mikeanonim Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 (edited) Pacjent to Legacy II GX 2.2 AT '94. Silnik na wolnych obrotach z ustawieniem lewarka skrzyni na "P" lub "N" pracuje bardzo ładnie i mało wibruje. Po przełączeniu w tryb Drive pojawiają się dość intensywne wibracje całego nadwozia. Podobnie ma się sprawa z Reverse. Zdarza się też, że co któryś dojazd do skrzyżowania wibracje są nieporównywalnie mniejsze... Czy to jest normalne w starej generacji automatu? w H6 '05 taki problem nie istnieje. Czy to jakiś charakterystyczny problem? Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedź. Edited June 17, 2014 by mikeanonim Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Ja mam OBK 97 AT i jest podobnie (od 4 lat ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 Ja mam OBK 97 AT i jest podobnie (od 4 lat ) Czyli TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonskik69 Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 A ja miałem identyczne auto (co prawda z małym przebiegiem, ale identyczne) i takiego objawu nie było. Przecież klient kupujący takie auto w salonie raczej nie zaakceptowałby "dużych wibracji" na skrzyżowaniu... Po przełączeniu w tryb D lub R silnik pracuje już pod delikatnym obciążeniem (przecież auto "chce" się toczyć), więc będzie inaczej pracował, co go nie uprawnia do trzęsienia nadwoziem Specjalistą nie jestem ale wygląda mi to na jakąś poduszkę skrzyni / silnika ... Ja mam OBK 97 AT i jest podobnie (od 4 lat ) W takim razie jeździć się z tym niewątpliwie da Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Nie mowie ze mi nadwoziem trzesie Ale jakies tam wibracje sa - akceptowalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 A ja miałem identyczne auto (co prawda z małym przebiegiem, ale identyczne) i takiego objawu nie było. Przecież klient kupujący takie auto w salonie raczej nie zaakceptowałby "dużych wibracji" na skrzyżowaniu... Po przełączeniu w tryb D lub R silnik pracuje już pod delikatnym obciążeniem (przecież auto "chce" się toczyć), więc będzie inaczej pracował, co go nie uprawnia do trzęsienia nadwoziem Specjalistą nie jestem ale wygląda mi to na jakąś poduszkę skrzyni / silnika ... Ja mam OBK 97 AT i jest podobnie (od 4 lat ) W takim razie jeździć się z tym niewątpliwie da To auto też ma niezbyt wielki przebieg. Jeśli ktoś takiego objawu nie miał, to znaczy, że powinno się to dać naprawić. Mechanik zwalał winę na stary typ przekładni mówiąc, że tak czasem stare automaty działają. No nic. będę sprawdzał dalej Dzieki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 A tak z ciekawości czy zmieniałeś kiedyś olej i filtr w AT ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 A tak z ciekawości czy zmieniałeś kiedyś olej i filtr w AT ? oczywiście nie dalej jak miesiąc temu Od tego zacząłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Objawy mogą wskazywać też na uszkodzone / zużyte poduszki pod silnikiem/skrzynią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 Objawy mogą wskazywać też na uszkodzone / zużyte poduszki pod silnikiem/skrzynią. obejrzę je jutro dokładnie może czegoś się dowiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Ciężko będzie stwierdzić na optykę uszkodzenie poduszek, ale może akurat. Ja pamietam swoje auta w automacie i czasem tak działo się gdy obroty silnika zbyt niskie były Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 (edited) Co prawda staram się uzyskać odpowiedź również w dziale "Outback" ale myślę, że nie będzie przestępstwem zapytać też w tym temacie, bo problem ten sam. Poduszki silnika i skrzyni to to nie są. Wg. tematu na forum subaruoutback.org jest to problem nieoryginalnych przegubów lub półosi. Zanim jednak zabiorę się za wymiany szukam kogoś kto miał ten problem albo wie jak można sprawdzić który przegub/półoś jest za to odpowiedzialna. Sprawę mi utrudnia fakt, że auto kupiłem niedawno i nie mogę odtworzyć historii typu kiedy pojawiły sie te wibracje. Na w/w forum najcześciej problem pojawiał się przy wymianie przegubu na nie OEM. Edited January 25, 2016 by vielebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
logicsys Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Sprawdź czy wewnętrzne z przodu są ok, a dwa to może być również sprzęgło hydrokinetyczne. U mnie były padniete w forku, wymieniłem na jakiś mejd w czajna i jest lepiej, ale pod obciążeniem pod górę na niższych obrotach czuć lekkie drgania Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 (edited) Sprawdź czy wewnętrzne z przodu są ok, Ale jak? Ręką wystarczy? Czy jest luz? Czy jakaś wiedza tajemna jest potrzebna? a dwa to może być również sprzęgło hydrokinetyczne. To raczej w moim przypadku mało prawdopodobne - skrzynia po generalnym remoncie + bardzo dobrze chodzi Ale jeżeli to nie będą przeguby to pomyślimy Aby nie być gołosłownym poniżej przykładowe tematy z subaruoutback.org: 1. http://www.subaruoutback.org/forums/66-problems-maintenance/1247-rough-idle-vibration-drive-3.html 2. http://www.subaruoutback.org/forums/110-gen-2-2000-2004/25556-vibration-idle-when-gear-2.html Edited January 25, 2016 by vielebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
logicsys Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 U mnie były uszkodzone gumowe osłony, po wyjeciu półosi wewnętrzne przeguby latały jak żyd po pustym sklepie Sprawdź bez demontażu najpierw czy są luzy. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 odnośnie tego pytania o wibracje i wstępną diagnozę że to przeguby moje pytanie brzmi niby jak przegub nie OEM ma wpływać na wibrację podczas przełączania z P na D lub na R kiedy auto stoi w tym czasie w miejscu , nie jedzie przecież w trakcie przełączania , no chyba że macie dziwny zwyczaj przełączania biegu P na D podczas jechania lub z D na R i odwrotnie Pytanie dotyczy się gdy auto stoi w miejscu i na wolnych obrotach wibruje , u mnie też ten objaw jest ale nie jestem w stanie powiedzieć kiedy powstał i co może być tego przyczyną. Olej był wymieniany i zero poprawy nadal wibruje tak że aż te drgania przenoszą się na kierownice ale tylko gdy auto stoi z wciśniętym hamulcem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 kiedys byl podobny watek i wychodzilo na to ze to moze byc wina konwertera. auto trzesie sie na dohamowywaniu na D, na postoju jak sie przelaczy na N to wibracje maleja. z tego co pamietam wymiana konwertera na dobrze wywazony pomogla... Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 odnośnie tego pytania o wibracje i wstępną diagnozę że to przeguby moje pytanie brzmi niby jak przegub nie OEM ma wpływać na wibrację podczas przełączania z P na D lub na R kiedy auto stoi w tym czasie w miejscu Nie nie nie... pytanie w tym watku, to wibracje PO przełączeniu na postoju, a nie w czasie jazdy albo w czasie przełączania. auto trzesie sie na dohamowywaniu na D, na postoju jak sie przelaczy na N to wibracje maleja. W tym wypadku objawy sie nie zgadzają. Wibracji nie ma przy dohamowywaniu itp. One są tylko i wyłącznie przy postoju. Po przełączeniu na N nie ma ich wcale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
logicsys Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 No tak to jest jak się nie czyta od początku :gafa: Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted January 29, 2016 Author Share Posted January 29, 2016 odnośnie tego pytania o wibracje i wstępną diagnozę że to przeguby moje pytanie brzmi niby jak przegub nie OEM ma wpływać na wibrację podczas przełączania z P na D lub na R kiedy auto stoi w tym czasie w miejscu Nie nie nie... pytanie w tym watku, to wibracje PO przełączeniu na postoju, a nie w czasie jazdy albo w czasie przełączania. auto trzesie sie na dohamowywaniu na D, na postoju jak sie przelaczy na N to wibracje maleja. W tym wypadku objawy sie nie zgadzają. Wibracji nie ma przy dohamowywaniu itp. One są tylko i wyłącznie przy postoju. Po przełączeniu na N nie ma ich wcale. vielebny dobrze mówi. Nie ma żadnych dziwnych wibracji podczas jazdy. Pojawiają się po zatrzymaniu auta i znikają natychmiast po ruszeniu z miejsca. Przeguby to nie są... obie półosie były zdejmowane i sprawdzane, nie mają żadnych luzów. Z braku pomysłów... jeżdzę i nie przejmuję się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 Przeguby to nie są... obie półosie były zdejmowane i sprawdzane, nie mają żadnych luzów.Obie? Rozumiem, że sprawdzałeś przód... a tył? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Ale co mają półosie do wibracji na postoju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Przeguby to nie są... obie półosie były zdejmowane i sprawdzane, nie mają żadnych luzów.Obie? Rozumiem, że sprawdzałeś przód... a tył? tak, obie przednie były sprawdzane. Tyłu rzeczywiście nie oglądałem. Niemniej wątpię, by tutaj była przyczyna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 (edited) Ale co mają półosie do wibracji na postoju? Bardzo dobre pytanie, które skłoniło mnie do tej dyskusji. Zapewne zadałeś je nieco ironicznie ale myślę, że to pobudzi dyskusję Bardzo dobry artykuł znalazłem na stronie -> https://allwheeldriveauto.com/seattle-subaru-cv-boots-and-axle-problems-explained/ Poniżej fragment: A very typical thing we see is a tire or general repair shop taking out an axle for a CV boot failure and installing a “Brand New made in China” axle. This can start a lot of trouble in many cases. The quality of the CV axles made in China is very suspect to say the least. We have seen everything from vibrations at idle and very pronounced vibrations under load to boots that last just a year before they tear open again as compared to the original boots that lasted 5 to 6 years on average. Now as the suspension ages the boots may not last as long as the first set of boots but a boot that won’t make it a year without issue is really low quality. Vibration problems can be a biggie with aftermarket axles as well this can be under acceleration, turning or even just at idle. Excessive play in the inner joint allows the inner portion of the joint to move back and forwards within the inner joint housing is typically the cause of this. Jak więc wynika z opisu problemem jest własnie słabej jakości przegub/półoś lub po prostu zużyta część oryginalna. Oczywiście podkreślam, że nie wykluczam innych problemów (np. konwertera) jednak w moim przypadku skrzynia jest po remoncie i na razie tę opcję postanowiłem odsunąć na dalszy plan. Edited January 30, 2016 by vielebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted January 31, 2016 Author Share Posted January 31, 2016 Ale co mają półosie do wibracji na postoju? Bardzo dobre pytanie, które skłoniło mnie do tej dyskusji. Zapewne zadałeś je nieco ironicznie ale myślę, że to pobudzi dyskusję Bardzo dobry artykuł znalazłem na stronie -> https://allwheeldriveauto.com/seattle-subaru-cv-boots-and-axle-problems-explained/ Poniżej fragment: A very typical thing we see is a tire or general repair shop taking out an axle for a CV boot failure and installing a “Brand New made in China” axle. This can start a lot of trouble in many cases. The quality of the CV axles made in China is very suspect to say the least. We have seen everything from vibrations at idle and very pronounced vibrations under load to boots that last just a year before they tear open again as compared to the original boots that lasted 5 to 6 years on average. Now as the suspension ages the boots may not last as long as the first set of boots but a boot that won’t make it a year without issue is really low quality. Vibration problems can be a biggie with aftermarket axles as well this can be under acceleration, turning or even just at idle. Excessive play in the inner joint allows the inner portion of the joint to move back and forwards within the inner joint housing is typically the cause of this. tylko, że ja nie mam założonych półosi ( ani osłon, zawsze wymieniam na ori z ASO ) made in china. Nie wyglądają też na nadmiernie zużyte... nie ma też żadnych nadmiernych luzów w wewnętrznych przegubach o czym mowa w tekście btw. remont skrzyni nie zawsze oznacza remont konwertera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now