Jump to content

Czyszczenie przepustnicy i czyjnika wolnych obrotów - jak i czym ?


sc00by

Recommended Posts

witam

chciałbym wyczyścić w swoim aucie przepustnicę i czujnik wolnych obrotów, ponieważ od jakiegoś czasu podczas wysprzęglania kiedy np zwalniam do świateł i wrzucam 2 bieg lub też staję i daję na luz wskazówka od obrotów leci drastycznie w dół i co jakiś czas spada tak nisko że auto gaśnie. świece są OK, poza tym były zmieniane ponoć jakieś 3 miesiące temu, za to przepustnica jest dziwnie uświniona, tłusta od pewnie jakiś środków itp... do tego wyczytałem że profilaktycznie  należy wyczyścić czujnik wolnych obrotów. Zakupiłem już uszczelki pod czujnik i przepustnicę mam problem z wyborem środka czyszczącego w PL pewnie benzyna ekstrakcyjna było by OK ale w UK nie wiem gdzie ja znaleźć i jak się nazywa, za to jest sporo innych środków w sprayu. Czy może ktoś polecić jakiś środek ewentualnie gdzie mogę w UK nabyć w/w benzynę ,

1. czy po demontażu, czyszczeniu i wymianie uszczelek  mogę normalnie przepustnicę zamontować i czujnik bez wpływu na ECU ?

2. czy uszczelki należy czymś posmarować przed montażem ?

3. czy do śrub mam użyć jakiegoś specjalnego smaru np miedziowego ?

4. czy na coś muszę zwrócić uwagę przy w/w czynnościach i czy muszę wykonać jakieś dodatkowe czynności oprócz demontażu i montażu ?

 

dziękuję z góry za wszelką pomoc

 

pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Może na początek kup spray typu Throttle Cleaner i spróbuj wyczyścić bez odkręcania przepustnicy od kolektora.

Ewentualnie odkręć tylko zawór wolnych obrotów bo to o niego Ci pewnie chodzi.

A tak z innej beczki jak u mnie na dojazdach do świateł spadała wskazówka a czasem gasł to był koniec sondy lambda.

Link to comment
Share on other sites

Man pytanko- u mnie jest na odwrót,w porównaniu do np każdy to obroty po wciśnięciu sprzegla spadają dość powoli,czasem nawet zatrzymają sie na chwilę np na1500. Brudna przepustnica czy ten typ tak ma?

Link to comment
Share on other sites

Może na początek kup spray typu Throttle Cleaner i spróbuj wyczyścić bez odkręcania przepustnicy od kolektora.

Ewentualnie odkręć tylko zawór wolnych obrotów bo to o niego Ci pewnie chodzi.

A tak z innej beczki jak u mnie na dojazdach do świateł spadała wskazówka a czasem gasł to był koniec sondy lambda.

jest jakaś możliwość diagnostyki sondy , czy trzeba ją wymontować i wstawić nową na test ?

Link to comment
Share on other sites

 

Może na początek kup spray typu Throttle Cleaner i spróbuj wyczyścić bez odkręcania przepustnicy od kolektora.

Ewentualnie odkręć tylko zawór wolnych obrotów bo to o niego Ci pewnie chodzi.

A tak z innej beczki jak u mnie na dojazdach do świateł spadała wskazówka a czasem gasł to był koniec sondy lambda.

jest jakaś możliwość diagnostyki sondy , czy trzeba ją wymontować i wstawić nową na test ?

 

 

Podpinasz interfejs diagnostyczny i sprawdzasz odczyt czy jest prawidłowy.

U mnie jak padła to była zablokowana na jakiejś tam wartości a Check o dziwo się nie świecił.

Edited by cianbo
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w UK ale u krzyzakow wszedzie widac Liqui Moly.

Tym czyscilem u siebie bez demontowania przepustnicy. Po zakupie i stanie licznika na 206.000 nagar wylewal sie z kazdego miejsca. Wczoraj zagladalem w glab przepustnicy i blyszczy sie jak nowa razem z widoczna czescia kolektora ( zrobilem ok 7000 km) LM polecam bo krzyzacka technologia zaskoczyla mnie niemilosiernia. Sam powoli przesiadam sie na te firme.

 

Czujnikow nie odkrecaj bo dopiero bedziesz miec zabawy , choc slowo zabawa lekko nie na miejscu.

Podepnij sie i sprawdz napiecje lub opornlsci, a dowiesz sie czy parametry w normie. Ty masz latwiej ode mnie bo mozesz podpiac kompa i auto samo powie jak na spowiedzi. A ja biegam z miernikiem po silniku ;)

 

Przeczyscilbym przy okazji dolot i wszelkie gomowe werze, czy aby nie znagarowane.

Jak juz odpinasz tamte okolice to mozesz sprawdzic okoliczne styki, wtyki i wiazki. Potraktuj kontakt sprayem. Wiesz u Ciebie tam w UK wilgotno.

 

Wszystko znajdziesz w necie, "ktos juz mial podobny problem" pierwsze przykazanie internetowego poszukiwania pomocy.

Edited by golibroda
Link to comment
Share on other sites

Man pytanko- u mnie jest na odwrót,w porównaniu do np każdy to obroty po wciśnięciu sprzegla spadają dość powoli,czasem nawet zatrzymają sie na chwilę np na1500. Brudna przepustnica czy ten typ tak ma?

Jakie auto ? Czasem tak jest jak silniczek krokowy pada, ale najczesciej wystarczy wykrecenie i wyczyszczenie.
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za porady, co do sondy lamda to chyba OK, musze na weekendzie zobaczyc, błedu nie ma ale spróbuje podpiąć pod kompa, a co do kompa czy softem na adroida Torque Pro  i interfejsem bluetooth mogę sprawdzić ? czy musze mieć wtyczkę OBD II na kablu i jakiś soft na laptopa ? co do czyszczenia to zastanawiałem się żeby ją wyczyścić na silniku ponieważ obawiam się własnie czujników itp, a jedynie wymontować czujnik wolnych obrotów. Zakupiłem spray do czyszczenia Shell'a więc może będzie OK. Czy takie duszenie może mieć związek z Dump Valve ? chcę w miare możliwości sam dokonać napraw ale jesli drobniejsze naprawy nie dadzą rezultatu trzeba będzie pojechać do serwisu. Tak czy inaczej się na weekndzie za to zabiorę. Wracając do przepustnicy czy mam ją poprostu spryskać i potraktować jakimś twardszym pędzelkiem czy spryskać i zostawić ? nie chcę za bardzo nic uszkodzić :)

Link to comment
Share on other sites

Kolega już wyżej napisał. Uważaj szczególnie na czujnik położenia przepustnicy bo sam go potem na pewno nie ustawisz.

Eee tam, ustawi tylko zle i potem znowu ustawi i znowu zle ;) sam tak sie bawie

 

Na srodku, ktory kupiles powinna byc instrukcja co i jak dlugo. U mnie kazali spryskac, uchylic recznie przepustnice, zaintubowac pacjentke i spryskac solidnie. Odczekac 15 min i odpalic silnik oraz nie przekraczac 2000 obrotow. Az uznasz, ze caly zaplikowany srodek ulegl spaleniu. Nastepnie powtarzac operacje do uzyskania zadowalajacych efektow.

Na YT znajdziesz film z warsztatu, na ktorym czyszcza jakiejs bmw.

 

A i calkiem powazna sprawa, wyczysc przeplywomierz przy okazji, nawet jak nie wydaje Ci sie brudny.

Link to comment
Share on other sites

pacjent impreza N/A 125hp 99r LPG 

Problem- wolno schodzi z obrotów,na moment zatrzymuje sie na ok 1200,po czym spada na właściwe

NIE falują obroty

CZASAMI jest normalnietzn spadaja dość szybko

Najgorzej jest jak np jade na 2 biegu i wcisne sprzegło i tak przytrzymam to wtedy trzyma wysokie i powoli spadają

czasem mrugnie check

błąd12 i 22 czyli stukowy(bede czyscił po niedzieli

Mam zamiar wyczyścić krokowca(przepustnica była czyszczona niedawno przez pop.właściciela) i tu pytanie- czy ta uszczelka do krokowca jest taka sama do N/A i  turbo?czy to ta?

OE_22659AA120

czy ja mam silnik SOHC czy DOHC?

Link to comment
Share on other sites

pacjent impreza N/A 125hp 99r LPG

Problem- wolno schodzi z obrotów,na moment zatrzymuje sie na ok 1200,po czym spada na właściwe

NIE falują obroty

CZASAMI jest normalnietzn spadaja dość szybko

Najgorzej jest jak np jade na 2 biegu i wcisne sprzegło i tak przytrzymam to wtedy trzyma wysokie i powoli spadają

czasem mrugnie check

błąd12 i 22 czyli stukowy(bede czyscił po niedzieli

Mam zamiar wyczyścić krokowca(przepustnica była czyszczona niedawno przez pop.właściciela) i tu pytanie- czy ta uszczelka do krokowca jest taka sama do N/A i turbo?czy to ta?

OE_22659AA120

czy ja mam silnik SOHC czy DOHC?

Podrozujac przez internety napotkalem info, ze spalanie lpg czujnik stukowego moze definiowac blednie i wywalac check. Regulacja sie podobno klania. Doczytaj w internetach.

Nr 22 rozrusznik, tez mialem jak mi zazygalo olejem spod simeringu prawego walka rozrzadu. Wyczysc, kontakt spray, wykasuj bledy i sprawdz.

 

Sohc vs dohc obudowa prawde ci powie. Doczytaj w internetach. Stawiam na shoc jak u mnie. Ale mam tak namieszane w papierach, ze podobno dosiadam 115 km, a na silniku mam jak wol 16V czyli 125 km. Rocznik w papierach '97 ale 16V robili od '98. No i badz tu madry?! W krzyzackich serwisach na kazde pytanie jedna odpowiedz - kup pan nowy u nas. Bo o tym starym nic nie wiemy.

 

PS. Wyczysc caly uklad dolotowy od filtra powietrza do przepustnicy. Z naciskiem na przeplywke. Mialem podobnie i dopiero przeplywka okazala sie winna, ja wyczyscilem ostatnia sic!!!! Pamietaj, ze to bardzo delikatny czujnik i sa do niej specjalne spraye. Poczytaj co i jak potem do dziela.

Edited by golibroda
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...