo silnik jest mniej narażony na szkodliwe zakresy obrotów. A to o tym decyduje skrzynia? Nie kierowca? Kurczę, mam za sobą prawie 3Mkm (w tym trochę w WSMP) i nigdy nie miałem z tym problemu, także dla mnie ta teoria jest nieco naciągana. Dopóki FHI nie uwiarygodni rozwiązania problemu, dla mnie ten silnik jest loterią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Jeśli mowa o lekkich bezdrożach to Volvo spokojnie da radę. Do tego dobry diesel 5cio cylindrowy 185KM. Tylko jak Volvo to manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się