dec Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Cześć, mam takie techniczne pytanie. Czy ktoś z Was przerabiał taką modyfikację, żeby włożyć do Imprezy silnik n/a 2.5 150KM / 156KM? 1. Co jest mi potrzebne oprócz samego silnika 2.5l? Czy wiązka, komp, osprzęt wystarczy z 2.0 n/a czy muszę mieć wszystko z 2.5l.? 2. Co więcej potrzebuję przy swapie z 1.6 albo 1.8 na 2.5? 3. 2.5 litrowe silniki były w większości w automacie, zatem, która skrzynia będzie pasować i wytrzyma? 1.6/1.8/2.0? Czy one były takie same? Jeśli te skrzynie padną od razu to w takim razie jaka skrzynia manualna będzie najlepsza do 2.5 n/a? 4. Jakie są dodatkowe przeszkody przy takiej operacji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Tu masz trochę info http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70279-swap-na-turbo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted June 17, 2014 Author Share Posted June 17, 2014 Dzięki, trochę jest ale szukam więcej. Powiedzcie też, co siedzi w wersji 2.5 RS (non turbo). Bo do takiego dążę Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Chyba zależnie od rocznika 2.5 NA DOHC albo SOHC... z czego ten drugi z tego co pamiętam cierpi (podobnie jak 2.5 Turbo) na częste problemy z UPG... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nyndz Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 (edited) Odwrotnie, 2.5 DOHC (przedliftowy 98-99) cierpi na UPG - a w SOHC (poliftowy 99-00) jest to sporadyczna awaria. Co do swapa to szukaj gratów z RSa - gdzieś tu na forum kiedyś ktoś pisał że wiązka się zgadza i poza kompem nie trzeba praktycznie nic zmieniać - ale lepiej jakby ktoś to jeszcze potwierdził. Obawiam się też, że żeby wiązka była taka sama to rocznikowo auta muszą się zgadzać. Ja się obecnie zastanawiam czy skrzynia z STi MY00 (albo ogólnie z którejś wersji turbo, tą wspomnianą mam po prostu pod ręką) podejdzie P&P do wolnossaka bo mi serwis psikusa zrobił i mi się ukręciła moja oryginalna I możliwe, że w niedalekiej ale bliżej nieokreślonej przyszłości będę swój silnik miał na sprzedaż. Edited June 17, 2014 by nyndz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 (edited) z czego ten drugi z tego co pamiętam cierpi (podobnie jak 2.5 Turbo) na częste problemy z UPG... Skąd informacja, że EJ253 (SOHC) cierpi na problemy z UPG? [EDIT] OK, doszedł post powyżej. Nie było pytania. Edited June 17, 2014 by citan Link to comment Share on other sites More sharing options...
odrobina Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Jak impreza 2.0 125KM SOHC to pnp pasuje EJ251 sterowany map sensorem. Ponoć nawet komputer ogarnia inny silnik. UPG może dotknąć nawet najmniej narażonego wolnego ssaka, więc wg mnie z tym trzeba się zawsze liczyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonskik69 Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Jak impreza 2.0 125KM SOHC to pnp pasuje EJ251 sterowany map sensorem. Ponoć nawet komputer ogarnia inny silnik. UPG może dotknąć nawet najmniej narażonego wolnego ssaka, więc wg mnie z tym trzeba się zawsze liczyć Tu bym polemizował, bo na forum raczej cicho o przypadkach UPG w 2.0 N/A, za to w 2.5 N/A a i owszem. Mam już szóstego Subaraka z 2.0 N/A, każdym przejechałem kilkadziesiąt tys. km i żaden ani nie pomyślał żeby mi psikusa z UPG sprawić ... Oczywiście jak ktoś się postara to w każdym pewnie da radę wykończyć UPG, ale niektóre silniki są na to bardziej a niektóre mniej odporne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katkar Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Tu bym polemizował, bo na forum raczej cicho o przypadkach UPG w 2.0 N/A, za to w 2.5 N/A a i owszem. . Owszem zdarza się w 2.0 n/a również, a raczej należymy do spokojnych użytkowników dbających o auto i robiących wszelkie rzeczy na czas i wg. zaleceń, a nawet częściej. Aktualnie forek czeka na splanowane głowice i mamy nadzieje odebrać go w przyszłym tygodniu od mechanika i jechać na spóźniony urlop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonskik69 Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 2.0 N/A 125 KM czy nowsza generacja ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 @ okonskik69 Zobacz zdjęcie w awatarze i podpis forumowiczki - hawkeye 160 km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
odrobina Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 (edited) To akurat tyczy naszego forka 2.0 sohc 125km, upg padla dosyc dyskretnie bez typowych objawow przy 230kkm (wywalalo wyrownawczym). Skoro mialem odbudowywac, chcialem wlasnie na ej251 ale nie bylo dawcy Edited June 18, 2014 by odrobina Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Ja w 2.0 125KM SOHC też miałem UPG (przez poprzedniego właściciela, bo odwalił manianę przy wymianie uszczelek 20k km wcześniej), tyle że silnik miał 300k km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonskik69 Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 przez poprzedniego właściciela, bo odwalił manianę przy wymianie uszczelek 20k km wcześniej Czyli UPG nie walnęła "sama z siebie" tylko zawinił czynnik ludzki Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Nie do końca - poprzedni właściciel wymieniał uszczelki pod głowicami rok temu, a zakładam że nie robił tego profilaktycznie, tylko pewnie było uszkodzenie UPG. Niestety zastosował jakieś gówniane uszczelki i była powtórka z rozrywki, tyle że ja się nie bawiłem już w robotę, tylko założyłem nowy silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 kurcze czytam ten wątek i się niepokoję-niedawno kupuiłem N/A 125 LPG . Ogólnie jestem zadowolony.Zauważyłem jednak 2 rzeczy -Ogrzewanie jest słabe(na tle np mazdy 323f) mimo że silnik dość szybko osiąga max temp(wskazówka pod ikoną temp) i wiatraki normalnie się włączają jak np stoję w kokrach lub jak jest gorąco -przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym Zauważyłem też troszke kolorowego nalotu wokół węży na trójniku gdzie jest wpięty od LPG,ale nic nie cieknie. Dzisiaj też zwróciłem uwage że rano jak odpale to przy ruszaniu lub przy dodawaniu gazu powolnym(na wolnych obrotach cisza) silnik w początkowej fazie nabierania obrotów delikatnie klekocze.Na wyższych obrotach cichnie.Po nagrzaniu pełnym to zanika w 90%,ale czasem idzie to usłyszeć.W mazdzie miałem tak samo tylko ze po nagrzaniu cichło szybciej i całkowicie.Słyszałem ze taki urok silników z regulowanymi zaworami(w mazdzie byly płytkowe)regulacja była ok 25-30tys temu,poprzedni właściciel mówił że ustawił troszeczke większe ze wzgledu na LPG(pracownik serwisu,raczej dbał o auto) sprawdze jeszcze po wymianie oleju,bo ma juz 8,5 tyś nalatane(castrol magnatec proffesional 5w30) Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 [...] Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG? Przez Internet ciężko cokolwiek stwierdzić na pewno, ale bardziej mi to wygląda na hipochondrię, dość popularną wśród właścicieli Subaru. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now