Jump to content

Zaciski z touarega do gc8


k1robot
 Share

Recommended Posts

Touareg/Q7/Cayenne miały dwa różne przednie zaciski 6cio tłoczkowe oznaczone jako 17Z i 18Z, które pracowały odpowiednio z tarczą 330mm i 350mm.

Jeśli chcesz zostać przy feldze 17", zacisk 18Z odpada.

17Z da się ożenić z seryjną tarczą z Buga STi 5x100 - 326mm.

Plus trzeba wykombinować mocowanie do zwrotnicy. Na pewno jest inny rozstaw śrub mocujących w zacisku - VW ma 145mm, Subaru 150mm.

Zaletą będzie tani jak barszcz klocek hamulcowy. Przewody hamulcowe pasują.

Potrzebujesz większą pompę hamulcową - newage WRX/STi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzebuję kotleta bo trochę w tym dłubię i mam chyba trafne przemyślenia.

 

Optymalny wg mnie zacisk z Cayenne/Touarega/Q7 to wersja 17Z, która seryjne pracuje z tarczą 330x32.

Zacisk 18Z raczej jest łatwiej dostępny, pracował z tarczą 350x34, ma większe tłoczki przez co pompa hamulcowa może być za mało wydajna.

 

Żeby zacisk 17Z zamontować do zwrotnicy wystarczy dopasować rozstaw śrub w uchu - ze 150mm na 145mm. W seryjnej postaci prawie idealnie się składa na seryjną tarczę z STi - 326x30, wysokość tarczy 53mm.

Zalety to łatwość montażu i dostępność tarczy i klocków. Wada jest taka, że dobór felg jest kłopotliwy - zacisk jest masywniejszy, klockowaty i wyższy o ok 6mm od złotego Brembo. Felga z STi wchodzi z dystansem 6mm.

 

Legendarny zacisk Prodrive/Alcon jest zajebistrzy, mieści się pod felgi z WRXa itd. Wady ma tylko takie że zestaw jest drogi, tarcza droga, wybór klocków słaby. Tarcza Prodrive ma wymiary 330x28 i wysokość 61mm.

 

Dobór felg (do zestawu z zaciskiem Brembo 17Z i tarczą z STi) byłby łatwiejszy gdyby ten cholernie wielki zacisk nie wystawał aż tyle ponad płaszczyznę przylegania felgi do piasty. W zasadzie to problem jest tam gdzie zakreśliłem na obrazku:

template_zpsxu5hkzrc.jpg

Za wysoki zacisk, za blisko środka tarczy hamulcowej i zawadza albo o środek felgi albo o wewnętrzną stronę ramienia.

Tu pewnie będzie lepiej widać:

zawadza_zps6za4epdl.jpg

 

Parametr ten jest zależny od wysokości tarczy hamulcowej. Gdyby więc użyć tarczy hamulcowej Prodrive, zacisk by się schował prawie 1 cm głębiej, każda felga wchodząca na złote Brembo pasowałaby z zapasem. Tyle że tarcza jest mega droga. I dość cienka.

Opcją jest tarcza z Mercedesa GLK - ma rozmiar 330x32 i wysokość 65mm, tyle że jest już dość blisko sworznia zwrotnicy. Inna opcja, lepsza moim zdaniem, to tarcza o wymiarze 330x30 i wysokości 62mm - wymiary praktycznie zgodne z tarczą Prodrive, i swoją drogą ludzie jej używają zamiennie. To tarcza z BMW X5 E53. Oczywiście wymaga nawiercenia otworów na szpilki. Będę to testował mam nadzieję że w niedługim czasie.

Link to comment
Share on other sites

A ja się pytam po co odkrywać Amerykę na nowo?

Adamek był rzeczywiście prekursorem takiego rozwiązania i chwała mu za to. Używam jego rozwiązania i jestem bardzo zadowolony.

Sprawdziłem wreszcie jakie to zaciski są zamontowane u mnie - mam 18ZL któryu pracuje z większą tarczą, bodajże 335-340mm

I u mnie siedzi idealnie wypełniając standardową felgę WRX/STI (gdzieś tam zdjęcia zamieszczałem).

 

Tak więc kombinować za bardzo nie ma co ;)

Link to comment
Share on other sites

Zacisk 18Z od 17Z rozni sie dlugoscia uszu (dalej odsadzony) oraz wielkością klocka (100mm wysokosci zamiast 90mm) - reszta wymiarow jest taka sama.

Setup hamuje fajnie na kazdej tarczy. Cala kombinacja i trudnosc polega na spasowaniu felgi na to. A umiejscowienie zacisku jest zalezne od uzytej tarczy.

 
Nie odkrywam ameryki tylko zbieram info w jednym miejscu.

Woyt - masz tarcze nie wiesz jakiej srednicy, grubosci i wysokosci, na aluminiowym dzwonie.

Edited by PatiKTP
Link to comment
Share on other sites

Witam, rozważam założenie zacisków z touareg do gc8, i mam pytanie: jakie tarcze do tego pasują??

Mało ci złote brembo w GC8??? :yahoo: Mieliśmy w bugu wrx te zaciski z Cayenna z tarczami z jakiegoś mercedesa 345mm(nowe otwory pod szpilki) plus oczywiście adaptery. Myślę że przy Twoim ukł. hamulcowym (brak pompy abs) nie będzie problemu z wydajnością. Tarcze standardowe czyli tanie i klocek za 300 a nie 800pln. Mega wydajny układ za naprawdę małe pieniądze. Felga była ET 35 ale myślę że 40 też by siadło.  :D

Link to comment
Share on other sites

Poszukam  ;)


Gdybyś chciał do swojej Nardi troszkę inny patent na dobry hamulec na przód to mogę Ci jeszcze coś tańszego podpowiedzieć :) To lekki samochód i nie ma potrzeby stosowania takich wielkich i ciężkich (tarcze są olbrzymią masą nieresorowaną) zestawów. Cayenne czy Q7 to 2,5 t auta i to całkiem szybkiego więc po co? Chyba że dla lansu to ok bo robią robotę :D

Link to comment
Share on other sites

Poszukam ;)

 

Gdybyś chciał do swojej Nardi troszkę inny patent na dobry hamulec na przód to mogę Ci jeszcze coś tańszego podpowiedzieć :) To lekki samochód i nie ma potrzeby stosowania takich wielkich i ciężkich (tarcze są olbrzymią masą nieresorowaną) zestawów. Cayenne czy Q7 to 2,5 t auta i to całkiem szybkiego więc po co? Chyba że dla lansu to ok bo robią robotę :D

Co masz za patent ?

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Inny ciekawy sposób na montaż zacisku z Touarega, to przerobienie go na system montażu radialnego. Usuwa się uszy i nawierca otwory montażowe. O tak:

17z-7.JPG

17z-11.JPG

17z-10.JPG

17z-18.JPG

No i do tego adapter:

LRA-8788-BRCA-1d.jpg

Wtedy na pewno łatwiej będzie manewrować odsadzeniem zacisku.

 

Wojciechowski - też jestem ciekaw Twojego alternatywnego patentu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie odkrywam ameryki tylko zbieram info w jednym miejscu. Woyt - masz tarcze nie wiesz jakiej srednicy, grubosci i wysokosci, na aluminiowym dzwonie.

no wiem, ale nie powiem :)

a na poważnie - nigdy nie było mi potrzebne wiedzieć co do mm jakiej średnicy mam tarcze, czy jaka jest jej grubość i wysokość.

zestaw sprawdzony, więc kupiony i zainstalowany.

mogę oczywiście pomierzyć i podać dokładne wymiary.

sęk w tym, że zacisk 18ZL (ten u mnie) jest mega wielki i wypełnia rzeczywiście szczelnie wnętrze felgi i oczywiście trudno jest dobrać nową, ale z drugiej strony nie ma jakiejś większej tragedii.

 

Teraz kilka faktów dotyczących felg: seryjne STI new age 7,5x17 et53 (chyba takie ma parametry) wchodzi bez problemu na mój zacisk

Powinna wejść również 7", ale z et48 lub niższym

no i uważamy na ciężarki - zacisk zrywa wszystko co naklejone w "standardowy" sposób........ ;)

 

generalnie trzeba zwracać uwagę (poza et) na kształt felg - ramiona powinny być wypukłe, niejako obejmować zacisk :)

Link to comment
Share on other sites

Uważam że do GTka czy do jeszcze lżejszych GC8 350mm tarczy to lekka przesada ;) więc wymyśliłem żeby znaleźć coś większego od seri ale z umiarem. Wybór padł na tarcze ze Legacy spec B - 316mm a syn wykombinował do tego zaciski Brembo 4 tłok z BMW E38. Tarcze pasują p&p a do zacisków trzeba zrobić adaptery. 316tki mają sporą pojemność cieplną a jednocześnie nie są tak potwornie ciężkie jak 350 tki. W legasiu taki hamulec jest za słaby ale to setki kg różnicy w wadze i kiepski zacisk. Zaciski z BMW to chyba najtańsze Brembo dostępne na rynku więc koszty całości z nowymi tarczami to pewnie połowa złotych Brembo . W Leonie taki zestaw "przewraca przez plecy" a w Nardi już niedługo się dowiemy :yahoo:

Felga Wrx tylko z dystansem  :(

Edited by wojciechowski
Link to comment
Share on other sites

Wojciechowski - to faktycznie fajna kombinacja, bo tarcza dostępna i nie wymaga przerabiania, zacisk i klocek tani, kwestia tylko zamontowania zacisku. Adapter to bloczek aluminiowy z nawierconymi otworami? Felga z WRXa nie wchodzi bez dystansu bo zacisk jest za wysoki czy za blisko piasty czy to i to? :) Felga z STi wchodzi bez dystansu?

 

Woyt - Ty masz hamulce po Adamku, tak? Zanim zamontowałem u siebie, pytałem o wymiary zacisku i wszyscy na około mówili, że spoko spoko, jest niższy i bardziej się chowa niż złote brembo. No i się chowa - jak się da odpowiednio wysoką tarczę hamulcową :) Każda felga która wchodzi na złote brembo powinna u Ciebie też pasować.

Link to comment
Share on other sites

Fele z STI new age wchodzą z 3mm zapasem przy zacisku :D właśnie sprawdziłem organoleptycznie.Co do WRXowych felg to trzeba min 8mm dystansu bo zacisk za wysoki czyli mniej więcej tak samo jak złote brembo. Adaptery dorabiają nam tylko z wysokogatunkowej stali.

Edited by wojciechowski
Link to comment
Share on other sites

Tak to nasze dzieło. Kiedyś zrobiliśmy z Porsche, potem Tarox a teraz czas na coś innego... :D Szukamy optymalnego rozwiązania w rozmiarze i skuteczności działania. Pacjent co prawda trochę "przytył"  ale mam nadzieję że nie za bardzo i będzie zacnie hamował za niewielkie pieniądze. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...