sebek Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Witam ponownie. Tym razem konkurs, która tarcza lepsza? Chce wyeliminować to krzywienie się od przegrzania. Czytam rożne posty i wychodzi na to że Brembo lepsze, choć człowiek ze sklepu subarak.com.pl radzi brać Zimmermana. No i z tego co czytam to najlepiej kupic klocki Ferodo Premier lub Performance. Pozdrawiam serdecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Mam Zimmermany w Forku XT z przodu i póki co jestem bardzo zadowolony - nie robiłem jednak testów w ekstremalnych warunkach (nie upalam, nie jeżdżę na torze itp). Do tego mam EBC zielone - w porównaniu do serii jest spora poprawa i nic w tym setupie nie będę już zmieniał (chyba że 4ro tłoczek się okazyjnie kupi ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebek Posted June 16, 2014 Author Share Posted June 16, 2014 dzięki za odpowiedź, mam obecnie tarcze bosch, raz na autostradzie przyhamowalem mocniej ze 150 i się pogięły tarcze Zimmermana masz gładkie czy nawiercane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Mam nawiercane. Kilka razy robiłem hamowanie z okolic 140km/h do 0 i żadnych trwałych, negatywnych skutków nie było, poza tym że po 2 takich hamowaniach, jedno po drugim, skuteczność hamulców na chwilę odczuwalnie spadła - nie wybierałem jednak tego zestawu z myślą o jeździe sportowej więc mi to nie przeszkadza, najważniejsze że jedno hamowanie jest bardzo skuteczne Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebek Posted June 16, 2014 Author Share Posted June 16, 2014 dzięki, własnie się zastanawiam czy gładkie kupić czy nawiercane, objaw o chwilowym spadku skuteczności który opisałeś jest prawidłowy, powodem był zagrzany płyn który od pewnej temp traci swoje właściwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 (edited) Ja mam gładkie brembo i klocki zimmerman już kolejny raz i jestem bardzo zadowolony. Edited June 16, 2014 by andre82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Może te "wyższe" modele brembo są dobre, ale te zwykłe gładkie 277 są..średni. Zahamować zahamują, ale już po 2-3 tyg od założenia złapały minimalne bicie. Za małe żeby toczyć, a jednak wyczuwalne. I uprzedzając pytanie - nie, nie zamoczyłem gorących tarcz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 A ja już kolejny zestaw brembo+zimmerman kończę i nie ma bicia tarcz a hamulce lekko nie mają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebek Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 Po przeczytaniu kilku wątków i wysłuchania opinii subarak.com.pl i hamulce.net zamówiłem tarcze Brembo i klocki Ferodo Performance Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Wiekszosc "pogietych tarcz" to wina nieumiejetnego montazu i niechlujstwa mechanika któremu nie chce sie sprawdzic prowadnic zacisku i tłoczka -nie wierze w mit z wjechaniem w kałuze bo gdyby tak było to producent zakazałby jazdy w deszczu- temat przerabiałem na swoim aucie co prawda nie na subaru a na civicu. Ate, brembo zakladane prze mechanika zaczynaly bic po nieduzym przebiegu , wkoncu kupiłem najtansze chinskie tarcze w ic, do tego tani miekki klocek rodhausa ( stwierdziłem ze skoro jest cos nie halo i kazdy zestaw sie gnie to nie ma sensu wywalac $$ na dobry hebel) kupiłem paste plastilube czy jakos tak sam zmieniłem tarcze wyczysciłem piaste na błysk nasmarowałem i prowadnice zacisku i tłoczek sprawdzajac czy chodza i odbijają i jakie było moje zdziwienie jak na takim zestawie zrobiłem 30k km hamujac wielokrotnie ze 180km/h, specjalnie wjezdzajac w kałuze-specjalinie chcac pogiac taki zestaw bo przeciez kompletny zestaw za 200pln nie może byc dobry i i nic sie nie pogielo - za to bardzo miekki klocek szybko sie skonczyl. Pozniej zmieniłem na zestaw ate + hawk hps oczywiscie sam montujac i to był dopiero ekstra hebel... Brembo i Ferrodo ds bedzie dobrym zestawem Link to comment Share on other sites More sharing options...
gooffy Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Karas ma dużo racji. Dodatkowo podczas wymiany tarcz powinien zostać wykonany pomiar bicia. Jeśli tarcze założone są prawidłowo bicie powinno być mniejsze niż 0,07mm, Link to comment Share on other sites More sharing options...
nieuprzejmygbur Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 odradzam tanie Brembo...czyli 150 sztuka... droższych nie próbowałem po 5 tysiakach wygieły się z przodu i zaczęły się wibracje na kierownicy. spróbuj ATE Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebek Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 (edited) no to mam od kilku miesięcy gładkie tarcze brembo i klocki ferodo performance tarcze jak najbardziej polecam jeszcze ich nie pokrzywiłem także od dzisiaj już tylko takie kupuję natomiast co do 2x droższych kloców performance uczucia mam mieszane hamują bardzo podobnie do mojego poprzedniego taniego zestawi bosch+breck także moje zdanie jest takie - zawsze kupuj bardzo dobre tarcze, klocki można przyoszczędzić kasę i kupić coś tańszego ate, textar, zwykłe ferodo co do pomiaru bicia jak najbardziej się zgadzam, ale niestety w ASO mikołow nie maja urządzenia do pomiaru sic! temat wałkowałem nawet z właścicielem warsztatu, urządzenie kosztuje 150zł, w końcu odpuściłem gdy usłyszałem "po co mierzyć przecież nowe zakładamy!" i jeszcze temacik kałuży wody, przecież jak wjeżdżasz to opona wywala całą wodę na boki, chyba ciężko jest tarcze umoczyć?!? Edited October 28, 2014 by sebek Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 a ja założyłem tarcze Hawk Performance + klocki ceramik i zestaw spisuje się doskonale:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortis Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Wiekszosc "pogietych tarcz" to wina nieumiejetnego montazu i niechlujstwa mechanika któremu nie chce sie sprawdzic prowadnic zacisku i tłoczka -nie wierze w mit z wjechaniem w kałuze bo gdyby tak było to producent zakazałby jazdy w deszczu- temat przerabiałem na swoim aucie co prawda nie na subaru a na civicu. Ate, brembo zakladane prze mechanika zaczynaly bic po nieduzym przebiegu , wkoncu kupiłem najtansze chinskie tarcze w ic, do tego tani miekki klocek rodhausa ( stwierdziłem ze skoro jest cos nie halo i kazdy zestaw sie gnie to nie ma sensu wywalac $$ na dobry hebel) kupiłem paste plastilube czy jakos tak sam zmieniłem tarcze wyczysciłem piaste na błysk nasmarowałem i prowadnice zacisku i tłoczek sprawdzajac czy chodza i odbijają i jakie było moje zdziwienie jak na takim zestawie zrobiłem 30k km hamujac wielokrotnie ze 180km/h, specjalnie wjezdzajac w kałuze-specjalinie chcac pogiac taki zestaw bo przeciez kompletny zestaw za 200pln nie może byc dobry i i nic sie nie pogielo - za to bardzo miekki klocek szybko sie skonczyl. Pozniej zmieniłem na zestaw ate + hawk hps oczywiscie sam montujac i to był dopiero ekstra hebel... Brembo i Ferrodo ds bedzie dobrym zestawem Mogleś mieć podróby - Bardzo częsty przypadek Zimmermann bije na głowę Brembo- wiem jakie mają przejścia i wiem ile są w stanie wytrzymać w użytkowaniu pojeżdzawki/cywilna jazda i mogę je polecić każdemu. Dodatkowo powiem że w Vanie miałem kilka kompletów tarcz i jedynie ATE i Zimmermany wytrzymywały normalne użytkowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now