Jump to content

Wymiana turbiny w 2.0 D


Dragon
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie

Niestety jestem przed wymianą turba w foresterze 2.0 d (możliwe że na mocniejszą )

Jakie jest Wasze doświadczenie w kwestji wymiany i remapu diesla.(jeśli wymiana to na jaką? )

Czy lepiej dać do regeneracji ?

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

na twoim miejscu włożyłbym dokładnie takie samo turbo i cieszył się bezawaryjną jazdą przez nastepne 140k km + . Niewykluczone ze po remapie długo nie pojezdzisz tzn twoje sprzegło powie : narazie. Zreszta to forum delerskie tutaj takich pytan sie nie zadaje :) Najlepiej podzwon po  tunerach typu : masters, v-tech , comsport, nie-ASO itp i popytaj co panowie mysla ochipowaniu sbd  :) Nawet nie wiem czy ktorys z nich podejmie sie chipowania SBD

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Przy włożeniu turbiny o innych parametrach,trzeba już zrobić remap.Robi to dobrze kilka firm w PL,nie każda się tego podejmuje a jak już,to efekty są różne. ;)

Radzę poczytać opinie i wątki dotyczące SBD,może przejść ochota na dłubanie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kwestia nie w tym czy robić remap czy nie,ale czy ktoś z forum spotkał się wymianą turbo w dieslu na inne niż fabryka. Jeżdżę Subarku już prawie 10 lat i w benzynie nie ma za wiele tajemnic(mam GT Turbo MY00), ale co do diesla nie pisze się za wiele o tuningu silnika z powodu jego słabej wytrzymałości.Jak narazie znalazłem dwa turbo "fabryka" takie jak moje VF 50 i jeszcze VF 55    Może Ktoś wyjaśni jaka jest różnica a jeszcze moje ma dodatkową chłodnice a niektóre nie mają O co chodzi ? :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

ale czy ktoś z forum spotkał się wymianą turbo w dieslu na inne niż fabryka.
 

W PL to raczej takiego przypadku nie było.

 

 

Jak narazie znalazłem dwa turbo "fabryka" takie jak moje VF 50 i jeszcze VF 55

Włożysz inne niż fabryczne,to remap jest konieczny.

Moim zdaniem nie warto wkładać nic innego niż seria,bo i ta ma spory zapas wydajności,okolice 180KM i 400Nm osiągane są nawet z DPF-em.

Link to comment
Share on other sites

seryjne turbo spokojnie dmucha nawet i 200KM i 450Nm, nie ma sensu tam dłubać... inną sprawą jest kwestia dłubania tego silnika, kiedyś miałem taki pomysł, dość mocno zgłębiłem temat, nie tylko w PL ale i w DE bo tam dłubanych SBD jest więcej - wszędzie ludzie piszą zgodnie, że jeżeli silnik i podzespoły są w dobrej kondycji to bezpieczną granicą - przede wszystkim dla sprzęgła ale i pewnie dla silnika jest 180KM/400Nm, powyżej tych wartości zaczynają się problemy ze sprzęgłem i DPFem który zaczyna się często dopychać ze względu na dymienie po takim mocnym "OC".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...