Jump to content

Problem z TGV ciąg dalszy ...


sc00by

Recommended Posts

witam ponownie

 

jakiś czas temu pisałem odnośnie wywalenia TGV , jednak okazało się że to trochę kosztuje, same części plus robota i remap więc postanowiłem zachować je a jedynie wymienić sensory i profilaktycznie silniczki. a więc zakupiłem używane w bardzo dobrym stanie od imprezy po wypadku (przebieg to 43k) no i samodzielnie udało mi się wytargać sensor i silniczek z uszkodzonego modułu, wcześniej silniczek i sensor przetestowałem na drugiej dobrej stronie, no ale po instalacji na stronie gdzie jest problem nie dało to żadnego efektu, sprawdziłem kostki i wszystko OK, żadnych korozji styki bardzo czyste itp... generalnie klapki są cały czas otwarte, czy to zimny czy  rozgrzany silnik, jak silnik działa i wykasuję błąd to znika ale po ponownym rozruchu znów się pojawia. więc mam pytanie czy na te silniczki id klapek są jakieś bezpieczniki ? może coś z zasilaniem , ponieważ silnik na 100% sprawny i sensor też. Można to jakoś zdiagnozować gdzie jest problem ? no i tak na koniec w ramach upewnienia się, czy ten cały system działa w ten sposób że klapki są cały czas otwarte a kiedy na zimnym silniku odpalimy go to wtedy klapki się zamykają i otwierają kiedy się rozgrzeje , czy klapki są cały czas zamknięte a otwierają się kiedy silnik się nagrzeje ? jednak kiedy jest nagrzany i auto wyłączymy to klapki się zamykają czy pozostają otwarte aż do wystygnięcia ?

 

Kod błędu -  P2011 TGV - INTAKE MANIFOLD RUNNER CONTROL CIRCUIT OPEN (jak widać układ otwarty, w sumie dobrze że nie zamknięty)

 

pozdrawiam

Edited by sc00by
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kod błędu - P2011 TGV - INTAKE MANIFOLD RUNNER CONTROL CIRCUIT OPEN (jak widać układ otwarty, w sumie dobrze że nie zamknięty)

 

Moze i dobrze, ale nie bardzo. Obwod to akurat zamkniety chyba powinien byc.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie circuit to raczej jakiś obwód elektryczny więc można wnioskować że coś z kablami lub ecu jednak nie wiem jak można to zdiagnozować

Link to comment
Share on other sites

Circuit open = przerwa w obwodzie (nie jest zamknięty)

Circuit short = zwarcie w obwodzie (jest "skrócony" :) )

 

W tej sytuacji polecam sprawdzić kabelkologię - wydaje się, że coś gdzieś jednak nie styka albo w każdym razie jest za duża rezystancja (zaśniedziałe styki itp.).

Polecam sprawdzić w serwisówce diagnostykę tego błędu i pojechać z pomiarami krok po kroku. Powinno od razu wyjść, gdzie jest problem.

Link to comment
Share on other sites

Circuit open = przerwa w obwodzie (nie jest zamknięty)

Circuit short = zwarcie w obwodzie (jest "skrócony" :) )

 

może być jeszcze circuit low, circuit high, low input, high input .... wtedy low oznacza zwarcie, a high przerwę ... ale zamiast uczyć się angielskiego z instrukcji interfejsu diagnostycznego, warto rozważyć wizytę w warsztacie u fachowca, (oczywiście najlepiej w ASO) ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Circuit open = przerwa w obwodzie (nie jest zamknięty)

Circuit short = zwarcie w obwodzie (jest "skrócony" :) )

 

może być jeszcze circuit low, circuit high, low input, high input .... wtedy low oznacza zwarcie, a high przerwę ... ale zamiast uczyć się angielskiego z instrukcji interfejsu diagnostycznego, warto rozważyć wizytę w warsztacie u fachowca, (oczywiście najlepiej w ASO) ;)

 

Spoko, na weekend zobaczę o co chodzi z okablowaniem , w serwisówce jest dokładnie opisana cała procedura jak sprawdzić i na których pinach połączenie między TGV i ECU, jeszcze to mogę sam zrobić a jak polegnę to wtedy niestety mechanik, choć wołał bym sam to ogarnąć bo w UK w ASO mają ceny nie wiem skąd wzięte :) a przy okazji pytanie może totalnie laikowe ale czy ECU w mojej imprezie w UK jest po stronie lewej czyli pasażera czy po prawej od kierowcy, bo w EU są po stronie pasażera.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...