Skocz do zawartości

Temperatura silnika rośnie na postoju i przy włączonej klimie


remoo

Rekomendowane odpowiedzi

Co może powodować wzrost temperatury silnika ponad normę (pod górną kreskę), gdy samochód stoi parę minut na włączonym silniku przy włączonej klimie przy temperaturze otoczenia takiej jak dzisiaj (około 20st)? Wystarczy przejechać autem kilkaset metrów i temperatura wraca do normy (poniżej środkowej kreski). Nie wiem czy ma to znaczenie ale moje auto ma LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo LPG i włączonej klimy temperatura nie powinna skakać.Miałem takie same objawy po wymianie pompy wody na zamiennik , w czasie jazdy było ok chwila postoju na światłach wystarczyła że wskazówka wędrowała szybko w górę.Kupiłem OEM pompę wymieniłem i temperatura przestała skakać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@pajac_am, delikatnie pisząc pleciesz dyrdymały. LPG nie ma nic, ale to nic do rzeczy w tym wypadku.

Nawet w temp +30* i więcej temp przy postoju, z klimą czy bez, praktycznie się nie różni.

 

@@remoo, może być problem z wydajnością pompy, ale jeżeli nic się tam nie działo to szukanie zaczynałbym od chłodnicy (zamulona albo zasyfiona z zewnątrz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody to na pewno zamiennik (firma Gates), wiem że był jakiś problem z montażem gdy zmieniałem równocześnie rozrząd. Przejechałem tak około 24 tys. km i zaczął się ten problem - nieoryginalna pompa zaczyna szwankować?

Edytowane przez remoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sprawdź ten wiatrak jak radzi wcześniej pajac_am zanim zaczniesz coś wymieniać. U mnie było to samo - po prostu mechanik przy rozbieraniu chłodnicy nie podłączył kostki wentylatora od klimy i dopóki temperatura na zewnątrz była poniżej 20, a ja nie stałem w korkach, to problemu nie widziałem...

Edytowane przez aki001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w temp +30* i więcej temp przy postoju, z klimą czy bez, praktycznie się nie różni.

Najpierw piszesz, że to co ja piszę to dyrdymały, a w drugim zdaniu słowem "praktycznie" przyznajesz mi rację ;)

Ja nie napisałem, że jak ma LPG i włączoną klimę to płyn chłodniczy ma prawo wrzeć, ale że może to mieć wpływ na delikatnie wyższą temperaturę niż bez tych czynników.

A to że wskazówka wykracza poza skalę, może być objawem właśnie niedziałającego wiatraka chłodnicy.

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja nie napisałem, że jak ma LPG i włączoną klimę to płyn chłodniczy ma prawo wrzeć, ale że może to mieć wpływ na delikatnie wyższą temperaturę niż bez tych czynników.

 

napisałeś niestety

 

 

To ze masz LPG ma znaczenie, bo gaz ma wieksza temp. spalania.

 

do tego fragmentu się odnosiłem, bo jest to nieprawda - co do powodu problemów. Ta wyższa temp. spalania nie ma wpływu na temp. silnika. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z odprowadzeniem dużo większych różnic. Koniec i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego fragmentu się odnosiłem, bo jest to nieprawda - co do powodu problemów. Ta wyższa temp. spalania nie ma wpływu na temp. silnika. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z odprowadzeniem dużo większych różnic. Koniec i kropka.

sorry za wtrącanie się w pół zdania, ale instalacja LPG też może mieć wpływ na opisywany wzrost temperatury i wcale nie chodzi o wyższą temp. spalania... -> zależy od tego, w jaki sposób puszczone są węże do reduktora i czy całość płynu wędruje przez instalację LPG. Dla przykładu -> u mnie w innym aucie miałem dwa reduktory połączone równolegle, z których jeden się przytkał i chłodzenie w aucie szlag trafił, ale automatycznie auto w ogóle przestało palić na LPG, więc z miejsca było wiadomo kto zawinił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podczas wymiany rozrządu chłopaki nie podlaczyli w ogóle wiatraków. Dobrze że było chłodno jechalem po tradie i nic się nie stało ale jak tylko temp zaczęła przekraczać połowę, zjechalem na pobocze, nawiew i temp na max i za telefon. Jeden wiatrak zdolalem podłączyć sam ale na podłączenie drugiego musiałem podjechac do mechanika bo kostka jest niedostępna bez zdjęcia zbiorniczka wyrownawczego

Edytowane przez Wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy z temperaturą w czasie wakacji,gorąco, dużo podjazdów, i praktycznie cały czas na jedynce lub dwójce. Jednak w moim przypadku obstawiam (bo jeszcze się tym nie zająłem) syf w pierwszej chłodnicy, trochę jazdy po lesie i po łąkach i syf się nazbierał, no i przepływ powietrza jest blokowany. Ot taka moja teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...