Skocz do zawartości

Centralka-drzwi tylne


Szczepan Klisiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z zamykaniem/otwieraniem tylnych prawych drzwi, podczas zamykania zauważyłem, że raz drzwi się zamkną, raz nie. Mechanizm słychać, że w drzwiach działa, ale przełącznik, przy klamce się nie przekręca, zostaje w tym samym miejscu. Natomiast jeżeli się zamkną to się nie otworzą, dopiero przez przednie drzwi trzeba otworzyć ręcznie. Zauważyłem, również, że podczas jazdy na dłuższej trasie ów przełącznik przekręca się sam- w pozycję zamkniętą. Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Najlepsze jest to, ze auto zostawiam nie raz w mieście, a wszystkich drzwi nigdy nie sprawdzałem czy pozamykane... Wina klamki, czy centralki? Dodam jeszcze, ze w zimie czasem zdarzyło się tak, że przednie drzwi kierowcy musiałem otwierać na dwa razy, dwa przyciśnięcia kluczyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest, że padł silniczek centralnego zamka,  temat opisany tutaj http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62478-zamek-centralny-od-kierowcy-nie-dziala/

Niestety IV gen. legacków i III obk dotyka problem umierających silniczków (smar, którego jest za dużo, przy wysokich temperaturach dostaje sie na szczotki i jest skutecznie demoluje) czyli TTTM

Na pocieszenie dodam, ze identyczny problem dotyka lexusy, rovery i hondy... mają te same wadliwe silniczki jedynie różniące się bolcem ośki...

Opcje rozwiązanie problemu:

1. nowy zamek (występowały dwa rodzaje biały (zgrzewany teoretycznie nierozbieralny) i czarny (rozbieralny, niby poprawiony z większą zębatką))

2. używany = loteria fantowa + ceny wysokie z racji TTTM.

3. wydłubanie silniczka i wtedy wymiana na nowy lub próba reanimacji. Tutaj są dwa rozwiązania albo zakup zza Oceanu lub z Chin na portalu aukcyjnym http://www.ebay.com/itm/4-pack-20mm-LONG-SHAFT-Mabuchi-Car-Door-Lock-Actuator-Motor-Repair-Lexus-Toyota-/121354722417?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c414e1c71&vxp=mtr

albo reanimacja czyli w praktyce wymiana szczotek z nowego dawcy.  Dawcę w PL ciężko znaleźć ale można... silnik biorca to  (taki jak w linku powyżej) MABUCHI i do operacji ożywiania potrzebny jest tylko przeszczep fragmentu (plastikowego ze zdjęcia) czyli szczotek. Leczyłem w ten sposób, nie pamiętam skąd wyczarowałem dawce ale z tego co pamiętam to miał zębatkę od strony szczotek... ale jak szukałem to rozważałem również zakup uniwersalnego siłownika, bo z rysunków i zdjęć wnętrzności  w niektórych siedziały silniki mabuchi lub pochodne idealnie pasujące na przeszczep ;)

Edytowane przez grzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno robiłem konserwację i wszystko miałem jak na dłoni i mogłem od razu się pobawić tylko potrzebowałem szybko samochód... zamek jest ten biały. Trzeba będzie rozebrać jeszcze raz...dziękuję i przepraszam za dubel tematu, nie wiem co mnie przyćmiło, ze nie widziałem, można usunąć bądź przenieść. 

Kupował ktoś silniczki gdzieś w Polsce- czy nie ma takiej opcji?

Edytowane przez Szczepan SL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie się uporałem z tym problemem. Zmieniłem silniczek ale po kolei

 

- Najpierw rozebrałem siłownik (też mam ten biały - trochę siły i się otworzył) i wymontowałem silniczek

- Po otwarciu silniczka okazało się że całość jest już mocno pociemniała i zmęczona dodatkowo mocno się grzeje więc wywaliłem termistor (bezpiecznik termiczny) i silniczek zadziałał kilka razy przy okazji świecąc jak żarówka

- Zdemontowałem z oryginału trybik i zamówiłem na aledrogo silniczek z hondy trochę porzeźbiłem szlifierką i klejem epoksydowaym i zamontowałem oryginalny trybik

- Wrzuciłem całość w obudowę miałem zamiar zgrzewać ale pomyślałem że w racie draki lepiej żeby było rozbieralne więc skręciłem wszystko taśmą żeby się nie rozchodziło i zamontowałem

- Zamek działa :D 

 

Silniczek kupiłem tu: 

http://allegro.pl/honda-civic-accor-silownik-centralnego-silniczek-i4330437926.html

 

Wyprzedzając pytania nie jestem związany w żaden sposób z osobą sprzedającą i nie czerpie ze sprzedaży żadnych korzyści :D

 

Z tego co patrzyłem pasuje jeszcze z Vectry B ale ręki nie dam uciąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

1. nowy zamek (występowały dwa rodzaje biały (zgrzewany teoretycznie nierozbieralny) i czarny (rozbieralny, niby poprawiony z większą zębatką))

 

Orientujesz się jaki jest koszt nowego zamka?

 

Chyba mam podobny problem (a taką miałem nadzieję, że będę się cieszył bezproblemową centralką - w moim starym Nissanie nawał :/).

Edytowane przez raph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. nowy zamek (występowały dwa rodzaje biały (zgrzewany teoretycznie nierozbieralny) i czarny (rozbieralny, niby poprawiony z większą zębatką))

 

Orientujesz się jaki jest koszt nowego zamka?

 

Chyba mam podobny problem (a taką miałem nadzieję, że będę się cieszył bezproblemową centralką - w moim starym Nissanie nawał :/).

 

 

Nie orientowałem się w ASO, ale podejrzewam, że cena może podchodzić pod 1/2 "subarowe nic" :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Możliwe jest, że padł silniczek centralnego zamka,  temat opisany tutaj http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62478-zamek-centralny-od-kierowcy-nie-dziala/

Niestety IV gen. legacków i III obk dotyka problem umierających silniczków (smar, którego jest za dużo, przy wysokich temperaturach dostaje sie na szczotki i jest skutecznie demoluje) czyli TTTM

Na pocieszenie dodam, ze identyczny problem dotyka lexusy, rovery i hondy... mają te same wadliwe silniczki jedynie różniące się bolcem ośki...

Opcje rozwiązanie problemu:

1. nowy zamek (występowały dwa rodzaje biały (zgrzewany teoretycznie nierozbieralny) i czarny (rozbieralny, niby poprawiony z większą zębatką))

2. używany = loteria fantowa + ceny wysokie z racji TTTM.

3. wydłubanie silniczka i wtedy wymiana na nowy lub próba reanimacji. Tutaj są dwa rozwiązania albo zakup zza Oceanu lub z Chin na portalu aukcyjnym http://www.ebay.com/itm/4-pack-20mm-LONG-SHAFT-Mabuchi-Car-Door-Lock-Actuator-Motor-Repair-Lexus-Toyota-/121354722417?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c414e1c71&vxp=mtr

albo reanimacja czyli w praktyce wymiana szczotek z nowego dawcy.  Dawcę w PL ciężko znaleźć ale można... silnik biorca to  (taki jak w linku powyżej) MABUCHI i do operacji ożywiania potrzebny jest tylko przeszczep fragmentu (plastikowego ze zdjęcia) czyli szczotek. Leczyłem w ten sposób, nie pamiętam skąd wyczarowałem dawce ale z tego co pamiętam to miał zębatkę od strony szczotek... ale jak szukałem to rozważałem również zakup uniwersalnego siłownika, bo z rysunków i zdjęć wnętrzności  w niektórych siedziały silniki mabuchi lub pochodne idealnie pasujące na przeszczep ;)

Jakiej długości jest rolka w tym silniku? To są te krótsze 10mm czy te dłuższe 20mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jakiej długości jest rolka w tym silniku? To są te krótsze 10mm czy te dłuższe 20mm?

 

Dłuższe, dodatkowo Ci powiem, że mają spłaszczenie na rolce/ośce na ostatnich 12 mm, żeby się trybik nie ślizgał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakiej długości jest rolka w tym silniku? To są te krótsze 10mm czy te dłuższe 20mm?

 

Dłuższe, dodatkowo Ci powiem, że mają spłaszczenie na rolce/ośce na ostatnich 12 mm, żeby się trybik nie ślizgał.

 

Spóźniłeś się jakieś 3 miesiące z odpowiedzią. Silniczek w drzwiach wymieniłem miesiąc temu. :) Wirnik właśnie ze względu na faskę został stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czułem, że będzie już po musztardzie, ale zostanie dla potomnych :)  Zaznaczę także, jakby ktoś chciał kupić nowy silniczek, że jego długość to 55mm, z czego ośka z faską 18 mm.

 

Czy ktoś wie, czy z przodu są takie same silniczki co z tyłu?

Edytowane przez kryniczan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czułem, że będzie już po musztardzie, ale zostanie dla potomnych :)  Zaznaczę także, jakby ktoś chciał kupić nowy silniczek, że jego długość to 55mm, z czego ośka z faską 18 mm.

 

Czy ktoś wie, czy z przodu są takie same silniczki co z tyłu?

Identyczne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie coraz bardziej to zaczyna denerwować - że się tylne prawe drzwi czasem nie domykają...

 

Pamiętam, że gość z ASO radził też, żeby sprawdzić też kabel. Tylko teraz pytanie  - jak to dokładnie zrobić? Mam co rozbierać przy drzwiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podesłał byś link gdzie teraz można zamówić silniczek? U mnie ta sama sytuacja. Widzę kolega też z Lublina to chętnie odkupię sztukę i zasięgnę porady co do wymiany.

OK. 3.98$ i jest Twój. :) Pisz na PW.

Mnie coraz bardziej to zaczyna denerwować - że się tylne prawe drzwi czasem nie domykają...

 

Pamiętam, że gość z ASO radził też, żeby sprawdzić też kabel. Tylko teraz pytanie  - jak to dokładnie zrobić? Mam co rozbierać przy drzwiach?

Wypadałoby zdjąć boczek drzwi. Będziesz miał dostęp do kabelka zasilającego silniczek zamka. Długi kabelek od akumulatora i podajesz napięcie na silniczek. W zależności, jak bieguny przyłożysz, to albo otworzysz, albo zamkniesz. Obstawiam jednak złotówki przeciwko orzechom, że to szczotkotrzymacz silniczka jest do wymiany. ;)  Ja się nie bawiłem, tylko wyciągnąłem zamek i na spokojnie w domu wykonałem naprawę. Najdłużej mi zeszło z dojściem, jak go wyciągnąć i jak go włożyć na miejsce po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelka dokumentacja foto tego typu naprawy byłaby bardzo pomocna. :)

 

Dla mnie przeżyciem jest już zdjęcie tego boczku drzwi. W przyszłym tygodniu będę miał urlop to może spróbuję. 

 

WOJO - jak się zabrać do zdjęcia tego boczku - żeby niczego nie uszkodzić? Cały czas mowa o tylnych prawych drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelka dokumentacja foto tego typu naprawy byłaby bardzo pomocna. :)

 

Dla mnie przeżyciem jest już zdjęcie tego boczku drzwi. W przyszłym tygodniu będę miał urlop to może spróbuję. 

 

WOJO - jak się zabrać do zdjęcia tego boczku - żeby niczego nie uszkodzić? Cały czas mowa o tylnych prawych drzwiach.

U mnie problem wystąpił w drzwiach kierowcy, więc sprawę miałem ułatwioną.

To powinno pomóc zrozumieć, co i w jakiej kolejności odkręcać:

http://www.bodyshopzone.com/archives/trim/door_panels/Subaru/Outback_2007/remove_dp_07_Outback.html

Tapicerkę tylnych drzwi zdejmuje się w bardzo podobny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej,

 

to cudo http://www.ebay.com/itm/20mm-Long-Shaft-Car-Door-Lock-Actuator-Motor-Repair-For-Lexus-Toyota-Mabuchi-/281171934864?hash=item4177273e90:g:sOUAAOSwAYtWJaV1&vxp=mtr podejdzie do Legacy IV ?

 

Pytam bo to 20mm long, a ktoś pisał o 55mm. Dzięki.

Edytowane przez wild_pig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tego szukasz. 20 mm to długość trzpienia, a 55 mm to długość całego silniczka. Masz to na trzecim rysunku, przytoczonego przez Ciebie odnośnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...