Dragon Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Witam serdecznie Niestety jestem przed wymianą turba w foresterze 2.0 d (możliwe że na mocniejszą ) Jakie jest Wasze doświadczenie w kwestji wymiany i remapu diesla.(jeśli wymiana to na jaką? ) Czy lepiej dać do regeneracji ? POZDRAWIAM Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafforester Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Ile km najechałeś na turbinie? Miałeś jakieś objawy zużycia, awarii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragon Posted June 23, 2014 Author Share Posted June 23, 2014 Zrobiłem na niej 140 tyś i jest teraz cała zlana olejem .Na dodatek jest wyczuwalny luż a wirniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 (edited) na twoim miejscu włożyłbym dokładnie takie samo turbo i cieszył się bezawaryjną jazdą przez nastepne 140k km + . Niewykluczone ze po remapie długo nie pojezdzisz tzn twoje sprzegło powie : narazie. Zreszta to forum delerskie tutaj takich pytan sie nie zadaje Najlepiej podzwon po tunerach typu : masters, v-tech , comsport, nie-ASO itp i popytaj co panowie mysla ochipowaniu sbd Nawet nie wiem czy ktorys z nich podejmie sie chipowania SBD Edited June 23, 2014 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Przy włożeniu turbiny o innych parametrach,trzeba już zrobić remap.Robi to dobrze kilka firm w PL,nie każda się tego podejmuje a jak już,to efekty są różne. Radzę poczytać opinie i wątki dotyczące SBD,może przejść ochota na dłubanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragon Posted June 23, 2014 Author Share Posted June 23, 2014 Kwestia nie w tym czy robić remap czy nie,ale czy ktoś z forum spotkał się wymianą turbo w dieslu na inne niż fabryka. Jeżdżę Subarku już prawie 10 lat i w benzynie nie ma za wiele tajemnic(mam GT Turbo MY00), ale co do diesla nie pisze się za wiele o tuningu silnika z powodu jego słabej wytrzymałości.Jak narazie znalazłem dwa turbo "fabryka" takie jak moje VF 50 i jeszcze VF 55 Może Ktoś wyjaśni jaka jest różnica a jeszcze moje ma dodatkową chłodnice a niektóre nie mają O co chodzi ? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 ale czy ktoś z forum spotkał się wymianą turbo w dieslu na inne niż fabryka. W PL to raczej takiego przypadku nie było. Jak narazie znalazłem dwa turbo "fabryka" takie jak moje VF 50 i jeszcze VF 55 Włożysz inne niż fabryczne,to remap jest konieczny. Moim zdaniem nie warto wkładać nic innego niż seria,bo i ta ma spory zapas wydajności,okolice 180KM i 400Nm osiągane są nawet z DPF-em. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 seryjne turbo spokojnie dmucha nawet i 200KM i 450Nm, nie ma sensu tam dłubać... inną sprawą jest kwestia dłubania tego silnika, kiedyś miałem taki pomysł, dość mocno zgłębiłem temat, nie tylko w PL ale i w DE bo tam dłubanych SBD jest więcej - wszędzie ludzie piszą zgodnie, że jeżeli silnik i podzespoły są w dobrej kondycji to bezpieczną granicą - przede wszystkim dla sprzęgła ale i pewnie dla silnika jest 180KM/400Nm, powyżej tych wartości zaczynają się problemy ze sprzęgłem i DPFem który zaczyna się często dopychać ze względu na dymienie po takim mocnym "OC". Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 ją bym się głównie obawiał o wał, cała reszta to pikuś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Wal jak się ma wysrac to i tak się wysra. @ericsson T10s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now