Jump to content

SBD gwarancja z wyłączeniem DPF-u


ketivv

Recommended Posts

Czy to prawda, że w przypadku SBD filtr DPF nie podlega gwarancji w przypadku zakupu nowego auta w polskiej sieci dealerskiej ?

 

Muszę zapytać gdyż zgodnie z informacją jaką dzisiaj usłyszałem okres gwarancji to 3 lata ograniczony przebiegiem 100 tyś km z wyłączeniem np. DPF-u.

O ile rozumiem wyjęcie spod gwarancji "naturalnego zużycia sprzęgła" to DPF-u całkowicie nie rozumiem

tym bardziej biorąc pod uwagę cenę auta z SBD (chodzi o XV) która za taki samochód już jest lekko zaporowa.

 

 

 

 

 

 

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

Zmobilizowałeś mnie do przestudiowania gwarancji.

 

DPF traktowany jest jako część eksploatacyjna na równi ze świecami zapłonowymi, elementami sprzęgła, okładzinami i tarczami hamulcowymi, żarówkami, bezpiecznikami itd...

 

Z drugiej strony jest też zapis w punkcie zatytułowanym "Ograniczenia zakresu gwarancji i utrata gwarancji"

 

"Jeżeli wina nie leży po stronie producenta samochodu, to bez względu na przyczynę prawo do gwarancji nie obejmuje wymienionych niżej sytuacji i części:

 

1) kosztów: części eksploatacyjnych i robocizny za przeglądy, regulacji silnika i geometrii zawieszenia, czyszczenia i polerowania, konserwacji, diagnozowania, uzupełniania i wymiany materiałów eksploatacyjnych, elementów wykonanych ze szkła, żarówek, układu wydechowego, katalizatora, filtra cząsteczek stałych DPF, sondy lambda, czyszczenia przepustnicy, czyszczenia filtra cząsteczek stałych DPF."

 

Rozumiem to w ten sposób, że jeżeli DPF padnie w czasie gwarancji z winy leżącej po stronie producenta, (będzie wadliwy, albo padnie w wyniku wady innego podzespołu) to mimo, że jest częścią eksploatacyjną, to zostanie wymieniony na gwarancji.

 

Tak przez analogię, do sytuacji, jaka mnie spotkała. Padło mi koło dwumasowe, które stanowi część sprzęgła, jest więc teoretycznie częścią eksploatacyjną  (objawy zgłaszałem przy przeglądzie 30 000 km). Mimo to koło zostało wymienione na gwarancji. Zakładam, że stwierdzono wadę fabryczną.

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

wcześniej czy później DPF w dieslu będzie problemem i to nie z winy kierowcy (nie oznacza to, że auto stanie w miejscu ale będzie dawał się we znaki)

paradoksem jest to, że XV z tym silnikiem naprawdę daję dużo frajdy z jazdy 

pomimo dość wygórowanej ceny za diesla (jakieś 18k pln więcej jak benzyna 2.0) i tak wyłączenie dość upierdliwej części z gwarancji

odrobinę zniechęcające 

 

może faktycznie żeby kupić Subaru trzeba je pokochać ;-) bo rozsądkiem to ciężko ogarnąć 

Link to comment
Share on other sites

dla wszystkich dieslowców, problemy z DPFem są związane tylko i wyłacznie z wtryskami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...