remoo Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Co może powodować wzrost temperatury silnika ponad normę (pod górną kreskę), gdy samochód stoi parę minut na włączonym silniku przy włączonej klimie przy temperaturze otoczenia takiej jak dzisiaj (około 20st)? Wystarczy przejechać autem kilkaset metrów i temperatura wraca do normy (poniżej środkowej kreski). Nie wiem czy ma to znaczenie ale moje auto ma LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 To ze masz LPG ma znaczenie, bo gaz ma wieksza temp. spalania. Dodatkowo klima obciaza silnik. Jak stoisz to normalne ze temp. rosnie, ale powinien wlaczyc sie wiatrak. Wlacza sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Mimo LPG i włączonej klimy temperatura nie powinna skakać.Miałem takie same objawy po wymianie pompy wody na zamiennik , w czasie jazdy było ok chwila postoju na światłach wystarczyła że wskazówka wędrowała szybko w górę.Kupiłem OEM pompę wymieniłem i temperatura przestała skakać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 @@pajac_am, delikatnie pisząc pleciesz dyrdymały. LPG nie ma nic, ale to nic do rzeczy w tym wypadku. Nawet w temp +30* i więcej temp przy postoju, z klimą czy bez, praktycznie się nie różni. @@remoo, może być problem z wydajnością pompy, ale jeżeli nic się tam nie działo to szukanie zaczynałbym od chłodnicy (zamulona albo zasyfiona z zewnątrz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Pompa wody to na pewno zamiennik (firma Gates), wiem że był jakiś problem z montażem gdy zmieniałem równocześnie rozrząd. Przejechałem tak około 24 tys. km i zaczął się ten problem - nieoryginalna pompa zaczyna szwankować? Edytowane 23 Czerwca 2014 przez remoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) ...sprawdź ten wiatrak jak radzi wcześniej pajac_am zanim zaczniesz coś wymieniać. U mnie było to samo - po prostu mechanik przy rozbieraniu chłodnicy nie podłączył kostki wentylatora od klimy i dopóki temperatura na zewnątrz była poniżej 20, a ja nie stałem w korkach, to problemu nie widziałem... Edytowane 23 Czerwca 2014 przez aki001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Nawet w temp +30* i więcej temp przy postoju, z klimą czy bez, praktycznie się nie różni. Najpierw piszesz, że to co ja piszę to dyrdymały, a w drugim zdaniu słowem "praktycznie" przyznajesz mi rację Ja nie napisałem, że jak ma LPG i włączoną klimę to płyn chłodniczy ma prawo wrzeć, ale że może to mieć wpływ na delikatnie wyższą temperaturę niż bez tych czynników. A to że wskazówka wykracza poza skalę, może być objawem właśnie niedziałającego wiatraka chłodnicy. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez pajac_am Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Ja nie napisałem, że jak ma LPG i włączoną klimę to płyn chłodniczy ma prawo wrzeć, ale że może to mieć wpływ na delikatnie wyższą temperaturę niż bez tych czynników. napisałeś niestety To ze masz LPG ma znaczenie, bo gaz ma wieksza temp. spalania. do tego fragmentu się odnosiłem, bo jest to nieprawda - co do powodu problemów. Ta wyższa temp. spalania nie ma wpływu na temp. silnika. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z odprowadzeniem dużo większych różnic. Koniec i kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 też tak miałem rok temu na krymie, upał był i strome podjazdy (okolice obozu pionierów artek ) myślałem że UPG i się nerwowo rozglądałem za jakimś warsztatem typu subaru-ukraina ale się uspokoiło i do dziś nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Ja miałem podobnie ale nie pod czerwoną kreskę tylko do 3/4 skali i tylko przy klimie jak się okazało chodził tylko jeden wiatrak a powinny dwa. Po rozebraniu i przeczyszczeniu chodzi do dziś już ponad rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 do tego fragmentu się odnosiłem, bo jest to nieprawda - co do powodu problemów. Ta wyższa temp. spalania nie ma wpływu na temp. silnika. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z odprowadzeniem dużo większych różnic. Koniec i kropka. sorry za wtrącanie się w pół zdania, ale instalacja LPG też może mieć wpływ na opisywany wzrost temperatury i wcale nie chodzi o wyższą temp. spalania... -> zależy od tego, w jaki sposób puszczone są węże do reduktora i czy całość płynu wędruje przez instalację LPG. Dla przykładu -> u mnie w innym aucie miałem dwa reduktory połączone równolegle, z których jeden się przytkał i chłodzenie w aucie szlag trafił, ale automatycznie auto w ogóle przestało palić na LPG, więc z miejsca było wiadomo kto zawinił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 A czy początek problemów z UPG może dawać takie symptomy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 A czy początek problemów z UPG może dawać takie symptomy??oczywiście, ale dlaczego od razu tak pesymistycznie do tematu podchodzić? sprawdziłeś ten wentylator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 czemu od razu UPG ? to może być termostat, wiatrak, elektryka... podnieś maskę i zobacz czy wiatrak się uruchamia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 ja ma lpg i czasami stoję w korkach , ale tem mi nie skacze nawet o milimetr w górę i przy włacoznej klimie. ja bym zaczął od zbadania płynu hłodniczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Mi podczas wymiany rozrządu chłopaki nie podlaczyli w ogóle wiatraków. Dobrze że było chłodno jechalem po tradie i nic się nie stało ale jak tylko temp zaczęła przekraczać połowę, zjechalem na pobocze, nawiew i temp na max i za telefon. Jeden wiatrak zdolalem podłączyć sam ale na podłączenie drugiego musiałem podjechac do mechanika bo kostka jest niedostępna bez zdjęcia zbiorniczka wyrownawczego Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Wally666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekM461 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Miałem podobne problemy z temperaturą w czasie wakacji,gorąco, dużo podjazdów, i praktycznie cały czas na jedynce lub dwójce. Jednak w moim przypadku obstawiam (bo jeszcze się tym nie zająłem) syf w pierwszej chłodnicy, trochę jazdy po lesie i po łąkach i syf się nazbierał, no i przepływ powietrza jest blokowany. Ot taka moja teoria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Na razie padło na wymianę termostatu. Dodatkowo okazało się że drugi wiatrak niestety nie załącza się (przekaźnik i bezpiecznik ok) :/ Da się go jakoś "naprawić" bez wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Ja miałem podobnie ale nie pod czerwoną kreskę tylko do 3/4 skali i tylko przy klimie jak się okazało chodził tylko jeden wiatrak a powinny dwa. Po rozebraniu i przeczyszczeniu chodzi do dziś już ponad rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Termostat wymieniony i wszystko wróciło do normy - pozostaje tylko problem braku pracy drugiego wiatraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się