Jump to content
Sign in to follow this  
sema

Terkotanie, chrobotanie przy skręcie STI 06 z DCCD

Recommended Posts

Witam Panowie,

na początku witam was serdecznie. Niedawno nabyłem piękne czarne STI z 2005 roku, ale model już hawk-eye. Niestety mam problem z którym mój mechanik nie potrafi sobie poradzić. Auto ma 150 tys km przebiegu, ostatnio było wymieniane sprzęgło. Po tej operacji (chyba ze to tylko zbieg okoliczności) przy pełnym skręcie, na parkingu, zaczeło być słychać chrobotanie, terkotanie .  . . nie bardzo wiem jak nazwać ten odgłos. Nie jest to na pewno przegub.

Dodam tylko, że przy rozpiętym dyfrze obiaw praktycznie nie występuje, natomiast im bardziej się go spina, tym chrobotanie się nasila - oczywiście tylko przy pełnym skręcie  - jak w lewo tak i w prawo. Przy jeździe na wprost obiaw nie występuję. Przy kręceniu kierownicą w miejscu również.

 

Szukam na forum ale nie za wiele informacji o takich objawach znalazłem. Zastanawiam się czy nie jest to wiskoza?! Dźwięk wydobywa się gdzieś ze środka auta, więc raczej nie jest to tylny dyferencjał.

 

Czy jest możliwe, że warsztat źle zamontował sprzęgło? Olej w skrzyni jest na maksymlanym poziomie, wlany świeży przy wymianie sprzęgła.

 

Prosze o pomoc i sugestie. Jeśli to wiskoza, na jakie koszty muszę się szykować?

 

pozdrawiam

Sema

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej zupelnie normalne, skoro spinasz dyfer i jedziesz po luku - gdzie kola zewnetrzne i wewnetrzne maja rozny promien luku, wiec i rozna droge do pokonania.

Zas spietym dyfrem zmuszasz je do obracania sie z ta sama predkoscia. W efekcie masz halasy z dyfra i pewnie od samych kol takze, jako efekt walki sil spiecia i obracajacych sie tak, a nie inaczej kol.

Tak w pewnym uproszczeniu.

 

Takze lepiej tego nie "naprawiajcie" :)

Edited by AMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w ustawieniu AUTO jest OK? Jeżeli tak to wszystko jest w porządku z autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie, jeździłem wcześniej innym STI z DCCD, jeździłem WRX ale to nie są takie objawy. Wiem jak zachowywał się WRX przy pełnym skręcie - podobnie jak STI z DCCD na spiętym dyfrze, ale to nie jest to. Teraz objawy są inne - chrobotanie czy terkotanie chyba gdzies ze skrzyni, a po przejechaniu powiedzmy ze 3 okręgów na parkingu nawet delikatnie jakby jęczenie i to po wyprostowaniu kół, które uspokaja się wraz z kolejnymi kilometrami.

 

Problem występuje tylko przy pełnym skręcie, podczas jazdy czy w lewo czy w prawo.

 

W ustawieniu auto problem występuje, ale chrobotanie jest delikatne, tak jakby ustawić spięcie dyfra na np 3 czy 4ta kreske od dołu - gdzieś w połowie skali powiedzmy.

Edited by sema

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@sema, do Carfita, albo krakowskiego ASO masz całkiem blisko. Jedź na diagnozę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Carfita mam kawałek, poza tym nie mam teraz drugiego auta, a do ASO nawet nie jadę, raz na przegląd pojechałem i dziękuje.

 

Ktoś jeszcze ma jakies sugestie co to moze byc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Olej w skrzyni jest na maksymlanym poziomie, wlany świeży przy wymianie sprzęgła.

A jaki ten olej jest zalany? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul, lepkości nie pamiętam dokładnie, zamiennik ten mitycznego Shella, ktorego nigdzie nie mozna dostac!

Edited by AndrewKR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam identycznie w forku z dccd... Przy spietych dyfrach sa identyczne odglosy jak u Ciebie... W 4T i nie tylko powiedzieli, ze to calkowicie normalne..... Nic z tym nie robilem i nie zamierzam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul, lepkości nie pamiętam dokładnie, zamiennik ten mitycznego Shella, ktorego nigdzie nie mozna dostac!

Lepkość ważna ale ważniejsze czy miał oznaczenie LS,bo taki jest przewidziany do skrzyń z DCCD.Jeśli nie,to może być powód złej pracy DCCD. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrew, dokładnie tak jak mówisz, sam mi olej zamawiałeś! Oczywiście miał oznaczenie LS.

 

Forekfan - kurde to dziwne bo przed wymianą sprzęgła, tych odgłosów nie było. Tak mi się przynajmniej wydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz w Zakopanem forumowicza ferdek,obeznanego w temacie Subaraków,skontaktuj się,pewnie pomoże i oceni działanie napędów. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrew, dokładnie tak jak mówisz, sam mi olej zamawiałeś! Oczywiście miał oznaczenie LS.

 

Forekfan - kurde to dziwne bo przed wymianą sprzęgła, tych odgłosów nie było. Tak mi się przynajmniej wydaje.

Wlasnie sie zastanawiam czy to sa te same odglosy... To co jest u mnie to takie "pukanie" po spieciu dyfrow i skrecaniu w lewo/prawo... Czuc tez na kierownicy delikatne "szarpanie" ale w 4T powiedzieli, ze to calkowicie normalna praca skrzyni dccd i tak wlasnie ma byc... W trybie auto natomiast mam plynnie i bez jakichkolwiek odglosow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie zachowania się napędów w imprezie STI 2006 r. Jeśli dobrze wyczytałem na forum i stronach zagranicznych to przedni i tylni dyfer są częściowo spięte. Jeśli jestem w błędzie proszę o korektę. Czy w związku z tym podczas jazdy z DCCD w trybie auto może dojść do sytuacji, że jadąc na parkingu przy maksymalnym skręcie kół któreś koło przedniej osi będzie się ślizgać? Jechałem ostatnio imprezą podczas oględzin i zauważyłem takie właśnie zachowanie auta, jedno z kół jakby o coś tarło. Czy jest to normalnie w STI? Obecny właściciel twierdzi że jest to ok, chciałbym jednak zweryfikować tą informacje.

Wiem, że tak sytuacja może być spowodowana niewłaściwym złożeniem zacisków ale chodzi mi o zachowanie DCCD w pełnym skręcie kół.

 

Przy okazji jeszcze może, ktoś podrzucić zdjęcie zderzaka - podświetlenia tylnej rejestracji? W necie nie mogę znaleźć foty z widokiem na rejestracje od dołu zderzaka a chciałbym się upewnić czy czegoś (osłony lampek) tam nie brakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.06.2014 o 22:50, sema napisał:

Andrew, dokładnie tak jak mówisz, sam mi olej zamawiałeś! Oczywiście miał oznaczenie LS.

 

Forekfan - kurde to dziwne bo przed wymianą sprzęgła, tych odgłosów nie było. Tak mi się przynajmniej wydaje.

 

Z tego co mi wiadomo, właśnie NIE olej LS, bo wiskoza w Subaru to osobny, zamknięty element, który pracuje we własnym sosie. Olej przekładniowy skrzyni nie smaruje mechanizmu wiskozy.

 

Zdrówka

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

STI hawk z DCCD - Wymieniłem ostatnio olej w skrzyni na Millers CRX 75w90 NT+ oraz w tylnym dyfrze Millers CRX LS 75w90 NT+

Nie chcę nikomu robić reklamy ale taki zestaw jest naprawdę OK.  Tylny dyfer potrafił mi się odezwać na AUTO przy skręconych kołach i jeździe przy małej prędkości na parkingu. Na spiętym było jeszcze gorzej.

Obecnie cisza...

Co do skrzyni- biegi po wymianie wchodzą znacznie lżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ale na 99% były fabryczne od nowości. Wymianę robiłem przy przebiegu ok. 70tys. Na bagnecie oliwa wyglądała na czystą i świeżą ale po spuszczeniu olej wyglądał na przepracowany. (W temacie z moim autem załączyłem fotki z wymiany).  Po wymianie znacząca poprawa zarówno w pracy skrzyni jak i dyfra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

_scooby_, czy jesteś pewien, że skrzynia nie potrzebuje LS ? Praktycznie, tam są trzy szpery. Centralnego mechaniczna i wielopłytkowa sterowana elektrycznie oraz mechaniczna przedniego różnicowego. Czy wszystkie są szczelne ? Ja w GH jeżdżę na CRX LS 75w110 NT+. Może to błąd. Z tyłu oczywiście LS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.12.2019 o 22:40, _scooby_ napisał:

STI hawk z DCCD - Wymieniłem ostatnio olej w skrzyni na Millers CRX 75w90 NT+ oraz w tylnym dyfrze Millers CRX LS 75w90 NT+

Nie chcę nikomu robić reklamy ale taki zestaw jest naprawdę OK.  Tylny dyfer potrafił mi się odezwać na AUTO przy skręconych kołach i jeździe przy małej prędkości na parkingu. Na spiętym było jeszcze gorzej.

Obecnie cisza...

Co do skrzyni- biegi po wymianie wchodzą znacznie lżej.

 

Będę robił niebawem serwis olejowy i mam zamiar do skrzyni i dyfra zalać Millersa tak jak wyżej napisałeś. Ciekaw jestem czy będzie jakaś różnica, obecnie z tego co mi wiadomo zalany był castrol 75W90, w dyfrze i skrzyni ten sam. Możesz szerzej opisać jakie były objawy "odzywania się" tylnego dyfra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...