ketivv Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 (edytowane) Czy to prawda, że w przypadku SBD filtr DPF nie podlega gwarancji w przypadku zakupu nowego auta w polskiej sieci dealerskiej ? Muszę zapytać gdyż zgodnie z informacją jaką dzisiaj usłyszałem okres gwarancji to 3 lata ograniczony przebiegiem 100 tyś km z wyłączeniem np. DPF-u. O ile rozumiem wyjęcie spod gwarancji "naturalnego zużycia sprzęgła" to DPF-u całkowicie nie rozumiem tym bardziej biorąc pod uwagę cenę auta z SBD (chodzi o XV) która za taki samochód już jest lekko zaporowa. Edytowane 21 Czerwca 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 (edytowane) Zmobilizowałeś mnie do przestudiowania gwarancji. DPF traktowany jest jako część eksploatacyjna na równi ze świecami zapłonowymi, elementami sprzęgła, okładzinami i tarczami hamulcowymi, żarówkami, bezpiecznikami itd... Z drugiej strony jest też zapis w punkcie zatytułowanym "Ograniczenia zakresu gwarancji i utrata gwarancji" "Jeżeli wina nie leży po stronie producenta samochodu, to bez względu na przyczynę prawo do gwarancji nie obejmuje wymienionych niżej sytuacji i części: 1) kosztów: części eksploatacyjnych i robocizny za przeglądy, regulacji silnika i geometrii zawieszenia, czyszczenia i polerowania, konserwacji, diagnozowania, uzupełniania i wymiany materiałów eksploatacyjnych, elementów wykonanych ze szkła, żarówek, układu wydechowego, katalizatora, filtra cząsteczek stałych DPF, sondy lambda, czyszczenia przepustnicy, czyszczenia filtra cząsteczek stałych DPF." Rozumiem to w ten sposób, że jeżeli DPF padnie w czasie gwarancji z winy leżącej po stronie producenta, (będzie wadliwy, albo padnie w wyniku wady innego podzespołu) to mimo, że jest częścią eksploatacyjną, to zostanie wymieniony na gwarancji. Tak przez analogię, do sytuacji, jaka mnie spotkała. Padło mi koło dwumasowe, które stanowi część sprzęgła, jest więc teoretycznie częścią eksploatacyjną (objawy zgłaszałem przy przeglądzie 30 000 km). Mimo to koło zostało wymienione na gwarancji. Zakładam, że stwierdzono wadę fabryczną. Edytowane 21 Czerwca 2014 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 wcześniej czy później DPF w dieslu będzie problemem i to nie z winy kierowcy (nie oznacza to, że auto stanie w miejscu ale będzie dawał się we znaki) paradoksem jest to, że XV z tym silnikiem naprawdę daję dużo frajdy z jazdy pomimo dość wygórowanej ceny za diesla (jakieś 18k pln więcej jak benzyna 2.0) i tak wyłączenie dość upierdliwej części z gwarancji odrobinę zniechęcające może faktycznie żeby kupić Subaru trzeba je pokochać ;-) bo rozsądkiem to ciężko ogarnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekEm Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 dla wszystkich dieslowców, problemy z DPFem są związane tylko i wyłacznie z wtryskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się