Skocz do zawartości

Zaciski z touarega do gc8


k1robot

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/16944-hamulce-porsche-cayenne-a-subaru/

 

Tu masz temat pokrewny, a co do szczegółów to jest przynajmniej jeden człowiek na forum (AdamekA7) który ma, użytkuje i jest zadowolony zatem możesz do niego podbić z pytaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touareg/Q7/Cayenne miały dwa różne przednie zaciski 6cio tłoczkowe oznaczone jako 17Z i 18Z, które pracowały odpowiednio z tarczą 330mm i 350mm.

Jeśli chcesz zostać przy feldze 17", zacisk 18Z odpada.

17Z da się ożenić z seryjną tarczą z Buga STi 5x100 - 326mm.

Plus trzeba wykombinować mocowanie do zwrotnicy. Na pewno jest inny rozstaw śrub mocujących w zacisku - VW ma 145mm, Subaru 150mm.

Zaletą będzie tani jak barszcz klocek hamulcowy. Przewody hamulcowe pasują.

Potrzebujesz większą pompę hamulcową - newage WRX/STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebuję kotleta bo trochę w tym dłubię i mam chyba trafne przemyślenia.

 

Optymalny wg mnie zacisk z Cayenne/Touarega/Q7 to wersja 17Z, która seryjne pracuje z tarczą 330x32.

Zacisk 18Z raczej jest łatwiej dostępny, pracował z tarczą 350x34, ma większe tłoczki przez co pompa hamulcowa może być za mało wydajna.

 

Żeby zacisk 17Z zamontować do zwrotnicy wystarczy dopasować rozstaw śrub w uchu - ze 150mm na 145mm. W seryjnej postaci prawie idealnie się składa na seryjną tarczę z STi - 326x30, wysokość tarczy 53mm.

Zalety to łatwość montażu i dostępność tarczy i klocków. Wada jest taka, że dobór felg jest kłopotliwy - zacisk jest masywniejszy, klockowaty i wyższy o ok 6mm od złotego Brembo. Felga z STi wchodzi z dystansem 6mm.

 

Legendarny zacisk Prodrive/Alcon jest zajebistrzy, mieści się pod felgi z WRXa itd. Wady ma tylko takie że zestaw jest drogi, tarcza droga, wybór klocków słaby. Tarcza Prodrive ma wymiary 330x28 i wysokość 61mm.

 

Dobór felg (do zestawu z zaciskiem Brembo 17Z i tarczą z STi) byłby łatwiejszy gdyby ten cholernie wielki zacisk nie wystawał aż tyle ponad płaszczyznę przylegania felgi do piasty. W zasadzie to problem jest tam gdzie zakreśliłem na obrazku:

template_zpsxu5hkzrc.jpg

Za wysoki zacisk, za blisko środka tarczy hamulcowej i zawadza albo o środek felgi albo o wewnętrzną stronę ramienia.

Tu pewnie będzie lepiej widać:

zawadza_zps6za4epdl.jpg

 

Parametr ten jest zależny od wysokości tarczy hamulcowej. Gdyby więc użyć tarczy hamulcowej Prodrive, zacisk by się schował prawie 1 cm głębiej, każda felga wchodząca na złote Brembo pasowałaby z zapasem. Tyle że tarcza jest mega droga. I dość cienka.

Opcją jest tarcza z Mercedesa GLK - ma rozmiar 330x32 i wysokość 65mm, tyle że jest już dość blisko sworznia zwrotnicy. Inna opcja, lepsza moim zdaniem, to tarcza o wymiarze 330x30 i wysokości 62mm - wymiary praktycznie zgodne z tarczą Prodrive, i swoją drogą ludzie jej używają zamiennie. To tarcza z BMW X5 E53. Oczywiście wymaga nawiercenia otworów na szpilki. Będę to testował mam nadzieję że w niedługim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pytam po co odkrywać Amerykę na nowo?

Adamek był rzeczywiście prekursorem takiego rozwiązania i chwała mu za to. Używam jego rozwiązania i jestem bardzo zadowolony.

Sprawdziłem wreszcie jakie to zaciski są zamontowane u mnie - mam 18ZL któryu pracuje z większą tarczą, bodajże 335-340mm

I u mnie siedzi idealnie wypełniając standardową felgę WRX/STI (gdzieś tam zdjęcia zamieszczałem).

 

Tak więc kombinować za bardzo nie ma co ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk 18Z od 17Z rozni sie dlugoscia uszu (dalej odsadzony) oraz wielkością klocka (100mm wysokosci zamiast 90mm) - reszta wymiarow jest taka sama.

Setup hamuje fajnie na kazdej tarczy. Cala kombinacja i trudnosc polega na spasowaniu felgi na to. A umiejscowienie zacisku jest zalezne od uzytej tarczy.

 
Nie odkrywam ameryki tylko zbieram info w jednym miejscu.

Woyt - masz tarcze nie wiesz jakiej srednicy, grubosci i wysokosci, na aluminiowym dzwonie.

Edytowane przez PatiKTP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rozważam założenie zacisków z touareg do gc8, i mam pytanie: jakie tarcze do tego pasują??

Mało ci złote brembo w GC8??? :yahoo: Mieliśmy w bugu wrx te zaciski z Cayenna z tarczami z jakiegoś mercedesa 345mm(nowe otwory pod szpilki) plus oczywiście adaptery. Myślę że przy Twoim ukł. hamulcowym (brak pompy abs) nie będzie problemu z wydajnością. Tarcze standardowe czyli tanie i klocek za 300 a nie 800pln. Mega wydajny układ za naprawdę małe pieniądze. Felga była ET 35 ale myślę że 40 też by siadło.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam  ;)


Gdybyś chciał do swojej Nardi troszkę inny patent na dobry hamulec na przód to mogę Ci jeszcze coś tańszego podpowiedzieć :) To lekki samochód i nie ma potrzeby stosowania takich wielkich i ciężkich (tarcze są olbrzymią masą nieresorowaną) zestawów. Cayenne czy Q7 to 2,5 t auta i to całkiem szybkiego więc po co? Chyba że dla lansu to ok bo robią robotę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam ;)

 

Gdybyś chciał do swojej Nardi troszkę inny patent na dobry hamulec na przód to mogę Ci jeszcze coś tańszego podpowiedzieć :) To lekki samochód i nie ma potrzeby stosowania takich wielkich i ciężkich (tarcze są olbrzymią masą nieresorowaną) zestawów. Cayenne czy Q7 to 2,5 t auta i to całkiem szybkiego więc po co? Chyba że dla lansu to ok bo robią robotę :D

Co masz za patent ?

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny ciekawy sposób na montaż zacisku z Touarega, to przerobienie go na system montażu radialnego. Usuwa się uszy i nawierca otwory montażowe. O tak:

17z-7.JPG

17z-11.JPG

17z-10.JPG

17z-18.JPG

No i do tego adapter:

LRA-8788-BRCA-1d.jpg

Wtedy na pewno łatwiej będzie manewrować odsadzeniem zacisku.

 

Wojciechowski - też jestem ciekaw Twojego alternatywnego patentu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie odkrywam ameryki tylko zbieram info w jednym miejscu. Woyt - masz tarcze nie wiesz jakiej srednicy, grubosci i wysokosci, na aluminiowym dzwonie.

no wiem, ale nie powiem :)

a na poważnie - nigdy nie było mi potrzebne wiedzieć co do mm jakiej średnicy mam tarcze, czy jaka jest jej grubość i wysokość.

zestaw sprawdzony, więc kupiony i zainstalowany.

mogę oczywiście pomierzyć i podać dokładne wymiary.

sęk w tym, że zacisk 18ZL (ten u mnie) jest mega wielki i wypełnia rzeczywiście szczelnie wnętrze felgi i oczywiście trudno jest dobrać nową, ale z drugiej strony nie ma jakiejś większej tragedii.

 

Teraz kilka faktów dotyczących felg: seryjne STI new age 7,5x17 et53 (chyba takie ma parametry) wchodzi bez problemu na mój zacisk

Powinna wejść również 7", ale z et48 lub niższym

no i uważamy na ciężarki - zacisk zrywa wszystko co naklejone w "standardowy" sposób........ ;)

 

generalnie trzeba zwracać uwagę (poza et) na kształt felg - ramiona powinny być wypukłe, niejako obejmować zacisk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że do GTka czy do jeszcze lżejszych GC8 350mm tarczy to lekka przesada ;) więc wymyśliłem żeby znaleźć coś większego od seri ale z umiarem. Wybór padł na tarcze ze Legacy spec B - 316mm a syn wykombinował do tego zaciski Brembo 4 tłok z BMW E38. Tarcze pasują p&p a do zacisków trzeba zrobić adaptery. 316tki mają sporą pojemność cieplną a jednocześnie nie są tak potwornie ciężkie jak 350 tki. W legasiu taki hamulec jest za słaby ale to setki kg różnicy w wadze i kiepski zacisk. Zaciski z BMW to chyba najtańsze Brembo dostępne na rynku więc koszty całości z nowymi tarczami to pewnie połowa złotych Brembo . W Leonie taki zestaw "przewraca przez plecy" a w Nardi już niedługo się dowiemy :yahoo:

Felga Wrx tylko z dystansem  :(

Edytowane przez wojciechowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciechowski - to faktycznie fajna kombinacja, bo tarcza dostępna i nie wymaga przerabiania, zacisk i klocek tani, kwestia tylko zamontowania zacisku. Adapter to bloczek aluminiowy z nawierconymi otworami? Felga z WRXa nie wchodzi bez dystansu bo zacisk jest za wysoki czy za blisko piasty czy to i to? :) Felga z STi wchodzi bez dystansu?

 

Woyt - Ty masz hamulce po Adamku, tak? Zanim zamontowałem u siebie, pytałem o wymiary zacisku i wszyscy na około mówili, że spoko spoko, jest niższy i bardziej się chowa niż złote brembo. No i się chowa - jak się da odpowiednio wysoką tarczę hamulcową :) Każda felga która wchodzi na złote brembo powinna u Ciebie też pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fele z STI new age wchodzą z 3mm zapasem przy zacisku :D właśnie sprawdziłem organoleptycznie.Co do WRXowych felg to trzeba min 8mm dystansu bo zacisk za wysoki czyli mniej więcej tak samo jak złote brembo. Adaptery dorabiają nam tylko z wysokogatunkowej stali.

Edytowane przez wojciechowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to nasze dzieło. Kiedyś zrobiliśmy z Porsche, potem Tarox a teraz czas na coś innego... :D Szukamy optymalnego rozwiązania w rozmiarze i skuteczności działania. Pacjent co prawda trochę "przytył"  ale mam nadzieję że nie za bardzo i będzie zacnie hamował za niewielkie pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...