Jump to content
bzikus7

Legacy IV hak holowniczy

Recommended Posts

Witam kolegów szykuje się do montażu haka holowniczego czy jest w legacy jakąś kostką do montażu haka czy trzeba wpinać się w wiązki świateł?

A i jeszcze jedno ile maksymalnie legacy może ciągnąć z hamulcem a ile bez?

Są haki do 2000 kg ale czy tyle można?

Edited by bzikus7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest przygotowane gniazdo pod wiązkę do zasilania haczyka. Nie pamiętam, z której strony bagaznika (chyba lewa strona), ale po demontażu boczka bagażnika jest do odłowienia (z tego co pamietam u mnie był dopięta od wewnatrz do karoserii). Miałem oryginalną wiązkę 11 pinową, montaż na zasadzie p&p razem z wiązką odpinającą swiatło przeciwmgielne po podpięciu wtyczki do gniazda haka.

Masy całkowite przyczep masz podane w dowodzie, u mnie jest bez hamulca 715 kg a z heblem 1600 kg.

Edited by grzala
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bzikus7, czy masz juz wybrany jakis model haka? Zastanawiam sie powoli nad montazem...

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest przygotowane gniazdo pod wiązkę do zasilania haczyka. Nie pamiętam, z której strony bagaznika (chyba lewa strona), ale po demontażu boczka bagażnika jest do odłowienia (z tego co pamietam u mnie był dopięta od wewnatrz do karoserii). Miałem oryginalną wiązkę 11 pinową, montaż na zasadzie p&p razem z wiązką odpinającą swiatło przeciwmgielne po podpięciu wtyczki do gniazda haka.

Masy całkowite przyczep masz podane w dowodzie, u mnie jest bez hamulca 715 kg a z heblem 1600 kg.

Dzięki za informację w dowodzie mam pusto bo nie miałem do tej pory haka i nic nie wpisali

 

@@bzikus7, czy masz juz wybrany jakis model haka? Zastanawiam sie powoli nad montazem...

 

T.

Tak już kupiłem używany wpinany AL-KO oryginalnie montowany w legacy w niemczech przez dealrów - niemiecki oddział AL-KO był tak miły że przesłał mi instrukcje instalacji o obsługi więc mam już wszystko co potrzebne.

Jeżeli nie ten to pewnie skupiłbym Steinhof też ma 2000 kg uciągu tylko nie autmatyczny a przykręcany na śruby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do montażu haka w Legacy '07 niezbędny jest dodatkowy moduł elektroniczny? Czy wystarczy wpiąć się bezpośrednio w kostkę? Hak już kupiłem i teraz kombinuję jakiś warsztat do montażu i w jednym nagle się okazało, że musi być moduł i...za montaż razem z modułem zaśpiewali mi 600 zł! Tymczasem standardowy koszt z 7-pinową wtyczką, to 250.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do montażu haka w Legacy '07 niezbędny jest dodatkowy moduł elektroniczny? Czy wystarczy wpiąć się bezpośrednio w kostkę? Hak już kupiłem i teraz kombinuję jakiś warsztat do montażu i w jednym nagle się okazało, że musi być moduł i...za montaż razem z modułem zaśpiewali mi 600 zł! Tymczasem standardowy koszt z 7-pinową wtyczką, to 250.

To niech Ci pokażą na fotkach ten moduł. :)

Zmień warsztat.

Legac ma wyprowadzenia w kostce z lewej strony. Nie potrzebujesz dodatkowej elektroniki, a jedynie oryginalnej wiązki, jak chcesz mieć "fabrycznie".

http://www.sklep.subaru.pl/pl/c/Haki-holownicze/64

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów szykuje się do montażu haka holowniczego czy jest w legacy jakąś kostką do montażu haka czy trzeba wpinać się w wiązki świateł?

A i jeszcze jedno ile maksymalnie legacy może ciągnąć z hamulcem a ile bez?

Są haki do 2000 kg ale czy tyle można?

Kostka powinna być z lewej strony, ale gdzieś mi się obiło, że nie wszystkie Subaru mają .. Masy powinieneś mieć naniesione w dowodzie, chyba też w homologacji powinno to być. Mój ma 2000kg z hamulcem albo 2050, ale trzeba uważać z takimi przyczepami, bo już Viatoll jest potrzebny jak DMC przekroczy 3,5t, o prawku nie wspomnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy do montażu haka w Legacy '07 niezbędny jest dodatkowy moduł elektroniczny? Czy wystarczy wpiąć się bezpośrednio w kostkę? Hak już kupiłem i teraz kombinuję jakiś warsztat do montażu i w jednym nagle się okazało, że musi być moduł i...za montaż razem z modułem zaśpiewali mi 600 zł! Tymczasem standardowy koszt z 7-pinową wtyczką, to 250.

To niech Ci pokażą na fotkach ten moduł. :)

Zmień warsztat.

Legac ma wyprowadzenia w kostce z lewej strony. Nie potrzebujesz dodatkowej elektroniki, a jedynie oryginalnej wiązki, jak chcesz mieć "fabrycznie".

http://www.sklep.subaru.pl/pl/c/Haki-holownicze/64

 

 

Tak też sobie właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić. Kiedy szukałem haka, to nigdzie nie natknąłem się na informację, że ten moduł jest potrzebny. Dzięki za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Witam kolegów szykuje się do montażu haka holowniczego czy jest w legacy jakąś kostką do montażu haka czy trzeba wpinać się w wiązki świateł?

A i jeszcze jedno ile maksymalnie legacy może ciągnąć z hamulcem a ile bez?

Są haki do 2000 kg ale czy tyle można?

Kostka powinna być z lewej strony, ale gdzieś mi się obiło, że nie wszystkie Subaru mają .. Masy powinieneś mieć naniesione w dowodzie, chyba też w homologacji powinno to być. Mój ma 2000kg z hamulcem albo 2050, ale trzeba uważać z takimi przyczepami, bo już Viatoll jest potrzebny jak DMC przekroczy 3,5t, o prawku nie wspomnę.

 

U mnie kostka była z prawej strony tak też było w instrukcji do montażu haka (strona pasażera)

Mam tylko pytanie o udźwig bo mi diagnosta przy badaniu wpisał 1600 mimo że hak może pociągnąć 2050 kg jak to jest z tymi masami on czytał coś z tabliczki pod maską,

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Witam kolegów szykuje się do montażu haka holowniczego czy jest w legacy jakąś kostką do montażu haka czy trzeba wpinać się w wiązki świateł?

A i jeszcze jedno ile maksymalnie legacy może ciągnąć z hamulcem a ile bez?

Są haki do 2000 kg ale czy tyle można?

Kostka powinna być z lewej strony, ale gdzieś mi się obiło, że nie wszystkie Subaru mają .. Masy powinieneś mieć naniesione w dowodzie, chyba też w homologacji powinno to być. Mój ma 2000kg z hamulcem albo 2050, ale trzeba uważać z takimi przyczepami, bo już Viatoll jest potrzebny jak DMC przekroczy 3,5t, o prawku nie wspomnę.

 

U mnie kostka była z prawej strony tak też było w instrukcji do montażu haka (strona pasażera)

Mam tylko pytanie o udźwig bo mi diagnosta przy badaniu wpisał 1600 mimo że hak może pociągnąć 2050 kg jak to jest z tymi masami on czytał coś z tabliczki pod maską,

 

Hak ma homologację na 2050kg, a samochód tylko 1600kg. DMC mam 1925kg, a DMC ciągniętej przyczepy mam 1600kg. Diagnosta czytał VIN pojazdu i na tej podstawie wypełniał papierek do wbicia w DR haka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok widzę teraz że kolega sherif ma H6 i tu jest różnica. W sumie najczęściej ciąga się przyczepki lekkie ważne że ma bez hamulca maksymalną możliwą wagę czyli 750 kg. Co ciekawe z hamulcem i tak przy 1600 kg przekroczę 3.5 tony

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomyśl nad hakiem wypinanym, mniej przeszkadza w codziennym użytkowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, u mnie w Legacy kostka była również z prawej (pasażera) strony ukryta za boczkiem bagażnika.

Ciekawostka była taka, że po podpięciu wtyczki haka, sprawdzałem czy działa oświetlenie bagażnika korzystając najpierw z włącznika świateł pozycyjnych tego u góry kolumny kierowniczej. I tu zonk, bo działała jedna strona. Awaryjne - ok.

Narozbierałem się, sprawdzałem piny, schematy wtyczek (mam 7 pinową), wymieniłem żarówki i cały czas tylko jedna strona świeciła.

Potem eureka - włączyłem po prostu światła mijania i okazało się, że wszytko jest ok - obie strony listwy oświetleniowej bagażnika rowerowego działają jak trzeba.

Zatem - nie sprawdzać na pozycyjnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zygi ok wiem ale chodzi mi o to czy ktoś montował od nich hak bo dzwoniłem i ponoć trzeba rzeźbić w zderzaku:unsure: u nie wiem jak to będzie wyglądało?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobacz w instrukcji montażu haka, na stronie producenta powinna być, tam masz ile trzeba podciąć zderzak, ja mam forestera i podcięcie było delikatne, w legacy pewnie trzeba więcej, ja mam firmy auto-hak i wypinany kosztował mniej niż ten co podałeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie potrzeba się obawiać 'podcinania' zderzaka. Pozbywasz się niewielkiego prostokątnego wycinka, z poziomu stojącej na ulicy osoby praktycznie niewidoczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za info zobaczymy jak będzie a hak do Legasy przedlift niestety wyboru nie ma:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś foty z montażu ?

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ja nie robiłem bo zostawiłem samochód na warsztacie ale z tego co widziałem to wypadły lampy,zderzak,tłumik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awygląda to tak 

IMG_20190801_160717.jpg

IMG_20190801_160727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...