Jump to content
Sign in to follow this  
sebek

Brembo vs Zimmerman

Recommended Posts

Witam ponownie.

Tym razem konkurs, która tarcza lepsza?

Chce wyeliminować to krzywienie się od przegrzania.

Czytam rożne posty i wychodzi na to że Brembo lepsze, choć człowiek ze sklepu subarak.com.pl radzi brać Zimmermana. No i z tego co czytam to najlepiej kupic klocki Ferodo Premier lub Performance.

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Zimmermany w Forku XT z przodu i póki co jestem bardzo zadowolony - nie robiłem jednak testów w ekstremalnych warunkach (nie upalam, nie jeżdżę na torze itp). Do tego mam EBC zielone - w porównaniu do serii jest spora poprawa i nic w tym setupie nie będę już zmieniał (chyba że 4ro tłoczek się okazyjnie kupi :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za odpowiedź, mam obecnie tarcze bosch, raz na autostradzie przyhamowalem mocniej ze 150 i się pogięły :)

tarcze Zimmermana masz gładkie czy nawiercane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nawiercane. Kilka razy robiłem hamowanie z okolic 140km/h do 0 i żadnych trwałych, negatywnych skutków nie było, poza tym że po 2 takich hamowaniach, jedno po drugim, skuteczność hamulców na chwilę odczuwalnie spadła - nie wybierałem jednak tego zestawu z myślą o jeździe sportowej więc mi to nie przeszkadza, najważniejsze że jedno hamowanie jest bardzo skuteczne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki, własnie się zastanawiam czy gładkie kupić czy nawiercane,

objaw o chwilowym spadku skuteczności który opisałeś jest prawidłowy, powodem był zagrzany płyn który od pewnej temp traci swoje właściwości :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam gładkie brembo i klocki zimmerman już kolejny raz i jestem bardzo zadowolony.

Edited by andre82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może te "wyższe" modele brembo są dobre, ale te zwykłe gładkie 277 są..średni. Zahamować zahamują, ale już po 2-3 tyg od założenia złapały minimalne bicie. Za małe żeby toczyć, a jednak wyczuwalne. I uprzedzając pytanie - nie, nie zamoczyłem gorących tarcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja już kolejny zestaw brembo+zimmerman kończę i nie ma bicia tarcz a hamulce lekko nie mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu kilku wątków i wysłuchania opinii subarak.com.pl i hamulce.net zamówiłem tarcze Brembo i klocki Ferodo Performance :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Wiekszosc "pogietych tarcz" to wina nieumiejetnego montazu i niechlujstwa mechanika któremu nie chce sie sprawdzic prowadnic zacisku i tłoczka -nie wierze w mit z wjechaniem w kałuze bo gdyby tak było to producent zakazałby jazdy w deszczu- temat przerabiałem na swoim aucie co prawda nie na subaru a na civicu. Ate, brembo zakladane prze mechanika zaczynaly bic po nieduzym przebiegu , wkoncu kupiłem najtansze chinskie tarcze w ic, do tego tani miekki klocek rodhausa ( stwierdziłem ze skoro jest cos nie halo i kazdy zestaw sie gnie to nie ma sensu wywalac $$ na dobry hebel) kupiłem paste plastilube czy jakos tak sam zmieniłem tarcze wyczysciłem piaste na błysk nasmarowałem i prowadnice zacisku i tłoczek sprawdzajac czy chodza i odbijają i jakie było moje zdziwienie jak na takim zestawie zrobiłem 30k km hamujac wielokrotnie ze 180km/h, specjalnie wjezdzajac w kałuze-specjalinie chcac pogiac taki zestaw bo przeciez kompletny zestaw za 200pln nie może byc dobry i i nic sie nie pogielo - za to bardzo miekki klocek szybko sie skonczyl. Pozniej zmieniłem na zestaw ate + hawk hps oczywiscie sam montujac i to był dopiero ekstra hebel...  Brembo i Ferrodo ds bedzie dobrym zestawem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas ma dużo racji.

Dodatkowo podczas wymiany tarcz powinien zostać wykonany pomiar bicia.

Jeśli tarcze założone są prawidłowo bicie powinno być mniejsze niż 0,07mm,

Share this post


Link to post
Share on other sites

odradzam tanie Brembo...czyli 150 sztuka... droższych nie próbowałem :) po 5 tysiakach wygieły się z przodu i zaczęły się wibracje na kierownicy. spróbuj ATE

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to mam od kilku miesięcy gładkie tarcze brembo i klocki ferodo performance

tarcze jak najbardziej polecam jeszcze ich nie pokrzywiłem :) także od dzisiaj już tylko takie kupuję

natomiast co do 2x droższych kloców performance uczucia mam mieszane hamują bardzo podobnie do mojego poprzedniego taniego zestawi bosch+breck

także moje zdanie jest takie - zawsze kupuj bardzo dobre tarcze, klocki można przyoszczędzić kasę i kupić coś tańszego ate, textar, zwykłe ferodo

 

co do pomiaru bicia jak najbardziej się zgadzam, ale niestety w ASO mikołow nie maja urządzenia do pomiaru sic!

temat wałkowałem nawet z właścicielem warsztatu, urządzenie kosztuje 150zł, w końcu odpuściłem gdy usłyszałem "po co mierzyć przecież nowe zakładamy!"

 

i jeszcze temacik kałuży wody, przecież jak wjeżdżasz to opona wywala całą wodę na boki, chyba ciężko jest tarcze umoczyć?!?

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja założyłem tarcze Hawk Performance + klocki ceramik i zestaw spisuje się doskonale:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Wiekszosc "pogietych tarcz" to wina nieumiejetnego montazu i niechlujstwa mechanika któremu nie chce sie sprawdzic prowadnic zacisku i tłoczka -nie wierze w mit z wjechaniem w kałuze bo gdyby tak było to producent zakazałby jazdy w deszczu- temat przerabiałem na swoim aucie co prawda nie na subaru a na civicu. Ate, brembo zakladane prze mechanika zaczynaly bic po nieduzym przebiegu , wkoncu kupiłem najtansze chinskie tarcze w ic, do tego tani miekki klocek rodhausa ( stwierdziłem ze skoro jest cos nie halo i kazdy zestaw sie gnie to nie ma sensu wywalac $$ na dobry hebel) kupiłem paste plastilube czy jakos tak sam zmieniłem tarcze wyczysciłem piaste na błysk nasmarowałem i prowadnice zacisku i tłoczek sprawdzajac czy chodza i odbijają i jakie było moje zdziwienie jak na takim zestawie zrobiłem 30k km hamujac wielokrotnie ze 180km/h, specjalnie wjezdzajac w kałuze-specjalinie chcac pogiac taki zestaw bo przeciez kompletny zestaw za 200pln nie może byc dobry i i nic sie nie pogielo - za to bardzo miekki klocek szybko sie skonczyl. Pozniej zmieniłem na zestaw ate + hawk hps oczywiscie sam montujac i to był dopiero ekstra hebel...  Brembo i Ferrodo ds bedzie dobrym zestawem

Mogleś mieć podróby - Bardzo częsty przypadek

Zimmermann bije na głowę Brembo-  wiem jakie mają przejścia i wiem ile są w stanie wytrzymać w użytkowaniu pojeżdzawki/cywilna jazda

i mogę je polecić każdemu.

Dodatkowo powiem że w Vanie miałem kilka kompletów tarcz i jedynie ATE i Zimmermany wytrzymywały normalne użytkowanie.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...