sc00by Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 witam chciałbym wyczyścić w swoim aucie przepustnicę i czujnik wolnych obrotów, ponieważ od jakiegoś czasu podczas wysprzęglania kiedy np zwalniam do świateł i wrzucam 2 bieg lub też staję i daję na luz wskazówka od obrotów leci drastycznie w dół i co jakiś czas spada tak nisko że auto gaśnie. świece są OK, poza tym były zmieniane ponoć jakieś 3 miesiące temu, za to przepustnica jest dziwnie uświniona, tłusta od pewnie jakiś środków itp... do tego wyczytałem że profilaktycznie należy wyczyścić czujnik wolnych obrotów. Zakupiłem już uszczelki pod czujnik i przepustnicę mam problem z wyborem środka czyszczącego w PL pewnie benzyna ekstrakcyjna było by OK ale w UK nie wiem gdzie ja znaleźć i jak się nazywa, za to jest sporo innych środków w sprayu. Czy może ktoś polecić jakiś środek ewentualnie gdzie mogę w UK nabyć w/w benzynę , 1. czy po demontażu, czyszczeniu i wymianie uszczelek mogę normalnie przepustnicę zamontować i czujnik bez wpływu na ECU ? 2. czy uszczelki należy czymś posmarować przed montażem ? 3. czy do śrub mam użyć jakiegoś specjalnego smaru np miedziowego ? 4. czy na coś muszę zwrócić uwagę przy w/w czynnościach i czy muszę wykonać jakieś dodatkowe czynności oprócz demontażu i montażu ? dziękuję z góry za wszelką pomoc pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Może na początek kup spray typu Throttle Cleaner i spróbuj wyczyścić bez odkręcania przepustnicy od kolektora. Ewentualnie odkręć tylko zawór wolnych obrotów bo to o niego Ci pewnie chodzi. A tak z innej beczki jak u mnie na dojazdach do świateł spadała wskazówka a czasem gasł to był koniec sondy lambda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Man pytanko- u mnie jest na odwrót,w porównaniu do np każdy to obroty po wciśnięciu sprzegla spadają dość powoli,czasem nawet zatrzymają sie na chwilę np na1500. Brudna przepustnica czy ten typ tak ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted June 14, 2014 Author Share Posted June 14, 2014 Może na początek kup spray typu Throttle Cleaner i spróbuj wyczyścić bez odkręcania przepustnicy od kolektora. Ewentualnie odkręć tylko zawór wolnych obrotów bo to o niego Ci pewnie chodzi. A tak z innej beczki jak u mnie na dojazdach do świateł spadała wskazówka a czasem gasł to był koniec sondy lambda. jest jakaś możliwość diagnostyki sondy , czy trzeba ją wymontować i wstawić nową na test ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 (edited) Może na początek kup spray typu Throttle Cleaner i spróbuj wyczyścić bez odkręcania przepustnicy od kolektora. Ewentualnie odkręć tylko zawór wolnych obrotów bo to o niego Ci pewnie chodzi. A tak z innej beczki jak u mnie na dojazdach do świateł spadała wskazówka a czasem gasł to był koniec sondy lambda. jest jakaś możliwość diagnostyki sondy , czy trzeba ją wymontować i wstawić nową na test ? Podpinasz interfejs diagnostyczny i sprawdzasz odczyt czy jest prawidłowy. U mnie jak padła to była zablokowana na jakiejś tam wartości a Check o dziwo się nie świecił. Edited June 14, 2014 by cianbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 sc00by- zwierasz czarne kostki pod kierownicą i mruga Ci kod błędu sondy lambda (jak już jest padnięta) Link to comment Share on other sites More sharing options...
golibroda Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 (edited) Nie wiem jak w UK ale u krzyzakow wszedzie widac Liqui Moly. Tym czyscilem u siebie bez demontowania przepustnicy. Po zakupie i stanie licznika na 206.000 nagar wylewal sie z kazdego miejsca. Wczoraj zagladalem w glab przepustnicy i blyszczy sie jak nowa razem z widoczna czescia kolektora ( zrobilem ok 7000 km) LM polecam bo krzyzacka technologia zaskoczyla mnie niemilosiernia. Sam powoli przesiadam sie na te firme. Czujnikow nie odkrecaj bo dopiero bedziesz miec zabawy , choc slowo zabawa lekko nie na miejscu. Podepnij sie i sprawdz napiecje lub opornlsci, a dowiesz sie czy parametry w normie. Ty masz latwiej ode mnie bo mozesz podpiac kompa i auto samo powie jak na spowiedzi. A ja biegam z miernikiem po silniku Przeczyscilbym przy okazji dolot i wszelkie gomowe werze, czy aby nie znagarowane. Jak juz odpinasz tamte okolice to mozesz sprawdzic okoliczne styki, wtyki i wiazki. Potraktuj kontakt sprayem. Wiesz u Ciebie tam w UK wilgotno. Wszystko znajdziesz w necie, "ktos juz mial podobny problem" pierwsze przykazanie internetowego poszukiwania pomocy. Edited June 17, 2014 by golibroda Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Man pytanko- u mnie jest na odwrót,w porównaniu do np każdy to obroty po wciśnięciu sprzegla spadają dość powoli,czasem nawet zatrzymają sie na chwilę np na1500. Brudna przepustnica czy ten typ tak ma?Jakie auto ? Czasem tak jest jak silniczek krokowy pada, ale najczesciej wystarczy wykrecenie i wyczyszczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
j00m3r Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 moja babcia dławi się i rwie CEL mruga 24 i 32... help... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted June 17, 2014 Author Share Posted June 17, 2014 Dzięki za porady, co do sondy lamda to chyba OK, musze na weekendzie zobaczyc, błedu nie ma ale spróbuje podpiąć pod kompa, a co do kompa czy softem na adroida Torque Pro i interfejsem bluetooth mogę sprawdzić ? czy musze mieć wtyczkę OBD II na kablu i jakiś soft na laptopa ? co do czyszczenia to zastanawiałem się żeby ją wyczyścić na silniku ponieważ obawiam się własnie czujników itp, a jedynie wymontować czujnik wolnych obrotów. Zakupiłem spray do czyszczenia Shell'a więc może będzie OK. Czy takie duszenie może mieć związek z Dump Valve ? chcę w miare możliwości sam dokonać napraw ale jesli drobniejsze naprawy nie dadzą rezultatu trzeba będzie pojechać do serwisu. Tak czy inaczej się na weekndzie za to zabiorę. Wracając do przepustnicy czy mam ją poprostu spryskać i potraktować jakimś twardszym pędzelkiem czy spryskać i zostawić ? nie chcę za bardzo nic uszkodzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Jak nie zaczniesz walić tam młotkiem to nic nie uszkodzisz Spryskuj i działaj pędzelkiem. Będzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Kolega już wyżej napisał. Uważaj szczególnie na czujnik położenia przepustnicy bo sam go potem na pewno nie ustawisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
golibroda Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Kolega już wyżej napisał. Uważaj szczególnie na czujnik położenia przepustnicy bo sam go potem na pewno nie ustawisz.Eee tam, ustawi tylko zle i potem znowu ustawi i znowu zle sam tak sie bawie Na srodku, ktory kupiles powinna byc instrukcja co i jak dlugo. U mnie kazali spryskac, uchylic recznie przepustnice, zaintubowac pacjentke i spryskac solidnie. Odczekac 15 min i odpalic silnik oraz nie przekraczac 2000 obrotow. Az uznasz, ze caly zaplikowany srodek ulegl spaleniu. Nastepnie powtarzac operacje do uzyskania zadowalajacych efektow. Na YT znajdziesz film z warsztatu, na ktorym czyszcza jakiejs bmw. A i calkiem powazna sprawa, wyczysc przeplywomierz przy okazji, nawet jak nie wydaje Ci sie brudny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 pacjent impreza N/A 125hp 99r LPG Problem- wolno schodzi z obrotów,na moment zatrzymuje sie na ok 1200,po czym spada na właściwe NIE falują obroty CZASAMI jest normalnietzn spadaja dość szybko Najgorzej jest jak np jade na 2 biegu i wcisne sprzegło i tak przytrzymam to wtedy trzyma wysokie i powoli spadają czasem mrugnie check błąd12 i 22 czyli stukowy(bede czyscił po niedzieli Mam zamiar wyczyścić krokowca(przepustnica była czyszczona niedawno przez pop.właściciela) i tu pytanie- czy ta uszczelka do krokowca jest taka sama do N/A i turbo?czy to ta? OE_22659AA120 czy ja mam silnik SOHC czy DOHC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
golibroda Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 (edited) pacjent impreza N/A 125hp 99r LPG Problem- wolno schodzi z obrotów,na moment zatrzymuje sie na ok 1200,po czym spada na właściwe NIE falują obroty CZASAMI jest normalnietzn spadaja dość szybko Najgorzej jest jak np jade na 2 biegu i wcisne sprzegło i tak przytrzymam to wtedy trzyma wysokie i powoli spadają czasem mrugnie check błąd12 i 22 czyli stukowy(bede czyscił po niedzieli Mam zamiar wyczyścić krokowca(przepustnica była czyszczona niedawno przez pop.właściciela) i tu pytanie- czy ta uszczelka do krokowca jest taka sama do N/A i turbo?czy to ta? OE_22659AA120 czy ja mam silnik SOHC czy DOHC? Podrozujac przez internety napotkalem info, ze spalanie lpg czujnik stukowego moze definiowac blednie i wywalac check. Regulacja sie podobno klania. Doczytaj w internetach. Nr 22 rozrusznik, tez mialem jak mi zazygalo olejem spod simeringu prawego walka rozrzadu. Wyczysc, kontakt spray, wykasuj bledy i sprawdz. Sohc vs dohc obudowa prawde ci powie. Doczytaj w internetach. Stawiam na shoc jak u mnie. Ale mam tak namieszane w papierach, ze podobno dosiadam 115 km, a na silniku mam jak wol 16V czyli 125 km. Rocznik w papierach '97 ale 16V robili od '98. No i badz tu madry?! W krzyzackich serwisach na kazde pytanie jedna odpowiedz - kup pan nowy u nas. Bo o tym starym nic nie wiemy. PS. Wyczysc caly uklad dolotowy od filtra powietrza do przepustnicy. Z naciskiem na przeplywke. Mialem podobnie i dopiero przeplywka okazala sie winna, ja wyczyscilem ostatnia sic!!!! Pamietaj, ze to bardzo delikatny czujnik i sa do niej specjalne spraye. Poczytaj co i jak potem do dziela. Edited June 19, 2014 by golibroda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now